چطور تولید محتوا انجام بدم _ آموزش‌های لازم برای بهتر شدن سئو سایت

5
(1)

در این مقاله از سئوف با هم به چگونگی تدوین و تولید محتوا برای سایت می‌پردازیم، و به شما راهکارهای مناسب و اصولی برای تولید یک محتوای جذاب را ارائه می‌دهیم.

احتمال این جمله معروف به گوشتان رسیده است که می‌گوید: محتوا خدا است، آیا این جمله معنای خاصی برای شما دارد؟

برای ساخت محتوا شما باید ابتدا تمام قالب‌ها و محورهای آن را در نظر بگیرید همچنین این تنها وبلاگ نیست که باید بینظیر باشد بلکه سایت شما هم باید بی عیب و نقص باشد.

چرا محتوا برای سایت ما مهم است

محتوای با کیفیت در واقع پایه و اساس سایت شما است و دربر دارنده چندینهدف است که آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

به شما این اطمینان را می‌دهد تا در استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در وبسایت مطمئن باشید

به شما در جذب مخاطبین مناسب کمک می‌کند

اینامکان را به شما می‌دهد تا مخاطبین خود را در سمتی درست هدایت کنید و آن‌ها را به خود درگیر کنید

محتوای خوب در ایجاد نرخ کلیک هم تاثیر گذار است و همچنین باعث می‌شود گوگل در رتبه بندی وبسایت شما نسبت به کیفیت محتوای وب شما تصمیم بگیرد.

حال می‌دانید که محتوا چقدر در وبسایت شما تاثیر گذار است، برای اینکه بتوانید محتواهای مناسب و با کیفیت بنویسید چند نکته قابل بحث وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌رسیم.

فاکتورهایی که در تولید محتوا برای وب باید در نظر گرفت

اولین فاکتوری که در تولید کردن یک محتوای خوب باید به آن توجه کنید استراتژی محتوا است.

برای محتوای خود استراتژی داشته باشید

استراتژی تولید محتوا

استراتژی در محتوا نویسی اصلی بسیار مهم است، یعنی دقیقا چیزی است که باعث می‌شود خواننده یک متن به آن جذب شود یا نه.

استراتژی در تولید محتوا، نباید فقط به این گونه باشد که نویسنده از جانب خود به آن نگاه کند، باید این موارد را هم در نظر داشته باشد.

  • برند سازی و ایجاد روابط عمومی بهتر
  • ساختار اطلاعات محتوا
  • بهینه سازی آن برای موتور جستجو
  • و یکی از مهم ترین موارد هم تجربه کاربر است

کلمات کلیدی

شما باید سعی کنید در اقدام بعدی برای تولید محتوا، به دنبال کلمات کلیدی باشید که با موضوع شما مرتبط هستند و همچنین این کلمات باید در گوگل سرچ بالایی داشته باشند.

برای اینکه بتوانید از کلمات کلیدی خود بهترین استفاده را بکنید، بهتر است قبل از هر چیزی مقاله آموزش استفاده از کلمه کلیدی را مطالعه کنید تا به شما در این مسیر کمک کند.

همچنین تعداد دفعاتی که از یک کلمه کلیدی و مترادف آن استفاده می‌کنید نباید خیلی کم باشد و نباید بیشتر از حد مجاز استفاده باشد، زیرا استفاده بیش از حد آن نمرات منفی برای سایت به همراه خواهد داشت.

بین 3 تا 5 درصد متن باید کلمه کلیدی باشد و در صورت استفاده بیش از حد، دچار کیورد استافینگ (keyword stuffing) خواهید شد.

پیدا کردن موضوع

پیدا کردن موضوع برای محتوا

وقتی به دنبال موضوع محتوای خود می‌گردید، بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید که طولانی و دم دراز باشند. این کلمات رقابت کمتری بین خود دارند و محتوای شما اگر از همه لحاظ مناسب و خوب باشد می‌تواند جایگاه خوبی در گوگل برای خود کسب کند.

به توضیحات متا دقت کنید

توضیحاتی که در متا دیسکریپشن سایت خود قرار می‌دهید باید کاملا گویای موضوع محتوای شما باشد تا کاربر بتواند مسیر خود را بیابد.

عنوان و توضیح متا در یک قالب در ابتدا برای کاربران نمایش داده می‌شود، اگر هر کدام از آن‌ها مناسب نباشند یا کلمات کلیدی را در خود نداشته باشند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

عنوان مناسب برای تولید محتوا

عنوان محتوا تقریبا نصف راه را برای شما هموار خواهد کرد، وقتی به عنوان و موضوع یک مقاله نگاه می‌کنید، باید طوری باشد که در همان نگاه متوجه شوید که این نوشته درباره چه چیزی است.

عنوان باید کاملا گویا و برای کاربران مجذوب کننده باشد.

همچنین می‌توانید در مقاله انتخاب عنوان های جذاب، بهترین روش‌ها برای انتخاب عنوان را مطالعه کنید.

برای تولید محتوای بهتر همیشه بروز رسانی کنید

برای سبز بودن و سبز ماندن محتوای خود شما همیشه باید تمام چیزهای مربوط به آن را بررسی کنید، از تصاویر گرفته تا لینک‌های موجود در محتوا.

محتواهای قدیمی خود را بروز رسانی کنید این کار یک روش افزایش بازدید است و رتبه شما را حفظ خواهد کرد.

تصاویر مناسب

در انتخاب تصاویر مناسب برای محتوای خود باید چند چیز را در نظر داشته باشید.

اول اینکه تصویر شما نباید گنگ باشد یا نباید طوری باشد که چند چیز را در خود جای داده باشد و کاربر نتواند تشخیص درست بدهد.

دوم اینکه تاثیر گذاری تصاویر در متن برای کاربران بسیار بالا است و اگر تصویری برای کاربر جذاب باشد باعث ماندگاری بیشتر او در صفحه می‌شود.

تاثیر لینک سازی در تولید محتوا

تاثیر لینک سازی در تولید محتوا

لینک سازی چه خارجی چه داخلی در تولید محتوا تاثیر بسیار زیادی دارد و باید به خوبی و درستی انجام شود.

برای لینک دادن به یک سایت خارجی همیشه سعی کنید لینک های nofollow بدهید.

با لینک دهی درست و بک لینک گرفتن از سایت‌های معتبر، می‌توانید آتوریتی پیج خود را بالا ببرید.

اشتباهاتی که در طول تولید محتوا رخ می‌دهد

تولید محتوا فقط مختص یک جامعه از افراد نیست ممکن است شما بخواهید برای برای دانش‌ آموزان، معلمان، مهندسین و … تولید محتوا کنید اما باز هم در این فرآیند ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که به آن‌ها می‌پردازیم.

  1. آگاه نبودن از نیازها و خواسته‌های کاربر هدف
  2. نداشتن زمانبندی مناسب برای انتشار محتوا در سایت
  3. انتشار و ارائه محتوایی که سئو نشده باشد
  4. وجود غلط املایی یا مشکلات دیگر در محتوای ارائه داده شده
  5. داشتن متن‌های بلند و طولانی و یا تکرار یک موضوع به طور مداوم
  6. نداشتن یک رنگ شاخص برای لینک‌ها که منجر به دیده نشدن آن‌ها می‌شود

محتوای سبز

محتوای سبز در تولید محتوا

محتوای همیشه سبز، محتوایی است که همیشه مورد تائید و قبول کاربران بوده است و با گذشت زمان همچنان مورد توجه قرار بگیرد. داشتن چند محتوای سبز در سایت به افزایش رتبه شما کمک خواهد کرد.

با ساخت یک محتوای سبز، این امکان را به گوگل داده اید که سایت شما را به عنوان سایتی که به دنبال رفع مشکلات و نیازهای کاربران است ببنید و در رتبه بندی جایگاه خوبی به سایت شما بدهد.

مرور جزئی آنچه که خواندیم

در نهایت باید گفت که اگر می‌خواهید در تولید یک محتوای خوب و کامل موفق باشید، باید به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد دقت و عمل کنید تا هم از نظر کاربران محتوای شما مجذوب بنظر برسد و آن‌ها آن را دنبال کنند و هم اینکه گوگل با خواندن این محتوا رتبه سایت شما را بهتر کند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.