6 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان و منحصر به فرد که نمی‌دانستید به آن‌ها نیاز دارید – کیورد تولز

0
(0)

یکی از گام‌های اساسی و مهم در سئو وب‌سایت تحقیق کلمات کلیدی می‌باشد. همانطور که می‌دانید ابزار تحقیق کلمات کلیدی مختلفی در دنیای وب وجود دارد. ابزارهای بسیار خوبی مانند SEMrush، Ahref و… . که حداقل هزینه ماهانه استفاده از آن‌ها نزدیک 100 دلار است. این هزینه‌ها برای افرادی که منبع درآمد آن‌ها از سئو وب‌سایت نیست شاید مقداری سنگین باشد. همچنین با توجه به محدودیت‌ها و عدم ارتباط سیستم بانکی با سیستم‌های بانکی خارج از کشور پرداخت این هزینه نیز مقداری مشکل است.

خوشبختانه، چندین ابزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار وجود دارد: هم رایگان و هم پولی. اصطلاحا به آنها کیورد تولز نیز می‌گویند. کیورد تولز به معنی ابزار تحقیق کلمه کلیدی نیز می‌باشد. ابتدا ببینیم کاربرد و اهمیت کیورد تولز چیست و چه نیازی به استفاده از این ابزارها داریم. اگر بدون استفاده از ابزار تحقیق کلمه کلیدی اقدام به انتخاب کلمات کلیدی برای سایت کنیم چه مسائلی ممکن است به وجود بیاید.

چرا از کیورد تولز در تحقیق کلمه کلیدی استفاده می‌کنیم؟

برای اینکه یک محتوای مناسب برای سئو تولید کنیم ابتدا باید تعدادی کلیدواژه انتخاب کنیم. سپس حول موضوع مورد نظر و با استفاده از آن کلمات، محتوا را تولید و بهینه سازی کنیم.

اینکه چه کلماتی را برای موضوع مورد نظر به کار ببریم مهم است. اگر بخواهیم بدون هیچ بررسی این کار را انجام دهیم سلیقه‌ای و غیرعلمی عمل کرده‌ایم. یعنی اگر بخواهیم کلماتی را بکار ببریم که به نظرمان خوب است یعنی فقط سلیقه و حس خودمان را در این فرایند دخیل کرده‌ایم. پس نباید انتظار یک نتیجه جالب را داشته باشیم.

اما اگر بخواهیم با آگاهی کلمات مناسب را انتخاب کنیم، بایستی از جنبه‌های مختلف کلمات و عبارات مختلف را بررسی نماییم.

فاکتورهایی که معمولا برای انتخاب یک Keyword مناسب محتوا در نظر گرفته می‌شوند شامل این موارد است:

خوب اگر بخواهیم کلماتی را انتخاب کنیم که در سئو و رتبه سایت نتیجه خوبی بگیریم باید این فاکتورها را بررسی کنیم. اما آیا بدون کیورد تولز می‌توان این کار را انجام داد؟ خیر

این فاکتورهای مهم را بدون ابزار تحقیق کلمات کلیدی نمی‌توان بررسی کرد

همانطور که گفتیم برای تحقیق کلمات کلیدی ابزارهای مختلف رایگان و پولی وجود دارد. این ابزارها اطلاعات و آمار جالبی در اختیار شما قرار می‌دهند. مثلا ممکن است شما یک کلمه را به یک ابزار بدهید و آن به شما لیستی از کلمات مرتبط ارائه دهد. این بسیار مفید است زیرا لیستی از تمام لغات ممکن را خواهید داشت. و در انتخاب نهایی خود بهتر عمل خواهید کرد.

بعضی ابزارها آمار و ارقام مربوط به جستجو و رقابت را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از آنها گزینه‌های موجود در لیست خود را با هم مقایسه کنید. کدام کلمه جستجوی بیشتری دارد و می‌تواند ترافیک بیشتری جذب کند؟ کدام کلمه رقابت سخت تری دارد و زمان و هزینه بیشتری برای سئو شدن نیاز دارد؟ در نهایت با برقرای تعادل بین فاکتورهای مختلف می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

در ادامه چند ابزار تحقیق کلمات کلیدی را معرفی می‌کنیم. با Seof همراه باشید.

۱. Google Ads Keyword Planner

بخش مهمی از انجام تحقیق کلمه کلیدی شامل تحلیل محتوای رقبای شما می‌باشد.

در حالی که ابزارهایی مانند SEMrush و Ahrefs وجود دارند که این فرآیند را آسان می‌سازند، همانطور که گفتیم این گزینه‌های مشهور، برچسب قیمت گزافی را در پی دارند.

اگر در حال حاضر از هیچ کدام از این ابزارها استفاده نمی‌کنید و به دنبال یک جایگزین رایگان هستید، Google keyword Planner را امتحان کنید. این ابزار رایگان در سرویس Google Ads قرار دارد. به وسیله آن می‌توانید اطلاعات مفیدی از جمله میزان رقابت کلمه کلیدی، جستجوی کلمه کلیدی، مقایسه و… را انجام دهید.

البته برای داشتن حساب در گوگل ادز نیاز به پرداخت هزینه دارید. اما اگر این اکانت را داشته باشید امکان استفاده از سرویس کیورد پلنر برای شما فعال خواهد بود.

۲. Keywords Everywhere

Keywords Everywhere، یک افزونه رایگان برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس است که داده‌ها را از بیش از ۱۵ مورد از محبوب‌ترین ابزارهای کلید واژه شامل Ubersuggest, Answer the Public, Google Search, Google Analytics, و Search Console تلفیق می‌کند.

زمانی که کلمه جستجو را در گوگل وارد می‌کنید، Keywords Everywhere اطلاعات پایه‌ای اما مفیدی را از جمله حجم جستجوی کلمه کلیدی گوگل و هزینه برای هر کلیک به شما نشان می‌دهد.

اگر چه Keywords Everywhere، داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، اما آن‌ها را برای شما آسان می‌سازند تا اطلاعاتی که می‌خواهید را به دست آورید. داده‌ها را در فرمت فایل PDF، اکسل یا CSV دانلود می‌کند.

keyword everywhere ابزار تحقیق کلمات کلیدی
ابزار تحقیق کلمات کلیدی – Keywords Everywhere

۳.Merchant Words

اگر شما صاحب یک آمازون استور (فروشگاه آنلاین) هستید، Merchant Words بهترین ابزار تحقیق کلمه کلیدی برای شما است.

Merchant Words داده‌ها را از بیش از ۱ میلیارد جستجوی واقعی آمازون در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. تمامی داده‌های کلیدواژه ها مستقیما از جستجوهای خریداران در نوار جستجو آمازون نشات می‌گیرد.

این ابزار حجم را با استفاده از الگوریتم اختصاصی خود محاسبه می‌کند که ترافیک گسترده آمازون، رتبه‌بندی جستجو، و روند جستجوی کنونی و گذشته را در نظر می‌گیرد.

شما می‌توانید Merchant Words را رایگان برای مقدار محدودی از کلمات کلیدی تست کنید.

نسخه پولی ان از  ماهانه سی دلار (برای داده‌های ایالات‌متحده) شروع می‌شود و اگر شما مخاطبان جهانی داشته باشید ۶۰ دلار ماهانه باید پرداخت کتید. پرداخت این مقدار شامل جستجوهای نامحدود و دانلودهای CSV و نیز پشتیبانی ۲۴ ساعته  مشتری است.

۴. PinterestKeywordTool

جهان همچنان منتظر یک ابزار کلمات کلیدی LinkedIn است. در این بین یک راه‌حل تحقیقاتی کلمه کلیدی برای یک پلت فرم وب سایت‌ ارتباط جمعی دیگر وجود دارد: Pinterest.

در نگاه اول، این ابزار شاید اسپمی به نظر برسد. اگر بخواهیم صادق باشیم، PinterestKeywordTool داده‌های کلمات کلیدی مفیدی را ارایه نمی‌دهد. به خصوص از نظر حجم جستجو یا دشواری رتبه‌بندی.

چیزی که می‌تواند به شما ارائه دهد این است که کدام کلید واژه در Pinterest محبوب است و یا کلیدواژه های دیگری که باید مد نظر داشته باشید را به شما معرفی می‌کند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی  PinterestKeywordTool
ابزار تحقیق کلمه کلیدی – PinterestKeywordTool

۵. Keyword.Guru

Keyword.Guru از موتورهای جستجوی برتر (گوگل ، یاهو، بینگ) و وب سایت‌های تجارت الکترونیک (آمازون، eBay) نتایج را جمع اوری می‌کند.

هنگامی که شروع به تایپ می‌کنید، این ابزار نتایج جستجو را براساس انچه افراد جستجو می‌کنند ارایه می‌دهد.

Keyword.Guru اطلاعات مربوط به حجم جستجوی کلمات را نمایش نمی‌دهد. اما بیش‌ترین جستجو را برای یک واژه به شما نشان می‌دهد.

با استفاده از این نتایج جستجوی واقعی، می‌توانید استنباط کنید که کدام عبارت‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۶. Keyword Shitter

کاملا مشخص است که این ابزار چطور کار می‌کند: کیوردها را یکجا به بیرون می‌دهد!

طبق یک مقاله در مورد Ahrefs، طراح این ابزار  به مدت ۳۰ دقیقه این ابزار را در حالت اجرا رها کرده. و توانسته بیش از ۲۰،۰۰۰ کلمه (بشمارد) را تولید کند!

این برنامه با Google Autocomplete کار می‌کند.

اگر نمی‌خواهید تعداد عبارت‌های پیشنهادی زیاد باشد، می‌توانید نتایج را با افزودن فیلترهای مثبت و / یا منفی کاهش دهید.

  ابزار تحقیق کلمات کلیدی  Keyword Shitter
ابزار تحقیق کلمه کلیدی – Keyword Shitter

سخن آخر درباره استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی در سئو سایت

۶ ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان و منحصر به فرد  که احتمال نمیدانستید به آنها نیاز دارید را در این مقاله معرفی کردیم.

تحقیق کلمات کلیدی جزء مهمی از هر استراتژی SEO خوب است. برای اینکه بتوانید فاکتورهای مهم کلمات را بررسی کنید بهتر است از کیورد تولز استفاده کنید. تعداد زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان و پولی برای انتخاب وجود دارد. هرکدام از این ابزارها امکانات مختلفی در اختیار سئوکاران قرار می‌دهند.

در حالی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پولی بیش‌ترین داده‌ها را ارایه می‌دهند (با ساده‌ترین راه برای کشف آنها)، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان هم می‌توانند بسیار مفیدباشند. بدون اینکه هزینه‌ای برای شما داشته باشند.

آیا فکر می‌کنید که ما نام ابزار مفیدی را در این فهرست فراموش کرده‌ایم؟ اگر چنین است در قسمت نظرات به ما بگویید!

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.