درآمد دیجیتال مارکتر ها در سال 2022 چقدر می‌باشد؟ شغل پردرآمد آینده در بازاریابی

5
(1)

در این مقاله، هر چیزی که باید در مورد درآمد دیجیتال مارکتر ها بدانید را به شما توضیح خواهیم داد. ما برای پیدا کردن میزان درآمد دیجیتال مارکتر ها در سال 2021 از تعدادی منبع استفاده کرده‌ایم و تمام اطلاعات خودمان را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اگر به فکر شروع کسب‌وکار خود به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای هستید، یا فقط کنجکاو هستید که چقدر می‌توانید در صنعت دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد کنید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. پس با سئوف همراه باشید.

  • دیجیتال مارکتر مبتدی
  • متخصص دیجیتال مارکتینگ
  • مدیر دیجیتال مارکتینگ

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

درآمد دیجیتال مارکتر ها در سال 2022

درآمد متخصصان دیجیتال مارکتینگ بین 40 هزار تا 97 هزار دلار در سال می‌باشد. درآمد هر عنوان شغلی به ترتیب زیر است:

  • دیجیتال مارکتر مبتدی (بدون تجربه) – 40 هزار دلار در سال
  • متخصص دیجیتال مارکتینگ (با 5 تا 9 سال تجربه) – 55 هزار دلار در سال
  • مدیر دیجیتال مارکتینگ (10+ سال تجربه) – 97 هزار دلار در سال
  • دیجیتال مارکتینگ به‌صورت فریلنسری – بین 50 تا 200 دلار در ساعت
شغل پردرآمد آینده در بازاریابی
شغل پردرآمد آینده در بازاریابی

همه موقعیت‌های شغلی دیجیتال مارکتینگ با همدیگر برابر نیستند. بازاریاب‌هایی که مهارت‌های گسترده‌ای دارند و درسمت های “مدیر یا ارشد” کار می‌کنند، بیش از متخصصان درآمد می‌گیرند.

متوسط درآمد دیجیتال مارکتر ها در 5 سال گذشته

ما درآمد سالانه شش شغل معروف دیجیتال مارکتینگ در ایالات‌متحده را برای 5 سال گذشته تجزیه‌وتحلیل کردیم.

چه عواملی بر درآمد دیجیتال مارکتینگ تأثیر می‌گذارد؟

عوامل مؤثر در میزان درآمد شما برای کار به‌عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتر عبارتند از:

میزان تجربه (به سال)

شاید برای شما جالب باشد که تجربه نقش مهمی در پولی که می‌توانید بدست آورید داشته باشد. اما اگر سال های زیادی هم در یک صنعت کارکنید، درآمد بالاتری را برای شما تضمین نمی‌کند.

برخلاف سایر مشاغل بازاریابی، یک دیجیتال مارکتر باید بداند که چگونه با کانال های دیجیتال مارکتینگ کار کند و اگر تمام وقت خود را صرف متخصص شدن در یک زمینه کرده اید، این موضوع باعث افزایش درآمد شما نمی‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر در سئو مهارت داشته باشید و طی سالهای گذشته به یک متخصص سئو تبدیل‌شده باشید. حداکثر درآمدی که می‌توانید دریافت کنید 68 هزار دلار می‌باشد. در مقایسه با میانگین 90 هزار دلاری که یک دیجیتال مارکتر واقعی کسب می‌کند.

“به عبارت دیگر، برای دریافت دستمزد بالاتر به دلیل سالها فعالیت در صنعت، باید تجربه بیشتری هم در رشته های دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید و نه فقط در یک حوزه ماهر شوید.”

مهارت های دیجیتال مارکتینگ

یک دیجیتال مارکتر موفق نیاز به داشتن تعدادی مهارت دارد. هرچه مهارت‌های دیجیتال مارکتینگی بیشتری داشته باشید، درآمد شما نیز بالاتر خواهد بود.

طبق مطالعات انجام‌شده، مهارت‌هایی که می‌توانند بر میزان درآمد تأثیر مثبت بگذارند عبارتند از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی در موتورهای جستجو و بازاریابی از طریق ایمیل.

به عبارت دیگر، شرکت ها به متخصصانی اعتماد می‌کنند که بتوانند چرخه کامل بازاریابی (از جذب ترافیک تا جذب مشتری و خریدار) را انجام دهند و به مجموعه مهارت‌های خاصی محدود نباشند.

اعتبار شخص دیجیتال مارکتر

اعتبار عاملی است که اکثر افراد حرفه‌ای آن را نادیده می‌گیرند اما اگر درست اعتبار برای خود کسب کنید، می‌تواند تفاوت زیادی در درآمد شما در یک شرکت یا به‌عنوان یک متخصص آزادکار یا فریلنسر ایجاد کند.

اعتبار در این زمینه با برند شخصی شما یک ارتباط متقابل دارد. دیجیتال مارکترهایی که در صنعت شناخته‌شده‌اند و احترام و اعتبار برای خود کسب کرده اند، می‌توانند هنگام کار در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ، هزینه خدمات بیشتری را دریافت کنند یا درآمد بالاتری را از کارفرما درخواست کنند.

بهترین روش های تبلیغ برند شخصی شما عبارتند از:

طراحی وب سایت یا وبلاگ شخصی

 حتی اگر در یک شرکت کار می کنید، باز هم می‌توانید یک وبلاگ دیجیتال مارکتینگ فعال داشته باشید و آن را با راهنماها، مطالعات موردی به‌روز کنید و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارتباط با اینفلونسر ها یا تبلیغ کننده های مشهور

 ارتباط با رهبران صنعت در فیس بوک، توییتر، لینکدین راهی برای تقویت اعتبار و نام تجاری شخصی شماست. وقتی توسط متخصصان دیگر به‌عنوان یک “متخصص” شناخته می‌شوید، “فروش شما” در طول مصاحبه با مشتری آسان‌تر می‌شود و این یک سرمایه عالی برای رزومه شماست.

برند یا کسب‌وکار خود را در سایت هایی بااعتبار بالا تبلیغ کنید

یک دیجیتال مارکتر باید “فعال” باشد و از هر فرصتی برای تبلیغ کار خود استفاده کند و یکی از بهترین راه‌ها برای این کار انتشار کسب‌وکار در وب سایت های دارای اعتبار بالا است.

درآمد دیجیتال مارکتر
درآمد دیجیتال مارکتر

این وب سایت ها در انتخاب خود دقیق هستند که چه کسی را به‌عنوان مشارکت‌کننده بپذیرند و چه کسی را رد کنند. اگر مقالات خود را در این سایت ها منتشر کنید باعث افزایش اعتماد و اقتدار شما می‌شود و علاوه بر اینکه میزان محبوبیت شما بیشتر می‌شود، از این طریق می‌توانید درآمد بیشتری هم کسب کنید

کشوری که در آن اقامت دارید

اگرچه دیجیتال مارکتینگ کاری است که شما می‌توانید آن را در خانه انجام دهید و به مشتریان در هر نقطه از جهان خدمت‌رسانی کنید؛ اما کشور محل اقامت شما عاملی است که بر میزان درآمد و یا نرخ ساعتی شما تأثیر می‌گذارد (اگر فریلنسر هستید).

بازاریابان در ایالات‌متحده بیش از همکاران خود در سایر کشورها درآمد دریافت می‌کنند. به‌عنوان مثال، متوسط درآمد یک دیجیتال مارکتر با 5 سال سابقه کار در آمریکا حدود 70 هزار دلار است در حالی که در هند 10 هزار دلار و برلین سالانه 50 هزار دلار است.

همچنین تفاوت درآمد در داخل یک کشور نیز وجود دارد. درآمد افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند، بیش از بازاریابان ساکن و فعال در شهرهای کوچک‌تر یا مناطق روستایی است. یک دیجیتال مارکتر که در سانفرانسیسکو کار می‌کند به طور متوسط 33 درصد بیشتر از شخصی که در دنور کار می‌کند درآمد کسب خواهد کرد.

موقعیت شغلی

همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد، با بالا رفتن از نردبان شرکت و بسته به مسئولیت‌های شغلی، درآمد افزایش می‌یابد.

به‌عنوان مثال، یک متخصص دیجیتال مارکتینگ که یک تیم را مدیریت می‌کند، بیش از یک متخصص که به‌صورت انفرادی کار می‌کند، درآمد بیشتری دریافت می‌کند.

همچنین، بازاریاب‌های دیجیتال که بازاریابی سنتی را با بازاریابی آنلاین ترکیب می‌کنند، می‌توانند در کنفرانس های تصمیم‌گیری شرکت کرده و به درآمد بالاتری برسند.

قابلیت ارائه نتایج

یکی از تفاوت‌های بازاریابی سنتی و بازاریابی آنلاین این است که همه چیز قابل‌اندازه‌گیری است. این به این معنی است که بفهمید میزان سودآوری یک کمپین دیجیتال مارکتینگ چقدر است و بازگشت سرمایه چه زمانی بازخواهد گشت.

بازاریابانی که می‌توانند کمپین های سودآوری را انجام دهند و یک ارزش پولی را برای یک شرکت تأمین کنند، در مقایسه با بازاریابانی که فقط کارهای معمول را انجام می‌دهند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

“ثبت سوابق موفق شما می‌تواند در هنگام تغییر شغل، دستمزد بالاتر و موقعیت بهتری برای شما داشته باشد.”

درآمد دیجیتال مارکتر مبتدی

متوسط درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتینگ ارشد و بدون تجربه حدود 40 هزار دلار در سال است. این کمترین موقعیت پرداخت در نردبان شغلی دیجیتال مارکتینگ است.

اگر شما مدرک دیجیتال مارکتینگ ندارید، بهترین راه برای به دست آوردن یک شغل دیجیتال مارکتینگ در سطح پایه، این است که مهارت‌های لازم را با شرکت در یک دوره دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرید. یک دوره جامع مفاهیم اساسی و پیشرفته بازاریابی آنلاین را به شما می آموزد و به شما در موفقیت شغلتان در صنعت دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند.

به‌عنوان یک بازاریاب ارشد دیجیتال، شما باید بتوانید که کارهای زیر را انجام دهید:

  • به‌عنوان دستیار متخصص دیجیتال مارکتینگ کارکنید
  • کمپین های تبلیغات کلیکی را انجام دهید
  • بهینه‌سازی صفحات وب برای سئو
  • تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و موضوعات / کلمات کلیدی را برای هدف‌گیری در یک کمپین شناسایی کنید
  • وظایف بازاریابی ایمیل را پیاده‌سازی کنید
  • نوشتن متن
  • مقاله‌نویسی
  • تغییرات طراحی وب سایت
  • اجرای کمپین های تبلیغاتی برای گرفتن بک لینک
  • فعالیت بر روی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی
  • گزارش‌های درخواست شده توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ را تهیه کنید
  • برای تبلیغات کلیکی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ بنویسید
  • کار آژانس‌های خارجی یا فریلنسرها را هماهنگ کنید

درآمد متخصص دیجیتال مارکتینگ

متوسط درآمد یک متخصص دیجیتال مارکتینگ حدود 55 هزار دلار در سال است. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کسی است که 5 تا 9 سال تجربه در مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ دارد.

در اینجا جزئیات جزئی از درآمد متخصص دیجیتال مارکتینگ آورده شده است:

  • 1 تا 4 سال تجربه – 44 هزار دلار در سال
  • 5 تا 9 سال تجربه – 55 هزار دلار در سال
  • 10 تا 19 سال تجربه – 63 هزار دلار در سال

بسته به ساختار شرکت، یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کسی است که زیر نظر مدیر دیجیتال مارکتینگ کار می‌کند و تیمی از بازاریاب‌های دیجیتال ارشد را مدیریت می‌کند.

برای تبدیل‌شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ و رسیدن به سطح بالاتر درآمد، باید بدانید که چگونه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ را با استفاده از یک یا چند کانال دیجیتال مارکتینگ طراحی و اجرا کنید.

کارهای معمول روزمره یک متخصص دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • اجرای کمپین های تبلیغاتی در فیس بوک، گوگل و سایر پلتفرم های تبلیغات کلیکی.
  • همکاری با سایر اعضای تیم (سئوکاران، متخصصان بازاریابی محتوا و غیره)
  • تهیه گزارش وضعیت پروژه (برای مشتریان و / یا مدیریت)
  • طراحی و اجرای کمپین های سئو
  • برای تجزیه‌وتحلیل نیازهای آن‌ها و پیشنهاد نحوه استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به اهداف شغلی خود با مشتریان ملاقات کنید.
  • کار متخصصان ارشد دیجیتال مارکتینگ را هماهنگ کنید

درآمد مدیر دیجیتال مارکتینگ

متوسط درآمد یک مدیر دیجیتال مارکتینگ سالانه حدود 90 هزار دلار است. این شغل یکی از پردرآمدترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ است.

درآمد دیجیتال مارکتر ها در سال 2021 چقدر می‌باشد؟ شغل پردرآمد آینده در بازاریابی
درآمد دیجیتال مارکتر ها در سال 2021 چقدر می‌باشد؟ شغل پردرآمد آینده در بازاریابی

در اینجا خلاصه‌ای از درآمد دیجیتال مارکتینگ به ازای هر سال تجربه آورده شده است:

  • 1 تا 4 سال تجربه – 59 هزار دلار در سال
  • 5 تا 9 سال تجربه – 71 هزار دلار در سال
  • 10 تا 19 سال تجربه – 97 هزار دلار در سال

“برای تبدیل‌شدن به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، شما باید طیف گسترده‌ای از مهارت ها را داشته باشید که شامل مهارت‌های تحلیلی، مدیریت پروژه و مهارت‌های مدیریت تیم است.”

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه ‌کاری انجام می‌دهد؟

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ معمولاً کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  • استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را طراحی می‌کند
  • نظارت بر اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ
  • اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ را مدیریت می‌کند
  • با مدیر بازاریابی کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تمام فعالیت‌های دیجیتالی بخشی از برنامه کلی بازاریابی است
  • با مشتریان / مدیریت ملاقات کنید
  • گزارش پیشرفت را در مورد کلیه فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ تهیه می‌کند
  • کانال های جدید و فرصت‌های تبلیغاتی را شناسایی می‌کند

درآمد دیجیتال مارکتینگ به‌صورت فریلنسری یا آزادکار

اینکه فریلنسرهای دیجیتال مارکتینگ چه مقدار می‌توانند ماهانه درآمد کسب کنند به نرخ ساعتی و تعداد ساعات فعالیت آن‌ها در ماه بستگی دارد. نرخ معمول آن بین 50 تا 200 دلار در ساعت است.

دیجیتال مارکتر فریلنسر حرفه‌ای کسی است که مهارت و دانش لازم برای ارائه خدمات بازاریابی آنلاین به مشتریان را دارد. فریلنسرها معمولاً در خانه کار می‌کنند و از راه دور با استفاده از اسکایپ، ایمیل و سایر ابزارهای همکاری با مشتریان خود تماس می‌گیرند.

برخلاف دیجیتال مارکتر ها که بخشی از یک تیم بزرگتر هستند، یک فریلنسر باید مهارت‌های گسترده‌ای را برای رفع تمام نیازهای مشتری داشته باشد.

آیا مدیر دیجیتال مارکتینگ یکی از پردرآمدترین مشاغل بازاریابی است؟

در مقایسه با درآمد سایر متخصصان دیجیتال مارکتینگ، درآمد یک مدیر دیجیتال مارکتینگ بیشتر است و در برخی موارد، حتی می‌تواند از 100 هزار دلار در سال بیشتر شود.

اما به طور کلی وقتی صحبت از مشاغل بازاریابی می‌شود، بالاترین درآمد را ندارد. پردرآمدترین مشاغل در بازاریابی عبارتند از:

  • مدیر ارشد بازاریابی (CMO) – متوسط درآمد سالانه در ایالات‌متحده 187 هزار دلار است
  • معاون رئیس بازاریابی – متوسط درآمد سالانه در ایالات‌متحده 155 هزار دلار است

برای اینکه مدیر CMO یا معاون بازاریابی شوید قطعاً باید مدرک مرتبط با بازاریابی، سالها تجربه در سمتهای مدیریتی و توانایی طراحی استراتژیهای بازاریابی آنلاین را داشته باشید.

تبدیل‌شدن به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ نقطه شروع خوبی برای رسیدن به بالای نردبان است.

درآمد سایر متخصصان دیجیتال مارکتینگ

شغل پردرآمد آینده در بازاریابی
شغل پردرآمد آینده در بازاریابی

درآمد سایر متخصصان بازاریابی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند:

  • متخصص SEO- 64 هزار دلار در سال
  • متخصص بازاریابی محتوا – 84 هزار دلار در سال
  • مدیر رسانه های اجتماعی – 65 هزار دلار در سال
  • متخصص PPC- 60 هزار دلار در سال
  • طراح گرافیک – 52 هزار دلار در سال
  • مدیر بازاریابی وابسته – 71 هزار دلار در سال

نکات کلیدی برای یادگیری دیجیتال مارکتر ها

ادامه کار دیجیتال مارکتینگ یک انتخاب عالی است. تقاضا برای انواع مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ افزایش‌یافته است و انتظار می‌رود این کار برای سالهای آتی ادامه داشته باشد. اقتصاد جهان به‌صورت آنلاین در حال حرکت است و شرکت ها نیاز بیشتری به متخصصان دیجیتال مارکتینگ خواهند داشت.

همانطور که مشاهده کردید، همه موقعیت‌های دیجیتال مارکتینگ برابر نیستند. بازاریاب‌هایی که مهارت‌های گسترده‌ای دارند بیش از متخصصان “در یک زمینه” درآمد کسب می‌کنند.

هنگامی که شما به‌عنوان یک بازاریاب ارشد دیجیتال شروع به کار می کنید، متوسط درآمد شما در حدود 40 هزار $ در سال خواهد بود و با بالا رفتن از نردبان می‌توانید به حداکثر یعنی حدود 90 هزار $ در سال برسید.

اگر می‌خواهید به یک درآمد 6 رقمی برسید، پس باید از فضای دیجیتال مارکتینگ خارج شوید و یک سمت مدیریتی را دنبال کنید. این فرصت را به شما می‌دهد تا در نهایت مدیر ارشد بازاریابی یا مدیر بازاریابی شوید.

شما به‌عنوان یک حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ، گزینه‌های دیگری نیز دارید که به طور بالقوه می‌توانند درآمد بالاتری برای شما به همراه داشته باشند. شما می‌توانید یک فریلنسر شوید یا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی کنید و تجارت آنلاین خود را اداره کنید.

فراموش نکنید که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد (هنگام اداره مشاغل شخصی خود) توانایی ارائه نتایج است.

دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد است و اگر می‌توانید این کار را برای کارفرما یا مشتری خود انجام دهید، سایر موارد (مدارک، تجربه و غیره) در مرحله دوم قرار دارند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.