مخاطب هدف در سئو چیست؟ چگونه مخاطبان هدف در سئو را تعیین کنیم؟

0
(0)

مخاطب هدف چیست؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ آیا مخاطب هدف سئو خود را تعیین کرده اید؟ روش های تعیین مخاطب هدف در سئو چیست؟

فکر کردن در مورد سئو به عنوان یک کانال بازاریابی مبتنی بر کلمات کلیدی آسان است. اما واقعیت این است که اگر می‌خواهید رشد سایت خود را افزایش دهید. باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه می‌توانید تجارت خود را در SERP ها در مقابل آن‌ها قرار دهید.

اگر نتوانید به درستی درک کنید که چه کسی را هدف سئو خود قرار داده اید. تمام تلاشی که می‌کنید تا یک استراتژی جامع برای سئو را ایجاد کنید که باعث افزایش ترافیک شما شود بی اثر خواهد‌شد.

و بدون بازدید، کسب و کار شما رشد مورد انتظار را نخواهد داشت.

از طرف دیگر اگر به طور دقیق مخاطب هدف خود را بشناسید و با آن ها ارتباط موثر برقرار کنید. باعث می‌شود که یک استراتژی موفق برای شما ایحاد کند. شما با برخورداری از محتوای مناسب در نقطه مناسب باعث جذب بازدید کننده مناسب برای سایت خود می‌شوید.

شما نمی‌توانید نیاز به شناخت مخاطبان برای استراتژی SEO خود را نادیده بگیرید. در این راهنما، ما می‌خواهیم شما را با روش های مختلفی که می‌توانید برای تعیین مخاطبان خود انتخاب کنید همراهی کنیم.

1 مخاطب هدف چیست؟ چرا باید برای سئو مخاطبان خود را مشخص کنیم؟

مخاطبان شما افرادی هستند که می‌خواهید آن‌ها را به وب سایت خود هدایت کنید. مخاطبان شما افرادی هستند که در Google (یا موتور جستجوهای دیگر) جستجو می‌کنند تا مشاغلی مانند شما را پیدا کنند. آن‌ها مشتریان فعلی یا مشتریان آینده شما هستند.

تعریف مخاطب هدف شما درمورد این است تا متوجه شوید که دقیقاً جه افرادی به دنبال کلمات کلیدی مرتبط به سایت شما هستند. تا بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. پس از اینکه فهمیدید این افراد چه کسانی هستند، می‌توانید یک استراتژی تدوین کرده و تاکتیک‌های صحیح را برای اطمینان از دیده شدن هنگام جستجو در اختیار آن‌ها قرار دهید.

موفق ترین استراتژی‌ها برای سئو مخاطبان خود را از درون درک می‌کنند و آن‌ها را در صف اول کارهای خود قرار می‌دهند. به هر حال SEO به معنای بازاریابی برای موتورهای جستجو نیست. همه چیز در مورد بازاریابی برای مردم است. و این افراد مخاطبان شما هستند.

1.1 مخاطب هدف شما در مقابل شخصیت های خریدار

ممکن است بخاطر اشتباه گرفتن مخاطب هدف خود با شخصیت‌های خریدار، کمی گیچ شوید . اما اینها یکسان نیستند و این اصطلاحات نباید به جای یکدیگر استفاده شوند.

مخاطبان شما گروهی از افراد هستند که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند‌اند. اینها مشتریان ایده آل شما (یا مخاطبان خرید شما) هستند.

شخصیت خریدار تصویری انتزاعی از این مشتری ایده آل است که بر اساس داده‌های کمی و کیفی از تحقیقات بازار / رقبا و مشخصات مشتری موجود ایجاد شده است.

ایجاد شخصیت خریدار به معنای توصیف مخاطبان خرید بالقوه کسب و کار نیست، بلکه ایجاد مجموعه ای از بینش است که می‌تواند توسط بخش‌های بازاریابی، فروش و محصولات برای تصمیم گیری آگاهانه و سرمایه گذاری دقیق‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

اشخاص خریدار عمیقتر از مخاطب هدف هستند و به عمق مشخصات این افراد می‌پردازند. از جمله اطلاعات جمعیتی، علایق و عادات خرید آنها. تعریف مخاطب هدف تا این حد عمیق نخواهد‌بود و در سطح بالاتری وجود دارد.

2 چرا باید بدانید که مخاطب هدف شما چیست و چرا باعث موفقیت در سئو می شود؟

شاید فکر کنید اگر مخاطبان بیشتری داشته باشید بازدید شما هم بیشتر می‌شود. در مورد سئو، خب این یک مزیت حساب می‌شود. هر شخص جدیدی که به سایت شما می‌آید شانس بزرگ دیگری برای فروش شما محسوب می‌شود. و هرچه برند شما بیشتر در بین مخاطبان معروف شود اعبتار آن هم بیشتر می‌شود.

بنابراین بگذارید بگوییم از بازدید کننده‌ها فقط 20 درصد آن‌ها علاقه مند به خرید محصول شما هستند. از بین 000 بازدیدکننده شما فقط 200 نفر مشتاق به خرید از شما هستند.

حالا تصور کنید از بازدید کننده‌های شما 50 درصد مشتری باشند. مثلا از 800 بازدید کننده 400 بازدید کننده به محصول شما علاقه مند شده‌اند. و این سناریو با بازدید کمتر برند شما را با اززش تر و درآمد را بیشتر می‌کند.

2.1 قدرت درک مخاطب هدف شما

اگر مخاطبان هدف خود را کامل و دقیق درک کرده باشید. به راحتی مشتریانی مناسب و با افزایش ترافیک عالی به سایت خود هدایت می‌کنید

هدف قرار دادن مخاطب به معنای افزایش ارتباط است. یک عدد مخاطب هدفمند بیشتر برای شما خیلی با ارزش است.

و وقتی می‌دانید مخاطبان شما دقیقاً چه کسانی هستند. می‌توانید یک استراتژی موثر در زمینه SEO برای نمایش دادن کسب و کار خود در مقابل این افراد هنگام جستجوی آنلاین بسازید.

2.2 تعریف مخاطب هدف شما جمع آوری یک استراتژی موثر در سئو را آسان تر می‌کند

تعریف مخاطب هدف شما به این معنی است که شما قادر هستید:

  • کلمات کلیدی دقیق تری را بدست می‌آورید
  • محتوایی ایجاد می‌کنید که کاملاً مطابق با مخاطبان هدف شما است، بنابراین به دلیل مرتبط بودن محتوایی که به آن‌ها نشان می‌دهید، تجربه آنها را در سایت شما بهتر می‌شود
  • ترافیک مرتبط تری را از افرادی که احتمالاً مشتری بعدی شما هستند، دریافت می‌کنید
  • درصد بیشتری از ترافیک ارگانیک خود را به فروش یا بازدید تبدیل می‌کنید

3 روش‌های تعریف مخاطب هدف برای سئو سایت

هنگامی که نوبت به شناسایی مخاطب هدف می‌رسد قبل از استفاده از این بینش برای شکل دادن به SEO و استراتژی محتوا، چندین روش مختلف وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید.

در اینجا هفت روش موثر وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید:

3.1 اطلاعات کلی مشتریان فعلی خود را درک کنید

اگر می‌خواهید بدانید که استراتژی SEO شما باید چه کسانی را هدف قرار دهد. منطقی است که از مشتریان فعلی خود شروع کنید.

موثرترین نقطه شروع این است که بروید و با تیم فروش خود یک قهوه بخورید و از آنها بپرسید که دقیقاً چه کسی محصولات یا خدمات شما را خریداری می‌کند. اگر کسی بداند چه کسی خرید می‌کند و چه کسی نه. آن افراد قطعا تیم فروش شما هستند.

یک احتمال خوب وجود دارد که آنها بتوانند بینش خود را از CRM خودشان با شما به اشتراک بگذارند، از جمله تجزیه و تحلیل مخاطبانی که بیشترین مقدار سفارش را دارند.

اما فراتر از این، از بینش‌هایی که می‌توانید از حساب Google Analytics خود بدست آورید غافل نشوید. با استفاده از داده‌هایی که در دسترس دارید، می‌توانید درک دقیق تری از مخاطبان خود و نحوه رفتار آنها را بدست آورید.

مخاطب هدف در سئو چیست؟ چگونه مخاطبان هدف در سئو را تعیین کنیم؟
مخاطب هدف در سئو چیست؟ چگونه مخاطبان هدف در سئو را تعیین کنیم؟

به قسمت Audience بروید، و می‌توانید اطلاعاتی راجع به افرادی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند را بدست آورید. از طریق بخشهای وابستگی و بخشهای موجود در بازار (که در آنجا خواهید دید نحوه بازدید هر مخاطب مشخص میشود).

3.2 از بینش‌ های شبکه های اجتماعی استفاده کنید

اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنید قطعا افرادی هستند که به محصولات و یا برند شما علاقه مند اند.

استفاده از بینش شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان شما باشد.

Facebook Audience Insights ابزاری توصیه شده برای درک بیشتر در پیروان صفحه شما در ان پلتفرم است.

از درک مشخصات دموگرافیک مخاطبان خود (همراه با داده های Google Analytics) تا صفحات دیگری که آنها در فیس بوک دوست دارند. این یک نقطه شروع عالی برای فهمیدن این است که چه کسی را باید هدف قرار دهید.

3.3 تجزیه و تحلیل SERP ها برای درک بهتر جستجو های کاربران

ممکن است ساده به نظر برسد، اما صرف وقت برای تجزیه و تحلیل SERP می‌تواند به تعیین مخاطبانی که باید برای آنها هدف قرار دهید کمک کند.

جستجوها را در اطراف کلمات کلیدی اصلی تجاری خود انجام دهید (اصطلاحات مربوط به پول یا مربوط به تجارت شما) و رتبه بندی آن‌ها را بررسی کنید. به محتوای معامله ای یا اطلاعاتی توجه کنید، زیرا به شما کمک می‌کند تا هدف جستجو را تعیین کنید.

به طور خاص، به مضامین مشترک در سرتاسر صفحات محتوا و کلمات کلیدی که برای بهینه سازی محصولات یا خدماتی که در حال تبلیغ هستند. و همچنین لحن صدای عمومی توجه کنید. این روش غالباً می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید مخاطب اصلی مورد هدف چه کسی است.

3.4 رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد رقبا (و کسانی که مخاطبان را با استراتژی SEO خود هدف قرار می‌دهند) بیشتر بدانید، می‌توانید مخاطبان خود را بهتر تعیین کنید.

و شما می‌توانید با استفاده از Organic Research Tool Semrush. عمق عملکرد رقبا را تشخیص دهید.

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ آیا مخاطب هدف سئو را تعیین کرده اید؟ روش های تعیین مخاطب هدف در سئو چیست؟
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ آیا مخاطب هدف سئو را تعیین کرده اید؟ روش های تعیین مخاطب هدف در سئو چیست؟

به طور خاص ، به موارد زیر توجه کنید:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • صفحات برتر
  • رقبا

اینها همه بینش قدرتمندی برای تعیین مخاطب هدف شما هستند و به شما کمک می‌کنند تا آنچه در کسب و کار شما می‌گذرد را برای دیگران روشن کنید.

3.5 از مشتریان فعلی خود نظرسنجی دریافت کنید یا با آنها مصاحبه کنید

اگر واقعاً می‌خواهید بفهمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، محتوایی که آنها می‌خواهند مطالعه کنند را تولید کنید. و ببینید که چه چیزی را در فضای آنلاین جستجو می‌کنند.حتی می‌توانید با کسانی که قبلاً از شما خرید کرده اند صحبت کنید.

نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان فعلی می‌تواند نوری را بر مخاطبان هدف شما روشن کند که شما هرگز نمی توانستید از طریق ابزاری آن را کشف کنید. این امر می‌تواند به شما در دستیابی به یک مزیت رقابتی کمک کند.

برای جمع آوری پاسخ مشتریان خود می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند Google Forms استفاده کنید (این مورد را به بخش خریدار خبرنامه ایمیل خود ارسال کنید).

هنگامی که تعداد کافی نظرسنجی را دریافت کردید (یا چندین مصاحبه انجام دادید)، در میان پاسخ ها به دنبال روندی برای پیدا کردن اطلاعات درباره مخاطبان خود باشید.

3.6 سوالاتی را که در مورد موضوعات اصلی شما مطرح می شود شناسایی کنید

سوالات یک روش قدرتمند برای یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان شما و موضوعاتی است که واقعاً به آنها اهمیت می‌دهند و مربوط به تجارت شما هستند.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که وقت بگذارید و دقیقاً آنچه را که مخاطب هدف شما می‌خواهد بشناسد و به صورت آنلاین جستجو کند، را تجزیه و تحلیل کنید.

برای این کار ، می‌توانید از ابزار Magic Keyword Semrush استفاده کنید. برای مثل یک کلمه کلیدی وارد کنید و با اعمال فیلتر‌ها فقط سوالات مربوط به آن کلمه کلیدی را ببینید.

هنگام تعریف مخاطب هدف خود، می‌توانید از این بینش استفاده کنید تا مطمئن شوید استراتژی شما سوالاتی را که مطرح می‌شود هدف قرار داده است.

3.7 از ابزار Semrush Market Explorer استفاده کنید

ابزار Semrush Market Explorer و به طور خاص تر، گزارش Market Explorer’s Custom Market به شما کمک می‌کند بازار کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید و درباره موقعیت خود در مقایسه با رقبا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اما وقتی نوبت به تعیین مخاطب هدف می‌رسد، باید به گزارش مخاطبان بازار خود توجه کنید.

7. از ابزار Semrush Market Explorer استفاده کنید
7. از ابزار Semrush Market Explorer استفاده کنید

این امر می‌تواند به شما کمک کند سن، جنسیت و علایق خاص مخاطب مورد نظر خود را کشف کنید و به شما این امکان را می‌دهد از این داده ها برای هدف گیری بهتر استراتژی بازاریابی خود به افراد مناسب استفاده کنید.

موفقیت در سئو از طریق درک دقیق مخاطبان هدف شما و محتوایی که آنها می‌خواهند ببینند، حاصل می‌شود.

نمی‌توان انکار کرد که کلمات کلیدی نقش بسزایی در توسعه استراتژی موفق SEO دارند. با این وجود، بدون شناخت مخاطب خود در سئو، می‌توانید تلاش خود را متمرکز کنید و اطمینان داشته باشید که افراد مناسب را هدف قرار داده اید و شانس خود را برای تبدیل یک جستجو در گوگل به مشتری به حداکثر برسانید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.