الگوریتم مدیک گوگل چیست؟ Google Medic Update

0
(0)

الگوریتم مدیک گوگل یا همان Google Medic چیست؟ گوگل هر ساله بارها روی هسته الگوریتم خود بروزرسانی‌هایی را انجام می‌دهد. الگوریتم‌های اصلی گوگل نیز هر روز بهینه‌تر می‌شوند و تمام آنها به هسته مرکزی الگوریتم کمک می‌کنند تا بهترین رتبه‌بندی را روی صفحات وب در صفحه نتایج جستجو انجام دهد.

در این مقاله درباره یکی از آپدیت‌های مهم الگوریتم به نام الگوریتم مدیک (Medic Algorithm Update) صحبت می‌کنیم.

Hazard ها یا خطرات الگوریتم مدیک متوجه چه سایت‌هایی است؟

  • سایت‌هایی که کلمات کلیدی را برای چندین هدف جستجو بهینه‌سازی می‌کنند.

1 الگوریتم مدیک گوگل چیست؟

Google Medic در واقع یک بروزرسانی روی هسته الگوریتم گوگل است که در آگوست 2019 انجام پذیرفت. هدف این الگوریتم بهبود نتایج جستجو با توجه به هدف جستجوی کاربر Search Intent بود.

این الگوریتم روی تمام سایت‌ها با هر زبانی و در هر مکان جغرافیایی اعمال شد و تاثیر گذاشت. اما عمده توجه این الگوریتم مربوط به سایت‌هایی است که با سلامتی افراد ارتباط دارند. بعنوان مثال سایت‌هایی با موضوع پزشکی، فیتنس و تناسب اندام و همچنین سایت‌های اقتصادی و مالی.

Google Medic Update به این نام نامگذاری شد، چون متخصصین سئو دریافتند که بیشترین تاثیر آن روی سایت‌های حوزه سلامت و پزشکی بوده است. از آنجا که این الگوریتم در هفته اول آگوست رونمایی شد، ریزش سنگینی نیز در رتبه سایت‌های بیزنسی رخ داد.

گوگل زیاد درباره جزئیات الگوریتم صحبت نکرده و آنرا یک آپدیت برای هسته الگوریتم مرکزی خوانده است. اما بیشترین حدسی که می‌توان زد این است که هدف از آن تغییرات، انطباق صفحات وب با هدف جستجوی کاربر بوده است.

گوگل این الگوریتم را بزرگترین آپدیت برای هسته مرکزی الگوریتم خود معرفی کرده است.

2 آیا Google Medic Update به هدف جستجوی کاربر ربط دارد؟

گوگل تیم‌هایی برای رتبه‌بندی کیفی نتایج جستجو دارد که بصورت دستی سایت‌ها را بررسی می‌کنند و براساس کتاب راهنما به آنها امتیاز می‌دهند. این کتاب راهنما اخیرا بروزرسانی شده است و جالبترین تغییری که در آن رخ داده بخش جدیدی به نام “Beneficial Purpose” یا هدف مفیدبودن یک صفحه می‌باشد.

در این بخش جدید افراد تیم‌های رتبه‌بندی، علاوه بر کیفیت محتوا به این موضوع نیز توجه می‌کنند که آیا این صفحه هدف مفید بودن را نیز دنبال می‌کند یا خیر. کاربر هنگام بازدید از سایت چه چیزی را به دست می‌آورد؟

ایده “هدف” برای یک صفحه با هدف جستجوی کاربر مرتبط است. اگر کاربر عبارت “آموزش ساخت گل کاغذی” را جستجو می‌کند مطمئنا به دنبال محتوایی است که به او کمک کند چنین گلی را خودش بسازد. پس صفحاتی که به او در صفحه نتایج نشان داده می‌شوند باید این هدف را برآورده کنند.

حدس اکثریت متخصصین این است که آنچه الگوریتم مدیک گوگل انجام داد این بود که انطباق بین “هدف” و “نتایج” را بهبود بخشید. با این اوصاف بهترین کار، عمل کردن به توصیه گوگل است که می‌گوید:

سایتی بسازید که کاربران دوست داشته باشند از آن بازدید کنند. سایتی که منطبق بر کوئری‌های جستجوی کاربران باشد، و در اینصورت عملکرد خوبی خواهید داشت.

3 چطور از آپدیت الگوریتم مدیک گوگل در امان باشیم؟

وقتی گوگل این آپدیت را ارائه نمود، سایت‌هایی که تحت تاثیر قرار گرفتند باید تلاش واقعا زیادی برای بدست آوردن جایگاه قبلی خود می‌کردند. به همین دلیل، هدف جستجوی کاربر بیش از پیش تبدیل به یک دغدغه شد و مورد توجه قرار گرفت.

سه نوع کوئری (جستار) را در نظر داشته باشید که شامل هدفی خاص هستند:

  • اطلاعاتی یا Informational (چه چیزی / کجا / چگونه)
  • تحقیقاتی یا Investigational (مقایسه / Review / انواع)
  • معاملاتی یا Transactional (سفارش / دریافت / خرید)

بهتر است کمی روی کلمات کلیدی دم بلند عمیق شوید تا بفهمید کاربران در صفحات سایت شما به دنبال چه چیزی هستند. و سپس بر طبق آن، صفحات خود را بهینه‌سازی کنید.

4 الگوریتم مدیک گوگل چه تغییراتی در نتایج جستجو به وجود آورد؟

ابزارهایی برای بررسی تغییرات نتایج جستجو بعد از اعمال الگوریتم وجود دارد که می‌توانند رتبه میلیون‌ها کلمه کلیدی را بررسی کنند و به ما بگویند چه تغییراتی رخ داده است. بیشترین تغییرات را سایت‌های پزشکی و سلامت داشتند. طبق آمار 42درصد کل تغییرات مربوط به سایت‌هایی پزشکی و لایف استایل سالم و فیتنس بوده است.

با بررسی داده‌ها متوجه تغییرات زیر نیز شدیم:

4.1 تغییرات در جستجوی برندها

برای جستجوی نام برندهای بزرگ (مثلا IBM) گوگل، نتایجی که نمایش می‌داد را قدری تغییر داده است. این تغییرات در حال حاضر تقریبا همیشه شامل یک نوع نتیجه مانند “فرصت‌های شغلی در” می‌شوند. که باعث ارتقاء رتبه بعضی سایت‌های مرتبط با مشاغل و کاریابی‌های بزرگ شده است.

4.2 سایت‌های تجاری قدری بهتر شده‌اند

در کل، عملکرد سایت‌های تجاری بهتر شده است. مثال‌هایی که می‌توان از این سایت‌ها زد شامل eBay در آمریکا و آلمان و Marktplaats (که متعلق به eBay است) در هلند و همچنین سایت‌های تجاری غیر از eBay.

وقتی آنها عملکرد بهتری دارند، سایت‌های محتوا در آن نتایج جستجو نیز قدری ارتقا پیدا کردند. همچنین بعضی سایت‌های مقایسه قیمت نیز کمی ارتقا یافتند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.