راه اندازی استارتاپ – 7 مرحله اصلی برای راه اندازی استارت آپ موفق در ایران

برای راه اندازی استارتاپ به چه چیزی احتیاج دارید، چه مراحلی را باید طی کنید تا در راه اندازی استارت آپ خود موفق شوید؟ در این مقاله ما آموزش راه اندازی استارتاپ موفق را به شما کامل توضیح خواهیم داد.

هر یک از ما ایده‌هایی داریم. برخی از این ایده‌ها خوب هستند؛ و برخی دیگر هم بعید است که برای کسی مفید باشند. حتی اگر ایده شما عالی باشد، عملی شدن آن و راه اندازی یک شرکت موفق خیلی طول می‌کشد. آیا شما مهارت‌هایی که یک کارآفرین موفق باید داشته باشد رادارید؟

اگر می‌توانید با “بله” و به‌طور قاطعانه به این سؤال پاسخ دهید، باید از ایده‌های خود استفاده کنید و تجارت خود را راه بیندازید. برای افرادی که قبلاً این کار را انجام نداده‌اند، مسلماً شروع و انجام دادن آن ساده نیست. ایجاد کسب‌وکارهای شخصی بسیار طاقت‌فرسا است و واقعاً آسان نیست. این کار به پشتکار، فداکاری، پول و بسیاری از شب تا صبح بیدار ماندن نیاز دارد؛ که می‌تواند در آخر با شکست مواجه شود.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

چرا برای راه اندازی استارتاپ خود باید برنامه ریزی داشته باشید؟

71 درصد از کل شرکت‌ها در 10 سال اول شکست می‌خورند؛ و هنگامی‌که کار خود را شروع می‌کنید، باید هرساله برای سرپا ماندن کار خود سخت‌تر کارکنید. اگر یک‌راهنما برای راه اندازی شرکت خود داشته باشید، برای شما بسیار مفید خواهد بود. خوشبختانه، ما در این مقاله مراحل اصلی برای راه اندازی کسب‌وکار را به شما می‌گوییم؛ که اگر این مراحل را رعایت کنید قطعاً یک استارت آپ عالی راه اندازی می‌کنید

این مقاله می‌تواند زندگی شمارا راحت‌تر کرده و سختی‌های روند کار را برای شما کمتر کند. تأسیس یک شرکت موفق به‌طور طبیعی شامل بیش از صد مرحله است، اما ما در حال حاضر هفت‌تا از مهم‌ترین مراحل اولیه را برای شما شرح می‌دهیم. اکنون ما به جزئیات هر یک از این مراحل می‌پردازیم و تمام موارد مهم را به شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید دید خوبی نسبت به راه اندازی کسب‌وکار خود داشته باشید.

شما می‌توانید از این راهنما برای راه اندازی کسب‌وکار نوپای خود استفاده کنید.

1 . یک طرح یا برنامه برای راه اندازی استارتاپ خود ایجاد کنید

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

بیایید نگاهی سریع به اعداد در تصویر بیندازیم.

افرادی که برنامه تجاری جامعی داشتند:

  • 36٪ می‌توانند وام بگیرند
  • 36 درصد سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنند
  • 64٪ اجازه می‌دهند تجارتشان رشد کند

و افرادی که برنامه کاری نداشته‌اند:

  • 18 درصد می‌توانند وام بگیرند
  • 18 درصد سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنند
  • 43٪ اجازه می‌دهند تجارتشان رشد کند

ما در ادامه به جزئیات بیشتری در مورد جنبه‌های مالی یک شرکت تازه‌کار می‌پردازیم، اما یک‌چیز در حال حاضر قطعی است؛ و اینکه شما حتماً به سرمایه اولیه نیاز دارید. با یک برنامه کسب‌وکار خوب سنجیده شده، می‌توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید؛ اما چگونه می‌توان یک طرح کسب‌وکار را تنظیم کرد؟

طرح کسب‌وکار که به‌عنوان مدل کسب‌وکار نیز شناخته می‌شود، شرح مفصلی از آینده شرکت شما است. شما در آن توضیح می‌دهید که قصد انجام چه‌کاری رادارید و چگونه می‌خواهید آن را اجرا کنید. مدل کسب‌وکار معمولاً سه تا پنج سال اول یک شرکت را تحت بررسی قرار می‌دهد.

ابتدا باید برنامه کاری موفقی را طراحی کنید، زیرا تمام مراحل بعدی به آن بستگی دارد.

2. از بودجه راه اندازی استارتاپ خود مطمئن شوید

در مرحله بعدی شما باید سرمایه اولیه لازم را برای راه اندازی موفق کسب‌وکار خود تهیه کنید. میزان سرمایه برای هر شرکت متفاوت است. این موضوع همیشه به صنعتی که در آن می‌خواهید کار انجام دهید بستگی دارد، بنابراین شما باید برای تعیین مقدار مناسب سرمایه، وضعیت خودتان را دقیق بررسی کنید.

یک صاحب کسب‌وکار کوچک به‌صورت پاره‌وقت، بدون تجهیزات، بدون کارمند و بدون هزینه ثابت، 10 هزار یورو درآمد کسب کند. سایر استارت آپ ها نیاز به بودجه میلیونی دارند؛ اما این بودجه را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

فقط در ایالات‌متحده ماهانه 565،000 کسب‌وکار جدید ایجاد می‌شود. این شرکت‌ها به‌طور متوسط 78406 دلار برای بودجه خود هزینه می‌کنند. بر اساس نمودار بالا، بیشتر پول از جیب خود کارآفرین تأمین می‌شود؛ اما هزینه چنین شرکتی بسیار بیشتر از آن است که در ابتدا به نظر می‌رسد؛ بنابراین بیایید نگاهی به طرح کسب‌وکار بیندازیم.

طرح‌های کسب‌وکار همیشه شامل برنامه‌ریزی مالی است که شامل:

  • ترازنامه
  • پیش‌بینی فروش
  • صورت درآمد
  • صورت جریان وجوه نقد

82 درصد از کل شرکت‌ها شکست می‌خورند، زیرا دیر یا زود با کمبود بودجه مواجه می‌شوند. برنامه‌ریزی مالی به شما کمک می‌کند میزان سرمایه موردنیاز، برای شروع کار خود را تعیین کنید. شاید شما با محاسبات متوجه شده باشید که پول بیشتری ازآنچه در ابتدا تصور کرده بودید نیاز دارید. احتمالاً جمله‌های زیر را شنیده‌اید: “چه برنامه خوبی است” یا “باید یک برنامه مثل این بسازم”.

آیا ایده‌ای دارید که تولید یک برنامه موبایل چقدر گران است؟

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

حتی یک برنامه کوچک برای یک گروه مشخص کوچک، می‌تواند 50 تا 100 هزار یورو هزینه داشته باشد؛ و این فقط هزینه‌های برنامه‌نویسی است! تعمیر و نگهداری و جذب مشتری هم که باید جداگانه مدیریت شوند.

منظورم ما این است اگر می‌خواهید سرمایه اولیه خود را تأمین کنید، باید دقیقاً بدانید که چه مقدار پول نیاز دارید. شما باید تحقیقات زیادی داشته باشید و پیش‌بینی‌های مالی واقع بینانه ای انجام دهید. بیایید فقط فرض کنیم که شما به 100000 یورو سرمایه اولیه نیاز دارید.

 اگر 100000 یورو نداشته باشید چه می‌کنید؟ نگران نباشید، هنوز امیدی برای شما وجود دارد. گزینه‌های مختلفی در جلوی شما قرار دارد؛ اما شما باید آن‌ها را بااحتیاط بسنجید تا میزان بهره‌وری مناسبی داشته باشید.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

تنها 22٪ از کل وام‌ها به مشاغل کوچک اختصاص می‌یابد. اکثر وام‌ها به شرکت‌های بزرگ تازه تایسیس شده داده می‌شود؛ که یک دلیل خوب برای آن وجود دارد. بانک‌ها تمایلی به دادن وام به مشاغل جدید و بدون درآمد و دارایی ندارند. به همین دلیل وام گرفتن از طریق بانک همان‌طور که در نمودار بالا دیدیم در پایین لیست قرار دارد.

بنابراین اگر پول خود را از بانک دریافت نکنید که به‌هرحال سود بیش‌ازحدی به آن تعلق می‌گیرد، چه گزینه‌هایی پیش رو دارید؟

شما باید سرمایه‌گذار پیدا کنید. افرادی مثل:

  • دوستان
  • خانواده
  • اسپانسرها
  • سرمایه‌گذاران خطرپذیر

اما مراقب باشید، زیرا نباید خیلی سریع سهامدار زیادی در شرکت داشته باشید. ماهیت تجارت شما نیز در پیدا کردن یک اسپانسر یا یک سرمایه‌گذار که مایل به سرمایه‌گذاری در شرکت شما می‌باشد تأثیر زیادی دارد.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران در ایالات‌متحده در شرکت‌های نرم‌افزاری یا فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر در صنعت دیگری کارکنید، پیدا کردن یک سرمایه‌گذار برای شما دشوار خواهد بود. این به چه معناست؟ نمودار زیر نشان می‌دهد که موقعیت مکانی نیز نقش قابل‌توجهی در این مسئله دارد.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

وقتی یک سرمایه‌گذار علاقه‌مند پیدا کردید، باید بتوانید ایده خود را سریع و کارآمد برای او توضیح دهید. شما باید تمام هزینه‌های کسب‌وکار خود را بدانید؛ و بتوانید خیلی سریع آن‌ها را به سرمایه‌گذار انتقال دهید. مدل کسب‌وکار شما باید خلاصه وضعیت هم داشته باشد.

سرمایه‌گذاران همیشه افراد پرمشغله‌ای هستند و غالباً وقت ندارند تمام برنامه کاری شمارا بخوانند، بنابراین شما باید یک خلاصه خوب برای آن‌ها بنویسید. وقتی سرمایه اولیه لازم را پیدا کردید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید و شرکت خود را تأسیس کنید.

3 . همکاران مناسب برای استارت آپ خود را پیدا کنید

شما احتمالاً در کسب‌وکار نوپای خود به کمک نیاز دارید. بسیاری از کارآفرینان نمی‌دانند که واقعاً چقدر به کمک نیاز دارند. آن‌ها می‌دانند که به کارمندان و مدیران نیاز دارند، اما آیا این تمام نیاز آن‌ها می‌باشد؟ به چند نفر نیاز دارید؟ بازهم، این موضوع کاملاً به صنعت شما بستگی دارد.

در اینجا مثالی را مشاهده می‌کنید که تعداد کارمندان یک شرکت نوپا در صنعت فناوری را بررسی می‌کند.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

بر طبق این نمونه، بیشتر شرکت‌های نوپا با یک تیم کوچک کار خود را شروع می‌کنند. اگر می‌خواهید یک رستوران افتتاح کنید، این موضوع برای شما متفاوت می‌باشد؛ و همچنین به پیشخدمت، آشپز، متصدی بار و کارمندان اداری نیاز دارید. ابتدا باید شرکت خود را ثبت کنید. شما به پرونده مالیاتی و جواز کسب‌وکار نیز احتیاج دارید.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

سپس می‌توانید داده‌های خود را به اداره مالیات تحویل دهید. علاوه بر این، شما به موارد زیر نیز احتیاج دارید:

  • یک وکیل
  • یک حسابدار
  • و یک مشاور مالی

اگر خودتان یک فرد حقوقی یا مالی نیستید، این سه نفر می‌توانند در طولانی‌مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شوند. شما باید تمام موارد حقوقی و مالیاتی را با جزئیات بدانید تا بتوانید بر اساس آن شرکت خود را تأسیس کنید.

  • تجارت یک نفره
  • شراکت
  • گروه
  • شرکت با مسئولیت محدود

وکیل، حسابدار و مشاور مالی نیازی نیست کارمند دائمی شما باشند؛ اما بااین‌وجود باید در تمام محاسبات خود به آن‌ها را توجه کنید و در برنامه خود آن‌ها را قرار دهید؛ و لطفاً بیمه را هم فراموش نکنید. شما به یک مشاور بیمه خوب نیاز دارید که بتواند باقیمت مناسب پیشنهاد خوبی به شما ارائه دهد. اکنون می‌توانید کارمندان ثابت استخدام کنید.

4 . مکان مناسبی برای استارت آپ خود پیدا کنید و یک وب‌سایت راه اندازی کنید

شرکت شما به یک مکان دائمی و یک وب‌سایت نیاز دارد. شما می‌توانید دفتر اداری، مغازه خرده‌فروشی یا یک کارخانه را اجاره کنید یا بخرید.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

اجاره دفاتر تجاری بسیار گران‌تر از خرید آن است. بااین‌حال، لازم نیست تمام پول خود را در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید. این مسئله اجاره یا خرید حتماً باید در برنامه تجاری شما لحاظ شود. این سرمایه‌گذاری می‌تواند ارزشمند باشد، زیرا در طولانی‌مدت در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد.

و همچنین شما باید یک وب‌سایت داشته باشید. تا روز افتتاح منتظر نمانید تا وب‌سایت خود را بالاخره طراحی کنید. شما باید هر چه زودتر شرکت خود را به دیگران معرفی کنید. اگر مشتریان شما به دنبال خدمات شما در اینترنت هستند، باید خود را از قبل به آن‌ها معرفی کنید، حتی اگر هنوز آماده نیستید.

حتی می‌توانید با وب‌سایت خود مقداری درآمد کسب کنید. در صورت امکان می‌توانید قرارها یا پیش سفارش‌ها را از قبل بپذیرید؛ و اگر هنوز کاملاً به مفهوم پیش‌خرید اطمینان ندارید، باید نگاهی به شرکت تسلا بیندازید.

راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

امروزه یک شرکت، دیگر نمی‌تواند بدون وب‌سایت کار کند. طراحی سایت اصلاً سخت نیست. هنگامی‌که سایت شما در سراسر اینترنت پخش شود، باید حضور دیجیتالی خود در اینترنت را گسترش دهید. این شبکه‌های اجتماعی برای این کار مناسب هستند:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Snapchat

مشتریان شما از این برنامه‌ها استفاده می‌کند، بنابراین مجبورید شما نیز از آن‌ها استفاده کنید.

5 . به یک بازاریاب حرفه ای شوید

اگر تازه‌وارد بازاریابی شده‌اید، زمان آن فرارسیدهاست که یک بازاریاب حرفه‌ای شوید. شما می‌توانید بهترین محصول دنیا را در اختیار داشته باشید؛ اما اگر کسی در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشد، هیچ‌کس آن را خریداری نمی‌کند و تجارت شما با شکست روبرو می‌شود. شما باید بیاموزید که چگونه از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال زیر استفاده کنید:

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی ایمیلی
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)
  • بازاریابی موتور جستجو (SEM)
  • تبلیغات پولی (PPC)

اگر در یک شهر کوچک، کسب‌وکار کوچکی را شروع کرده‌اید. چند روش مرسوم دیگر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات تلویزیونی
  • تبلیغات بیلبورد

این روش‌ها هنوز هم می‌توانند کارساز باشند، اما این روش‌ها در بازاریابی سطح جهانی و گسترده به‌هیچ‌وجه به‌اندازه گذشته مؤثر نمی‌باشند.

5 . بازاریاب شوید
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

اگر نتوانید خود را با روندهای جدید بازاریابی تطبیق دهید و از آن‌ها استفاده کنید، برای موفقیت در راه اندازی شرکت خود در بازار مشکل خواهید داشت. اگر استعدادی در بازاریابی ندارید، می‌توانید یک متخصص استخدام کنید. یا بسته به‌اندازه شرکت خود، یک بخش بازاریابی داشته باشید.

بازاریابی یکی از مهم‌ترین مسائل یک کسب‌وکار، یا شاید حتی مهم‌ترین مسئله ایجاد هرگونه فعالیت جدید است. باید بودجه بازاریابی خود را تعیین کنید. همچنین مشخص کنید که می‌خواهید در هر کانال بازاریابی چه میزان پول‌خرج‌کنید. شما باید یک استراتژی در نظر بگیرید تا بازده سرمایه‌گذاری (ROI) هر کمپین را به حداکثر برسانید.

5 . بازاریاب شوید
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

نمودار بالا نشان می‌دهد که کدام کانال‌ها بهترین ROI رادارند.

قبل از اینکه کل بودجه خود را برای تبلیغات بنری سرمایه‌گذاری کنید، باید اعداد را خوب مطالعه کنید و به هزینه‌ای که می‌خواهید برای آن صرف کنید توجه داشته باشید. به‌طور خلاصه: بازاریابی باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت شما باشد.

6 . مشتری های خود را پیدا کنید و به آن ها اهمیت دهید

اگر گام‌به‌گام این مقاله را دنبال کنید، در مسیر رسیدن به یک مشتری خوب قرار دارید. وب‌سایت، گسترش حضور آنلاین شما در فضای مجازی و بازاریابی روشی برای موفقیت شما می‌باشد. اکنون شما باید استراتژی خود را با دقت بیشتر آزمایش کنید.

شما باید درهای فروشگاه (وب‌سایت) خود را بازکنید. شما باید به مشتریان هدیه و تخفیف بدهید؛ اما این کافی نیست. مشتریان شما باید ثابت باشند و نه گذری. این امر به‌ویژه در مورد فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بیشتر صدق می‌کند.

6. یک مشتری ایجاد کنید
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

اما چگونه مشتریان وفادار پیدا می‌کنید؟ خیلی راحت از طریق “ارائه خدمات به مشتریان”. مشتری باید اولویت اصلی شما باشد. مشتری‌ها مایه حیات شرکت شما هستند و باید با آن‌ها رفتار مناسبی داشته باشید.

اگر یک پایگاه مشتری ایجاد کرده باشید، یک مزیت بزرگ دارید، زیرا فروش شما با مشتریان موجود بیشتر از مشتریان جدید است.

6. یک مشتری ایجاد کنید
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

چگونه محصولات بیشتری را به مشتریان فعلی خود می‌فروشید؟ راز این موضوع اهمیت دادن به مشتری است. این استراتژی حتی مؤثرتر از فروش متقابل است. فقط 0.5٪ از مشتریان محصولات اضافی را خریداری می‌کنند، اما 4٪ از مشتریان هزینه‌های زیادی برای ارتقا محصول خود پرداخت می‌کنند. البته هر دو این استراتژی‌ها به یک کمپین بازاریابی خوب بستگی دارد.

شما باید رابطه خوبی با مشتری خود ایجاد کنید، سپس به آن‌ها اهمیت دهید و آن‌ها را حفظ کنید تا باعث موفقیت در کسب‌وکار خود شوید.

7 . آماده هر کاری باشید و انتظار هر چیزی را داشته باشید

شما باید برای هر احتمالی آماده‌باشید. راه اندازی کسب‌وکار، کار ساده‌ای نیست؛ بنابراین همیشه باید انتظار مشکلات غیرمنتظره را داشته باشید؛ اما اجازه ندهید این موانع شمارا از هدفتان دور کند. اگر اوضاع مطابق انتظار پیش نرفت، ناامید نشوید. استقرار و استمرار داشته باشید.

موانعی که باید برطرف کنید، شمارا برای یک‌راه طولانی و دشوار به‌عنوان یک کارآفرین عالی آماده می‌کند؛ زیرا حتی اگر شرکت شما از قبل راه اندازی شده باشد تا زمانی که شرکت شما وجود داشته باشد، همیشه باید با مشکلات کوچک دست‌وپنجه نرم کنید.

7 . آماده هر کاری باشید
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

در کارآفرینی همیشه فراز و نشیب‌هایی وجود دارد. اشتباهات اجتناب‌ناپذیر است. از موارد خاص نمی‌توان جلوگیری کرد، به‌عنوان‌مثال در صورت بروز بلایای طبیعی یا یک بحران اقتصادی. کارمندان می‌آیند و می‌روند. شما همیشه باید تصمیمات سخت بگیرید و گاهی اوقات تصمیم اشتباهی می‌گیرید، اما این بد نیست.

شما به‌عنوان یک کارآفرین باید از اشتباهات خود درس بگیرید. اگر کار اشتباهی انجام داده‌اید، باید آن را به خودتان اعتراف کنید و سپس مطمئن شوید که دیگر تکرار نمی‌شود. همیشه قبض‌ها و مالیات‌های خود را به‌موقع پرداخت کنید و تمام قوانین را رعایت کنید.

اگر این کار را انجام دهید، باید بتوانید از هر مانعی که سر راه شما و شرکت نوپای شما قرار دارد، عبور کنید.

نتیجه‌گیری

بگذارید خلاصه‌ای از همه‌چیز را دوباره بیان کنم.

  • درواقع شروع کار خود به این آسانی نیست.
  • ابتدا باید بفهمید که ایده شما خوب است یا خیر.
  • شما همچنین باید پفمید که برای کارآفرینی چه‌کاری لازم است.
نتیجه‌گیری
راه اندازی استارتاپ ، آموزش راه اندازی استارتاپ ، راه اندازی استارت آپ

درحالی‌که ایالات‌متحده بیش از 27 میلیون کارآفرین دارد، اما هنوز از بقیه جهان عقب است.چرا؟ چون کار آسانی نیست.

  • همراه داشتن یک راهنمای خوب برای پیگیری، می‌تواند روند کار را برای شما آسان کند.
  • شما می‌توانید با هفت مرحله آسان در این مقاله شروع به کارکنید تا شرکت خود را وارد بازار کنید.
  • شما باید یک برنامه کاری خوب و فکری داشته باشید.
  • با در دست داشتن یک برنامه کسب‌وکار، شروع کار و انجام اقدامات بعدی برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.
  • شما باید سرمایه اولیه‌ای به‌اندازه کافی داشته باشید.
  • بدون داشتن یک برنامه تأمین مالی خوب، باید بلافاصله شرکت خود را از ذهن خود بیرون کنید.
  • با افراد مناسب در ارتباط باشید.
  • شما باید افرادی را پیدا کنید که نقاط ضعف شمارا متعادل کرده و از شما تعریف کنند.
  • و به وکیل، شرکت بیمه و حسابدار فکر کنید.
  • شما باید یک وب‌سایت بسازید و مکان مناسبی را برای فروشگاه فیزیکی خود پیدا کنید.
  • حتی اگر شرکت نوپای شما هنوز کالایی را نمی‌فروشد، باید برای شرکت خود بازاریابی کنید.
  • با استفاده از این مراحل، می‌توانید اولین مشتری خود را ایجاد کنید.
  • شما به مشتریان فعلی خود نیاز دارید تا اجازه دهید شرکت نوپای شما رشد کند.
  • شرکت شما بلافاصله کامل نیست، بنابراین باید برای هرگونه احتمالی آماده شوید.
  • با برنامه‌ریزی کافی و اجرای مناسب، قادر خواهید بود از پس همه موانع برآیید.

امیدوارم از این مقاله بهره برده باشید. پیشنهاد میکنم از دیگر مقالات سئوف نیز دیدن فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.