ساب دامین Subdomain یا ساب فولدر Subfolder کدام برای سئو بهتر است؟

0
(0)

ساب دامین ها و ساب فولدر ها چه معنایی دارند؟ چرا باید از آن‌ها اسفتاده کرد؟ تفاوت ساب دامین و ساب فولدر در چیست؟ در این مقاله تمام نکات را به شما آموزش می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

ساب فولدر چیست؟

یک ساب فولدر یک پوشه داخل هاست یا سرور شما است. مثل پوشه‌ای موحود در کامپیوتر شما. برای دسترسی به آن می توانید بعد از آدرس دامنه خود آن را تایپ کنید به شکل زیر:

www.seof.ir/blog این یک ساب فولدر می باشد که یکی از پوشه های موجود در هاست سئوف است.

ساب فولدرها برای درک ساختار سایت مفید هستند زیرا ساختن آن‌ها مثل هر پوشه دیگری در یک وب‌سایت راحت است. یک زیرپوشه مشابه زیر دامنه است زیرابه شما این امکان را می‌دهد که یک دسته‌بندی جدا برای محتوای خود ایجاد کنید، اما تنظیمات آن‌ها در سرورها کمی متفاوت است.

زیر دامنه چیست؟

ساب دامین پارتیشن یا قسمتی جدا از یک وب‌سایت است که تقریباً به‌عنوان یک موجودیت مستقل فعالیت می‌کند. از بقیه وب‌سایت‌ها متمایز است و معمولاً آدرس آن قبل از URL قرار می‌گیرد.

برخی از نمونه‌های زیردامنه ها https://blog.hubspot.com/ و https://blog.trello.com/ .

تفاوت میان ساب دامین ها یا ساب کتگوری «ساب فولدرها» چیست؟

گرچه هر دو مکانی برای ذخیره و ثبت محتوا هستند، اما زیر دامنه‌ها نیز یک URL محسوب می شوند که به این معنی است که می‌توانید دقیقاً مانند آدرس وب‌سایت معمولی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. آن‌ها مانند ساب فولدرها فقط مختص یک دامنه نیستند .

تنها تفاوت میان ساب دامین ها و ساب فولدر ها این است که ساب دامین ها می‌توانند باعث افزایش ربته سئو و ارزش دامنه شما شوند، و امتیازی جداگانه برای دامنه شما جمع کنند. اما ساب فولدر ها این قابلیت را ندارند.

بیایید بیشتر به این تفاوت نگاه کنیم تا بفهمیم معنی آن برای نمایش بهتر محتوا و تأثیر آن بر سئوSEO سایت دامنه شما چگونه می‌تواند باشد.

چرا ساب دامین ها برای سئو بهتر هستند؟

زیردامنهها به سه دلیل زیر می توانند برای سئو سایت شما مفید باشند :

ساب دامین ها می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند

اول‌ازهمه، یک زیر دامنه تمایل دارد کلمات کلیدی را فقط برای خود حقظ کند. به این معنی که سایت شما. yourdomain.com مجموعه کلمات کلیدی خاص خود را دارد و blog.yourdomain.com که وبلاگ شما است کلمات کلیدی جدا.

به فرض مثال اگر می‌خواهید برای کلمه کلیدی آموزش سئو به رتبه اول گوگل برسید. باید یک زیردامنه به عنوان blog.seof.ir داشته باشید که اخبار سئو را در آن قرار دهید. به همین ترتیب به جز اینکه رتبه دامنه اصلی شما در گوگل ارتقاء پیدا می‌کند، ساب دامین شما نیز خودش در گوگل رتبه می گیرد. و هم بر رتبه دامنه اصلی شما می تواند تاثیر بذارد.

البته این به شرایط شما نیز بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال بگذارید بگوییم شما در آمریکا صاحب کسب و کار هستید. ولی یک دفتر نیز در اسپانیا دارید که برای برای خودش به یک دامنه اختصاصی نیاز دارد. اما نیاز نیست که یک دامنه جداگانه برای آن ایجاد کنید، بنابراین می توانید با اسفتاده از ساب دامین هم امتیاز دامنه اصلی خود را نگه دارید، هم یک دامنه جدا برای دفترتان در اسپانیا ایجاد کنید

در این حالت، ساب دامینی شبیه”spain.impactplus.com” یک‌راه حل عالی برای داشتن شعبه شرکت شما در اسپانیا می‌باشد.

برای چنین شرایطی باید از زیردامنهها به‌جای ساب فولدرها استفاده کنید.

ساب دامین باعث می‌شود که مخاطبان سایت شما طبقه بندی شوند

زیر دامنه‌ها برای طبقه بندی مخاطب نیز مفید هستند. بیایید بگوییم شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید که تی‌شرت می‌فروشد. و یک پادکست هفتگی که به مردم می گوید چگونه یک کسب‌وکار آنلاین تی‌شرت را راه‌اندازی کنند.

مخاطبان کسب‌وکارها بسیار متفاوت هستند، حتی اگر پادکست شما با موضوع سایت شما مرتبط باشد. شنوندگان پادکست می‌خواهند در مورد تجارت تی‌شرت اطلاعاتی کسب کنند، درحالی‌که خریداران به دنبال تجهیزات موردعلاقه خود هستند.

به همین دلیل باید یک ساب دامین جدا برای پادکست خود ایجاد کنید

ساب دامین باعث افزایش وضوح کار و سایت شما می شود

فرض کنید شما یک سایت دارید که چندزبانه است. و میخواهید در ایران سابت به زبان فارسی نمایش داده شود. و در بقیه کشور ها به زبان انگلیسی. برای این منظور می توانید از ساب دامین ها استفاده کنید.

مزایا و معایب ساب فولدر چیست؟

  • برخلاف زیر‌دامنه‌ها، زیرپوشه‌ها جزعی جدا در سرور نیستند و در همان مسیر دامنه سایت قرار دارند.
  • زیرپوشه‌ها به اندازه زیردامنه ها نمی توانند باعث افزایش ربته سایت در موتور های جستجو شوند.
  • بزرگ‌ترین مزیت زیرپوشه‌ها این است که باعث افزایش تراکم کلمات کلیدی دامنه سایت شما می شود.

 ساب دامنه‌ها یا ساب فولدرها کدام‌یک برای سئو بهتر است؟

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه بگوییم:

  • اگر دامنه یا سایتی دارید که می‌خواهید قسمتی جدا برای آن ایجاد کنید که به دامنه نامرتبط است باید از ساب دامین استفاده کنید
  • اما اگر قسمتی که می‌خواهید جدا برای سایت خود ایجاد کنید به موضوع سایت شما ربط دارد باید از ساب کتگوری یا ساب فولدر استفاده کنید

چطور یک ساب دامین بسازیم؟

برای ساخت ساب دامین باید به هاستینگ خود مثل سی پنل یا دایرکت ادمین مراجعه کنید. و درقسمت دامین ها یک ساب دامین جدید برای خود بسازید.

به همین ترتیب در فایل منیجر یا سیستم مدیریت فایل خود یک پوشه با نام ساب دامین اضافه می شود، که باید از اول برای آن یک دیتابیس تعریف کنید و برای دامنه سیستم مدیریت محتوا نصب کنید. یا محتوای کدنویسی شده داخل آن قرار دهید پبه همین تریب شما یک ساب دامین ایجاد می کنید.

چطور یک ساب کتگوری یا ساب فولدر بسازیم؟

ساختن یک ساب کتگوری یا ساب فولدر خیلی راخت است. اگر از ودرپرس استفاده می کنید ،فقط کافیست یک دسته بندی جدید برای نوشته یا محصول خود ایجاد کنید.

اما اگر می خواهید سیستم های مدیریت محتوای سایت و ساب فولدر شما جدا باشد، می‌توانید به هاست خود بروید در قسمت اصلی هاست خود یک پوشه ایجاد کنید. و محتوای سایت خود را در داخل آن قرار دهید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.