یک گزارش از بررسی نقشی که انجمنهای مجازی در زندگی افراد بازی میکنند بیان میکند که ماهانه 1.8 میلیارد نفر ازگروههای فیسبوکی استفاده میکنند.
با اخبار فناوری و وب با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید.
بر اساس گزارشات یک پژوهش جدید، گروههای فیسبوک و بطور کلی انجمنهای مجازی (آنلاین) روز به روز در زندگی افراد رایجتر میشوند.
این گزارش از بررسیهای پژوهشکده دولتی دانشگاه نیویورک بدست آمده است. بررسیها روی این است که چگونه گروههای فیسبوکی به افراد امکان تشکیل انجمنهای معناداری را میدهند که در فضای واقعی احتمال تشکیل چنین انجمنهایی بسیار پایین است.
از بین کسانی که درگیر این پژوهش بودند 77 درصد میگویند مهمترین گروهی که عضوش بودند در حال حاضر بصورت آنلاین کار میکند.
این پژوهش شامل تعدادی آمار و ارقام به روز و جدید درباره گروههای فیسبوکی است، از جمله:
- بیش از 1.8 میلیارد از مردم ماهیانه از گروهها فیسبوکی استفاده میکنند.
- بیش از 70 میلیون ادمین وجود دارد که گروههای فعال فیسبوکی را اداره میکنند.
- بیش از نیمی از کل کاربران در پنج یا تعداد بیشتری گروه عضو هستند.
- تعداد متوسط افرادی که در مهمترین گروههای آنلاین یا آفلاین پاسخدهندگان عضو هستند بین 25 الی 100 نفر هستند.
- گروههایی که مربوط به انجمنهای محلی و شهرها هستند بیشترین حس تعلق را ایجاد میکنند.
- بیش از 50 درصد پاسخدهندگان که یک گروه را بعنوان مهمترین گروه خود معرفی کردند، بیش از یک سال بوده که در آن عضو بودهاند.
اینها نتایج عددی بودند. این پژوهش دادههای کیفی را نیز جمعآوری کرده. این دادهها درباره این است که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در کاربران شده تا در گروههای آنلاین عضو شوند و از این کار چه سودی عایدشان میشود.
در ادامه یافتههای بیشتری از این مطالعه را بیان میکنیم که درک عمیقتری از ارتباطات افراد در گروههای آنلاین به ما میدهد.
قدرت انجمنهای مجازی: یافتههای بیشتر
شایسته است که در اینجا به نحوه انجام این مطالعه بپردازیم. کل پژوهشی که در این گزارش آمده، حاصل مصاحبه با 50 نفر از مدیران انجمنهای فیسبوک و دهها تن ازمتخصصان انجمنهای جهانی است.
این مطالعه همچنین شامل دادههایی از پژوهشهای داخلی فیسبوک، یک سری پیشینه پژوهش و یک مطالعه جهانی روی 1500 پاسخدهنده میباشد که عضو انجمنهای آنلاین هستند.
اینها بعضی از یافتههای ارزشمند این مطالعه است:
- امکان تجربه کردن یک حس تعلق قوی در یک گروه مجازی وجود دارد، حتی زمانیکه اعضای آن گروه از نظر فیزیکی از هم دور هستند.
- گروههای آنلاین قصد دارند اعضا و رهبرانی را جذب کنند که در هر جامعهای منزوی شدهاند.
- انجمنهای مجازی باعث ظهور انواع جدیدی از رهبران شدهاند که با مهارتهای خود قادرند گفتگوهای تفرقهانداز میان میلیونها نفر را تعدیل کنند.
- گروههای فیسبوکی تا حد زیادی به رایگان و بعنوان یک کار دلی مدیریت میشوند.
- با اینکه بعضی گروههای آنلاین اعضای بسیار زیادی دارند، در فضای آفلاین (واقعی) اکثر آنها ناشناخته باقی ماندهاند.
در این مطالعه اشاره شده که تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمیم گروههای آنلاین در طولانی مدت چطور عمل خواهند کرد. مشخص نیست که احساس افراد در رابطه با ارتباط و حس تعلق در یک فضای آنلاین پایدار خواهد بود یا خیر.