لینک سازی شبکه‌ای یا PBN چیست؟چرا نباید از لینک سازی شبکه ای استفاده کرد؟

0
(0)

احتمالاً لینک سازی شبکه‌ای یا Private Blog Network را شنیده‌اید. می‌خواهید درباره آن اطلاعات کسب کنید؟ کاربردهای آن را تشخیص دهید؟ مزایا و معایب آن را بدانید؟ ما به شما در این مقاله با شما درباره لینک سازی شبکه‌ای یا Private Blog Network صحبت خواهیم کرد و تمام دانشی را که باید بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

1 لینک سازی شبکه‌ای چیست؟

لینک سازی شبکه (PBN) شبکه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر است که برای ساخت بک لینک برای یک وب‌سایت واحد استفاده می‌شود. این فهرستی از سراچه‌های نامرتبط است که همه به یک دامنه مرکزی لینک می‌دهند تا ارزش لینک را به آن منتقل کنند و رتبه‌بندی آن را بهبود بخشند.

2 شبکه های لینک چگونه ساخته می‌شوند؟

PBN زمانی که فردی شروع به خرید دامنه‌های قدیمی زیادی می‌کند که از قدرت بالایی در موتورهای جستجو برخوردار هستند. سپس، هنگام ایجاد لینک به وب‌سایت اصلی خود، شروع به ایجاد محتوا در آن سایت‌ها و قرار دادن لینک سایت خود می‌کند.

این کار به سایت اصلی تعداد زیادی بک لینک باکیفیت می‌بخشد؛ و دقیقاً مانند آن، آن‌ها می‌توانند رتبه SERP خود را برای دامنه اصلی افزایش دهند و بازدید بیشتری از آن داشته باشند.

3 آیا لینک سازی به‌صورت شبکه ‌ای غیرقانونی هستند؟

جواب سؤال شما بله است.

PBN ها برخلاف دستورالعمل‌های Google هستند. وب‌سایت‌هایی که با این کار گرفتار می‌شوند اغلب در پایان رتبه‌های خود را در SERP از دست می‌دهند.

Google به‌طور دستی هر وب سایتی را که بخشی از PBN باشد جریمه می‌کند و باعث محو شدن آن از نتایج برتر می‌شود.

گرچه این روش روشی محبوب بود که کارشناسان بازاریابی از استفاده آن افتخار می‌کردند، اما دیگر کارآمد نیست. جامعه SEO اکنون آن را به‌عنوان یکی از تکنیک‌های کلاه‌سیاه سئو می‌داند که باید مانند طاعون از آن اجتناب کنید.

4 آیا Private Blog Network مؤثر است؟

لینک سازی شبکه‌ای به یک دلیل ساده هنوز هم وجود دارند:

به این دلیل است که آن‌ها هنوز مؤثر هست.

بک لینک یکی از قوی‌ترین عوامل رتبه‌بندی در گوگل است. آن‌ها روشی صادقانه برای صحبت با موتورهای جستجو هستند که یک صفحه وب ارزشمند است و پاسخ‌های مفیدی را ارائه می‌دهد.

PBN می‌تواند با عبور از اختیارات لینک، به وب‌سایت اصلی در افزایش رتبه خود کمک کند. انواع دامنه‌های معتبر به گوگل می‌گوید سایت اصلی قابل‌اعتماد است.

این همان چیزی است که باعث افزایش اعتبار وب‌سایت اصلی در SERP ها می‌شود.

اما یک نکته را که باید به خاطر بسپارید این است که گوگل همیشه در جستجوی PBN است. هر وب سایتی که درگیر این کار شود گرفتار می‌شود و شدیداً مجازات خواهد شد و مستعد از دست دادن همه رتبه‌های خود می‌شود.

بعید به نظر می‌رسد که وب سایتی که با پیروی از این تاکتیک‌های سیاه موفق به کسب موفقیت می‌شود، دوام زیادی داشته باشد. لینک سازی شبکه‌ای ممکن است برای مدت کوتاهی کار کنند، اما همه آن‌ها در طولانی‌مدت از بین می‌روند.

5 از Private Blog Network دور بمانید

بسیاری از تاکتیک‌های ساخت لینک قانونی وجود دارد که می‌توانید برای رونق کسب‌وکار خود استفاده کنید. اگر همه‌چیز را جدی بگیرید، بیشتر آن‌ها در طولانی‌مدت نتایج بهتری خواهند داشت.

اگر احساس می‌کنید عضوی از PBN هستند، نباید نتایج شمارا بترسانند.

راه آن‌ها را دنبال نکنید. کمی وقت بگذارید و Google از آن‌ها برای شما مراقبت خواهد کرد.

همچنین از خرید لینک از آژانس‌های طراحی وب‌سایت دورباشید. بیشتر اوقات، آن‌ها از طریق PBN تهیه می‌شوند. این نتیجه برای شما معکوس خواهد بود و حتی ممکن است به کار شما پایان دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. shayan می گوید

    سپاس از مطالب و توضیحات خوبتان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.