پارک دامین چیست؟ چرا باید از پارک دامین استفاده کنیم؟ کاربرد ها و مزایا و معایب آن

یک دامنه پارک شده یا پارک دامین یک نام دامنه می‌باشد که قبلاً ثبت شده است اما با وب‌سایت خاصی مرتبط نیست. اگر شما یک دامنه را از یک هاستینگ بخرید و روی آن سایت خود را بالا نیارید و هاستی را به آن اختصاص ندهید به این معنی است که دامنه خود را پارک کرده اید. اصولا پارک برای این استفاده می شود که مثلا کس دیگری با اضافه کردن یک کلمه بیشتر و یا دامنه های مشابه سایت شما از دامنه اصلی شما سواستفاده نکند

مثلا دیجیکالا که اگر دامنه دیجیکالا را با هر پسوندی مثل .ir , .com , .net, در آدرس بار تایپ کنید همان دیجیکالا نمایش داده می شود یا دامنه را به صورت غیرفعال نمایش می دهد. بدین منظور می توانید نام تجاری خود را با چند دامنه ثبت کنید و همه آن را به سایت اصلی لینک بدهید. این مدل هم یک نوع استفاده از پارک دامین محسوب می شود.

در عوض، یک دامنه پارک شده “صفحه‌ای پارک شده” یا از پیش ساخته شده را برای کاربرانی که از URL بازدید می‌کنند نمایش می‌دهد. صفحه پارک شده معمولاً دارای یک طرح ساده با لیستی از پیوندهای مربوط به یک نام دامنه است. این لینک‌ها ممکن است هنگام کلیک کاربران بر روی دامنه پارک شده، درآمد تبلیغاتی برای مالک آن ایجاد کنند.

پارک کردن دامنه یا دامین پارکینگ به چند دلیل مختلف انجام می‌شود. برخی افراد نام دامنه‌ها را ثبت می‌کنند به امید ایجاد ترافیک برای کلمات و عبارات رایج و یا سئو کلمات کلیدی سایت خودشان. اگر روزانه افراد کافی از دامنه های پارک شده بازدید کنند، مالکان می‌توانند از طریق کلیک روی پیوندها یا تبلیغات درآمد ثابت کسب کنند.

دامنه‌داران یا “کوکتورهای سایبری” تعداد زیادی از نام دامنه‌ها را به‌عنوان سرمایه‌گذاری ثبت می‌کنند، به این امید که در آینده بتوانند آنها را به خریداران علاقه‌مند بفروشند. 

پارک دامین چیست؟
پارک دامین چیست؟

مفوم و کاربرد پارک دامین – چرا باید از پارک دامین استفاده کرد؟

صفحات پارک شده برای این دامنه‌ها ممکن است شامل تبلیغات باشد، اما همچنین شامل یک لینک تماس نیز هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از آن قیمت پیشنهادی برای نام دامنه را به مالک دامنه اعلام کنند.

بسیاری از میزبانان وب هنگام ثبت‌ دامنه، صفحات پارک شده را به طور پیش‌فرض نمایش می‌دهند، درحالی‌که وب‌سایت هنوز توسط مالک منتشر نشده است. این صفحات غالباً بیان می‌کنند که وب‌سایت در دست ساخت است یا به‌زودی ارائه می‌شود و ممکن است شامل تبلیغات نیز باشد.

پیوندهای تبلیغاتی در این صفحات پارک شده ، برای شرکت میزبان درآمدزایی دارند. در برخی موارد، یک مدیر وب یا وب مستر ممکن است نام دامنه‌هایی مشابه نام دامنه اصلی خود ثبت کند تا از سوءاستفاده رقبا از آنها جلوگیری کند. این نام‌های دامنه اغلب صفحات پارک شده را به طور پیش‌فرض نمایش می‌دهند. مدیر وب‌سایت ممکن است دامنه‌ها را به سایت اصلی هدایت کند یا لینک بدهد. در صورت هدایت مجدد دامنه‌ها، آنها دیگر دامنه‌های پارک شده نیستند بلکه “بک‌لینک‌هایی” هستند که کاربران را به یک URL دیگر هدایت می‌کنند.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد میکنم از دیگر مقالات سئوف نیز دیدن فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.