۴ روش برای بهبود محتوا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

تقریباً برای همه ما آشکار شده است مهمترین عامل موفقیت در شبکه‌های اجتماعی، ارائه اطلاعات با کیفیت بالا و درگیر کردن کاربران است.

اما آیا واقعاً شبکه های اجتماعی می توانند محتوای ما را بهبود ببخشند؟ بله.

نکته ای که بسیار مهم است این است که محتوا و شبکه‌های اجتماعی به همدیگر کمک کنند. 

در حالی که راه‌های فراوانی وجود دارند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تلاش‌های بازاریابی محتوای شما را بهبود بخشند در این مقاله ۱ روش بسیار تاثیر گذار برای این کار را شرح می دهیم.

۱. مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید

اولین و مهمترین، شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار برای شناختن مخاطبان شما هستند.

اگر از شبکه های اجتماعی برای شناخت روزانه مخاطبان خود استفاده نمی کنید به طور حتم شما در اشتباه هستید.

در واقع شما باید به آسانی بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • کاربران شما چه زمانی آنلاین هستند؟
  • کاربران شما چه نوع محتوایی را دوست دارند؟
  • کاربران شما چه نوع محتوایی را دوست ندارند؟
  • کاربران شما در زمینه کاری شما با چه برند های دیگری در ارتباط هستند؟
  • کاربران شما چه محتوایی و چگونه آن را به اشتراک می‌گذارند؟

تمام این اطلاعات باید برای هدایت تلاش های بازاریابی محتوای شما مورد استفاده قرار گیرند. 

با فهمیدن اینکه کاربران شما چه زمانی در شبکه های اجتماعی فعال هستند شما بهترین زمان به اشتراک گذاری محتوا را به دست می آورید و در واقع به نهایت درگیر کردن کاربر خواهید رسید.

با فهمیدن این که کاربران شما چه محتوایی را دوست دارند و یا دوست ندارند شما میتوانید صرفه‌جویی بسیار مناسبی در زمان خود برای تولید محتوا هایی که هیچ تاثیری برای جذب مخاطبان و درگیر کردن آن آن ندارند را انجام دهید.

۲. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای شنیدن (مانیتورینگ)

شبکه‌های اجتماعی باید به عنوان یک ابزار بازرسی (مانیتورینگ) برای موارد زیر مورد استفاده قرار گیرند:

  • در کجاها نام تجاری یا برند شما عنوان می‌شود.
  • مانیتور کردن گفت و گو ها،ذکلمات کلیدی و عناوین.
  • اتفاقاتی که در زمینه کاری شما در حال رخ دادن هستند.
  • فعالیت رقبا
  • بازرسی هر چیز دیگری که مربوط به برند و حیطه کاری شماست.

 مانیتورکردن شبکه های اجتماعی به معنی بررسی تمام این موارد و اعمال آنها در استراتژی تولید محتوای خود است.

۳. محتوای تمیز

مخاطبان خود را خسته نکنید. اگر شما فقط در مورد برند و سرویس های خود صحبت کنید محتوای شما بسیار افتضاح خواهد شد.

اگر شما محتوای تمیز و درستی را ارائه کنید باعث تعامل بیشتر افراد فعال در حیطه کاری شما می شود.

اینکه چه نوع محتوایی در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران خود تولید کنید کاملاً دستگی به حیطه کاری شما دارد اما آمارها نشان می دهد که کاربران علاقه بیشتری به موارد زیر دارند:

  • نکات و پیش بینی ها
  • نقل قول ها (از افراد خبره در زمینه کاری شما)
  • آمارها
  • مثال ها
  • منابع قوی
  • موارد استفاده و کاربرد

۴. به کاربران کمک کنید محتوای شما را هضم کنند

شاید شما بدانید و شاید هم برای اولین بار است که می شنوید بیشتر کاربران محتوای شما را نمی خوانند بلکه آن را در ابتدا اسکن می کنند.

به عنوان یک استراتژیست محتوا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

در واقع اگر ما به همین روش برای تولید محتوا ادامه دهیم تلاش و زمان زیادی را صرف فعالیت می کنیم که کمتر از ۵۰ درصد از کاربران محتوا را مطالعه می کنند،پس راه حل چیست؟

شبکه های اجتماعی یک راه حل بسیار خوب برای این موضوع هستند.

به این مثال توجه کنید:

فرض کنید ما بیشتر از ۱۰ روز برای تولید یک محتوا حدوداً ۳۰۰۰ کلمه‌ای در مورد آموزش سئو وقت می‌گذاریم و تمام جنبه های آن را پوشش می دهیم.

به طور مثال:

اولین فرض را بر این بگذارید که بیشتر کاربران تک تک کلمات مقالات شما را نمی خوانند.

بعضی از کاربران ممکن است فقط به دنبال بخش کوچکی از یک محتوایی که شما تولید کرده اید باشند.

تولید یک محتوای کاربر پسند، که به صورت خلاصه تمام موضوعاتی را که شما پوشش داده اید را شرح دهد بسیار فعالیت خوبی برای رساندن مطلب شما در کمترین زمان ممکن به کاربر است.

به طور مثال شما می توانید یک ویدیو که در آن به صورت عنوان وار تمام بخش هایی را که پوشش داده اید را شرح دهید، و آن را در شبکه های اجتماعی انتشار و به اشتراک بگذارید.

این باعث می شود که کاربران خیلی سریع بفهمند که محتوای شما آیا نیاز آن‌ها را مرتفع خواهد کرد یا خیر.

نتیجه ‌گیری

یکی از مهم ترین چالش هایی که در ارتباط با شبکه های اجتماعی و محتوا داریم این است ست که هیچ تحقیقی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی انجام نمی دهیم و بیشتر کسب و کار ها صرفاً به معرفی محصول و سرویس خود بسنده می‌کنند.

در واقع اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تیم شبکه اجتماعی شما و تولید محتوای شما به صورت کامل با هم در ارتباط باشند و محتوا فقط برای رفع نیاز کاربر تولید شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.