سئو محلی – چه نکاتی را رعایت کنیم که در سئو لوکال گوگل بیشتر دیده شویم؟

0
(0)

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟ چگونه بهینه سازی سئو محلی سایت خود را انجام دهیم؟

ارائه یک استراتژی کارآمد برای سئو محلی سایت و رسیدن به موفقیت در آن‌یک چالش سخت است. برای کمک به موفقیت شما، ما این چک‌لیست را ارائه می‌دهیم تا شمارا به موفقیت در سئو محلی سایت خود برسانیم.

مراحل موجود در این مقاله می‌تواند به شما در بهینه‌سازی استراتژی سئو محلی سایت شما کمک کند که مشتریان محلی را از بین مخاطبان شمارا جدا کرده و جذب کند.

چک‌لیست ما وظایف سئو محلی شمارا به چهار مرحله اصلی تقسیم می‌کند:

  • راه‌اندازی حساب Google My Business
  • بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای سئو محلی سئو لوکال Local Seo
  • مشاهده اعتبار دامنه و سایت شما
  • پیگیری عملکرد سئو محلی شما

بیایید با جزئیات بیشتری در مورد هر نکته در چک‌لیست صحبت کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ایجاد یک حساب کسب و کار گوگل Google My Business

اولین چیزی که باید در چک‌لیست سئو محلی خود بررسی کنید، راه‌اندازی حساب Google My Business است.

چرا ایجاد Google My Business یا حساب کسب‌وکار گوگل در سئو محلی مهم است؟

حساب Google برای کسب‌وکار به شما این امکان را می‌دهد تا در نتایج جستجوی Google و نقشه گوگل Google Maps بیشتر دیده شوید، جایی که مشتریان بالقوه شما می‌توانند اطلاعات شمارا پیدا کنند.

در حساب کسب‌وکار گوگل می‌توانید اطلاعات، عکس‌ها و بازبینی‌های نمایشگاه را در نتایج جستجو کسب‌وکار خود اضافه کنید.

برای راه‌اندازی می‌توانید کسب‌وکار خود را در Google My Business یا در نقشه گوگل Google Maps اضافه کنید

بهترین گروه کسب و کار را برای خود انتخاب کنید

یک گام مهم در این فرآیند انتخاب مناسب‌ترین رده برای مشاغل شما است.

ازنظر سئو، انتخاب این دسته مانند انتخاب کلمه کلیدی اصلی سایت شما است که محصول یا خدمات شمارا توصیف می‌کند.

از سال 2020، نزدیک به 4000 دسته ساخته‌شده‌اند که می‌توانید برای نشانه‌گذاری کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

شما باید دسته‌ای را انتخاب کنید که نه‌تنها در مورد مشاغل شما کاربرد داشته باشد بلکه شامل اصطلاحات جستجوی محبوب نیز باشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر اردوی ماهیگیری تابستانی دارید، می‌توانید کمپ ماهیگیری «یا» اردوگاه تابستانی را انتخاب کنید.

اگر برای نمای کلی کلمات کلیدی این دو اصطلاح را وارد SEMrush کنید، خواهید دید که «تابستان اردوگاه» جستجوهای بیشتری داشته است (به‌طور متوسط 1.3 هزار در مقابل 49.5 هزار جستجو ماهانه در کل اینترنت).

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟ چگونه بهینه سازی سئو محلی سایت خود را انجام دهیم؟
سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟ چگونه بهینه سازی سئو محلی سایت خود را انجام دهیم؟

جزئیاتی که به‌حساب خود اضافه می‌کنید مورد استقبال مشتریان بالقوه قرار می‌گیرد، زیرا می‌تواند به پاسخ برخی از سؤالات یا نیاز‌های آن‌ها در مورد انتخاب شغل شما کمک کند.

اقداماتی که باید برای ساخت حساب کسب‌وکار گوگل و افزایش بازدید سئو محلی انجام دهید :

  • حساب خود را ایجاد کنید
  • حساب خود را در گوگل تائید کنید
  • دسته‌ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد
  • حساب خود را با تصاویر و اطلاعات مربوط به مشاغل خود معرفی کنید

تاثیرات اپلیکیشن Yelp

Yelp در سال 2004 تاسیس شد و سرعت رشد آن به قدری بود که کمپانی سازنده این اپلیکیشن به درآمد 30 میلیون دلاری در ماه رسید، طبق آمار رسانه‌های اروپایی Yelp در حال حاضر حدود 135 میلیون بازدید کننده و 95 میلیون دیدگاه در ماه است.

این اپلیکیشن یر این اساس طراحی و ساخته شد تا دیدگاه و نظرات افراد را راجب کسب و کارهای محلی خودشان را در خود ذخیره کند و آن را برای عموم به اشتراک بذارد. اما این شرکت اروپایی بوده و این اپلیکیشن در ایران کاربردی ندارد.

10 دلیل اهمیت Local Seo یا سئو محلی

  • به طور متوسط بین 100 درصد افراد یک محله حدود 64 درصد آن‌ها به صورت اینترنتی به دنبال کسب و کار جدید هستند.
  • جستجوهای محلی در طی سال‌های اخیر، نزدیک به 58 درصد رشد کرده ‌اند.
  • افت 80 درصدی خوانندگان روزنامه‌ها.
  • فرصت‌های رایگان در کسب و کارهای محلی.
  • سریع و هدفمند بودن لوکال سئو.
  • بالارفتن تعداد گوشی‌های هوشمند و پیشرفت تکنولوژی.
  • تاثیرات سرچ گوگل بر روی کاربران.
  • کسب و کارهای محلی 70 درصد اعتماد مشتریان خود را دارند.
  • کم بودن میزان ثبت محل کسب و کارهای محلی .
  • جستوجوگرهای محلی عموما تبدیل به مشتری‌ آن کسب و کار می‌شوند.

بهینه‌سازی وب‌سایت برای سئو محلی

حال، چگونه می‌توانید وب‌سایت مشاغل محلی خود را برای سئو محلی بهینه کنید؟ به‌طورکلی، شما باید اصول SEO را مانند هر وب‌سایت دیگری دنبال کنید:

اما چندین فاکتور رتبه‌بندی وجود دارد که برای SEO محلی مانند مدیریت استناد Citation و سازگاری با موبایل مهم‌تر هستند.

مدیریت استناد Citation اهمیت زیادی دارد چون به Google کمک می‌کند تا به تجارت شما اعتماد کند زمانی که شاهد استناد بیشتری از نام، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات کسب‌وکار شما باشد.

سازگاری با موبایل به این دلیل مهم است که بسیاری از افراد در تلفن‌های هوشمند خود به دنبال خدمات محلی هستند.

مدیریت استنادی یا Citation Management در سئو لوکال یا Local Seo

ابتدا اطلاعات شغلی خود را به‌وضوح در صفحه اصلی یا پاورقی خود نمایش دهید تا بازدیدکنندگان به‌راحتی آن را پیدا کنند. این به معنای NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) و سایر اطلاعات مهم شماست.

این اطلاعات باید با هر نقل‌قولی سازگار باشد تا سیگنال‌های اعتماد به موتورهای جستجو کامل ارسال شوند. اطلاعات متناقض درباره یک کسب‌وکار می‌تواند بر SEO شما تأثیر منفی بگذارد.

این مسئله با مدیریت استنادی قابل‌رفع است.

برای مدیریت نقل‌قول‌های محلی خود در SEMrush، می‌توانید از ابزار مدیریت لیست استفاده کنید.

فقط اطلاعات کسب‌وکار خود را وارد کنید و SEMrush بقیه کارها را انجام می‌دهد تا مطمئن شود اطلاعات کسب‌وکار شما به‌طور مداوم در هر صفحه از سایت اصلی استنادی در وب (ازجمله Facebook، Google My Business، Yellow Pages و موارد دیگر) نشان داده می‌شود.

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟ چگونه بهینه سازی سئو محلی سایت خود را انجام دهیم؟
سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟ چگونه بهینه سازی سئو محلی سایت خود را انجام دهیم؟

در مرحله بعدی، باید مشکلات فنی وب‌سایت‌های خود را که می‌تواند بر توانایی Google در یافتن صفحات وب شما تأثیر بگذارد، شناسایی کنید.

برای این منظور، می‌توانید از ابزار حسابرسی سایت Site Audit tool استفاده کنید تا لیستی از خطاهای مهم، اخطارها و اعلان‌ها و همچنین دستورالعمل‌هایی درباره نحوه رفع هر مشکلات فنی به شما بدهد.

موارد ساده مانند رفع هرگونه صفحه خراب، نوشتن برچسب یا تگ عنوان و توضیحات متا و داشتن لینک‌های داخلی؛ که به موفقیت در آینده SEO بسیار کمک خواهد کرد.

برای بررسی میزان بهینه‌سازی سایت شما برای تلفن همراه، کافی است نسخه موبایل سایت خود را در تنظیمات پیکربندی جستجو کنید.

لینک سازی محلی – کاری کنید که سایت های دیگر به شما لینک بدهند

حالا که Google My Business را راه‌اندازی کرده‌اید، نقل‌قول‌های خود را مدیریت کرده‌اید؛ و لیستی از مشکلات فنی برای بهبود سایت خوددارید. الآن چه‌کار دیگه‌ای می‌توانید انجام دهید؟

اصول ساخت لینک به معنی ایجاد ارتباط ساده است. آیا می‌توانید با رقبای خود ارتباط برقرار کنید و به‌نوبه خود از وب‌سایت‌های دیگر لینک دریافت کنید؟

آیا می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که سایر سایت‌های موجود در اینترنت شما بخواهند به آن لینک بدهند؟

لینک گرفتن از وبلاگ‌های محلی، مشاغل مرتبط یا سایر وب‌سایت‌ها در مورد صنعت یا صنعت اصلی شما می‌تواند در افزایش سئو سایت شما کمک زیادی کند.

استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما یا ریچ اسنیپت محلی برای بیشتر دیده شدن در سئو محلی گوگل

نشانه‌گذاری اسکیما می‌تواند به یک کسب‌وکار محلی کمک کند تا در ویژگی‌های خاص SERP مانند لیست‌های اسلایدی و جعبه پاسخ ظاهر شود.

به‌عنوان‌مثال، در اینجا برخی از نشانه‌گذاری‌های اسکیما مربوط به مشاغل محلی وجود دارد:

  • مناسبت‌ها
  • بررسی‌ها
  • تجارت محلی
  • سازمان
  • متخصص برق
  • تجارت HVAC
  • لوله‌کش
  • نماینده املاک و مستغلات
  • فروشگاه
  • بنای برجسته یا تاریخی
  • آتش‌فشان

این نشانه‌گذاری‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شمارا بهتر درک کرده و به آن اعتماد کنند.

می‌توانید ببینید که چه مقدار از وب‌سایت شما (در صورت وجود) از هرگونه نشانه‌گذاری در گزارش نشانه‌گذاری‌های حسابرسی سایت ما استفاده می‌کند. این گزارش همچنین به شما می‌گوید که آیا هیچ‌یک از نشانه‌گذاری‌های شما در حال حاضر در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شوند یا نه؟

سئوی محلی در لوکیشن کسب و کار شما

گوگل به عنوان یک موتور جستجوی هوشمند بسیار کاربردی است، اگر کسب و کارتان را با آموزش‌های سئو در سایت و رسانه ها به نمایش گذاشتید بهتر است که به گوگل اجازه دهید تا مکان کسب و کار شما را هم به نمایش بذارد.

وقتی در محله‌ای چیزی را سرچ کنید، به عنوان مثال رستوران، گوگل رستوران‌های اطراف و نزدیک شما را نمایش می‌دهد.

این کار برای کسب و کارهایی که مشتری‌های حضوری زیادی دارند بسیار مفید است و با انجام آن افراد در نزدیکی محل کار شما می‌توانند از فروشگاه یا کسب و کار شما دیدن کند.

سئو محلی، لوکال سئو

اقداماتی که باید برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود انجام دهید:

  • نقل‌قول‌ها را با مدیریت اصلاح کنید
  • گزارش کامل عملکرد سایت خود را بررسی کنید
  • بک لینک محلی دریافت کنید
  • از نشانه‌گذاری‌های اسکیما استفاده کنید

اعتبار دامنه و سایت خود را بالا ببرید و هر لحظه آن را بررسی کنید

اعتبار دامنه و سایت شما عامل مهمی برای جلب مشتریان جدید است که به‌ صورت آنلاین خدمات محلی اطراف خود را جستجو می‌کنند.

شما می‌توانید اعتبار خود را از چند طریق مدیریت کنید:

  • بررسی‌های مثبت در Google، رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی آنلاین
  • به مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بدهید.

اطلاعاتی که مشتریان محلی شما می‌خواهند را بررسی کنید

ابتدا برای شروع از مشتریان خود بخواهید که درباره خدمات شما نظر بدهند

از طریق بسته بازاریابی Marketing Kit که گوگل ارائه می‌دهد می‌توانید برچسب‌ها، پوسترها و موارد دیگر را بصورت رایگان برای تشویق مردم برای نظرسنجی درباره شما در Google را دریافت کنید.

وقتی شروع به بررسی نظرات کاربران می‌کنید، حتماً به آن‌ها پاسخ دهید تا نشان دهید با مشتریان خود ارتباط مستقیم دارید. به آن‌ها بگویید که از نظرات مثبت آن‌ها قدردانی می‌کنید و برای هرگونه بررسی منفی پاسخ یا عذرخواهی داشته باشید.

سنجش اعتبارسایت و تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی فرصتی عالی برای ارتباط با بازار محلی و صحبت مستقیم با مشتریان به شما می‌دهند.

اما – مدیریت نمایندگی خود در چندین شبکه اجتماعی کار ساده‌ای نیست.

برای سهولت کار، می‌توانید با استفاده از یک برنامه زمان‌بندی مانند پوستر رسانه‌های اجتماعی، پست‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و از سختی کار کمی بکاهید:

  • سؤالات و نظرسنجی‌ها را در توییتر برنامه‌ریزی کنید تا از مشتریان خود پیشنهادهای مثبتی بگیرید.
  • ساعات خوش یا معاملات موفق را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارید.
  • تصاویر فروشگاه / خدمات / کارمندان خود را در اینستاگرام ارسال کنید.
  • اگر مشاغل جذاب بصری دارید، موارد زیر را در Pinterest شروع کنید.

پس شما باید تمام‌کارهای زیر را برای بهبود سئو محلی خود در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید:

  • پوستر رسانه‌های اجتماعی
  • ردیاب رسانه‌های اجتماعی
  • تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی
مدیریت سنجش اعتبار یا تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی
مدیریت سنجش اعتبار یا تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی

نکاتی که باید درزمینهٔ اعتبار دامنه و سایت رعایت کنید

  • از مشتریان خود به‌صورت حضوری نظر بخواهید
  • پاسخ به نظرات در GMB و Facebook
  • مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود را با یک ابزار برنامه‌ریزی درگیر کنید

سرانجام باید تمام فعالیت‌هایی که در زمینه سئو محلی یا سئو لوکال انجام داده‌اید را بررسی کنید و ببینید که آیا رتبه شما در سئو محلی رشدی داشته است یا نه؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.