SEMRush چیست؟ – آموزش SEMRush و کاربرد آن در سئو سایت

5
(1)

در این فصل از دوره آموزش سئو قصد داریم به سراغ آموزش ابزارهایی برویم که می‌توانید در طی فرایند سئو از آنها استفاده کنید. اولین ابزاری که معرفی می‌کنیم ابزار SEMRush است. SEMRush چیست؟ سمراش یک ابزار محبوب است که کاربردهای مختلفی دارد و از آن در سئو سایت استفاده می‌کنند. در این مقاله درباره کاربردهای این ابزار در سئو صحبت خواهیم کرد. همچنین با آموزش SEMRush سعی خواهیم کرد ویژگی‌های کاربردی آنرا به شما نشان دهیم.

در ادامه کاربرد سمراش در سئو سایت را تشریح و با مثال‌هایی استفاده از آنرا برای شما راحت‌تر می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

سمراش SEMRush چیست؟

سمراش یک ابزار محبوب در سئو است که کاربرد آن در جستجو و انتخاب کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، و بهینه‌سازی کمپین Google Ad می‌باشد.

آیا استفاده از سمراش به تنهایی کافی است؟

بهتر است برای تحقیق کلمات کلیدی از بیش از یک ابزار استفاده نمایید. چرا؟ ابزارهای مختلف امکانات مختلفی دارند. اما بعضی از امکانات در بین آنها مشترک است. مثلا ممکن است چندین ابزار مختلف میزان جستجوی ماهانه یک عبارت را برای شما نمایش دهند. اما نکته مهم این است که تمام آنها اعداد یکسانی را نشان نمی‌دهند.

منظور ما این است که هرکدام از آنها دقت‌های مختلفی دارند. همچنین ممکن است برای رسیدن به یک میزان، معیارهای مختلفی را بررسی کنند. پس نتایج آنها نیز ممکن است مختلف باشد. بهترین کار این است که فقط به یک ابزار اکتفا نکنیم. بلکه چند ابزار مختلف را بررسی و نتیجه‌ای کلی را مد نظر قرار دهیم. پس به جز سمراش ابزارهای دیگری را نیز بکار ببرید. مثلا گوگل ترندز! یا کیوورد پلنر و بسیاری ابزارهای دیگر.

آموزش SEMRush – کاربردها و ویژگی‌های کلیدی ابزار SEMRush چیست؟

انواع کاربرد ابزار SEMRush در سئو را بطور مختصر نام بردیم. این ابزار بین سئوکاران محبوب و پراستفاده است. می‌توان گفت این ابزار ویژگی‌هایی دارد که باعث محبوبیت آن شده است. در ادامه، کاربردها و ویژگی‌های آنرا با هم بررسی می‌کنیم. اب آموزش SEMRush با ما همراه باشید.

آموزش SEMRush – جستجوی طبیعی (Organic Research)

علت معروفیت Semrush چیست؟ جستجوی طبیعی (Organic Research)، باعث معروفیت ابزار SEMRush شده است.

و هنوز هم بسیار عالی کار می‌کند.

برای استفاده از این ویژگی ابزار SEMRush، آدرس یک سایت رقیب را داخل آن تایپ کنید:

ابزار SEMRush
آموزش SEMRush – در این کادر می‌توانید آدرس سایتی که می‌خواهید بررسی شود را بنویسید

و به داده‌های بسیار مفیدی دست خواهید یافت:

در اینجا خیلی مختصر هرکدام از این معیارها (متریک‌ها) را توضیح می‌دهیم:

اول از همه در بالا “Keywords” را داریم:

بخش Keywords در ابزار SEMRush
بخش Keywords در ابزار SEMRush

عدد مربوط به آن، تعداد کل کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که یک سایت بابت آنها رتبه گرفته است.

این ویژگی خیلی پرکاربرد نیست. فرض کنید یک سایت بابت 1000 کلمه کلیدی مختلف در صفحه دوم نتایج رتبه گرفته است. این 1000 کلمه کلیدی تقریبا هیچ ترافیکی روانه سایت نمی‌کنند. چون این معیار، روی کلمات کلیدی که در صفحه اول SERPs بین 10 نتیجه برتر نتایج رتبه گرفته‌اند تمرکز نمی‌کند. پس چندان کاربردی و به درد بخور نیست.

دومین مورد، “Traffic” است.

“Traffic” تخمین مقدار ترافیکی است که سایت، ماهانه از طریق موتور جستجو بدست می‌آورد.

این 100 درصد دقیق نیست. اما روش خوبی است برای اینکه سئوی سایت رقیب را بسنجید.

در نهایت، یک متریک داریم که توجه ویژه‌ای باید به آن داشت: “Traffic Cost”.

Traffic Cost در ابزار SEMRush
Traffic Cost در SEMRush

Traffic Cost تخمین می‌زند که ارزش ترافیک طبیعی یک سایت خاص چقدر است.

(با این فرض که شما برای همان ترافیک با PPC هزینه پرداخته‌اید).

چون این معیار به ترافیک و ارزش آن توجه می‌کند، یکی از معیارهای مورد علاقه افراد در کل مجموعه SEMRush است.

برای مثال، اگر شما Nerdwallet.com را در سمراش وارد کنید، خواهید دید که ارزش حیرت‌انگیز 73 میلیون دلار در ماه را از سئو بدست می‌آورد:

آموزش SEMRush – موقعیت‌های طبیعی جستجو (Organic Research Positions)

در اینجا بخشی را به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید تمام کلمات کلیدی که یک سایت بابت آنها رتبه گرفته است را ببینید. و همچنین موقعیتشان در رتبه‌بندی را.

رتبه طبیعی در نتایج در ابزار SEMRush
Organic Research Positions در سمراش

این برای جستجوی کلمه کلیدی فوق‌العاده پرکاربرد است.

به جای جستجوی ریزبینانه در Google Keyword Planner، می‌توانید یک فهرست از کلمات کلیدی عالی دریافت کنید که در یک صفحه بزرگ طوسی رنگ به شما ارائه می‌شود.

در نهایت اگر رقیب شما بابت این کلمات رتبه گرفته باشد پس حتما شما هم می‌توانید.

حال، بطور پیش‌فرض ابزار SEMRush کلیدواژه‌هایی را نشان می‌دهد که بیشترین ترافیک را به سایت می‌آورند.

کلمات با بیشترین ترافیک طبیعی در سمراش
آموزش SEMRush – کلمات کلیدی با بیشترین ترافیک در ابزار SEMRush

که یک نقطه شروع بسیار مفید است.

اما کارهای بیشتری می‌توانید با این داده‌ها انجام دهید.

برای مثال، می‌توانید لیست را براساس حجم جستجو (Volume) مرتب کنید و عباراتی را ببینید که بیشتر از همه جستجو شده‌اند:

یا می‌توانید یک فیلتر پیشرفته بکار ببرید و فقط عباراتی که مثلا CPC آنها 5 دلار است را ببینید:

فیلترهای سمراش برای نتایج طبیعی
آموزش SEMRush – فیلترهای سم راش برای نتایج طبیعی

همچنین می‌توانید با فیلتر کردن کلماتی را استخراج کنید که یک ویژگی خاص در صفحه نتایج دارند (مانند Featured Snippet). بدین ترتیب، می‌توانید روی کلماتی که بطور طبیعی کلیک زیادی دارند تمرکز کنید.

بطور خلاصه: معمولا افراد فرایند جستجوی کلمات کلیدی را از Organic Search Positions شروع می‌کنند.

برخلاف اکثر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، این ویژگی لیستی از کلمات کلیدی را به شما می‌دهد که می‌توانید براحتی با آنها رتبه بگیرید.

آموزش SEMRush – تجزیه و تحلیل ترافیک (Traffic Analytics)

وظیفه Traffic Analytics در SEMRUsh چیست؟ این بخش به شما اطلاعاتی درباره ترافیک کلی یک سایت می‌دهد. نه فقط ترافیک طبیعی که از گوگل می‌آید.

بعبارتی دیگر: این ویژگی، پاسخ SEMRush به SimilarWeb است. و ویژگی بسیار مفیدی است.

ابتدا که یک سایت را با Traffic Analytics تحلیل می‌کنید، اعدادی از تخمین ترافیک سایت در جاهای مختلف را بدست می‌آورید:

آموزش SEMrush وآنالیز ترافیک کلی
آموزش SEMRush – تحلیل ترافیک ناشی از جاهای مختلف وب روی یک سایت

که به ارزیابی جایی که هستید در مقایسه با جایی که رقیبانتان هستند کمک می‌کند.

همچنین به این که چطور افراد با آن سایت تعامل می‌کنند دست می‌یابید. برای مثال، می‌توانید میانگین بازدید یک صفحه و مدت زمان ماندگاری کاربر را ببینید:

همچنین نرخ پرش و مواردی دیگر را نیز می‌توانید مشاهده نمایید.

و به نمودار تغییرات این معیارها در طول زمان نیز دسترسی خواهید داشت:

آنالیز ترافیک در سمراش
کاربردهای SEMRush چیست ؟ – نمودار تحلیل ترافیک در سمراش

اما جنبه واقعا مهم این ویژگی، “Traffic Sources” است.

Traffic Sources یا منبع ترافیک، از اسمش معلوم است دقیقا به چه چیزی اشاره دارد.

شما نه تنها می‌توانید یک تفکیک از منابع ترافیک یک سایت را ببینید:

نمودار منابع ترافیک در SEMRush چیست
نمودار منابع ترافیک در SEMRush چیست؟

بلکه لیستی دقیق از سایت‌هایی که بیشترین ترافیک را به آن سایت روانه می‌کنند نیز می‌توانید ببینید:

برای مثال، در تصویر زیر می‌بینید که سایت مورد بررسی، ترافیک مطلوب زیادی را از Wordstream.com دریافت کرده است:

منبع ترافیک در سمراش
یکی از منابع ترافیک یک سایت که در SEMRush نمایش داده می‌شود

پس اگر یک بلاگ بازاریابی اینترنتی را مدیریت می‌کنید، احتمالا لازم است پست مهمان نیزراه‌اندازی کنید.

همچنین می‌توانید ببینید کدام شبکه‌های اجتماعی بیشترین ترافیک را به سمت رقیبانتان روانه می‌کنند:

این هم مانند موارد قبلی، یک روش عالی است تا روی چیزهایی که برای رقیبتان جواب داده است مهندسی معکوس انجام دهید.

بیشتر افراد از SEMRush فقط برای کارهای مربوط به سئو استفاده می‌کنند. اما در واقع این ابزار، یک ابزار واقعا عالی برای PPC نیز هست.

بویژه اگر بخواهید کلمات کلیدی رقیبتان را کپی کنید و آنرا ad کنید.

بطور مشخص می‌توانید ببینید رقیبتان روی کدام کلمات کلیدی بیشتر سرمایه‌گذاری کرده است:

آموزش SEMrush وجستجوهای پولی MOZ
جستجوهای پولی Moz در SEMRush

در این تصویر، می‌توانید بینید که Moz روی تعداد زیادی از عبارات شناخته شده سرمایه‌گذاری کرده است.

اما علاوه برآن روی کلمات کلیدی هدف که معروف نیستند هم سرمایه‌گذاری کرده است.

حتی بهتر از آن، می‌توان دید که دقیقا چه adهایی را روی آن عبارات اعمال کرده‌اند.

و اگر یک Ad را پیدا کنید که ماه‌ها یا سال‌ها روی آن عبارت در حال اجرا باشد، می‌فهمید که احتمالا آن عبارت یک امتیاز کیفی (Quality Score) بالایی کسب کرده است.

پس اگر کپی بعضی از آنها را در Ads ادوردز خود استفاده کردید، شانس این را خواهید داشت که همان نتایج را بدست آورید.

ویژگی‌های سمراش چیست؟ – شکاف کلمه کلیدی (Keyword Gap)

Keyword Gap لیستی از کلمات کلیدی را نشان می‌دهد که بسیاری از رقیبان شما بابت آنها رتبه گرفته‌اند.

و وقتی یک کلمه کلیدی را پیدا ‌کنید که چندین رقیب برای آن رتبه گرفته‌اند می‌دانید که آن، کلمه‌ایست که شما هم می‌توانید بابت آن رتبه بگیرید.

برای مثال، یک نویسنده سایت می‌گوید: وقتی دوتا از رقیبانم را در این ابزار بررسی کردم تعدادی کلمه کلیدی واقعا جذاب یافتم که قبلا ندیده بودم.

Keywordgap در SEMRush چیست
بخش Keyword Gap در ابزار سمراش چیست؟

نکته‌ای برای حرفه‌ای‌ها: بصورت پیش‌‍فرض، این ابزار به شما کلمات کلیدی‌ای را نشان می‌دهد که در بین 100 نتیجه برتر گوگل قرار دارند. مشخصا، اگر دو رقیب، هردو به ازای یک کلمه کلیدی در صفحه پنجم نتایج قرار داشته باشند، این چیز زیادی را نشان نمی‌دهد.

به همین خاطر بهتر است فیلترهای پیشرفته تنظیم شوند تا فقط کلیدواژه‌هایی نشان داده شوند که هر دو سایت بابت آنها در 10 نتیجه برتر قرار دارند:

و آن فیلترها به ما لیست مفیدتری از کلمات کلیدی را می‌دهند:

نتایج فیلتر Keywordgap در SEMRush
نتایج فیلتر Keyword Gap

کاربرد KEyword Overview در سمراش چیست؟

تا اینجا ویژگی‌هایی را شرح دادیم که حول مهندسی معکوس سایت‌های رقیب می‌چرخد. دلیل خوبی هم برای این کار داریم. و آن اینکه: مهندسی معکوس، تخصص SEMRush است. و در آن بسیار عالی است.

همانطور که گفته شد، می‌توانید از SEMRush بعنوان یک ابزار سنتی نیز برای کلمات کلیدی استفاده کنید.

بعبارتی: می‌توانید یک کلمه کلیدی اصلی را در این ابزار وارد کنید و لیستی از محک‌‌‌ها و ایده‌های کلمات کلیدی (حتی کلمات کلیدی طولانی) را دریافت کنید.

برای مثال، وقتی “Paleo Diet” را در SEMRush وارد کنیم چیزی شبیه تصویر زیر دریافت می‌‌‌کنیم:

موارد مفیدی را بدست می‌آوریم: مانند حجم جستجو و CPC

Search Volume و CPC در سمراش
Search Volume و CPC در ابزار SEMRush

و همچنین اعداد بسیار قابل اعتمادی هم برای سختی کلمه کلیدی دریافت می‌کنیم.

بعدا در مورد این موارد توضیح بیشتری خواهیم داد.

ابزار SEMRush همچنین لیستی از عبارات پیشنهادی که کلمه کلیدی ریشه (Seed Keyword) را هم دربر می‌گیرد نیز تولید می‌کند (Phrase Match Keywords):

سمراش و Phrase match keyword
Phrase Match Keyword در ابزار SEMRush

این به ما عباراتی را می‌دهد که مرتبط با کلمه کلیدی ما هستند، اما لزوما شامل آن نیستند.

و اگر به Google Ads علاقه دارید، می‌توانید نمایی کلی از سایت‌هایی که بیشترین سرمایه‌گذاری را روی آن عبارت انجام داده‌اند ببینید:

سمراش چیست؟ ابزار جادوی کلمه کلیدی

این ویژگی در ابزار SEMRush یک کار ساده انجام می‌دهد:

ایده‌ها و پیشنهادات زیادی از کلمات کلیدی تولید می‌کند. برای مثال، وقتی عبارت “Paleo Diet” را در آن وارد می‌کنیم فهرست طویلی از 494040 کلمه کلیدی مرتبط را دریافت می‌کنیم.

بیش از 494000 کلمه واقعا گیج‌کننده است.

خوشبختانه، می‌توانید فهرست را بر اساس حجم جستجو، سختی کلمه کلیدی، CPC و غیره مرتب کنید.

آموزش semrush وجستجو در Keyword magictool
مرتب سازی نتایج Keyword Magic Tool در SEMRush براساس یکی از معیارهای کلمه کلیدی (در اینجا حجم جستجو)

سمراش بعنوان ابزار سختی کلمه کلیدی (Keyword Difficulty Tool)

تشخیص رقابت کلمه کلیدی ممکن است دشوار باشد. گذشته از هر چیزی باید به این موارد توجه کنید:

و خیلی چیزهای دیگر.

SEMRush Keyword Difficulty Tool را وارد کنید.

همه چیزی که لازم است درباره یک کلمه کلیدی بدانید را تجزیه و تحلیل نمی‌کند. اما به شما کمک می‌کند بفهمید آیا شانسی برای رتبه گرفتن دارید یا خیر.

برای استفاده از این ویژگی، یک کلمه کلیدی که می‌خواهید بابت آن رتبه بگیرید را وارد کنید:

و یک درصد سختی از 0 تا 100 درصد دریافت خواهید کرد.

نتایج سختی کلمه کلیدی در سمراش
نتایج سختی کلمه کلیدی در SEMRush

همچنین می‌توانید چند کلمه کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید تا بفهمید کدام‌‌‌‌‌‌ها را باید در ابتدا بعنوان هدف قرار دهید:

آموزش SEMRush – پیگیری جایگاه (Position Tracking)

این یک ابزار داخلی سمراش برای ردگیری رتبه است.

مثل بقیه ردگیرهای رتبه در بازار کار می‌کند. به آن یک دامنه و لیستی از کلمات کلیدی می‌دهید.

Position Tracking در SEMRush
کاربرد Position Tracking در SEMRush چیست ؟

و یک گزارش روزانه از جایگاه و رتبه خود دریافت می‌کنید:

با توجه به تجارب گذشته، این یک ویژگی بسیار قابل اعتماد است.

بعبارتی، وقتی بصورت دستی رتبه خود را چک می‌کنیم با گزارش روزانه‌ای که SEMRush می‌دهد مطابقت دارد.

یکی از چیزهایی که به آن انتقاد داریم این است که نمایش پیش‌فرض، “Visibility Trend” است.

ردگیری جایگاه در سمراش
Position Tracking در ابزار SEMRush

این به شما تغییرات در رتبه‌بندی را نشان می‌دهد (در 100 نتیجه برتر).

باز هم می‌گوییم رتبه گرفتن در صفحه دوم بسیار مشابه صفحه دهم است. ای کاش سمراش بیشتر روی “Estimated Traffic” تمرکز می‌کرد. که به شما کلمات کلیدی‌ای را نشان می‌دهد که واقعا شانس گرفتن کلیک از طرف جستجوگران گوگل را دارد:

این تنها مساله واقعی ما دررابطه با دنبال‌کردن جایگاه و رتبه است. بهرحال، این یک دنبال‌کننده رتبه است که با اکثر ابزارهای مستقل ردگیری جایگاه رقابت می‌کند.

آموزش SEMRush – حسابرسی سایت (Site Audits)

همچنین می‌توانید از ابزار SEMRush برای حسابرسی سئو سایت استفاده کنید.

آموزش SEMRush و حسابرسی سایت
حسابرسی سایت در ابزار SEMRush

مخصوصا، می‌توانید خطاهای جدی را که می‌توانند سئو فنی شما را تحت تاثیر قرار دهند. ببینید:

و هشدارهایی (Warnings) درباره چیزهایی که خیلی مهم نیستند اما ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند:

آموزش SEMRush و Site Audit
هشدارهای خطا در Site Audit

چیزی که واقعا درباره حسابرسی سایت جالب است این است که می‌توان کراول‌ها را مقایسه کرد:

بدین ترتیب، می‌توانید شاهد تغییرات سلامتی سئو فنی سایت خود در طول زمان باشید.

بخش محبوب حسابرسی سئو در سمراش این است که بطور اتوماتیک کار می‌کند.

بدین ترتیب، نیازی نیست یادتان بماند که هر چند ماه یک بار یک حسابرسی انجام دهید. می‌توانید گزارش خود را در هر زمان که لاگین می‌کنید روی داشبورد ببینید.

ویژگی‌های SEMRush چیست؟ – نمونه محتوای سئو (SEO Content Template)

این ویزگی برای این طراحی شده که به شما کمک کند تا محتوایی با کلمات کلیدی LSI زیاد تولید کنید.

مثلا عبارت “Paelo Diet” را در نظر بگیرید. فرض کنید بخواهید بابت آن رتبه بگیرید. خوب، سمراش ده نتیجه برتر به ازای جستجوی آن عبارت را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

و کلماتی به شما می‌دهد که از نظر معنایی مرتبط با آن عبارت هستند و می‌توانید در محتوای خود قرارشان دهید.

آموزش SEMRush والگوی محتوای سئو
SEMRUsh SEO Content Template

می‌توانید حتی با این ابزار یک پیش‌نویس از محتوای خود را آنالیز کنید تا ببینید که چطور نمایش داده می‌شود.

آموزش SEMRush – بینش ترافیک ارگانیک (Organic Traffic Insight)

هر سئوکار حرفه‌ای و قدیمی، روزهای خوب قبل از “Not Provided” را به یاد دارد.

خوب، SEMRush یک ویژگی با نام Organic Traffic Insights دارد که داده‌های سطح کلمه کلیدی که استفاده کردیم را شبیه‌سازی می‌کند.

ابتدا باید حساب کاربری خود در گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را به این ابزار وصل کنید.

ابزار SEMRush داده‌ها را آنالیز خواهد کرد تا بفهمد کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک ارگانیک را به سمت سایت می‌آورند.

آموزش SEMRush – لینک‌سازی (گرفتن بک‌لینک)

امکانات SEMRush برای بک‌لینک گرفتن در واقع خیلی قابل اطمینان هستند.

اما به اندازه Ahrefs خوب نیستند.

می‌توانید کارهای مفیدی با آن انجام دهید مثلا بررسی پروفایل لینک یک سایت:

بکلینک گرفتن در سمراش
پروفایل لینک در ابزار SEMRush

و بک‌لینک‌‌های آنها را از بابت استفاده از متن پیوند، فالو یا نوفالو بودن و اعتبار کلی لینک بررسی کنید:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌چیزی که درباره ابزار SEMRush خاص و یکتاست این است که یک ابزار لینک‌سازی جالب دارد:

ابزار لینک‌سازی در سمراش
ابزار لینک‌سازی یا گرفتن بک‌لینک در SEMRush

ببینیم چطور کار می‌کند:

اول کلمات کلیدی که می‌خواهید بابت آنها رتبه بگیرید را وارد کنید:

سپس ابزار SEMRush سایت‌هایی را پیدا خواهد کرد که به سایت‌هایی که بابت آن کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند بک‌لینک داده‌اند.

آموزش SEMRush – بررسی کننده سئو درون صفحه‌ای (On-Page SEO Checker)

بررسی کننده سئو درون صفحه‌ای On-Page SEO محتوای شما را از بابت کارهای رایج مربوط به سئو دورن صفحه‌ای آنالیز می‌کند. (مثل تگ‌های عنوان و تگ‌های H1).

سئو داخلی در SEMrush چیست
سئو درون صفحه‌ای در SEMRush

همچنین درباره عباراتی که از نظر معنایی مرتبط هستند و بهتر است در محتوای خود آنها را بگنجانید هم به شما اطلاعات می‌دهد.

و سایت‌هایی که بهتر است از آنها بک‌لینک بگیرید.

آموزش Semrush وبکلینکهای سئو
بک‌لینک‌ها در بررسی سئو داخل صفحه در SEMRush

جمع‌بندی

ابزارهای رایگان و پولی سئو در حال حاضر بسیار متنوع هستند. معمولا این ابزارها در رابطه با کلمات کلیدی، محتوا، سرعت و هرچیز مرتبط با سئو کار می‌کنند.

در این مقاله به معرفی آموزش SEMRush پرداختیم که یکی از ابزارهای کاربردی در حوزه کلمات کلیدی و محتوا در سئو می‌باشد. سمراش چیست؟ ابزاری است برای یافتن کلمات کلیدی و بررسی معیارهای مختلف آنها.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. سینا می گوید

    سلام ، یه سوال :
    برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده از SEMRush توصیه میشه یا Google Keyword planner?
    ممنون از پاسختون

    1. seof می گوید

      هردو ابزار برای اتخاب کلمه کلیدی از بهترین ها هستند، اگر قصد داریئ انتخابی درست داشته باشید از هردو و حتی ابزارهای بیشتری استفاده کنید، و کلمه یا کلماتی رو که در بیشتر ابزارها پیشنهاد میشن رو به عنوان هدف انتخاب کنید

  2. حسن می گوید

    در یک کلام عالی بود
    دستتون درد نکنه که اینقدر تایم گذاشتید و با عکس توضیح دادید
    خیلی مفید بود

    1. seof می گوید

      ممنون از لطف شما

  3. محمد می گوید

    سئو چطوری میتونه سایتهای که خدمات ارائه میدهند را تخت تاثیر قراره بده؟؟
    کارهای مثل فروشگاههای فروش کولر گازی و پکیج
    ایا چنین فروشگاههای تولید محتوا نیازداره؟؟
    فقط مشخصات کالا هست

  4. seof می گوید

    سئو تمامی وب سایت‌ها رو تحت تاثیر قرار میده، فرقی بین حوزه کاری اونخا نداره. بله محنوا نقش خیلی بزرگی در جذب مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری داره

  5. عبدالباسط می گوید

    آیا این سم راش برای ما پول میدهد ویا کار کردن در داخل از این سایت برای ما پول میدهد.ویا تحقیق در این سایت برای ما پول میدهد

    1. seof می گوید

      منظورتون و متوجه نمیشم؟ سم راش یک ابزار تحلیل وب سایت هستش که از طریق اون می‌تونید وب سایت خود و رقباتون رو از لحاظ سئو تحلیل کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.