بهترین ابزار سئو – لیستی از ابزارهای رایگان سئو که باید از آنها استفاده کنید

0
(0)

در فصل‌های قبلی آموزش سئو تقریبا تمام مفاهیم و ابزارهای سئو، تاثیرات آنها بر سئو و نحوه استفاده از آنها را آموزش دادیم. حال بعد از اینکه از این مفاهیم و ابزارها در بهبود سئوی سایت استفاده کردیم چطور می‌توانیم بفهمیم سئوی سایت بهبود یافته است؟ چطور می‌توانیم میزان پیشرفت سایت را در سئو اندازه بگیریم؟

بهترین ابزار سئو سایت کدام‌اند؟ در این مقاله ما بهترین ابزارهای رایگان سئو را برای شما شرح داده ایم.

اما خب، هیچ ابزار رایگانی برای سئو وجود ندارد که بتواند تمام کارهای شما را یکجا انجام دهد. بنابراین ما 17 مورد را که فکر می‌کنیم باید در سال 2022 از آنها در کسب و کار خود استفاده کنید، را به شما معرفی می‌کنیم.

ما این ابزارها را به دسته بندی‌های مختلف تقسیم کرده‌ایم، تا راحت‌تر بتوانید از آنها استفاده کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1 بهترین ابزار سئو فنی سایت Technical SEO Tools

شناسایی و مدیریت مسائل فنی در یک سایت باید بخشی از کار یک سئوکار باشد. در اینجا چند ابزار برای کمک به شما در سئو فنی سایت معرفی خواهیم کرد:

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

1.1 سرچ کنسول گوگل Google Search Console

سرچ کنسول گوگل ابزاری است که می توانید از عملکرد سایت خود و سایر مشکلات فنی باخبر شوید. هر کسی که سایتش ربته خوبی در نتایج جستجو داشته باشد، باید از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کند.

1.1.1 سرچ کنسول گوگل چه کاری انجام می‌دهد؟

برای کار با این ابزار می‌توانید از آموزش‌هایی که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید. اما به طور خلاصه، در اینجا برخی از امکانات اصلی این ابزار ذکر شده است:

  • درک عملکرد سئو سایت از نظر نرخ کلیک، نرخ نمایش، نرخ CTR و موقعیت‌های متوسط در سطح کلمه کلیدی که در نهایت به شما کمک می کند تا یک استراتژی برنامه ریزی شده داشته باشید.
  • بررسی آدرس اینترنتی یا URL ها برای شناسایی مشکلات خزش ربات‌های گوگل. crawling و فهرست ‌بندی indexing، که این مسائل می‌تواند مانع از نمایش صفحه‌های شما در نتایج جستجو گوگل یا SERPs شود.
  • یافتن خطاهای کاوریج coverage، خطا 404 ، مشکلات خزیدن crawl issues، صفحات مسدود شده توسط robots.txt و موارد دیگر.
  • ثبت نقشه سایت XML Sitemap.
  • پیدا کردن اقدامات دستی و مسائل امنیتی.
  • به دست آوردن بینش insights  در مورد لینکها و پیوندهای داخلی که گوگل آنها را از سایت شما دریافت می‌کند.
  • درخواست قرار دادن یک آدرس اینترنتی URL در فهرست ایندکس گوگل.
  • اطلاع رسانی از تغییر نام دامنه به Google.

1.1.2 چرا باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنیم؟

سرچ کنسول بهترین ابزار برای دیدن دقیق مشکلاتی است که گوگل هنگام خزیدن crawls و فهرست بندی indexes سایت شما بررسی می‌کند. در قسمت بررسی آدرس صفحه شما می‌توانید از اطلاعاتی مثل : تعداد کاربرانی که صفحه را دیده‌اند، آخرین باری که گوگل صفحه شما را بررسی کرده و موارد دیگر مطلع شوید.

ابزار بررسی صفحه یا URL Inspection Tool اولین جایی است، که باید برای تشخیص هرگونه مشکل در مورد نحوه نمایش سایت خود در نتایج جستجو به آن مراجعه کنید.


بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

1.2 ابزار تست سرعت سایت گوگل Google PageSpeed Insights

سرعت سایت نه تنها یک عامل رتبه بندی سئو از نظر گوگل است، بلکه بر تجربه کاربری (UX) سایت شما نیز تأثیر می‌گذارد. صفحات با سرعت بارگذاری مناسب، می‌توانند از آسیب رسیدن به سئو سایت شما جلوگیری کنند. بنابراین ابزار رایگان PageSpeed Insights Google راهی عالی برای افزایش سئو و بهبود سایت شما می‌باشد.

1.2.1 PageSpeed Insights Google چه کاری می تواند انجام دهد؟

می‌توانید از ابزار Google PageSpeed Insights برای تست یا اندازه گیری سرعت صفحه سایت خود استفاده کنید. و با رعایت نکته‌هایی که این ابزار به شما پیشنهاد می‌کند. تجربه کاربری و سرعت سایت خود را بهبود ببخشید.

حتی اگر آدم فنی نباشید، می‌توانید مواردی که بر سرعت سایت شما تأثیر می‌گذارند، مانند زمان بارگذاری تصویر یا مشکلات سرور را پیدا کنید. همچنین ببینید شما در سایتتان از نظر سرعت سایت و معیارها چه نکاتی را رعایت کرده‌اید.

1.2.2 چرا باید از PageSpeed Insights Google استفاده کنیم؟

PageSpeed Insights Google به شما روش‌هایی پیشنهاد می‌دهد که باعث افزایش سرعت و عملکرد سایت می‌شود. و همچنین مشخص می‌کند که حل کردن این مسائل چقدر می‌تواند بر سرعت و زمان بارگذاری سایت شما تاثییر داشته باشد. PageSpeed Insights یک روش عالی برای بررسی دقیق عملکرد وب سایت می‌باشد.


بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

1.3 ابزار وبمستر بینگ Bing Webmaster Tools

25 درصد مردم آمریکا از موتور جستجو بینگ استفاده می‌کنند، که به جز گوگل یک مکان عالی برای جذب بازدیدکننده می‌باشد. Bing Webmaster Tools برای کمک به شما در مدیریت ظاهر سایت خود در موتور جستجو بینگ طراحی شده است.

1.3.1 ابزار وبمستر بینگ Bing Webmaster Tools چه کاری انجام می دهد؟

می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد سایت خود در Bing Webmaster Tools بدست آورید. از جمله: خلاصه ای از عملکرد سایت و مسائلی که باید برای بهبود بر روی آنها تمرکز کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا درک کنید که چگونه کاربران سایت شما را پیدا می‌کنند. و این مسئله باعث می‌شود شما اولویت‌های خود را بشناسید، مشکلات سایت را تشخیص دهید. و اگر سایت مشکلی داشته باشد به شما اعلام می‌کند.

این احتمال وجود دارد که رقبای شما از Bing استفاده نکنند، بنابراین شما می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.

1.3.2 چرا باید از ابزار وبمستر بینگ Bing Webmaster Tools استفاده کنیم؟

این ابزار نسبت به کنسول جستجوی Google اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد سایت ارائه‌ می دهد.

Bing Webmaster Tools دارای یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO (یعنی SEO Analyzer) نیز می‌باشد. که بهترین توصیه‌های عملی را به شما پیشنهاد می‌دهد، که حتی پرونده robots.txt شما را می تواند دور بزند. و به شما این امکان را می‌دهد، تا صفحاتی را که هنوز آماده فهرست نیستند را بررسی کنید.


بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

1.4 SEMrush

SEMrush یک مجموعه کامل از ابزارهای سئو می‌باشد. که در کنار بسیاری از موارد دیگر به شما امکان این می‌دهد، تا تمام موارد فنی مربوط به بهینه سازی سایت خود را انجام دهید.

1.4.1 SEMrush چه کاری انجام می دهد؟

این ابزار درحالی که پولی می‌باشد و نیاز به تهیه اشتراک ماهیانه دارد، یک پلان رایگان نیز برای شما فراهم کرده است.

  • شما می‌توانید حداکثر 10 جستجو در روز در پایگاه داده Domain Analytics و Keyword Analytics انجام دهید.
  • می‌توانید از ابزار Keyword Magic (بدون محدودیت) برای بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • شما می‌توانید حداکثر یک پروژه ایجاد و مدیریت کنید (هر پروژه شامل 12 ابزار جداگانه است).
  • برای یافتن مشکلات می‌توانید حداکثر 100 صفحه از سایت خود را با ابزار تستURL بررسی کنید (اگر یک حساب SEMrush داشته باشید، 25 صفحه را می‌توانید خزش یا Crawl کنید).
  • می‌توانید موقعیت‌های 10 کلمه کلیدی را در ابزار Position Positioning ردیابی کنید.
  • هر ماه می‌توانید از 10 ایده سئو پیشنهادی استفاده کنید.

کارهای بیشتری می توانید با اشتراک رایگان انجام دهید، از جمله بررسی تا 130 مورد فنی و سئو در سایت خود در عرض چند دقیقه.

1.4.2 چرا باید از SEMrush استفاده کنیم؟

اشتراک رایگان SEMrush از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا بررسی فنی سئو سایت، گزارش دهی عملکرد رقبا، ویژگی‌های فراوانی را ارائه می‌دهد که زندگی شما را آسان تر می‌کند. حتی به شما این امکان را می‌دهد تا به برنامه های افزودنی رایگان مانند SEOquake نیز دسترسی داشته باشید.

1.5 ابزار Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider به شما این امکان می را دهد تا 500 نشانی اینترنتی را با یک حساب رایگان خزش crawl و بررسی کنید. که باعث می‌شود بینش و اطلاعات بیشتری در مورد مسائل فنی سئو سایت داشته باشید.

1.5.1 ابزار Screaming Frog SEO Spider چه کاری انجام می دهد؟

برخلاف بسیاری از خزنده‌های دیگر، Screaming Frog ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل و بررسی مسائل فنی سئو سایت، باید آن را در ویندوز اجرا کنید. از پیدا کردن لینک‌های خراب و تغییر مسیرها، تا تجزیه و تحلیل داده های متا و کشف محتوای تکراری. همچنین از این ابزار قدرتمند می‌توان برای سایت‌های بزرگ و کوچک استفاده کرد.

1.5.2 چرا باید از ابزار Screaming Frog SEO Spider استفاده کنیم؟

Screaming Frog گزارش‌های خود را به صورت یک فایل اکسل که برای آگاهی بیشتر از توصیه‌های SEO استفاده می‌شود ارائه می‌دهد. بنابراین طیف وسیعی از تجزیه و تحلیل‌های ممکن می‌تواند برای دراز مدت بینش‌های استراتژیک مفیدی را به شما پیشنهاد کند.

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

1.6 ابزار Sloth

Sloth به شما کمک می‌کند تا از Cloudflare Workers، برای تنظیم تغییر مسیر‌های301 و 302، پیاده سازی hreflang، انجام آزمایش A / B، اصلاح پرونده robots.txt خود و حتی جمع آوری پرونده‌های گزارشی استفاده کنید.

1.6.1 ابزار Sloth چه کاری را انجام می دهد؟

وقتی به صورت جهانی فعالیت کنید، باید به مسائل سئو سایت خود بیشتر از هرکسی اهمیت بدهید. و دقت بیشتری در مسائلی مانند: تغییر مسیر مجدد تا برچسب‌های hreflang داشته باشید.

Sloth به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Cloudflare Workers، برای اجرای صحیح JavaScript در سایت و بدون هیچگونه اختلالی استفاده کنید. این به این معنی است که شما می‌توانید برای انجام وظایف خود هرگونه مانعی را پشت سر بگذارید.

1.6.2 چرا باید از ابزار Sloth استفاده کنیم؟

این ابزار رایگان باعث می‌شود بسیاری از وظایف اساسی SEO را کنترل کنید. بنابراین نیازی به اتکا به توسعه دهندگان یا یافتن راه حل برای محدودیت‌های اعمال شده، توسط CMS یا سرور نیست.

1.7 ابزار آزمایش برچسب های Hreflang یا Hreflang Tags Testing Tool

جان مولر از گوگل قبلاً گفته بود كه اجرای hreflang یكی از پیچیده ترین قسمت‌های سئو است. استفاده از ابزار تست برچسب hreflang Merkle، یکی از روشهای بررسی آسان هرگونه خطا می‌باشد.

1.7.1 ابزار آزمایش برچسب های Hreflang یا Hreflang Tags Testing Tool چه کاری انجام می دهد؟

اگر شما در حال قرار دادن برچسب‌های hreflang در HTML، سرصفحه های HTTP یا نقشه سایت XML هستید، مممکن است اشتباهاتی را انجام دهید.

این ابزار رایگان از Merkle به شما این امکان را می‌دهد URL خود را وارد کنید، نماینده کاربری را انتخاب کرده و تگ خود را آزمایش کنید تا به شما کمک کند مشکلات را در اسرع وقت حل کنید.

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

1.7.2 چرا باید از ابزار آزمایش برچسب های Hreflang استفاده کنیم؟

برچسب‌های Hreflang برای مشخص کردن زبان سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر سایت شما انگلیسی باشد باید تگ را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید. اما اگر سایت فارسی باشد باید آن را روی فارسی تنظیم کنید.

با استفاده از این ابزار شما به راحتی می‌توانید تگ Hreflang خود را بررسی کنید. ببینید آیا درست آن را تنظیم کرده‌اید یا خیر.

2 بهترین ابزار سئو درون صفحه On-Page SEO Tools

با توجه به اینکه اکنون 35٪ از وب سایت‌ها از وردپرس استفاده می‌کنند. شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که از آن استفاده کنید. در این صورت ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد ،که می‌توانند به شما کمک کنند تا از نظر سئو درون صفحه یا سئو داخلی بیشترین بهره را از این پلتفرم ببرید.

بیایید چند مورد را در اینجا بررسی کنیم.

2.1 افزونه سئو رنک مث Rank Math

بدون شک Rank Math با بیش از 300000 نصب تاکنون، به یک افزونه سئو وردپرس قدرتمند تبدیل شده است.

2.1.1 افزونه سئو رنک مت Rank Math چه کاری انجام می دهد؟

این ابزار از بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا و نظارت بر خطاهای 404 گرفته، تا ایجاد نقشه‌های سایت XML و شناسایی کلمات کلیدی شامل همه موارد می‌باشد. حتی تنظیمات ایده آلی نیز را برای کمک به سئو سایت وردپرس شما پیشنهاد می‌کند.

افزونه سئو رنک مث Rank Math شامل ویژگی‌های زیر است:

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

2.1.2 چرا باید از افزونه سئو رنک مت Rank Math استفاده کنیم؟

برخلاف برخی از افزونه‌های سئو وردپرس، شما می‌توانید انتخاب کنید که از چه ویژگی استفاده کنید و یا نکنید. ویژگی‌های رنک مث نیز واقعا بیشمار می‌باشند، که در لیست زیر برای شما مشخص کرده ایم.


بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

2.2 افزونه سئو یواست Yoast SEO

Yoast SEO یک افزونه رایگان وردپرس است، که بیشتر تازه کاران و تازه واردان از آن، برای بهینه سازی سئو سایت خود استفاده می‌کنند.

2.2.1 افزونه سئو یواست Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟

از آنجا که کاملاً با ویرایشگر وردپرس گوتنبرگ سازگاری کاملی دارد، Yoast SEO به شما امکان کنترل کامل و بهینه سازی محتوا را برای کلمات کلیدی خاص می دهد. همچنین قابلیت انجام کارهای پیچیده مانند: افزودن بلوک داده‌های ساختار یافته برای سوالات متداول و آموزش مرحله به مرحله را برای شما فراهم کرده است.

2.2.2 چرا باید از افزونه سئو یواست Yoast SEO استفاده کنیم؟

Yoast SEO عملا برای سئو محتوا و سئو درون صفحه استفاده می‌شود. بنابراین برای افرادی که سایتشان خودشان را اداره می‌کنند بسیار مناسب است.

پس از وارد کردن کلمه کلیدی کانونی برای یک صفحه، این ابزار به شما تعدادی نشانگر برای رفع مشکلات و بهبودهای لازم را می‌دهد. همچنین به شما نشان می‌دهد که محتوا را قبلاً به درستی بهینه سازی کرده اید یا خیر.

این افزونه از سیستم چراغ راهنمایی ساده استفاده می‌کند. و هرچه شما مسائل سئو داخلی صفحه را بیشتر رعایت کنید، این چراغ ها هم سبز می‌شوند.

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

ایجاد لینک‌های عالی خیلی صب و حوصله نیاز دارد. اما روش‌های زیادی برای این موضوع وجود دارد. تا مطئمن شوید لینک‌های با کیفیتی برای سئو سایت خود انتخاب می‌کنید. در اینجا چند نمونه عالی را به شما معرفی می‌کنیم:

3.1 ابزار Hunter

یکی از وقت گیرترین کارها در سئو، یافتن آدرس ایمیل صحیح برای جذب مخاطب است. اما hunter.io می تواند تمام این کار را در عرض چند دقیقه برای شما انجام دهد. بهترین مسئله این است که می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید، هر ماه مجاز هستید که حداکثر 50 آدرس ایمیل دریافت کنید.

3.1.1 ابزار Hunter چه کاری انجام می دهد؟

Hunter راهی برای یافتن متداول ترین الگوی ایمیل، برای یک موضوع خاص فراهم می‌کند. این مسئله می‌تواند باعث صرفه جویی در ساعات کار (و ناامیدی) شما در هر کمپینی شود.

3.1.2 چرا باید از ابزار Hunter استفاده کنیم؟

هر آدرس ایمیل که به شما داده می‌شود‌، دارای نمره اطمینان بر اساس منبعی است که در آن پیدا شده است (به هماره لینک به منبع آن آدرس ایمیل).

این ابزار یک روش عالی برای پی بردن به ساختار ایمیل در هر موضوع خاصی است – تمام آنچه شما نیاز دارید وارد کردن یک اسم می‌باشد.

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

3.2 ابزار HARO

کسب لینک از مجله‌های خبری آسان نیست. در واقع این روش یک تکنیک ایجاد بک لینک می‌باشد، که بسیاری از سئوکاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما HARO یک روش عالی برای دریافت، پاسخ به درخواست‌های خاص منابع و نقل قول‌هایی است که روزنامه نگاران هر روز ارائه می‌دهند.

3.2.1 ابزار HARO چه کاری انجام می دهد؟

HARO هر روز هفته سه ایمیل درخواست منبع برای شما ارسال می‌کند، که براساس موضوع تقسیم شده اند. در این موارد ، شما می‌توانید درخواست‌های روزنامه نگاران را در مورد طیف وسیعی از موضوعات انتخاب شده پیدا کنید.

اگر درخواستی را دیدید که مطابق با سایت شماست و به راحتی می‌توانید یک پیشنهاد مناسب ارائه دهید. اگر پیشنهاد شما و سایت شما قابل قبول باشد، می‌توانید مقاله خود را در این مجله خبری منتشر کنید و به سایت خود لینک بدهید.

بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو
بهترین ابزار سئو ، بهترین ابزار سئو سایت ، بهترین ابزار رایگان سئو

3.2.2 چرا باید از ابزار HARO استفاده کنیم؟

به دست آوردن لینک‌های عالی از طریق مجله ‌های خبری صرفاً با به اشتراک گذاشتن مقالات برای هر کسی آسان است. هر روز فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا درخواست های منبع بررسی شود، اما فرصت هی دریافت لینک برای شما بسیار زیاد می‌باشند.

کسانی که تجربه روابط عمومی، تیم اختصاصی یا بودجه زیادی ندارند. هنوز هم می‌توانند با کمترین تلاش از منابع معتبر، بک لینک دریافت کنند.

3.3 ابزار Streak

Streak یک افزونه رایگان Gmail است که به شما این امکان را می دهد، تا ایمیل های باز شده و خوانده شده را ببینید. این افزونه به عنوان یک راه حل رایگان برای ردیابی ایمیل‌های تبلیغاتی شما و به دست آوردن بینش‌های ارزشمند، برای کمک به پیگیری‌های بعدی و انتخاب مجدد کمپین مناسب است.

3.3.1 ابزار Streak چه کاری انجام می دهد؟

برای به حداکثر رساندن موفقیت در تلاشهای تبلیغاتی خود، باید بدانید چه کسی ایمیلهای شما را باز کرده و چند بار این کار را انجام داده است. حتی چه کسی آنها را باز نکرده است.

اگرچه اختصاصی ترین ابزارهای تبلیغاتی این قابلیت را دارند، اما ممکن است هزینه بر باشند. بنابراین اگر با بودجه کمی کار می‌کنید، Streak یک راه حل خارق العاده برای کسب بینش لازم در موفقیت شما محسوب می‌شود.

Streak
Streak

3.3.2 چرا باید از ابزار Streak استفاده کنیم؟

وقتی ببینید که واکنش هر یک از مشتریان نسبت به ایمیل اولیه شما چیست، می توانید در ایمیل مارکتینگ خود کارهای بهتری انجام دهید.

شما به ابزار جداگانه ای احتیاج ندارید. می توانید این اطلاعات را در صندوق ورودی Gmail خود مشاهده کنید.

4 بهترین ابزار سئو محلی یا لوکال Local SEO Tools

رقابت برای مشتریان محلی می‌تواند برای مشاغل کوچک دشوار باشد. اما ابزارهای رایگان بسیار خوبی برای کمک، به حداکثر دیده شدن و رشد در نتایج جستجو در دسترس می‌باشند.

4.1 ابزار کسب و کار گوگل Google My Business

اگر مشاغلی با فروشگاه فیزیکی یا مشاغلی دارید، که در مکان مشتریان به آنها خدمات ارائه می دهید، از Google My Business (GMB) نمایش کسب و کار خود استفاده کنید. و در Google Maps ، در کراف دانش و در کس و کار های محلی دیده شوید.

4.1.1 ابزار کسب و کار گوگل Google My Business چه کاری انجام می دهد؟

تا زمانی که در Google My Business ثبت نام نکنید، نمی‌توانید در مکان‌های نتایج جستجو محلی ظاهر شوید.

شما می‌توانید اطلاعات کاملی از کسب و کار خود در نتایج جستجو محلی نمایش دهید مثل : عکس، نقشه، آدرس شرکت، ایمیل، شماره تلفن، و اطلاعات متنی بیشتر.

Google My Business
Google My Business

4.1.2 چرا باید از ابزار کسب و کار گوگل Google My Business استفاده کنیم؟

اگر آمادگی لازم را برای بهینه سازی لیست GMB خود داشته باشید، می‌توانید یک مزیت رقابتی قابل توجه به دست آورید.

رقبای شما ممکن است از این ابزار استفاده نکنند، این به این معنی است که آنها فرصت‌های اضافه کردن پست های جدید، به روز نگه داشتن پرسش و پاسخ، پاسخ دادن به بررسی ها، افزودن عکس و آپلود پیشنهادات را از دست می‌دهند.

5 بهترین ابزار سئو برای پیگیری ، تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش Tracking, Analytics and Reporting Tools

ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌ها با ابزارهای مناسب، در صورت اجرای یک استراتژی موثر با گزارش‌های بینش آمیز ضروری است. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید در لیست شما باشد:

5.1 ابزار گوگل آنالیتکس – بهترین ابزار سئو برای تجزیه و تحلیل ترافیک Google Analytics

Google Analytics ابزاری رایگان است که هر بازاریابی باید از آن استفاده کند.این ابزار بینش خارق العاده ای که ارائه می‌دهد، که می تواند به شما در تصمیم گیری همه زمینه‌های استراتژی سئو کمک کند.

5.1.1 ابزار گوگل آنالیتکس چه کاری انجام می دهد؟

توانایی تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل معیارها مانند: تعداد بازدید ها، بازدیدکنندگان و نرخ کلیک در نتایج جستجو به شما کمک میکند، تا درک دقیقی از ترافیک سایت خود داشته باشید . از جمله اینکه کاربر از کجا آمده است، در کدام قسمت سایت شما قرار گرفته است، چگونه با محتوای شما ارتباط برقرار کرده است و در کدام قسمت از سایت خارج شده است.

حتی می‌توانید برای کمک به استراتژی خود، اطلاعات دقیق کاربر از قبیل: اطلاعات جمعیتی و نوع دستگاه استفاده شده را دریافت کنید.

Google Analytics
Google Analytics

5.1.2 چرا باید از ابزار ابزار گوگل آنالیتکس استفاده کنیم؟

این ابزار مقرون به صرفه ترین بستر تجزیه و تحلیل برای مشاغل از هر شکل و اندازه‌ای، برای افزایش ترافیک آنها می‌باشد.

این واقعیت که شما می‌توانید با شواهد آماری موفقیت (و شکست) را نشان دهید، یک روش قدرتمند برای تقویت هر نوع استراتژی سئو می‌باشد.

5.2 ابزار Google Data Studio

هنگامی که نیاز به ایجاد گزارش جذاب SEO دارید، برای استفاده از داشبوردهای تعاملی و تجسم عملکرد سایت خود حتما Google Data Studio را بررسی کنید.

5.2.1 ابزار Google Data Studio چه کاری انجام می دهد؟

در حالی که تجزیه و تحلیل ابزاری خارق العاده برای درک رفتار کاربران سایت شماست، اما اغلب مواقع نیاز به ترکیب چنین داده با سایر ابزارها مانند Google Search Console دارید.

Data Studio به شما این امکان را می‌دهد با داشبورد گزارشگری موثر خود، که از چندین منبع استفاده می کند این کار را انجام دهید. حتی به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت لزوم، آنها را ادغام کنید.

این یکی از بهترین ابزارهای گزارشگری رایگان است که برای نشان دادن نتایج تلاش های بازاریابی شما وجود دارد.

Google Data Studio
Google Data Studio

5.2.2 چرا باید از ابزار Google Data Studio استفاده کنیم؟

Data Studio به شما کمک می‌کند روندهایی را که برخی از ابزارها ندارند، مشاهده کنید و در کنار آن راهی خارق العاده برای ایجاد گزارش های کاملاً قابل تنظیم و جذاب است. که داده های در حال حاضر، مقایسه های تاریخی و موارد دیگر را نشان می دهد. همچنین برای شما هزینه ای هم ندارد.

همانطور که توسط گوگل عنوان شده است، “منابع ترکیبی می توانند روابط ارزشمندی را بین مجموعه دادههای شما نشان دهند. اما نمودارهای موجود در Data Studio، نیاز شما را به استفاده از دیگر ابزارها برطرف نمی‌کند، بلکه در وقت و تلاش شما صرفه جویی می کند.”

6 ابزار های دیگر سئو که می توانید از آن ها بهره بگیرید

6.1 ابزار SEMrush Sensor

نوسان نتایج نسبتاً رایج است. همه ما گاه و بیگاه شاهد نوسان نتایج هستیم، اما می‌توان فهمید که آیا این مسئله به دلیل به روزرسانی الگوریتمی است که رو به گسترش می‌باشد ،یا فعالیت جدید رقبا.

SEMrush Sensor نوسانات گوگل را هر روز بررسی می‌کند و به شما کمک می‌کند، تا ببینید چه صفحه ای از سایت شما در ربته بندی گوگل نوسان دارد.

6.1.1 ابزار SEMrush Sensor چه کاری انجام می دهد؟

شما همیشه باید مراقب نتایج جستجو گوگل سایت خود باشید، اما با استفاده از این ابزار، کار برای شما راحت تر می‌شود.

شما می‌توانید از سنسور SEMrush برای دیدن اینکه آیا در رتبه بندی نوسانات قابل توجهی وجود دارد یا خیر استفاده کنید. و به دنبال نشانه‌هایی از به روزرسانی الگوریتم گوگل بگردید، که باعث می‌شود عملکرد سایت خود را با جزئیات بیشتری بررسی کنید.

برای استفاده از این ابزار شما به حساب SEMrush نیازی ندارید. و کاملا رایگان است

SEMrush Sensor
SEMrush Sensor

6.1.2 چرا باید از ابزار SEMrush Sensor استفاده کنیم؟

SEMrush Sensor تصویر بزرگتری از نوسانات نتایج جستجو گوگل را به شما نشان می‌دهد نه تنها جزئیات کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه ربته گرفته اید.

6.2 ابزار Panguin Tool

به روزرسانی‌های الگوریتم می‌تواند بر روی هر سایتی تأثیر بگذارد. مثل سایتی که از نظر تجربه کاربری ضعیف باشد، اما نوسانات SERP در ابتدا برای همه منطقی نیست. ابزار Panguin بهترین راه ایده آل برای بررسی این نوسانات است.

6.2.1 ابزار Panguin Tool چه کاری انجام می دهد؟

Panguin Tool به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت ببینید، که آیا سایت شما توسط به روزرسانی اخیر الگوریتم Google تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر.

در عرض چند ثانیه، می‌توانید حساب Google Analytics خود را به ابزار Panguin متصل کرده و به روزرسانی‌های الگوریتم متعددی را بر روی نمودار ترافیک خود نمایش دهید. که باعث می‌شود علت احتمالی افت ترافیک سایت خود را شناسایی کنید.

Panguin Tool
Panguin Tool

6.2.2 چرا باید از ابزار Panguin Tool استفاده کنیم؟

این ابزار بررسی عملکرد ترافیک شما در برابر به روزرسانی الگوریتم را ساده می‌کند، بنابراین دیگر نیازی نیست که بین برگه ها جابجا شوید و تاریخ ها را خودتان مطابقت دهید.

با دستیابی به ابزار دستی Panguin تنها کاری که ممکن است ساعتها به طول انجامد، چند دقیقه طول می کشد. این بدان معناست که شما یک روش رایگان عالی برای مقابله با به روزرسانی های الگوریتم های گذشته و آینده دارید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.