سرعت وردپرس را دوبرابر کنید – 25 راهکار برای افزایش سرعت سایت های وردپرس

0
(0)

آیا می‌خواهید سرعت وردپرس خود را افزایش دهید؟ سرعت لود سایت خود را بیشتر کنید؟ تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید؟ بازدید از صفحات را دو برابر کنید؟ و به بهبود سئو سایت خودتان کمک کنید؟ در این مقاله، ما پراستفاده‌ترین نکات بهینه‌سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس را با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای بهینه سازی وردپرس هزاران نکته وجود دارد مثل بهینه سازی تصاویر، جدول‌های دیتابیس، پایگاه داده، کدهای جاوااسکریپت و CSS. تمام این ها جزئی از اقدامات برای بالا بردن سرعت وردپرس هستند.

ما سعی کرده‌ایم در این مقاله تمام نکاتی ازجمله چرا سرعت مهم سایت است؟ چه چیزی باعث کاهش سرعت سایت وردپرسی شما می‌شود؟ و مراحلی به‌صورت عملی برای افزایش سریع سرعت سایت را توضیح بدهیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مبانی بالا بردن سرعت وردپرس

در وردپرس روش های زیادی برای افزایش سرعت سایت وجود دارند ما به شما بیش از 20 مورد روش کاربردی را نشان خواهیم داد.

چرا بالا بردن سرعت سایت وردپرس مهم است؟

مطالعات نشان می‌دهد از سال 2000 تا 2016، متوسط ​​طول توجه انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش‌یافته است. این برای شما به‌عنوان یک مالک وب‌سایت به چه معناست؟یعنی اینکه شما برای نشان دادن محتوای خود به کاربران و ترغیب آن‌ها برای ماندن در وب‌سایتتان زمان بسیار کمی دارید.

داشتن وب سایتی با سرعت‌پایین به معنای این است که کاربران قبل از لود شدن کامل وب‌سایت شما به‌طور بالقوه از آن خارج می‌شوند.

طبق مطالعه کلی StrangeLoop که شامل آمازون، گوگل و سایر سایت‌های بزرگ‌تر بود، تأخیر 1 ثانیه‌ای در زمان لود صفحه می‌تواند باعث 7٪ کاهش در نرخ تبدیل‌، 11٪ بازدید کمتر از صفحه و 16٪ از دست رفتن رضایت مشتری می‌شود.

اهمیت سرعت سایت
بهینه سازی وردپرس

علاوه بر این، گوگل و سایر موتورهای جستجو وب‌سایت‌هایی را که سرعت لود آن‌ها پایین باشد را به انتهای نتایج جستجو می‌برد. و این به معنای کاهش تدریچی بازدیدکنندگان از سایت شما می باشد.

به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید برای وب‌سایت خود بازدیدکننده، مشتری و درآمد بیشتری داشته باشید، باید سرعت وب‌سایت وردپرس خود را بیشتر کنید!

چگونه سرعت سایت وردپرس خود را بررسی کنیم؟

اغلب مبتدیان فکر می‌کنند سرعت وب‌سایت آن‌ها راضی کننده است فقط به این دلیل که در رایانه آن‌ها با سرعت سایت زیاد لود می‌شود. این‌یک اشتباه بزرگ است. ازآنجاکه شما مرتباً از وب‌سایت خود بازدید می‌کنید.

مرورگرهای مدرن مانند Chrome وب‌سایت شمارا در حافظه پنهان (کش مرورگر) ذخیره می‌کنند و به‌محض شروع به تایپ آدرس آن را به‌طور خودکار از پیش انتخاب می‌کنند. این باعث می‌شود وب‌سایت شما تقریباً بلافاصله بارگذاری شود.

بااین‌حال، زمانی که یک کاربر عادی برای اولین بار از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، ممکن است تجربه مشابهی نداشته باشد. درواقع، کاربران در مکان‌های مختلف جغرافیایی تجربه کاملاً متفاوتی را دارند. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم سرعت وب‌سایت خود را با استفاده از ابزارهای آزمایش سرعت سایت امتحان کنید. مثل: Gtmatrix

بعدازاینکه آزمایش سرعت وب‌سایت خود را انجام دادید، ممکن است از خود بپرسید که بهترین زمان بالا آمدن یک سایت چقدر است؟ بهترین زمان بارگیری یک صفحه زیر 2 ثانیه است. بااین‌حال اگر از هر روشی بتوانید سرعت‌بالا آمدن سایت را افزایش دهید خودش یک مزیت محسوب می‌شود.

چه چیزی سرعت سایت وردپرس شمارا کند می‌کند؟

گزارش آزمایش سرعت سایت شما احتمالاً چندین توصیه برای بهبود سایت به شما می‌کند. بااین‌حال، بیشتر این اصطلاحات فنی است که درک آن برای مبتدیان دشوار است. اگر یاد بگیرید که چه چیزی باعث کند شدن وب‌سایت شما می‌شود، می‌توانید عملکرد و تصمیم‌گیری دقیق‌تری در طولانی‌مدت داشته باشید.

دلایل اصلی یک وب‌سایت کند وردپرسی عبارت‌اند از:

  • میزبانی وب – وقتی سرور میزبانی وب(هاست) شما به‌درستی پیکربندی نشده باشد، می‌تواند به‌سرعت وب‌سایت شما آسیب برساند.
  • پیکربندی وردپرس – اگر سایت وردپرس شما از صفحات کش شده استفاده نکند، باعث افزایش بیش‌ازحد استفاده از منابع سرور شما می‌شود و باعث می‌شود وب‌سایت شما کند یا به‌طور کامل از دسترس خارج شود.
  • اندازه حجم صفحه – تصاویری که به صورت بهینه آپلود نشده باشند.
  • افزونه‌های ضعیف و کند– اگر از افزونه‌ای با کدنویسی ضعیف استفاده می‌کنید، می‌تواند سرعت وب‌سایت شمارا به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.
  • اسکریپت‌های خارجی – اسکریپت‌های خارجی مانند تبلیغات، بارگذاری فونت و غیره نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در عملکرد وب‌سایت شما داشته باشند.

اکنون‌که فهمیدیدکه چه چیزی باعث کند شدن وب‌سایت وردپرس شما می‌شود، بیایید نگاهی به نحوه سرعت بخشیدن به وب‌سایت وردپرس خود بی اندازیم.

اهمیت هاست خوب برای بالا بردن سایت وردپرس

سرویس هاست وردپرس شما نقش مهمی در عملکرد وب‌سایت دارد. یک ارائه‌دهنده میزبانی اشتراکی (هاست اشتراکی) باید اقدامات اضافی را برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای عملکرد داشته باشد. بااین‌حال، در هاست اشتراکی، منابع سرور را با بسیاری از کاربران دیگر به اشتراک می‌گذارید.

این بدان معنی است که اگر سایت همسایه شما بازدید زیادی داشته باشد، می‌تواند بر عملکرد کل سرور تأثیر بگذارد که به‌نوبه خود سرعت وب‌سایت شمارا کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر، استفاده از هاست وردپرس مدیریت‌شده، بهینه‌ترین تنظیمات سرور را برای اجرای وردپرس به شما می‌دهد. همچنین شرکت‌های مدیریت‌شده میزبان وردپرس، پشتیبان گیری خودکار، به‌روزرسانی خودکار وردپرس و پیکربندی‌های امنیتی پیشرفته‌تری را برای محافظت از وب‌سایت شما ارائه می‌دهند.

افزایش سرعت سایت وردپرس بدون کدنویسی

ما می‌دانیم که ایجاد تغییر در پیکربندی وب‌سایت شما می‌تواند برای مبتدیان یک فکر وحشتناک باشد، خصوصاً اگر اهل‌فن نباشید؛ اما نگران نباشید، شما تنها نیستید. ما به هزاران کاربر وردپرس کمک کرده‌ایم تا عملکرد وردپرس خود را بهبود بخشند.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید سایت وردپرس خود را تنها با چند کلیک بهود دهید (بدون نیاز به کد نویسی). اگر می‌توانید با اشاره کلیک کنید، پس می‌توانید این کار را انجام دهید!

1 – یک افزونه کش برای افزایش سرعت وردپرس نصب کنید

صفحات وردپرس پویا هستند. این بدان معنی است که آن‌ها هر بار که شخصی از یک پست یا صفحه در وب‌سایت شما بازدید می‌کند، ساخته می‌شوند. برای ساختن صفحات شما، وردپرس مجبور است فرایندی را برای یافتن اطلاعات موردنیاز، قرار دادن همه آن‌ها در کنار هم و سپس نمایش آن‌ها برای کاربر خود، اجرا کند.

این فرآیند شامل مراحل زیادی می‌شود و هنگامی‌که چندین نفر به‌طور هم‌زمان از آن بازدید می‌کنند می‌تواند سرعت وب‌سایت شمارا کند.

به همین دلیل ما به هر سایت WordPress توصیه می‌کنیم از یک افزونه کش استفاده کند. کش می‌تواند سایت وردپرس شمارا دو برابر تا 5 برابر سریع‌تر کند.

نحوه کار آن در اینجا است: به‌جای اینکه هر بار کل مراحل تولید صفحه را طی کند، افزونه کش شما پس از بازدید برای اولین بار از صفحه نسخه ای از آن را کش می‌کند و سپس نسخه کش شده آن را برای بازدید دومین بار کاربر ارائه می‌دهد.

عملیات کش برای سایت
عملیات کش برای بهینه سازی وردپرس

همان‌طور که در نمودارهای بالا مشاهده می‌کنید، هنگام بازدید کاربر از سایت وردپرس شما، سرور شما اطلاعات پایگاه داده MySQL و پرونده‌های PHP شمارا بازیابی می‌کند. سپس همه را در یک فایل HTML که برای کاربر ارائه می‌شود جمع‌آوری می‌کند.

این‌یک فرآیند طولانی است، اما وقتی به‌جای آن از حافظه پنهان(کش) استفاده می‌کنید، می‌توانید بسیاری از آن‌ها را نادیده بگیرید. بسیاری از افزونه‌های کش وردپرس عالی در دسترس هستند، اما ما توصیه می‌کنیم از پلاگین WP Rocket (نسخه پولی) یا WP Super Cache (نسخه رایگان) استفاده کنید.

2 – تصاویر را برای سرعت سایت وردپرس بهینه کنید

تصاویر به محتوای شما جان بخشیده و به تعامل بیشتر سایت کمک می‌کنند. محققان دریافته‌اند که استفاده از تصاویر رنگی باعث می‌شود افراد 80٪ محتوای شمارا بخوانند. بااین‌حال، اگر تصاویر شما بهینه نشده باشند، ممکن است به جای کمک به سایت شما به آن آسیب برساند.

درواقع، تصاویر غیر بهینه‌شده یکی از مشکلات رایج در مورد سرعت سایت است که در وب‌سایت‌های مبتدی مشاهده می‌کنیم.

قبل از اینکه عکسی را مستقیماً از تلفن یا دوربین خود در سایت بارگذاری کنید، توصیه می‌کنیم از نرم‌افزار ویرایش عکس برای بهینه‌سازی تصاویر خود در وب استفاده کنید.

در قالب‌های اصلی، این عکس‌ها می‌توانند اندازه زیادی داشته باشند؛ اما بر اساس قالب فایل تصویر و فشرده‌سازی که در نرم‌افزار ویرایش خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید اندازه تصویر خود را تا 5 برابر کاهش دهید.

در سئوف، ما فقط از دو قالب تصویر استفاده می‌کنیم: JPEG و PNG. حالا ممکن است از خود بپرسید: تفاوت چیست؟

قالب تصویر PNG فشرده نیست. هنگامی‌که یک تصویر را فشرده می‌کنید، برخی از اطلاعات از دست می‌رود، بنابراین یک تصویر فشرده نشده با جزئیات بیشتر از کیفیت بالاتری برخوردار است نکته منفی این است که اندازه پرونده آن بزرگ‌تر است، بنابراین بارگیری آن بیشتر طول می‌کشد.

از طرف دیگر، JPEG یک قالب فایل فشرده است که کیفیت تصویر راکمی کاهش می‌دهد، اما اندازه آن به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر است؛ بنابراین چگونه تصمیم می‌گیریم کدام قالب تصویر را انتخاب کنیم؟

  • اگر عکس یا تصویر ما دارای رنگ‌های مختلف باشد، ما از JPEG استفاده می‌کنیم.
  • اگر تصویر ساده‌تر است یا وقتی که به یک تصویر شفاف نیاز داریم، پس از PNG استفاده می‌کنیم.

اکثر تصاویر ما JPEG هستند. در زیر یک نمودار مقایسه اندازه پرونده و ابزار فشرده‌سازی مختلف وجود دارد.

مقایسه فشرده سازی تصاویر
مقایسه فشرده سازی تصاویر

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌کنید، قالب تصویر مورداستفاده شما می‌تواند تفاوت چشمگیری در عملکرد وب‌سایت ایجاد کند.

بهترین روش‌های بهینه سازی وردپرس

پس از نصب یک افزونه کش و بهینه‌سازی تصاویر، متوجه خواهید شد که سایت شما بسیار سریع‌تر بارگیری می‌شود؛ اما اگر واقعاً می‌خواهید وب‌سایت خود را با بیشترین سرعت ممکن نگه‌دارید، باید از بهترین روش‌های ذکرشده در زیر استفاده کنید.

این نکات خیلی فنی نیستند، بنابراین برای اجرای آن‌ها نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید؛ اما استفاده از آن‌ها از مشکلات رایجی که باعث کند شدن وب‌سایت شما می‌شود جلوگیری می‌کند.

3 – سایت وردپرس خود را به‌روز کنید

وردپرس به‌عنوان یک پروژه منبع باز که امنیت بالایی دارد، مرتباً به‌روز می‌شود. هر به‌روزرسانی علاوه بر ویژگی‌های جدید، مشکلات امنیتی و اشکالات را نیز برطرف خواهد کرد. قالب و افزونه‌های وردپرس شما نیز ممکن است به‌روزرسانی منظم داشته باشند.

شما به‌عنوان یک مالک وب‌سایت، وظیفه به‌روزرسانی سایت، قالب اصلی و افزونه‌های وردپرس خود به جدیدترین نسخه‌ها را به عهده‌دارید. عدم انجام این کار ممکن است باعث کندی و کاهش امنیت سایت و شمارا در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد.

4 – فرآیندهای پس‌زمینه را بهینه کنید

فرایندهای پس‌زمینه در وردپرس کارهای برنامه‌ریزی‌شده‌ای هستند که در پس‌زمینه سایت وردپرس شما اجرا می‌شوند. در زیر چند نمونه از کارهای پس‌زمینه‌ای که در یک سایت وردپرس اجرا می‌شوند آورده شده است:

  • وظایف افزونه پشتیبان گیری وردپرس
  • عملیات زمان‌بندی وردپرس برای انتشار پست‌های برنامه‌ریزی‌شده
  • عملیات زمان‌بندی وردپرس برای بررسی به‌روزرسانی‌ها
  • موتورهای جستجو و سایر خزنده‌ها که می‌خواهند محتوا را دریافت کنند

وظایفی مانند عملیات زمان‌بندی برای پست‌های به‌روز شده و به‌روزرسانی‌ها حداقل تأثیر در عملکرد وب‌سایت دارند. بااین‌حال، سایر فرآیندهای پس‌زمینه مانند پلاگین های پشتیبان و خزیدن بیش‌ازحد توسط موتورهای جستجو می‌توانند سرعت وب‌سایت را کاهش دهند.

برای افزونه‌های پشتیبان، باید مطمئن شوید که افزونه پشتیبان وردپرس شما فقط در زمان کم بازدید در وب‌سایت شما اجرا می‌شود. همچنین باید فرکانس پشتیبان گیری و داده‌هایی را که باید پشتیبان تهیه شوند تنظیم کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر در حال ایجاد پشتیبان کامل روزانه هستید درحالی‌که فقط دو بار در هفته محتوای جدید منتشر می‌کنید، پس باید زمان بندی پشتیبان گیری را مناسب تنظیم کنید. اگر پشتیبان گیری مکرر مانند پشتیبان گیری در لحظه را می‌خواهید، پس توصیه می‌کنیم از راه‌حل SaaS استفاده کنید.

در مورد خزیدن، باید گزارش‌های خزیدن را در کنسول جستجوی Google تحت نظر داشته باشید. خزیدن‌های مکرر که اشتباه هستند می‌توانند باعث کند شدن وب‌سایت یا از دسترس خارج شدن سایت شما شوند.

5 – برای بهینه سازی وردپرس از چکیده‌ها در صفحه اصلی و بایگانی استفاده کنید

از چکیده‌ها در صفحه اصلی و بایگانی استفاده کنید
برای بهینه سازی وردپرس از چکیده‌ها در صفحه اصلی و بایگانی استفاده کنید

به‌طور پیش‌فرض، وردپرس محتوای کامل هر مقاله را در صفحه اصلی و بایگانی شما نمایش می‌دهد. این بدان معناست که صفحه اصلی، دسته‌ها، برچسب‌ها و سایر صفحات بایگانی شما با سرعت کمتری بارگیری می‌شوند. یکی دیگر از معایب نمایش مقالات کامل در این صفحات این است که کاربران نیازی به مراجعه به مقاله واقعی ندارند.

این می‌تواند بازدیدهای صفحه شما و زمانی را که کاربران در سایت شما می‌گذرانند را کاهش دهد.

برای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات بایگانی، می‌توانید سایت خود را تنظیم کنید تا به‌جای محتوای کامل، چکیده‌ای از مطالب را نمایش دهد. می‌توانید به تنظیمات خواندن بروید و «به‌جای» متن کامل «» برای هر مقاله، نمایش: خلاصه را انتخاب کنید.

6 – تقسیم نظرات به صفحات

تقسیم نظرات به صفحات برای  افزایش سرعت سایت وردپرس
تقسیم نظرات به صفحات برای افزایش سرعت سایت وردپرس

درباره پست‌های وبلاگ خود نظرات زیادی دریافت می‌کنید؟ تبریک می‌گویم! این‌یک شاخص عالی برای مخاطبان درگیر است.

اما نکته منفی این است که بارگیری همه نظرات می‌تواند بر سرعت سایت شما تأثیر بگذارد. وردپرس برای آن‌یک راه‌حل دارد. به‌سادگی به تنظیمات گفتگو بروید و کادر کنار گزینه «Break comments into pages» را علامت بزنید.

7 – استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) راه حلی اساسی برای افزایش سرعت وردپرس

به یاد دارید که چگونه در بالا ذکر کردیم که کاربران در مکان‌های جغرافیایی مختلف ممکن است نتایج مختلفی را در سایت شما تجربه کنند؟ به این دلیل است که مکان سرورهای میزبانی وب شما می‌تواند در سرعت سایت شما تأثیر بگذارد.

به‌عنوان‌مثال، بگذارید بگوییم شرکت میزبانی وب شما سرورهای خود را در تبریز قرارداده است. به‌طورکلی یک بازدیدکننده‌ای که در تبریز است بارگذاری سریع‌تری را از یک بازدیدکننده در کرمان را مشاهده می‌کند.

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) می‌تواند به‌سرعت بارگیری برای همه بازدیدکنندگان شما کمک کند. CDN شبکه‌ای است که از سرورهای سراسر دنیا تشکیل‌شده است. هر سرور پرونده‌های «ثابت» را که برای تشکیل وب‌سایت شما استفاده می‌شود، ذخیره می‌کند.

برخلاف صفحات وردپرس شما که «پویا» هستند همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، این فایلهای ثابت شامل فایلهای تغییرناپذیر مانند تصاویر، CSS و JavaScript هستند.

هنگامی‌که از CDN استفاده می‌کنید، هر بار که کاربران از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، آنها فایل‌های استاتیک را از نزدیک‌ترین سرور به آن‌ها دریافت میکنند. سرور میزبانی وب خود شما نیز سریع‌تر خواهد بود زیرا CDN کارهای زیادی را انجام می‌دهد. نحوه کارکرد آن را در این اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید.

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)
استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای بهینه سازی وردپرس

8 – فایلهای صوتی / تصویری را مستقیماً در وردپرس بارگذاری نکنید

شما می‌توانید مستقیماً پرونده‌های صوتی و تصویری را در سایت وردپرس خود بارگذاری کنید و به‌طور خودکار آن‌ها را در یک پخش‌کننده HTML5 نمایش می‌دهد. اما شما هرگز نباید این کار را انجام دهید! میزبانی صدا و فیلم از پهنای باند زیادی استفاده می‌کند.

ممکن است توسط شرکت میزبان وب از شما هزینه‌های اضافی گرفته شود، یا حتی ممکن است سایت شمارا به‌طور کامل خاموش کنند، حتی اگر برنامه شما شامل پهنای باند «نامحدود» باشد.

میزبانی از پرونده‌های رسانه‌ای بزرگ، اندازه پشتیبان گیری شمارا نیز به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد و بازگرداندن نسخه پشتیبان از وردپرس را برای شما دشوار می‌کند.

در عوض، شما باید از یک سرویس میزبانی صدا و تصویر مانند YouTube، Vimeo، DailyMotion، SoundCloud و غیره استفاده کنید و به آن‌ها اجازه دهید کارهای سخت را برای شما انجام دهند.

وردپرس یک ویژگی تعبیه‌شده در ویدئو دارد، بنابراین می‌توانید URL ویدیوی خود را مستقیماً در پست خود کپی و پیست کنید و به‌صورت خودکار جاسازی می‌شود.

9 – برای بهینه سازی وردپرس از قالب های حرفه ای و اورجینال استفاده کنید

از قالب بهینه‌شده برای سرعت استفاده کنید
از قالب بهینه‌شده برای سرعت استفاده کنید

هنگام انتخاب یک قالب برای وب‌سایت خود، بهینه بودن سرعت قالب مهم است. برخی از قالب‌های زیبا و چشمگیر در حقیقت کد نویسی ضعیفی دارند و می‌توانند سرعت سایت شمارا کاهش دهند.

معمولاً بهتر است که یک قالب ساده را بجای قالبی انتخاب کنید که با طرح‌های پیچیده، انیمیشن‌های پرزرق‌وبرق و سایر ویژگی‌های غیرضروری پر شود. همیشه می‌توانید این ویژگی‌ها را با استفاده از افزونه‌های باکیفیت وردپرس اضافه کنید.

10 – از افزونه‌ های سریع‌تر استفاده کنید

بعضی‌اوقات سایت شما به افزونه‌هایی که کد نویسی ضعیفی دارند احتیاجی ندارد. این باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحه و کاهش سرعت سایت می‌شود.

11 – تنظیم دقیق وردپرس برای سرعت بیشتر (پیشرفته)

با استفاده از بهترین روش‌های بهینه ‌سازی وردپرس و نکات اساسی سرعت سایت ذکرشده در بالا، باید شاهد پیشرفت بزرگی در بارگذاری سایت خود باشید؛ اما هر کسری از ثانیه حساب می‌شود. اگر می‌خواهید سریع‌ترین سرعت ممکن را به دست آورید، پس باید چند تغییر دیگر ایجاد کنید.

نکات زیرکمی فنی‌تر است، بعضی از آن‌ها شمارا ملزم به تغییر پرونده‌های سایت خود یا درک اولیه از PHP می‌کنند. می‌توانید در صورت لزوم ابتدا از سایت خود پشتیبان تهیه کنید.

12 – پست‌های طولانی را به صفحات تقسیم کنید

پست‌های طولانی را به صفحات تقسیم کنید
پست‌های طولانی را به صفحات تقسیم کنید

خوانندگان تمایل دارند پست‌های وبلاگ را که طولانی‌تر و عمیق‌تر هستند، بازدید کنند. پست‌های طولانی‌تر در موتورهای جستجو دارای رتبه بالاتری هستند؛ اما اگر در حال چاپ مقالات طولانی‌مدت با تصاویر زیادی هستید، ممکن است به زمان بارگیری شما آسیب برساند. در عوض، تقسیم پست‌های طولانی‌تر خود را به چند صفحه در نظر بگیرید.

وردپرس برای انجام آن قابلیتی دارد. جایی که می‌خواهید آن را به صفحه بعدی تقسیم کنید، به‌سادگی برچسب <! –– nextpage ––> را در مقاله خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید مقاله را به صفحه بعد نیز تقسیم کنید، این کار را دوباره انجام دهید.

13 – بهینه سازی وردپرس از طرق کاهش درخواست‌های HTTP خارجی

بسیاری از افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس انواع پرونده‌ها را از وب‌سایت‌های دیگر بارگیری می‌کنند. این پرونده‌ها می‌توانند شامل اسکریپت‌ها، صفحه‌های سبک و تصاویر از منابع خارجی مانند Google، Facebook، سرویس‌های تجزیه‌وتحلیل و غیره باشند.

استفاده از چند مورد از این‌ها اشکالی ندارد. بسیاری از این پرونده‌ها بهینه‌سازی شده‌اند تا در اسرع وقت بارگیری شوند، بنابراین سریع‌تر از میزبانی آن‌ها در وب‌سایت خودتان است.

اما اگر افزونه‌های شما این درخواست‌ها را زیاد می‌کنند، می‌تواند سرعت وب‌سایت شمارا به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. با غیرفعال کردن اسکریپت‌ها و سبک‌ها یا ادغام آن‌ها در یک فایل، می‌توانید تمام این درخواست‌های HTTP خارجی را کاهش دهید.

14 – بهینه سازی وردپرس از طریق کاهش سول های پاگاه داده در سایت

سلول‌های پایگاه داده را کاهش دهید
بهینه سازی وردپرس از طریق کاهش سول های پاگاه داده در سایت

توجه: این مرحله کمی فنی‌تر است و به دانش اولیه در مورد فایلهای قالب PHP و WordPress نیاز دارد.

متأسفانه، بسیاری از قالب‌های وردپرس با کد نادرست وجود دارد. آن‌ها شیوه‌های استاندارد وردپرس را نادیده می‌گیرند و درنهایت تماس مستقیم پایگاه داده یا درخواست‌های غیرضروری بیش‌ازحد از پایگاه داده را انجام می‌دهند.

این کار با دادن درخواست زیاد از سرور شما می‌تواند سرعت سایت شمارا کم کند. حتی ضمینه‌های کد نویسی شده می‌توانند کدی داشته باشند که فقط برای دریافت اطلاعات اولیه وبلاگ شما با پایگاه داده ارتباط برقرار میکند.

در این مثال، هر زمان <؟ php را مشاهده می‌کنید، این شروع یک ارتباط با پایگاه داده جدید است:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="<?php language_attributes(); ?>">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="<?php bloginfo('html_type'); ?> 
charset=<?php bloginfo('charset'); ?>" />

نمی‌توانید توسعه‌دهندگان قالب را مقصر بدانید. آن‌ها راه ساده دیگری برای یافتن این موضوع ندارند که سایت شما به چه زبانی است؛ اما اگر سایت خود را با استفاده از چایلد تم کودک سفارشی می‌کنید، می‌توانید این ارتباط پایگاه داده را با اطلاعات خاص خود جایگزین کنید تا تمام ارتباط پایگاه داده را کاهش دهید.

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="ltr">
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />

قالب اصلی والد خود را برای مواردی از این دسته که می‌توانند به‌راحتی با اطلاعات ثابت جایگزین شوند، مرور کنید.

15 – بهینه‌سازی پایگاه داده وردپرس

پس از مدتی استفاده از وردپرس، پایگاه داده شما اطلاعات زیادی خواهد داشت که احتمالاً دیگر نیازی به آن‌ها ندارید. برای عملکرد بهتر، می‌توانید پایگاه داده خود را بهینه کنید تا از شر همه اطلاعات غیرضروری خلاص شوید.

با پلاگین WP-Sweep می‌توان به‌راحتی این کار را مدیریت کرد. به شما امکان می‌دهد پایگاه داده وردپرس خود را با حذف مواردی مانند پست‌های حذف‌شده، ویرایش‌ها، برچسب‌های استفاده‌نشده و غیره پاکسازی کنید. همچنین ساختار پایگاه داده شمارا فقط با یک کلیک بهینه می‌کند.

16 – برای بالا بردن سرعت وردپرس ویرایش‌های پست را محدود کنید

ویرایش‌های پست را محدود کنید
برای بالا بردن سرعت وردپرس ویرایش‌های پست را محدود کنید

شما می‌توانید به‌راحتی تعداد ویرایش‌های وردپرس را برای هر مقاله محدود کنید. به‌سادگی این خط کد را به پرونده wp-config.php خود اضافه کنید. این کد وردپرس را محدود می‌کند تا فقط 4 ویرایش آخر هر پست یا صفحه را ذخیره کند و نسخه‌های قدیمی را به‌طور خودکار کنار بگذارید.

define( 'WP_POST_REVISIONS', 4 );

17 – Hotlinking و Leaching از محتوای خود را غیرفعال کنید

اگر در سایت وردپرس خود محتوای باکیفیتی ایجاد می‌کنید، حقیقت غم‌انگیز این است که احتمالاً دیر یا زود به سرقت می‌رود. یکی از راه‌های این اتفاق این است که وب‌سایت‌های دیگر به‌جای بارگذاری تصاویر در سرورهای خود، تصاویر خود را مستقیماً از طریق URL مای وب‌سایت شما ارائه می‌دهند.

درواقع، آن‌ها در حال سرقت پهنای باند میزبانی وب شما هستند و شما هیچ ترافیکی برای نمایش آن ندارید.

کافی است این کد را به پرونده.htaccess خود اضافه کنید تا اتصال سریع تصاویر از سایت وردپرس شمارا مسدود کند.

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?wpbeginner.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L] 

توجه: فراموش نکنید که seof.ir را با دامنه خود تغییر دهید.

18 – در صورت لزوم از بارگذاری تنبل استفاده کنید

در صورت لزوم از بارگذاری تنبل برای افزایش سرعت سایت وردپرس  استفاده کنید
در صورت لزوم از بارگذاری تنبل برای افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده کنید

اگر از تصاویر زیاد، چندین جاسازی ویدئو و گالری عکس به پست‌های وبلاگ استفاده کنید، شما می‌توانید از بارگذاری تنبل کمک بگیرید. به‌جای بارگیری هم‌زمان همه تصاویر و فیلم‌ها، بارگیری تنبل فقط مواردی را که در صفحه کاربر قابل‌مشاهده هستند بارگیری می‌کند.

با پیمایش کاربر به پایین، وب‌سایت شما تصاویری را بارگیری می‌کند که اکنون در منطقه مشاهده مرورگر قابل‌مشاهده هستند. می‌توانید بارگیری تنبل را برای تصاویر، فیلم‌ها و حتی نظرات و گوراتارهای وردپرس را انجام دهید.

برای تصاویر، فریم‌ها و فیلم‌ها می‌توانید از افزونه Lazy Load by WP Rocket استفاده کنید.

19 – از فایروال وب‌سایت سطح DNS استفاده کنید

یک افزونه فایروال وردپرس به شما کمک می‌کند تا از حملات بی‌رحمانه و تلاش برای هک کردن و بدافزار جلوگیری کنید. بااین‌حال، همه افزونه‌های فایروال یکسان نیستند. برخی از آن‌ها در وب‌سایت شما اجرا می‌شوند،

این بدان معناست که مهاجمان از قبل قادر به دسترسی به وب سرور شما قبل از مسدود شدن هستند. این هنوز برای امنیت مؤثر است، اما برای عملکرد مطلوب نیست.

به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم از فایروال سطح DNS مانند Sucuri یا Cloudflare استفاده کنید. این فایروال‌ها حتی قبل از اینکه هکرها به وب‌سایت شما برسند، درخواست‌های مختلف را مسدود می‌کنند.

20 – خطاهای HTTPS / SSL را بدون افزونه برطرف کنید

خطاهای HTTPS / SSL را بدون افزونه برطرف کنید تا سرعت سایت وردپرس شما افزایش یابد
خطاهای HTTPS / SSL را بدون افزونه برطرف کنید تا سرعت سایت وردپرس شما افزایش یابد

اگر سایت خود را به HTTPS / SSL تغییر داده اید، احتمالاً با خطاهای محتوای مختلط روبرو خواهید شد. ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل نصب پلاگینی مانند Really Simple SSL است. بااین‌حال، مشکل این است که این پلاگین ها ابتدا همه URL ها را می‌گیرند، سپس قبل از ارسال به مرورگرهای کاربران، آن‌ها را به HTTPS تغییر می‌دهند.

21 – از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

وردپرس عمدتاً به زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته‌شده است. این‌یک زبان سمت سرور است، به این معنی که روی سرور میزبان شما نصب‌شده و اجرا می‌شود. همه شرکت‌های میزبان خوب وردپرس از پایدارترین نسخه PHP در سرورهای خود استفاده می‌کنند. بااین‌حال، ممکن است که شرکت میزبان شما نسخه PHP کمی قدیمی‌تری را اجرا کند.

PHP 7 جدیدتر دو برابر سریع‌تر از نسخه‌های قبلی است. این افزایش عملکرد عظیمی است که وب‌سایت شما باید از آن بهره ببرد.

اگر وب‌سایت شما از نسخه‌ای کمتر از PHP 7 استفاده می‌کند، از ارائه‌دهنده میزبانی خود بخواهید که آن را برای شما به‌روز کند. اگر آن‌ها قادر به انجام این کار نیستند، وقت آن است که یک شرکت میزبان وردپرس جدید پیدا کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.