موفقیت در سئو چقدر طول می‌کشد؟ چه زمانی سئو در نتایج گوگل سایت شما تاثیر می‌گذارد؟

0
(0)

موفقیت در سئو چگونه است؟ تاثیر سئو در نتایج گوگل چیست؟ نکات موفقیت در سئو کدام‌اند؟ تاثیر سئو در فروش و کسب و کار شما چقدر می‌تواند باشد؟

یکی از سوالاتی که معمولا برای شما پیش می‌آید. این است که : “چه مدت طول می‌کشد که موفقیت در سئو بر نتایج سایت شما تاثیر بگذارد؟”. این یک سوال مهم برای افراد سئوکار یا کسانی است که در سئو فعالیت می‌کنند.

مشاغل می‌خواهند بدانند چه زمانی تأثیر سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند مشاهده میکنند. اما SEO مانند رسانه های پولی نیست که تقریباً به محض روشن شدن تبلیغات نتایج را بتوان مشاهده کرد. دیدن موفقیت در سئو زمان می‌برد. اصلا تاثیر سئو در فروش آن‌ها چقدر است؟

در این راهنما، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد. و عواملی را که بر مدت زمان دیدن نتایج حاصل از یک استراتژی SEO تأثیر می‌گذارد، را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. ما به‌طور تخصصی این موارد را بررسی خواهیم‌کرد:

1 موفقیت در سئو چه شکلی است ؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید تعیین کنیم که موفقیت در سئو به چه صورت امکان‌پذیر است. تا مطئمن شویم که معیارهای درستی را برای استراتژی سئو انتخاب می‌کنیم.

و وقتی نوبت به ایجاد یک استراتژی سئو می‌رسد. باید هدف ها و KPI یا شاخص عملکرد کلیدی خود را مشخص نمایید. بیایید این را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

اهداف = نتیجه نهایی که می خواهید به آن برسید

KPI یا شاخص عملکرد کلیدی = معیارهایی که باعث پیشرفت در جهت اهداف شما می‌شوند

این‌ها هر دو معیار مهم موفقیت و در نهایت نتیجه تلاش شما هستند. معمولاً واقعیت این است که این اهداف و شاخص های عملکرد کلیدی چیزی شبیه به موارد زیر است:

  • اهداف = دستیابی به افزایش درآمد با مقدار تعیین شده طی یک دوره 12 ماهه.
  • KPIs = رشد در بازدیدهای ارگانیک، قابلیت مشاهده بیشتر، نمایش ها یا رتبه بندی بالا.

البته، تعیین اهداف به معنی تعیین اهدافی است که قابل اندازه گیری و در عین حال واقع گرایانه هستند. برای پاسخ به این سوال ، ما می خواهیم به مدت زمانی که برای دیدن نتایج در KPI اصلی نیاز است، توجه کنیم. اهداف معمولاً منحصر به فرد در یک تجارت هستند و براساس چندین عامل تغییر قابل توجهی می‌کنند.

2 شما باید انتظار داشته باشید که تاثیر سئو در نتایج گوگل را طی 6 تا 12 ماه مشاهده کنید …

سئو باید در طی یک دوره 6 تا 12 ماهه نتایج خود را نشان دهد. منظور ما از تاثیر سئو در نتایج گوگل، افزایش ترافیک و نرخ هدایت کاربران به سایت شما است. این لزوماً به این معنی نیست که شما تا این مرحله به هدف خود رسیده‌اید. اما هر مشاغلی که در SEO سرمایه گذاری می‌کنند باید انتظار داشته باشد که در این بازه زمانی پیشرفت خود را ببیند.

ارائه مدت زمانی که مربوط به همه وب سایت‌ها باشد غیرممکن است. و بهترین کاری که یک سئوکار می‌تواند انجام دهد این است که بهترین حدس را بر اساس تجزیه و تحلیل عملکرد فعلی یک وب سایت و استراتژی پیشنهادی ارائه دهد.

از این واقعیت که سئو زمان می‌برد نمی‌توان فرار کرد. گوگل (و سایر موتورهای جستجو) می خواهند بهترین نتیجه را برای هر جستجو به‌صورت مشخص نشان دهند. و این کار زمان می‌برد تا رتبه بندی برای سایت شما صورت بگیرد. شما باید بالاترین مکان در جستجو را داشته باشید.

اما با وجود یک استراتژی مناسب، 6 تا 12 ماه مدت زمان کافی است. تا بتوانید تأثیر تلاش‌های SEO را ببینید و بتوانید سرمایه گذاری مداوم برای رشد را توجیه کنید.

3 عواملی که تعیین می‌کنند برای دیدن موفقیت در سئو و رسیدن به ربته اول گوگل چه مدت زمان لازم است؟

برای کمک به شما در درک بیشتر اینکه موفقیت در سئو چه مدت طول می‌کشد. بیایید نگاهی به عوامل تعیین کننده آن بیندازیم.

3.1 تاریخچه وب سایت شما

اینکه شما روی دامنه جدید کار می‎کنید یا نه. یکی از مهمترین عواملی است که بر زمان لازم برای دیدن نتایج از SEO تأثیر می‌گذارد.

با توجه به این که دامنه جدید هنوز هیچ مرجعی ایجاد نکرده یا بک لینکی ندارد. تقریباً موفقیت در دامنه جدید بیشتر از یک دامنه ای که مدتی است ثبت شده است طول می‌کشد. در مقایسه با یک دامنه ثبت شده که حداقل مقداری امتیاز برای خود کسب کرده و دارای تعدای بک لینک می‌باشد.

یک دامنه کاملاً جدید باید انتظار داشته باشد که نتایج را به جای 6 تا 12 ماه طی 9 تا 12 ماه ببیند.

با این حال، دامنه ثبت شده به‌طور خودکار به معنای دیدن نتایج سریعتر نیست. اگر دامنه قبلاً تحت تأثیر فوانین امنیتی به روزرسانی الگوریتم های گوگل قرار گرفته باشد که مغایر با دستورالعمل های Google هستند، نتیجه سریعتری نخواهید دید.

هنگام کار بر روی یک پروژه جدید، همیشه ایده خوبی است که تصویری از تاریخچه سایت ایجاد کنید. اگرچه می‌توانید با مشاهده تجربیات موجود در سرچ کنسول گوگل اطلاعاتی از سایت را بدست آورید.

3.2 مدت زمانی که دامنه شما فعال است برای گوگل اهمیت دارد

سایتی که در مثال زیر نشان داده شده است میزان قابل توجهی از بازدید ارگانیک را از دست داده است. این مسئله نشان می‌دهد مشکلی وجود دارد که نیاز به رفع آن یا مسئله حیاتی است که باید حل شود. استراتژی جدید سئو در سایتی که از این نظر بازدید از بین رفته است. احتمالاً بیش از 12 ماه طول خواهد کشید تا نتایج مطابق با عملکرد قبلی خود را مشاهده کند.

موفقیت در سئو چگونه است؟ تاثیر سئو در نتایج گوگل چیست؟ نکات موفقیت در سئو کدام اند؟ تاثیر سئو در فروش و کسب و کار شما چقدر می تواند باشد؟
موفقیت در سئو چگونه است؟ تاثیر سئو در نتایج گوگل چیست؟ نکات موفقیت در سئو کدام اند؟ تاثیر سئو در فروش و کسب و کار شما چقدر می تواند باشد؟

از طرف دیگر، در مثال بعدی نشان می‌دهد که سایت هیچ مشکل موضوعی یا از نظر کاهش بازدید نداشته است. و این نشان می‌دهد که استراتژی مناسب می‌تواند نتایج مورد انتظار را در یک دوره معمول 6 تا 12 ماهه ایجاد کند.

برآورد مدت زمان لازم برای نشان دادن نتایج معمولاً براساس که هیچ مشکلی در تاریخچه سایت وجود نداشته باشد. همیشه به عملکرد یک سایت در طی 2 تا 3 سال گذشته برای کمک به جمع‌آوری پیش بینی‌ها توجه کنید.

3.3 تعیین میزان رقابت برای سایت شما یکی از نکات موفقیت در سئو است

پیشرفت نتایج در کلمات کلیدی کم رقابت و جستجو با رقابت کم بسیار سریعتر از موارد رقابتی مشاهده می‌شوند.

تلاش برای رتبه گرفتن برای یک سایت با کلمات کلیدی قابل رقابت در امور مالی (به عنوان مثال،”کارت های اعتباری”) ممکن است 2 سال یا بیشتر طول بکشد. تا بتوانید در صفحه اول گوگل دیده شوید. از طرف دیگر برای کلمات کلیدی طولانی با رقابت کم ممکن است نتایج امیدوار‌کننده‌ای را در مدت 3 تا 6 ماه داشته باشید. مثلا فروش لوازم یدکی ماشن پراید

برای پیش بینی و دیدن رقابت کلمات کلیدی از ابزار Keyword Magic سایت SEMRUsh استفاده کنید.

موفقیت در سئو چگونه است؟ تاثیر سئو در نتایج گوگل چیست؟ نکات موفقیت در سئو کدام اند؟ تاثیر سئو در فروش و کسب و کار شما چقدر می تواند باشد؟
موفقیت در سئو چگونه است؟ تاثیر سئو در نتایج گوگل چیست؟ نکات موفقیت در سئو کدام اند؟ تاثیر سئو در فروش و کسب و کار شما چقدر می تواند باشد؟

ستون KD٪ به سختی کلمات کلیدی اشاره می‌کند. این میزان درصدی از 0 تا 100 است و هرچه درصد بالاتر باشد، کلمه کلیدی دریرتر به نتیجه می‌رسد.

شما باید انتظار داشته باشید که برای نشان دادن نتایج در برابر کلمات کلیدی با درصد بالای KD یا سختی زیاد، زمان بیشتری لازم است. اما رقابت بیشتر از سختی کلمات کلیدی است.

شما باید در نظر بگیرید که چگونه رقبا به موقعیت فعلی خود رسیده‌اند. و برای حفظ این جایگاه چه کاری انجام می دهند. در استراتژی و پیش بینی‌های شما باید آنچه را که با آن رقابت می‌کنید. از جمله تلاش زیاد و یا استراتژی‌های دیگران، را در نظر بگیرید.

یک نقطه شروع خوب برای تخمین مقدار رقابت استفاده از ابزار Keyword Gap برای دیدن عملکرد شما در حال حاضر در برابر حداکثر چهار رقب در حوزه خودتان است:

برای درک رقابت از نظر بک‌لینک می‌توانید از ابزار Backlink Gap Tool نیز استفاده کنید:

3.4 منابع شما اصلی ترین رکن نکات موفقیت در سئو می‌باشد

شما نمی‌توانید تاریخچه یک وب سایت و رقابت آن را کنترل کنید.

اما آنچه شما می‌توانید كنترل كنید منابعی است كه به یك پروژه سئو اختصاص داده شده است. مهم این است که بفهمید دقیقا چه مدت زمانی برای دیدن نتایج یک پروژه لازم است. هرچه منابع بیشتری بتوانید برای SEO اختصاص دهید، معمولاً سریعتر نتایج را مشاهده خواهید کرد.

مهمترین منبع مورد نیاز شما زمان است. به مثال زیر توجه کنید:

دو وب سایت وجود دارند که متعلق به مشاغل کوچکی می‌باشند. و برای کلمه کلیدی مشابهی رقابت می‌کنند. آنها هر دو آگاه هستند که عوامل اصلی موفقیت در سئو، سئو فنی ، محتوا و بک لینک می‌باشد. هر دو از خدمات فریلنسر سئوکار استفاده می‌کنند.

وب سایت A مدت 5 روز در ماه روی سئو خود کار میکند در حالی که وب سایت B فقط 2 روز.

البته که، وب سایت A باید انتظار داشته باشد که نتایج سریعتری را مشاهده کند.

توجه داشته باشید که در مکالمات مربوط به تعیین زمان مورد نیاز برای دیدن تأثیر سئو باید منابع اختصاص داده شده را در نظر گرفت. بهترین راه برای کاهش این دلیل اختصاص زمان بیشتر به پروژه است.

4 بیایید به 3 نکته موثر در موفقیت در سئو سایت و چگونگی تأثیر اینها بر زمان نتایج نگاهی بیاندازیم …

3 نکته اصلی برای موفقیت در سئو وجود دارد. و هرکدام از این‌ نکته‌ها می‌توانند بر زمانی که برای دیدن نتایج در گوگل لازم است تأثیر بگذارند.

4.1 سئو فنی رکن اصلی نکات مهم موفقیت در سئو که باید رعایت کنید

اگر ساتی از نظر فنی مشکل داشته باشد. باید این مشکلات را قبل از برای سئو اقدامی کنید برطرف کنید.

سئو فنی مربوط به موارد زیر می‌باشد:

  • خزیدن و ایندکسینگ Crawling and indexing
  • سرعت سایت Site speed
  • تبدیل شدن به یک مرجع Canonicalization
  • داده های ساختار یافته Structured data
  • محتوای تکراری Duplicate content
  • نقشه های سایت XML sitemaps
  • Hreflang تگ مختص زبان سایت
  • و موارد دیگر

با استفاده از ابزار حسابرسی سایت SEMrush می توانید مشکلات فنی SEO را در سایت خود شناسایی کرده و لیستی از مواردی را که نیاز به بررسی دارند را مشاهده کنید:

با این حال، سئو فنی به تنهایی کافی نیست. فکر کنید که حل این مشکلات را به‌عنوان شروع کار شما است.

4.2محتوا بهترین عامل تاثیر سئو در فروش

احتمالاً شنیده‎اید که محتوا پادشاه است و واقعیت این است که محتوا همچنان یکی از 3 فاکتور برتر رتبه‌بندی گوگل است.

هدف Google این است که بهترین نتایج را برای جستجوی عبارتی مشخص ارائه دهد.

مهم است که شما برای ایجاد یک محتوای عالی و متناسب با هدف موتور‌های جستجو اولویت زیادی قائل باشید. اما باید برای درک بهتر موضوعاتی که کاربران میخواهند مطالعه کنید. باید درک کنید که کاربران برای چه موضوعاتی در گوگل جستجو می‌کنند.

محتوای بی کیفیت (یا حتی متوسط) می‌تواند باعث شود که سایت شما دیرتر در گوگل نمایش داده شود، در حالی که محتوای طولانی و باکیفیت که با دقت برنامه ریزی شده و موضوع جدیدی را ارائه می‌دهد، می‌تواند به سایت شما برای رتبه بندی سریعتر کمک کند.

4.3 بک لینک یکی از فاکتورهایی که گوگل برای آن ارزش قاعل است

در کنار محتوا بک لینک‌ها نیز یکی از 3 فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. لینک‌ها شاخص های اعتماد و محبوبیت سایت شما هستند. و توانایی سوء‌استفاده از رتبه بندی یک وب سایت را دارند.

به هر حال لینک‌ها اساساً رای اعتماد یا ارزشی است که دو سایت به یکدیگر می‌دهند. اما باید درک کنید که به ندرت میانبری برای گرفتن بک لینک با کیفیت وجود دارد.

گرفتن بک لینک زمان می‌برد و معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک محتوای عالی تولید کنید تا دیگران ترغیب شوند تا به آن لینک بدهند. وقتی فاصله قابل توجهی با رقبا وجود داشته باشد، گرفتن بک لینک کمی زمان بر است.

همه بک لینک‌ها یکسان نیستند و لینک‌هایی که ارزش بالایی دارند سریعتر شما را به نتیجه می‌رسانند تا لینک های بی ارزش.

شما می‌توانید روی ایجاد نمونه کارها یا بک لینک‌های خود کار کنید. اما توجه داشته باشید که برای گرفتن بک لینک باید خیلی دقت کنید چون ممکن است یک لینک در کار شما وقفه ایجاد کند.

4.4 گوگل: برای دیدن نتایج حاصل از سئو موفق چقدر زمان لازم است؟

در بیشتر موارد، سئوکاران به چهار ماه تا یک سال زمان نیاز دارند تا به تجارت شما کمک کنند. ابتدا پیشرفت‌ها را انجام دهد و سپس منافع بالقوه را ببیند.

شما باید همیشه و به‌صورت مدام روی سئو سایت خود کار کنید.

هرچه منابع بیشتری بتوانید به سئو سایت خود اختصاص دهید، معمولاً سریعتر نتایج آن را مشاهده خواهید کرد. تاثیر سئو در فروش می تواند واقعا قافل گیرکننده باشد. اما هر وب سایت یک سناریو منحصر به فرد برای سئو دارد. توجه به موارد فنی، کیفیت محتوا و قدرت لینک سازی داخلی و خارجی عوامل مهم در دیده شدن شما در صفحه اول گوگل می باشند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.