داک داک گو Duck Duck Go | معرفی موتور جستجو

5
(8)

داک داک گو  Duck Duck Go موتور جستجوی وب مثل یاهو و گوگل و … است.

این موتور جستجو از سال ۲۰۰۸ میلادی شروع به کار کرد.

این موتور جستجو رقیب جدی گوگل است و از ویژگی‌های مهم این موتور جستجو این است که به (ادعای خودش) و به حریم خصوصی کاربران احترام گذاشته و آن‌ها را ردگیری نمی‌کند.

بر عکس برخی از شیوه‌های دیگر جستجو که معمولا بر پایه بهترین نتایج در صفحه اول می‌باشد، داک داک گو  موتور جستجویی است که سعی می‌کند همه معانی مختلف یک واژه که قابل تفسیر باشند را در صفحه اولش نمایش‌دهد تا نتایج صفحه اول به یک معنی خاصی جهت نگیرد.

برای دریافت مشاوره جهت سئو سایت از سئوف کلیک کنید.

چرا داک داک گو محبوب است؟

داک داک گو  Duck Duck Go بیش از هر چیز دیگری، به دلیل امنیت بالا و نیز اهمیت زیادی که برای حریم خصوصی افراد قائل می‌شود، محبوب است.

داک داک گو ( Duck Duck Go) هم‌اکنون در ۶۰ کشور سراسر دنیا برای کاربران مرورگر کروم در دسترس قرار گرفته است.

به دلیل تمرکز ویژه بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران، توسعه‌دهندگان مرورگر داک ‌داک گو‌ ( Duck Duck Go) اکتبر سال گذشته اعلام کردند که روزانه ۳۰ میلیون جستجو در داک داک گو انجام می‌شود.

جهت دسترسی به موتور جستجوی داک داک گو  Duck Duck Go کلیک کنید.

ویژگی‌های داک داک گو

گوگل اخیراً با انتشار آخرین نسخه کروم و ایجاد برخی از بهبودهای امنیتی و همینطور تغییرات جزئی، در اقدامی پیش‌بینی نشده داک داک گو را در کنار گوگل، به فهرست موتورهای جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوگل کروم مثل یاهو و بینگ، اضافه کرده است.

در صفحه سیاست حریم این موتور بیان شده که هیچ نوع اطلاعات شخصی را جمع آوری نکرده و به اشتراک نمی‌گذارد.

در ادامه ویژگی‌های این موتور جستجو را بیان می‌کنیم.

داک داک گو Duck Duck Go
داک داک گو Duck Duck Go

جستجو بر اساس انتقال امن

خبر خوب این است که داک داک گو  Duck Duck Go با ارائه‌ یک افزونه‌ جدید امنیتی راهکاری تازه را ارائه کرده است.

این افزونه سازگاری کامل با مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سافاری دارد و علاوه بر اینکه مانع ردیابی کاربران توسط وب سایت‌هایی چون فیسبوک، گوگل و… می‌شود، بطور خودکار نیز آن‌ها را به سایت‌های امن‌شده با پروتکل رمزنگاری شده‌ HTTPS نیز هدایت می‌کند تا در زمان وب گردی امنیت بیشتری برای کاربر فراهم شود.

نمایش جستجو براساس تمام موقعیت‌های جغرافیایی دنیا

از جمله قابلیت‌جالبی که داک داک گو ( DuckDuckGo) دارد، این است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با کلیک بر روی  Filter by region عبارت مورد جستجو را در وب سایت‌های یک کشور معین انجام دهید و برای موتور جستجو مشخص کنید که در کجای اينترنت دنبال موضوع يا کلمه مورد نظر شما باشد.

جستجو بر اساس منابع مختلف

برخی از منابع داک داک گو که بر اساس آن‌ها نتیجه جستجو را نمایش می‌دهد.

  1. استفاده از پایگاه داده موتور جستجوگر بینگ (Bing)
  2. بکاربردن دانشنامه جهانی ویکی پدیا جهت برقراری ارتباط بین موضوع‌های مختلف و به نمایش گذاشتن نتایج مرتبط با موضوع‌ مورد نظر کاربران
  3. استفاده از سرویس یوتوب YouTube به‌منظور پیدا کردن و نمایش دادن فیلم‌های مرتبط به کاربر
  4. استفاده از سرویس Wolfram Alpha که خود یک موتور جستجوگری با هوش مصنوعی بالا است.
  5. نمایش اطلاعات پروفایل کاربرانی که در شبکه‌های مجازی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و … حساب کاربری دارند و نیز نمایش اطلاعاتی که توسط ربات جستجوی شخصی Duck Duck GOD به‌منظور به نمایش‌گذاشتن در وب ذخیره سازی شده‌اند.

امکان جستجوی صوتی

بکاربردن مرورگر کروم و موتور جستجوی داک داک گو این امکان را به شما می‌دهد که از جستجوی صوتی نیز بهره‌ببرید.

عدم نمایش محتواهای براساس تبلیغات

نتایج جستجویی که در آن‌ها تبلیغات زیادی وجود دارد از اولویت نمایش در نتایج جستجو حذف می‌شود، که این موضوع باعث رضایتمندی بالای کاربران است.

معایب داک داک گو

از جمله معایب موتور جستجوی داک داک گو  Duck Duck Go این است که مثل گوگل صفحه بندی نشده که کاربر بعد از جستجوی یک صفحه به صفحه بعدی آن برود و همزمان با پیمایش کاربر و حرکت به سمت پایین صفحات بعدی نمایش داده‌ می‌شود که خیلی خوشایند کاربر نیست.

سوالات متداول

آیا داک داک گو Duck DuckGo  متعلق به گوگل است؟

داک داک گو موتور جستجویی است که متعلق به گوگل، بینگ و یا شرکت‌های دیگر نیست و اکثر مرورگرهای اصلی، داک داک گو را بعنوان  موتور جستجوی پیش فرض ارائه می‌دهد.

مالک داک داک گو کیست؟

گابریل واینبرگ مدیرعامل و بنیانگذار داک داک گو و لینکدین است.

آیا می توان به Duck DuckGo اعتماد کرد؟

DuckDuckGo یک موتور جستجوی نسبتا امن است و شما می‌توانید بدون به خطر انداختن امنیت خود از آن استفاده کنید. مانند هر مرورگر دیگری، DuckDuckGo نیز در معرض ویروس ها، بدافزارها و تهدیدات آنلاین است.

آیا داک داک گو  Duck Duck Goسودآور بوده است؟

براساس گزارش کوتاهی که وینبرگ به صورت آنلاین منتشر کرده است: این شرکت از سال 2014 سودآور بوده و امروز درآمد ما (از فروش تبلیغات سایت) از 100 میلیون دلار در سال فراتر رفته است و منابع مالی را برای ادامه رشد سریع به ما می‌دهد.

موتور جستجو داک داک گو
موتور جستجو داک داک گو

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 8

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.