اینگیجمنت اینستاگرام – 8 نکته کلیدی برای افزایش نرخ تعامل

0
(0)

آیا می‌دانید منظور از اینگیجمنت ریت چیست؟ چرا اکثر کاربران اینستاگرام برای افزایش اینگیجمنت ریت یا نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود اصطلاحا سر و دست می‌شکنند؟ اصلا چه کسانی باید به فکر افزایش نرخ تعامل باشند؟ نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام Engagement Rate برای رشد صفحه شما خیلی مهم است. الگوریتم اینستاگرام به این نرخ اهمیت می‌دهد و آنرا نشانه‌ای از رضایت فالوورها از صفحه شما می‌داند. در واقع اینگیجمنت ریت نشان می‌دهد که چقدر کاربران از محتوای شما خوششان می‌آید و دوست دارند در صفحه شما مشارکت و فعالیت داشته باشند. همچنین نرخ تعامل پایین می‌تواند نشانه فیک بودن بخشی از فالوورها نیز باشد. در هر حال هرچقدر نرخ تعامل بیشتر باشد احتمال رشد صفحه بیشتر است.

می‌توان گفت اینستاگرام در حال حاضر و در چند سال اخیر محبوب‌ترین و پرکاربرترین شبکه اجتماعی بوده است. این باعث شده که بسیاری افراد به آن به چشم یک بستر درامدزایی یا بستری برای شناساندن خدمات و محصولات خود نگاه کنند. اما کار آنها به همین راحتی‌ها هم نیست.

منظور از اینگیجمنت ریت چیست؟

بعضی از صفحات در اینستاگرام وجود دارند که مورد دلخواه شماست. یعنی هر وقت این برنامه را باز می‌کنید دوست دارید پست‌ها و استوری‌های آنها را ببینید. معمولا برای پست‌هایشان کامنت می‌گذارید. ممکن است بعضی پست‌های آنها را ذخیره کنید و بعدا دوباره ببینید. حتی پست‌های جذاب آنها را ممکن است برای دوستانتان ارسال کنید. هر کدام از این فعالیت‌ها نوعی تعامل محسوب می‌شوند. تعامل بین شما (کاربر) و صفحه مورد نظر.

اینگیجمنت ریت چیست
اینگیجمنت ریت چیست؟ میزان مشارکت کاربر در یک محتوا، از نظر اشتراک‌گذاری، ذخیره، لایک و کامنت را تعامل گویند

نرخ تعامل نشان می‌دهد چند درصد از کاربران دنبال کننده و یا غیردنبال کننده، با یک صفحه تعامل دارند. نرخ تعامل به الگوریتم اینستاگرام می‌گوید میزان محبوبیت این صفحه چقدر است و محتوایی که تولید می‌کند چقدر مورد پسند کاربر است. هرچه اینگیجمنت بالاتر باشد الگوریتم اینستاگرام طوری عمل می‌کند که صفحه شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. اما چطور؟

چرا همه برای افزایش اینگیجمنت ریت تلاش می‌کنند؟

در واقع همه برای رشد صفحه خود تلاش می‌کنند. چون می‌خواهند بیشتر دیده شوند. با این کار مشتری بیشتری خواهند داشت. و یا بازدید بیشتری خواهند داشت که در گرفتن سفارشات تبلیغ بسیار مهم است. بطور کلی درامدزایی از اینستاگرام به دو شکل اتفاق می‌افتد:

  • ممکن است شما یک کالا یا خدماتی را ارئه دهید که اینستاگرام کمک کند تعداد مشتریان خود را بالا ببرید.
  • ممکن است شما تعداد بازدید و بازخورد بالایی در صفحه خود داشته باشید و از سایر صفحات سفارش تبلیغ دریافت نمایید.

یکی از مزایای اینگیجمنت اینستاگرام این است که با افزایش نرخ تعامل احتمال رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام بالا می‌رود.

رفتن به اکسپلور برابر با دیده شدن توسط تعداد خیلی زیادی از افراد است که اکثر آنها جزء فالوورهای شما نیستند.

معجزه افزایش نرخ تعامل فقط با رعایت چند اصل ساده

افزایش نرخ تعامل می‌تواند واقعا برای رشد صفحه شما معجزه کند. برای این کار چند اصل ساده را باید رعایت کنید. هرچند که ممکن است هر کدام از این اصول نیاز به زمان و تمرین و هزینه داشته باشند، اما در مجموع کارهای چندان سختی نیستند. فقط باید استمرار داشته باشید و این نکات را در تمام محتواهای خود رعایت کنید.

نکات زیر برای افزایش اینگیجمنت بخصوص در سال 2021 به شما کمک خواهد کرد:

1- انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست‌ها جهت بهبود اینگیجمنت اینستاگرام

آیا می‌دانید که با انتشار یک پست در زمان نامناسب باعث محدود کردن اینگیجمنت اینستاگرام خود می‌شوید؟

درحالیکه راه‌های افزایش اینگیجمنت محدود است، با پست کردن در زمان مناسب یعنی زمانی که بیشترین تعداد فالوورهایتان فعال هستند می‌توانید برنده این بازی باشید.

در مقاله: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستا، بیشتر در این مورد و تاثیراتش بر روی پیج صحبت کرده‌ایم که شما می‌توانید با مطالعه آن اطلاعات کافی را بدست آورید.

بهترین زمان انتشار پست برای افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام
برای افزایش اینگیجمنت، پستهای خود را در زمان مناسبی که اکثر فالوورهایتان انلاین هستند انتشار دهید.

الگوریتم اینستاگرام عاشق پست‌هایی است که تعامل بالایی را در زمان کوتاه ایجاد می‌کنند. و معمولا چنین پست‌هایی را در بالاترین بخش feed فالوورهای شما نمایش می‌دهد. برای رسیدن به بهترین زمان، می‌توانید زمان‌های مختلف را امتحان کنید، در آن زمان‌ها پست منتشر کنید و نتایج را رصد کنید.

هر اکانت اینستاگرام فالوورهای یکتایی از تایم زون‌های مختلف دارد. پس بهترین کار این است که بهترین زمان برای انتشار پست‌ها را شخصی‌سازی کنید. یعنی مناسب‌ترین زمان را برای اکانت خود پیدا کنید. در این صورت هم نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود را افزایش خواهید داد.

2- استفاده از امکانات استوری جهت ایجاد تعامل با کاربر

بیش از 500 میلیون حساب اینستاگرام هر روز از استوری استفاده می‌کنند. استفاده از استیکرها و امکانات استوری روش‌های فوق‌العاده‌ای هستند برای ترغیب فالوورها به گفتگو، نظردادن و بیان تجربیات. که در واقع این کار کمک خواهد کرد فالوورهایی وفادار داشته باشید که احساس کنند به برند شما مرتبط هستند.

باکس سوال و جواب

هیچ چیز به اندازه یک باکس سوال و جواب خوب نمی‌تواند جرقه شروع یک مکالمه را بزند. وقتی اینفلوئنسرها از این امکان اینستاگرام برای بیشتر شناخته شدن استفاده می‌کنند شما چرا آنرا برای شناخته شدن خودتان یا کسب و کارتان به کار نبرید؟

این یک فرصت عالی است که فالوورهایتان شما و برندتان را بیشتر بشناسند و درباره محصولاتتان بیشتر بدانند.

همچنین بهترین امکان برای پرسیدن سوال از فالوورهایتان است. مثلا می‌توانید از آنا بپرسید چه محصولات جدیدی را دوست دارند در برند شما ببینند.

تعامل، گفتگو، و بازخورد مشتری همه با هم در یک پک فو‌ق‌العاده جمع شده‌اند.

استیکر کوئیز

استیکر تعاملی کوئیز در استوری اینستاگرام امکان پرسیدن سوالات چندگزینه‌ای را به شما می‌دهد. می‌توانید سوالات نه چندان مهم از فالوورها بپرسید و نتایج را رصد کنید.

وقتی یک نفر یک گزینه را انتخاب می‌کند می‌تواند ببیند آیا گزینه درست را انتخاب کرده یا خیر. همچنین شما می‌توانید ببینید چه تعداد رای به هریک از گزینه ها داده شده و هرکس چه پاسخی داده است.

استیکر شمارش معکوس یا Countdown

اگر می‌خواهید بیشترین کشش و جذابیت را برای رویدادها یا فروش‌های خود در ذهن فالوورهایتان ایجاد کنید این استیکر به شما کمک می‌کند.

وقتی یک استوری درباره رویدادی که بزودی اتفاق می‌افتد می‌گذارید (مثلا لایو پرسش و پاسخ، شروع حراج و غیره) با افزودن این استیکر می‎‌توانید شمارش معکوس برای آن رخداد را شروع کنید. کاربران می‌توانند آلارم شمارش معکوس را فعال کنند و در زمان مورد نظر یک آلارم از طرف اینستاگرام به آنها یادآوری خواهد کرد که رخداد شروع شده است.

این یک استراتژی فوق‌العاده برای تعامل با کاربران است. همچنین باعث می‌شود میزان مشارکت کاربران در رویدادها افزایش یابد.

3- آزمایش و تحلیل محتوا بطور مرتب جهت افزایش اینگیجمنت

بعضی از بهترین استراتژی‌های محتوایی در اینستاگرام حاصل آزمایش کردن هستند.

تست کردن فرم‌های جدیدی از محتوا در اینستا می‌تواند دلهره‌آور باشد. مخصوصا اگر تا کنون استراتژی محتوای شما خوب بوده باشد و تعاملات خوبی را رقم زده باشد.

اما به ما اعتماد کنید، امتحان کردن، اشتباه و آزمایش محتوا کلیدی برای پیشتاز بودن و داشتن استراتژی قویتر می‌باشند.

نمی‌دانید چطور شروع کنید؟ خوب گام‌های زیر را اجرا کنید:

اول – انواع جدید محتوا را امتحان کنید. اینفوگرافی، ویدئو، محتوای تولیدشده توسط کاربر، نقل قول وغیره. ببینید کدام یک بهتر جواب می‌دهد و بازده خوبی دارد.

دوم- انواع ویدئو را تست کنید. استوری اینستاگرام، ریلز و IGTV. برای بعضی برندها ویدئوی کوتاه جواب است و برای بعضی دیگر ویدئوهای بلند. ببینید برای شما کدام یک بازده بهتری دارد.

سوم- انواع مختلف استوری اینستاگرام را تست کنید تا ببینید آیا آنها باعث افزایش نرخ تعامل صفحه شما می‌شوند یا خیر. مثلا آیا اینگیجمنت اینستاگرام شما با محتوای پرسش و پاسخی بیشتر می‌شود یا با کوئیزها.

4- محتواهایی تولید کنید که ارزش ذخیره کردن داشته باشند

کامنت‌های اینستاگرام، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره کردن‌ها نسبت به قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تعامل در سال جدید این است که محتواهایی تولید کنید که بیشتر از قبل کاربر را به ذخیره کردن ترغیب کنند.

محتواهای ذخیره شدنی محتواهایی هستند که می‌دانید مخاطب شما تمایل خواهد داشت مجددا آنرا ببیند.

استفاده از پست‌های اسلایدی برای به‌اشتراک‌گذاری نکات و اطلاعات باارزش می‌تواند باعث ذخیره‌های بیشتر شود. بدین ترتیب هر وقت مخاطبان شما بخواهند مجددا به ان مطالب نگاهی بیندازند می‌توانند خیلی سریع آنها را پیدا کنند.

مثلا کسانی که از سفرهای خود محتوا تولید می‌کنند از تولید پست‌های کوچک ولاگ مانند و انتشار اطلاعاتی درباره مقصد سفرشان، موفقیت‌های زیادی را بدست آورده‌اند.

وقتی درباره محتوایی فکر می‌کنید که مخاطبان ذخیره‌اش کنند، به این فکر کنید که چه چیزی برای مخاطبان شما مهم است و ارزش دارد. این نوع محتوا می‌تواند هرچیزی باشد از یک اینفوگرافی گرفته تا کارهای سرگرم‌کننده یا نقل‌قول‌هایی که می‌دانید سروصدا می‌کنند.

5- نوشتن کپشن‌های طولانی برای افزایش نرخ تعامل

آیا می‌دانید کپشن اینستاگرام تا 2200 کاراکتر می‌تواند داشته باشد؟ این میزان کاراکتر فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از عوامل موثر در رفتار الگوریتم اینستاگرام با پست شما، زمان سپری‌شده روی آن پست است. یعنی کاربر چقدر زمان روی پست شما سپری می‌کند.

پس یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اینگیجمنت یا تعامل این است که کپشن‌های طولانی‌تر بنویسید.

یک پژوهش در این باره در پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ Fohr انجام شده تا اعداد دقیقتری از طول یک کپشن خوب بدست آید.

بر اساس داده‌های بدست آمده، از سال 2016 کپشن‌ها بیش از دو برابر شده اند و آنهایی که طولانی‌ترند بیشترین نرخ تعامل را داشته‌اند.

و تا آخر 2021 احتمالا طول کپشن‌ها بطور متوسط به حرف یعنی حدود 65 الی 70 کلمه خواهد رسید.

نمی‌گوییم که کپشن حتما باید هزار کلمه باشد. اما حتی نوشتن یک جمله کامل به جای اینکه فقط چند ایموجی بگذارید می‌تواند به افزایش اینگیجمنت ریت شما کمک کند.

افزایش اینگیجمنت با افزایش طول کپشن
اینگیجمنت ریت چیست؟ – نمودار اینگیجمنت اینستاگرام بر اساس طول کپشن

6- به هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید خیلی دقت کنید

اگر می‌خواهید اینگیجمنت ایسنستاگرام خود را افزایش دهید، دانستن اینکه کدام هشتگ‌ها افراد بیشتری را به سمت پست شما هدایت می‌کنند واقعا مهم است.

با کمک تحلیلگر هشتگ Later می‌توانید هریک از هشتگ‌هایی را که در هر پست استفاده کردید رصد کنید. بدین ترتیب می‌توانید بفهمید کدام پست‌ها بیشترین اینگیجمنت ریت را تولید کرده‌اند و کدام هشتگ‌ها به آنها بیشترین کمک را کرده‌اند.

می‌توانید همچنین تحلیلگر هشتگ را بر اساس معیارهای مختلفی فیلتر کنید. مثلا بر اساس لایک، کامنت، Impression، Reach، و ذخیره‌ها. این یک ویژگی عالی است که می‌توانید به کمک آن هشتگ‌هایی که بهتر است نگه دارید و آنهایی که بهتر است حذف کنید را بشناسید.

هرچه هشتگ‌های بهتری انتخاب کنید، Impression و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد.

7- تولید محتوایی که ارزش share کردن داشته باشد جهت بهبود اینگیجمنت اینستاگرام

یک امکان برای کاربران وجود دارد که پست‌های دیگران را بصورت دستی در استوری ایسنتاگرام خود Share کنند. این قابلیت به شما کمک می‌کند بازدید بیشتری بگیرید. یعنی دیگران پست شما را به اشتراک می‌گذارند و بدین ترتیب افراد بیشتری آنرا می‌بینند.

فقط باید بدانید چه محتوایی تولید کنید که مخاطبان شما دوست داشته باشند آنرا بازنشر کنند.

مثل محتواهایی که ارزش ذخیره دارند، محتواهایی که ارزش share کردن دارند نیز باید شدیدا مرتبط با علاقه و نیاز مخاطبانتان باشند. اینفوگرافی‌ها را فراموش نکنید. داده‌هایی که ممکن است برای مخاطب شگفت‌انگیز باشند، حرکات خنده‌دار و یا نقل قول وجملات جالب را نیز در نظر بگیرید.

می‌توانید رصد کنید و تعداد دفعات Share شدن پست‌هایتان در استوری‌ها را ببینید. حتی خیلی راحتتر می‌توانید بفهمید کدام محتوا عملکرد بهتری داشته است.

8- استفاده بیشتر از محتواهای ویدئویی جهت افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام

سال 2020 برای پست‌های ویدئویی اینستاگرام واقعا عالی بود. مخصوصا با معرفی قابلیت جدید اینستاگرام به نام Reels. و البته این روند رو به رشد برای ویدئوها در سال 2021 نیز به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. با قرار دادن ویدئوهای بیشتر در استراتژی محتوای خود، می‌توان گفت افزایش اینگیجمنت ریت صفحه اینستاگرام شما تضمین می‌شود.

تولید ویدئو واقعا می‌تواند راحت باشد. لازم نیست نگران باشید. حتی اگر هیچ چیزی بلد نباشید می‌توانید با کنار هم قرار دادن عکس‌هایی از یک روند در ساعت‌ها متوالی آنرا تبدیل به یک ویدئو کنید.

اگر از ریلز Reels اینستاگرام استفاده می‌کنید (که بهتر است استفاده کنید) یادتان باشد که این امکان برای تولید ویدئوهای کوتاه ایجاد شده است. پس باید هم سریع باشید و هم جالب! این امکان در اینستاگرام می‌تواند برای جذب مخاطب حتی با محتوای آموزشی نیز بکار رود. مثلا آموزش آشپزی!

ریلز می‌تواند روش خوبی برای آزمایش باشد. برای دیدن تاثیر ویدئوهای بسیارکوچک. یک ایده خلاقانه برای تولید محتوا پیدا کنید و شروع کنید تا نرخ تعامل با کاربرانتان افزایش یابد.

جمع‌بندی: چگونه نرخ تعامل صفحه اینستاگرام را افزایش دهیم؟

نرخ تعامل یکی از فاکتورهایی است که الگوریتم اینستاگرام از آن برای رتبه‌بندی پست‌ها در Feed کاربران استفاده می‌کند. نرخ تعامل خوب به رشد صفحه شما کمک زیادی می‌کند. از طرفی بهبود نرخ تعامل کمک می‌کند تا پست شما به اکسپلور اینستاگرام برود و در آنجا توسط افراد بیشتری دیده شود. همه اینها باعث می‌شود که صفحه شما از نظر تعداد فالوور، تعداد بازدید، تعداد لایک و Share رشد یابد.

در این مقاله چند راهکار اصولی برای افزایش نرخ تعامل بیان کردیم. زمان مناسب برای انتشار پست، محتوای ارزشمند و جذاب، کپشن و هشتگ‌های مناسب، استفاده از محتواهای ویدئویی، و بکار بردن امکانات تعاملی استوری در اینستاگرام کمک می‌کند تا نرخ تعامل افزایش یاد. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی و مفید باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.