25 نکته که نیاز است در مورد پینترست (Pintrest) بدانید
برای دیجیتال مارکترها پینترست Pinterest یک پلتفرم عالی برای معرفی برند و برندسازی است. اما برای استفاده از پینترست نکات فراوانی وجود دارند که به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید آنها را بدانید. در این مقاله از سئوف 25 حقیقیت جالب را برای شما آماده نمودهایم.
Pinterest یک شبکه اجتماعی عظیم است که 367 میلیون کاربر اکتیو ماهانه دارد.
برای فهم قدرت پینترست کافی است نگاهی به نمودار روبهرشد این شبکه اجتماعی در طول سالهای گذشته بندازید.
اگرچه چنانکه باید و شاید این شبکه اجتماعی در ایران نفوذ فراوانی نداشته، اما بدون شک در سالهای آینده رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت. پس سرمایهگذاری را از همین حالا شروع کنید.
25 حقیقتی که در مورد پینترست نمیدانید
همانطور که همه میدانیم، پینترست یک شبکه اجتماعی برای تصاویر است که کاربران آن میتوانند تصاویر را پین کنند، تصاویر دیگران را لایک و ریپین کنند. در واقع پینترست یک بورد را از طریق پروفایل کاربریتان در اختیار شما قرار میدهد که به وسیله آن میتوانید تصاویر مورد علاقهتان را نشانه گذاری کنید، تا هر زمانی که دوست داشتید به آنها درسترسی داشته باشید.
اما بیاید با هم 25 حقیقت جالب را که پینترست دارد و کمتر کسی از آنها خبر دارد را مرور کنیم:
1- بیش از 200 میلیارد پین در Pinterest وجود دارد
اگر نیاز به شناساندن برندتان دارید، به Pinterest بروید و میلیونها پین زیبا، منحصر به فرد، خنده دار، متفکر و انگیزشی را مرور کنید.
2- 72٪ از کاربران Pinterest زن هستند
در مقایسه با 19٪ مردان و 9٪ نا مشخص.
3- 83٪ از کاربران پس از دیدن محتوای نام تجاری در Pinterest اقدام به خرید میکنند
بیش از 97% درصد از جستجوها در پینترست بدون برند هستند. این آمار فرصت بزرگی به شما می دهد تا وقتی که کاربر در مراحل اولیه مراحل خرید است ، محتوای برندتان را در معرض نمایش او قرار دهید.
4- پینترست سومین شبکه بزرگ اجتماعی در ایالات متحده است
در سال 2019 ، Pinterest از Snapchat به عنوان سومین شبکه اجتماعی محبوب آمریکا پیشی گرفت. این شرکت در حال حاضر 88 میلیون کاربر فعال ماهانه ، در کنار Facebook و Instagram دارد.
5- پینترست تنها در سه ماهه آخر سال 2019، 400 میلیون دلار درآمد کسب کرد
از این مقدار، 350 میلیون دلار در ایالات متحده و 50 میلیون دلار در سطح بین المللی کسب شده است.
6- تنها شبکه اجتماعی است که در میان 10 برند برتر دنیا قرار دارد
در کنار برندها و کمپانیهای عظیمی مانند Apple ،Android، Disney، و Spotify پینترست تنها شبکه اجتماعی است که رتبه 10 را از لحاظ برندینگ دارد.
7- 98 % از کاربران پینترست میگویند تجربیات و چیزهای جدیدی را که در پینترست میبینند امتحان کردهاند
کاربران پینترست کنجکاو، خلاق و دارای ذهنی باز هستند. و طبق تحقیات اگر کسب و کار شما در زمینه IT باشد شانس بسیار بالای برای بهتر دیده شدن دارید.
8- 83٪ از کاربران براساس محتوای برندهایی که میبینند (بهصورت هفتگی) از طریق Pinterest اقدام به خرید کردهاند
اگر کاربران خود و پرسونای آنها را میدانید یکی از بهترین راهها برای ارائه محصولات و سئو از طریق پینترست است.
9 – تعداد کاربران بین المللی Pinterest در حال افزایش است
بر اساس آمارهای منتشر شده از pinterest، تعداد کاربران این شبکه در خارج از ایالات متحده بهشدت در حال افزایش است و به 274میلیون کاربر فعال در ماه رسیده است.
10 – نمایش ویدیو در پینترست از سال 2018 تا 2019، 6 برابر رشد نموده است
همانطور که میدانید ویدیوها در بحث بازاریابی شبکههای اجتماعی بسیار محبوب هستند و پینترست نیز از این قاعده مستثنی نیست.
11- پینترست حالت تعاملی برای ویدیوها را در سه ماه آخر 2019 فعال کرد
این حالت باعث تعامل بیشتر کاربران با محتواهای ویدیویی و جدب بیشتر مخاطبان میگردد.
12- لحظات زندگی (Life Moments) محبوبترین کلمه کلیدی است که در پینترست جستجو شده است
این کلمه کلیدی شامل:
- فصل عروسی (1 میلیارد جستجو در سال).
- خانه جدید (3 میلیون جستجو در سال).
- کودک جدید (646 میلیون جستجو در سال).
- هدایا (566 میلیون جستجو در سال).
- خرید خودرو (81 میلیون جستجو در سال).
13- 2 میلیارد جتستجو در ماه
میانگین جستجوی ماهانه در پینترست 2 میلیارد جستجو است.
14- 40٪ از پدران در آمریكای از Pinterest استفاده میكنند
اگرچه بیشتر کاربران پینترست خانمها هستند، اما این بدان معنی نیست که مردان در این شبکه مشارکت نمیکنند.
15- 85% از کاربران پینترست با تلفنهمراه وارد این شبکه اجتماعی میشوند
خب این واقعیت نشان میدهد که اگر وبسایت شما هم برای استفاده در تلفن همراه به بهینه نشده باشد شانس رقابت را از دست میدهید.
16- 48% از کاربران برای خرید از پینترست استفاده میکنند
این رقم بسیار بالا است و برای مقایسه بهتر است بدانید این آمار برای فیسبوک تنها 14% است.
17- ابعاد تصویر 2:3 بهترین اندازه برای عکس و تصویر است
مخاطبان شما از پینهای مبهم استقبال نمیکنند، طبق تحقیقیات انچام شده توسط پینترست نسبت 2:3 بهترین اندازه برای تصاویر است به طور مثال 1000*1500 پیکسل.
18- ساخت ویدیو با استفاده از داستان
کاربران ویدیوهایی را که از یک داستان مشخص و جذاب پیروی میکنند بیشتر دنبال میکنند.
19- بکاربردن مشخصات و اسم برند در قسمت Pin’s Description
بخش Pin’s Description یک قسمت طلایی برای معرفی شما به کاربرانتان است، طبق آماری که خود پینترست ارائه داده است معرفی برند در این بخش باعث دوبرابر شدن میزان اطلاع کاربران نسبت به برند شما میگردد.
20- صفحات فرود پینهایتان را با دقیت انتخاب کنید
کاربران روی لینکهای پینها کلیک میکنند زیرا پین موردنظر باعث جذب آنها شده است، حال اگر صفحه فرود جذاب نباشد یا با محتوای پین متفاوت باشد باعث بی اعتمادی به کل لینکهای شما میگردد.
21- ذکر قیمت در قسمت توضیحات
عنوان کردن قیمت در قسمت توضیحات باعث افزایش دوبرابری در فروش میگردد.
22- نمایش استفاده از محصول
نشان دادن استفاده از محصول توسز خود شما و یا مشتریانتان تا 67% احتمال فروش را بالا میبرد.
23- استفاده از Call-to-Action در قسمت Description
استفاده Call-to-Action در قسمت Description باعث بالا بردن تماس با شما چه از طریق ایمیل و یا تلفن تا 70% میگردد.
24- کاربران از پینهای شخصی بیشتر استفبال میکنند
پینهای که نمایش دهنده شرایط واقعی زندگی هستند بسیار بیشتر از پینهای که در استدیو ساخته میشوند مورد استقبال کاربران قرار میگیرند.
25- 10 میلیون از کاربران پینترست محتوای خدمات اقتصادی را دنبال میکنند
این آمار نشان میدهد که کاربران پینترست فقط به دنبال خرید هدیه و یا گجت نیستند بلکه موارد جدی را در این شبکه اجتماعی نیز دنبال میکنند.
پینترست یک مشکل داره، من نمیتونم فیلم ها رو دانلود کنم، چیکار کنم؟
ابزارهایی برای دانلود وجود دارند میتونید جهت دانلود ازشون استفاده کنید