آموزش تولید محتوای سئو شده

در این بخش از آموزش سئو قصد داریم درباره سئوی محتوا صحبت کنیم. با توجه به اینکه سئو با محتوا در ارتباط مستقیم قرار دارد این آموزش به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا دید بهتری نسبت به تولید محتوای سئو شده داشته باشید. تفاوت محتوای سئو شده و محتوای خام را درک خواهید کرد. همچنین با کمی تمرین می‌توانید کیفیت محتوای سایت خود را بسیار بالا ببرید. با بهینه‌سازی محتوای سایت خود در موتورهای جستجو رتبه بگیرید.

با آموزش تولید محتوای سئو شده با سئوف همراه باشید.

فهرست مطالب

سئوی محتوا چه کمکی به رتبه سایت می‌کند؟

تولید محتوای سئو شده می‌تواند به شکل‌های مختلف صورت گیرد: متن، عکس، ویدئو، موشن گرافی و انیمیشن همگی محتوا محسوب می‌شوند. ترکیب آنها نیز نوعی محتواست. باید بدانیم برای سئوی محتوا بسته به نوع محتوا چه کارهایی باید انجام دهیم. اما معمولا وقتی صحبت از محتوای سایت می‌شود محتوای متنی با ترکیبی از تصویر یا گاهی ویدئو مد نظر است.

به همین دلیل در این مقاله آموزش تولید محتوای سئو شده بیشتر روی این نوع محتوا تمرکز داریم. تولید محتوای سئو شده به این معنی است که محتوایی تولید کنیم که هم کاربر آنرا دوست داشته باشد و مفید بداند و هم برای موتور قابل درک باشد. همچنین قوانین موتور جستجو را نقض نکند.

درصورتیکه محتوای خام در دست داشته باشیم و بخواهیم با سئوی محتوا سایت را بهبود ببخشیم نیز باید همان اصول تولید محتوای سئو شده را روی متن خام اعمال کنیم. یعنی تغییراتی دهیم که باعث بهینه سازی محتوا شود.

محتوای سئو شده بطور کلی محتوایی است که برای کاربرمفید باشد. کاربر باید بتواند آنچه را جستجو می‌کند در درون محتوا بیابد. لینک‌های داخلی و خارجی برای یافتن مطالب مرتبط بیشتر باید درون آن وجود داشته باشد. URL کوتاه و قابل درکی داشته باشد. به اندازه کافی از تصاویر و آیتم‌های تصویری درون آن استفاده شده باشد.

محتوای سئو شده محتوایی است که نه برای جلب رضایت موتور جستجو بلکه برای رفع نیاز کاربر و راضی کردن کاربر از نتیجه جستجو نوشته شود. رعایت قوانین نگارشی و ادبی نیز در سئوی محتوا موثر است. محتوایی که رضایت کاربر را به همراه داشته باشد برای الگوریتم‌های گوگل نیز ویژه و مورد توجه خواهد بود. در نتیجه هدف نهایی که گرفتن رتبه بهتر در صفحات نتایج است حاصل خواهد شد.

تولید محتوای سئو شده چیست؟

 تولید محتوای سئو شده (یا تولید محتوا برای سئو) فرایندی است شامل برنامه ریزی، ایجاد و بهینه سازی محتوا. هدف اولیه آن گرفتن رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد.

چرا تولید محتوای سئو شده اهمیت دارد؟

بی شک کلید موفقیت در گرفتن رتبه برتر در نتایج گوگل، داشتن محتوایی عالی است. با این وجود، تولید محتوای باکیفیت بالا به تنهایی کافی نیست. برای اینکه محتوا رتبه بالایی بگیرد باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.    

به عبارتی دیگر :

محتوای جذاب + سئو داخل صفحه = محتوای سئو شده

تولید محتوا و سئو محتوا برای سایت
محتوای سئوشده حاصل اعمال سئو درون صفحه‌ای بر روی یک محتوای جذاب است

گام‌های مهم در جهت تولید محتوای سئو شده

تولید محتوای سئو شده نیاز به رعایت جزئیات ریزی دارد که با انجام همه یا اکثر آنها کیفیت محتوای شما بسیار عالی خواهد شد. در ادامه این اقدامات را تشریح می‌کنیم.

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام اول – تهیه فهرستی از عناوین برای محتوا

هرچند به نظر عجیب می‌رسد، ولی فرایند تولید محتوای سئو شده قبل ازاینکه حتی یک کلمه بنویسید آغاز می‌گردد. علت این مساله آن است که برای موفقیت در بازاریابی محتوا و سئو، باید محتواهایی را تولید کرد که برای مخاطب هدف اهمیت داشته باشند.

بعد از انجام این کار، کل فرایند چندین برابر آسان‌تر می‌شود. دو روش برای یافتن عناوین محتوا در راستای بهین سازی محتوا وجود دارد.

روش اول – استفاده از یک ابزار پرسش و پاسخ (Q & A)

نکته کلیدی این روش یافتن سوالاتی است که مشتری هدف در وب آنها را جستجو می‌کند. اما چرا؟

بخاطر اینکه شما می‌توانید آن سوالات را با محتوایی که تولید می‌کنید و بهینه سازی محتوا پاسخ دهید.

می‌توان بصورت دستی چنین سوالاتی را جستجو کرد. (مثلا در سایت‌هایی مانند Reddit یا Quora). البته این سایت‌ها برای کاربران ایرانی کاربردی ندارند. و صرفا جهت افزایش اطلاعات شما ذکر می‌شوند.

سوالات در Quera برای ساخت محتوای سئو شده
سوالات در Quera – یافتن عناوین مناسب در Quera جهت سئوی محتوا

اما این کار زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد. برای این کار سایت‌های دیگری نیز وجود دارند مانند Answer The Public. این سایت نیز صرفا جهت آشنایی شما معرفی می‌شود و برای کاربران داخل ایران امکان استفاده از آن وجود ندارد.

این ابزار در اینترنت سوالاتی را که مردم حول موضوع مورد نظر دارند جستجو می‌کند.

کاربرد Answer The Public در تولید محتوای سئو شده
نتایج Answer The Public برای عبارت SEO Writing

روش دوم – جستجو در ویکیپدیا

بخصوص جدول محتوای (Content Table) ویکیپدیا بسیار به درد می‌خورد. واقعا میز محتوای ویکیپدیا مانند معدن ارزشمندی از ایده‌ها، درباره عنوان است.

برای مثال، به صفحه یادگیری ماشین در ویکیپدیا فارسی سر بزنید.

استفاده از ویکیپدیا در تولید محتوای سئو شده
تولید محتوای سئوشده : استفاده از ویکیپدیا در یافتن عناوین مناسب برای سئوی محتوا

همانطور که می‌بینید، بخش میز محتوا شامل دسته‌ای از ایده‌های جذاب برای عنوان یا موضوع محتوا است. و می‌توان در آن عبارات کلیدی جذابی را یافت که مرتبط با همان کلمه کلیدی یادگیری ماشین هستند.

میز محتوای ویکیپدیا برای محتوای سئو شده
آموزش تولید محتوای سئو شده: یافتن عناوین جدید به کمک ویکیپدیا – میز محتوای ویکیپدیا برای عبارت “یادگیری ماشین”

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام دوم – تبدیل عناوین به کلمات کلیدی

می‌توان گفت جستجو و انتخاب کلمات کلیدی مهم‌ترین بخش تولید محتوای سئو شده است. در واقع، عبارت کلیدی صحیح باعث ایجاد تفاوت بین هزاران بازدیدکننده در ماه و یک تکه محتوا که هیچ کس مایل به خواندن آن نیست می‌شود.

خوشبختانه، تعدادی ابزار رایگان برای سئو وجود دارد که جستجوی کلمات کلیدی محبوب را بسیار آسان می‌کند.

در راس آنها Infinite Suggest را داریم.

این ابزار با بررسی پیشنهادات گوگل، عبارات کلیدی پرطرفدار را پیدا می‌کند. فقط کافی است یک عنوان یا موضوع را در این ابزار وارد نمایید. سپس لیستی از کلمات کلیدی طولانی (Long Tail) یا کوتاه مرتبط با آن عنوان را دریافت خواهید کرد.

کلمات کلیدی برای سئو محتوا در infinitesuggest
آموزش تولید محتوای سئو شده: انتخاب کلمات کلیدی – لیستی از کلیدواژه‌ها در Infinitesuggest برای تولید محتوای بهینه

متاسفانه این ابزار عدد دقیقی از حجم جستجو را نمایش نمی‌دهد. با این حال باز هم ابزار بسیار خوبی برای یافتن کلیدواژه‌هایی است که مردم در گوگل جستجو می‌کنند.

ابزار بعدی SEORCH است. برای استفاده از آن آدرس یک پست از یک سایت رقیب را وارد نمایید.

در گزارشی که دریافت می‌کنید می‌توانید بیشتر موارد را نادیده بگیرید. برای جستجوی کلیدواژه‌های یافت شده روی بخش “Text & Phrases” تمرکز کنید.

کاربرد seorch در محتوای سئوشده
استفاده از Seorch در انتخاب کلیدواژه‌ها برای تولید محتوای سئوشده

اینجا کلیدواژه‌هایی که بیشتر در صفحه یافت می‌شوند را به شما نمایش می‌دهد. بطور ویژه، به گزارشات مربوط به “تعداد تکرار عبارات سه‌کلمه‌ای” و “تعداد تکرار عبارات چهارکلمه‌ای” توجه کنید.

عبارات کلیدی طولانی در Seorch
آموزش سئو محتوا: عبارات کلیدی سه و چهار کلمه‌ای در Seorch

این به شما کلمات کلیدی طولانی (یا چند کلمه ای) را نمایش می‌دهد. که معمولا رقابت سنگینی روی صفحه اول گوگل ندارند.

ابزار بعدی که می‌خواهیم در تولید محتوای سئو شده معرفی کنیم Kparser است.

مثل بسیاری از ابزارهای کلمه کلیدی، Kparser هم فهرستی از عبارات را بر اساس کلیدواژه‌ای که داخل آن تایپ می‌کنید به شما می‌دهد. تنها ضعف Kparser این است که برای مشاهده اطلاعات حجم جستجو نیاز به ارتقاء کاربری خود به سطح حرفه ای دارید.

کاربرد kparser در بهینه کردن محتوا
تنها ضعف Kparser این است که برای دریافت اطلاعات حجم جستجو باید کاربری خود را به سطح حرفه‌ای ارتقا دهید

که ما را به آخرین ابزار یعنی Keyword Everywhere می‌رساند.

Keyword Everywhere یک افزونه گوگل کروم/ فایرفاکس است که بر اساس صفحه‌ای که در حال حاضر درحال بازدید از آن هستید ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ارائه می‌دهد.

برای مثال وقتی در آمازون جستجو می‌کنید، حجم جستجو در گوگل به ازای همه عباراتی که آمازون پیشنهاد می‌دهد را به شما نشان می‌دهد.

حجم جستجوی کلمات در keywordeverywhere
نمایش حجم جستجوی عبارات پیشنهادی در آمازون هنگام جستجوی یک عبارت – دانستن حجم جستجو در فرایند سئوی محتوا مهم است

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام سوم – عنوان‌بندی محتوا به نحوی که با هدف جستجو هم‌راستا شود

می‌توان گفت تولید محتوای سئو شده در گذشته تماما شامل اضافه کردن کلمه کلیدی به وب سایت می‌شد. البته که بهینه سازی محتوا در ارتباط با کلمه کلیدی هنوز هم بسیار مهم است. اما کافی نیست. امروزه، علاوه بر این مساله، محتوا باید منطبق بر “هدف جستجو” نیز باشد.

بعبارتی دیگر :

برای اینکه محتوای سئو شده داشته باشید، باید بتوانید به کاربری که کلمه کلیدی شما را جستجو می‌کند، آنچه می‌خواهد را بوسیله محتوا ارائه نمایید.

برای مثال، شخصی می‌خواست سایتش برای عبارت “Conversion Rate Optimization” رتبه بگیرد. او ابتدا صفحه نتایج جستجو را برای آن عبارت جستجو کرد. با نگاه به صفحه اول نتایج متوجه شد که کسانی که این عبارت را جستجو می‌کنند به دنبال یک راهنما بودند.

پس با همین هدف شروع به نوشتن محتوای خود کرد و بعد از مدتی برای آن عبارت رتبه اول گرفت.

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام چهارم – نوشتن محتوای جامع

بر اساس یک پژوهش، محتوایی که طولانی باشد رتبه بهتری در گوگل می‌گیرد.

تاثیر طول محتوا بر سئو
طبق تحقیقات، تعداد کلمات در بهینه سازی محتوا تاثیر دارد و محتوای طولانی‌تر رتبه بهتری در نتایج جستجو دارد

این بدین معنا نیست که باید هرچه که به ذهنتان می‌رسد داخل محتوا قرار دهید. بلکه به این معنی است که باید یک مطلب جامع منتشر نمایید. بعبارتی دیگر: محتوایی که موضوع شما را در یک صفحه پوشش می‌‌دهد.

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام پنجم – استفاده از کلمات کلیدی در محتوا

استفاده از کلیدواژه‌ها در متن محتوا بخش بسیار مهمی از تولید محتوای سئوشده است.

سوال اینجاست: در تولید محتوای سئو شده برای سایت، بهتر است کلمات کلیدی را چند بار تکرار کنیم؟

درصد تمام عیاری از چگالی کلمات کلیدی وجود ندارد. در واقع گوگل اعلام کرده که به چگالی کلمات کلیدی اهمیت نمی‌دهد.

پس اگر یک محتوانویس استخدام کردید که ادعا می‌کرد محتوایی با چگالی بهینه کلمات کلیدی برایتان می‌نویسد بهتر است درباره او تجدید نظر کنید.

براساس تجربه، موقعیت کلمه کلیدی مهم‌تر از تعداد تکرار آن در داخل محتوا است.

مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را در موقعیت‌های زیر بکار برده‌اید:

  • آدرس URL
  • تگ عنوان
  • صد کلمه آغازین صفحه
  • در یک تگ H1
  • در یک تگ H2
جایگاه کلمات کلیدی در محتوای بهینه
موقعیت عبارت کلیدی در داخل محتوای سئو شده

با یک مثال واقعی، قدم به قدم این نکات را بررسی می‎‌کنیم: این یک محتوای بهینه تحت عنوان عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو” است.

محتوای بهینه در سایت سئوف
مثالی از سئوی محتوا

همانطور که می‌بینید، کلمه کلیدی را در ساخت URL استفاده کرده‌‎ایم. عبارت کلیدی، “رتبه‌بندی موتور جستجو” می‎‌باشد که معادل انگلیسی آن (Ranking Factors) در URL صفحه استفاده شده است.

کلمه کلیدی در آدرس URL
کلمه کلیدی بصورت معادل انگلیسی در آدرس URL استفاده شده است

همچنین آن کلیدواژه را یک بار در تگ عنوان (Title Tag) استفاده کرده‎‌ایم.

عبارت کلیدی در تگ عنوان محتوای سئو شده
تولید محتوای سئو شده – مثال: کلیدواژه در تگ عنوان صفحه استفاده شده

توصیه می‌کنیم که عبارت کلیدی را فقط یک بار در تگ عنوان استفاده کنید.

در غیر اینصورت به نظر می‌رسد که با بکاربردن یک عبارت کلیدی پشت سر هم سعی در گول زدن گوگل دارید. این کار را Keyword Stuffing می‎‌گویند. که برای سئوی محتوا مضر است.

و همچنین درصورتیکه یک فهرست از عناوین در ابتدای مطلبتان دارید مطمئن شوید که کلمات کلیدی را در آن فهرست بکار برده‌اید. در مثالی که دیدید محتوای ما شامل فهرست مطالب نبود.

لازم نیست کلیدواژه حتما در پاراگراف اول بکار رود تا تاثیر مثبت بگذارد. همینکه از کلیدواژه اصلی در 100 یا 150 کلمه آغازین متن استفاده کنید کافی است.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید عنوان‌های پست‌ها و نوشته‌های شما بطور اتوماتیک به شکل تگ H1 درمی‌آیند.

اما نکته‌ای که باید درباره تگ‌های H1 بدانید این است که تگ H1 را در یک صفحه فقط یک بار می‌توانید استفاده کنید. تگ H1 به نوعی تگ عنوان محسوب می‌شود و استفاده بیش از یک بار از آن در صفحه باعث گیج شدن موتور جستجو می‌گردد.

نکته: در وردپرس هنگام ایجاد نوشته جدید عنوان آن بطور اتوماتیک تگ H1 می‌گیرد و هنگام انتخاب تگ برای سایر عناوین در داخل مطلب، تگ H1 برای انتخاب وجود ندارد. این، کار را راحت می‌کند. اما در بعضی نسخه‌های قدیمی وردپرس، امکان انتخاب تگ H1 در داخل محتوا نیز وجود داشت.

در ادامه باید از کلمه کلیدی خود در یک زیرعنوان با تگ H2 استفاده کنید.

کلمه کلیدی در تگ H2 برای سئوی محتوا
تولید محتوای سئو شده – مثال : بکار بردن کلمه کلیدی در تگ H2

با رعایت این نکات می‌توانید یک محتوای بهینه داشته باشید. (حداقل از حیث کلمات کلیدی بهینه خواهد بود). اما اگر می‌خواهید یک محتوای کاملا بهینه از نظر سئو داشته باشید باید مطمئن شوید که محتوای شما از بابت کلیک هم بهینه شده باشد.

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام ششم – بهینه‌سازی تگ‌های عنوان برای گرفتن کلیک بیشتر

طبق یک مطالعه موردی که در بلاگ Moz منتشر شده است نرخ کلیک طبیعی (Organic CTR) یک سیگنال در رتبه‌بندی گوگل است. و با چند آزمایش متوجه شدیم که CTR بالاتر معمولا منجر به رتبه بالاتری هم می‌شود. برای آشنایی با ابزار Moz Pro و نحوه استفاده از آن می‌توانید به مقاله آموزش ابزار Moz Pro مراجعه نمایید.

تولید محتوای سئو شده باعث رتبه بهتر
با افزایش نرخ کلیک، رتبه سایت در نتایج موتور جستجو بهتر می‌شود.

پس علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی خود را در تگ عنوان بگنجانید، باید آنرا برای نرخ کلیک هم بهینه کنید. می‌توانید با بکاربردن اعداد در عنوان این کار را انجام دهید. مثلا: 10 روش کاربردی برای کاهش وزن.

اعداد در عنوان محتوای سئو شده
محتوای سئو شده : استفاده از عدد در عنوان مطلب برای بهینه‌سازی محتوا برای کلیک بیشتر

و یا با نوشتن عناوین جذاب و احساس‌برانگیز

عنوان جذاب برای سئوی محتوا
یک نمونه عنوان جذاب برای بهینه‌سازی محتوا (عنوان محتوا) جهت کلیک بیشتر

و یا تحلیل عنوان با کمک ابزار بسیار مفید تحلیل عنوان با نام CoSchedule

coschedule ابزار تحلیل عنوان
نمایی از صفحه اصلی سایت coschedule ابزار تحلیل عنوان محتوا

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام هفتم – نوشتن توضیحات متا بطوریکه کاربر را قانع کند

توضیحات متا بطور مستقیم روی رتبه‌بندی گوگل تاثیر نمی‌گذارد. بلکه باید گفت: توضیحات متا اگر چشم‌نواز و جذاب باشد می‌تواند نرخ کلیک طبیعی (Organic CTR) سایت شما را بالا ببرد.

پس توصیه می‌کنیم که برای هر صفحه روی سایتتان یک توضیح متا یکتا بنویسید. و آن توضیحات را تبدیل به چیزی کنید که جستجوکنندگان در گوگل را ترغیب کند تا در صفحه نتایج گوگل (SERP)، روی سایت شما کلیک کنند.

برای مثال، در تصویر زیر می‌توانید ببینید که نویسنده چطور با توضیحات متا کاربر را ترغیب به ورود به سایت می‌کند.

توضیحات متا جذاب برای سئوی محتوا
محتوای سئو شده : نوشتن توضیحات متای جذاب جهت جذب کاربر به سایت

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام هشتم – استفاده از لینک‌های داخلی

لینک‌سازی داخلی روشی عالی برای بهینه سازی محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو می‌باشد.

آنها برای موتورهای جستجو بسیار به‌درد‌بخور هستند. چون در ایندکس کردن صفحات و درک معماری و ساختار سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کنند.

لینکهای داخلی در محتوای سئو شده
لینک‌های داخلی با کمک به گوگل در ایندکس مطالب سایت باعث بهینه‌سازی محتوا می‌شوند

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در هر پستی که منتشر می‌کنید حداقل 4 یا 5 لینک داخلی بگنجانید.

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام نهم – لینک به منابع و صفحات خارجی (لینک‌های خارجی)

طبق گفته Moz استفاده از لینک‌های خارجی می‌تواند به ارتقاء رتبه صفحه در نتایج گوگل کمک کند.

لینکسازی داخلی و خارجی برای بهینه سازی محتوا
ارتقاء رتبه در گوگل به کمک لینک دادن به محتوای سایت‌های معتبر

برای توجیه علت این مساله متن زیر را بخوانید. منطقی به نظر می‌رسد!

گوگل می‌خواهد جستجوگران را به محتواهایی هدایت کند که همه آنچه که مورد نیازشان است را داشته باشند. و عبارت “همه آنچه” شامل منابع مفید روی سایت‌های دیگر نیز می‌باشد. پس با اضافه کردن لینک‌های خارجی (از سایتهای معتبر)، محتوای سایت خود را سئوپسند می‌کنید.

شاید در نگاه اول، استفاده از لینک‌های خارجی برای بهبود سئو باشد ولی به جز آن می‌تواند برای کمک به کاربران سایت نیز باشد. تا با کلیک روی لینک‌ها به مطالب بیشتری در رابطه با موضوع مورد نظر دسترسی پیدا کرده و مطالعه کنند.

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام دهم – استفاده از کلمات و عبارات مرتبط (LSI)

کلمات کلیدی LSI عباراتی هستند که به شدت به عنوان محتوای شما مرتبط هستند. این نوع کلمات برای سئو بسیار عالی هستند.

عبارات LSI به دو دلیل اصلی به سئوی محتوای شما کمک می‌کنند:

اول اینکه، کلمات کلیدی LSI به گوگل کمک می‌کنند عنوان صفحه شما را کاملا درک کند. گنجاندن کلمه کلیدی در تگ عنوان و در آدرس URL، هردو مهم هستند.

کلمات کلیدی در بخشهای مهم سایت جهت سئوی محتوا
استفاده از کلمات کلیدی در بخش‌های مهم سایت جهت بهبود سئوی محتوا

امروزه گوگل دوست دارد ببیند که شما آن عنوان را بطور کامل در داخل محتوا پوشش داده‌اید.

درک موضوع از روی کلیدواژه‌ها توسط موتورجستجو
محتوای سئو شده : فهمیدن موضوع صفحه توسط موتور جستجو از روی کلمات کلیدی مرتبط (LSI)

دوم اینکه، عبارات LSI می‌توانند به شما کمک کنند تا در گوگل رتبه بگیرید. نه فقط بابت کلمات کلیدی هدف، بلکه بابت کلمات کلیدی مرتبط هم می‌توانید رتبه بگیرید.

برای مثال، این پست یک محتوای سئوشده و بهینه برای کلمه کلیدی “Increase Website Traffic” است.

محتوای سئو شده روی Increase website traffic
یک پست با محتوای بهینه برای کلمه کلیدی “Increase Website Traffic”

و علاوه بر بهینه سازی محتوا برای آن عبارت کلیدی خاص، تعدادی عبارات کلیدی LSI هم به آن اضافه شده مانند “Drive Traffic”. که باعث شده این صفحه بابت آن کلمات هم رتبه بگیرد.

بهبود رتبه با بهینه سازی محتوا
پست مثال قبل هم بابت عبارت کلیدی اصلی و هم عبارات کلیدی LSI رتبه گرفته است

می‌توانید برای انتخاب کلمات کلیدی جهت تولید محتوای سئو شده از ابزار رایگان LSIKeyword.com استفاده کنید. فقط کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را در آن وارد کنید:

کلیدواژه‌های LSI برای پست مثال قبل
یافتن کلیدواژ‌های LSI برای عبارت کلیدی مثال قبل

و لیستی از عبارات LSI را دریافت خواهید کرد که می‌توانید در داخل پست خود از آن استفاده کنید.

کلمات کلیدی LSI برای سئوی محتوا
آموزش تولید محتوای سئو شده – لیستی از کلمات کلیدی LSI

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام یازدهم – استفاده از آیتم‌های چندرسانه‌ای در متن محتوا

مولتی‌مدیا یا چندرسانه‌ای‌ها را نمی‌توان الزاما در دسته‌بندی “تولید محتوای سئوشده” قرار داد. اما تصاویر، اینفوگرافی‌ها و ویدئوها برای سئوی محتوا بسیار مهم هستند.

بعلاوه، استفاده از آیتم‌های چندرسانه‌ای باعث می‌شود محتوای شما جذاب‌تر و ترغیب‌کننده‌ترشود.

پس هرزمان که مناسب باشد از موارد زیر استفاده کنید:

آیتم‌های بصری و نمودارها

آیتمهای در بهینه‌ سازی محتوا
استفاده از آیتم‌های بصری و تصاویر و نمودارها در بهینه سازی محتوا تاثیرگذار است

ویدئوهای برگرفته از یوتیوب

ویدئو در بهینه سازی محتوا
بیهنه‌سازی محتوا با جاسازی ویدئو در آن

و اسکرین‌شات‌ها

شات تصاویرونمودار برای بهینه‌سازی محتوا
بهینه‌سازی محتوا با قراردادن اسکرین شات نمودارها و یا هرچیز دیگری در پست

آموزش تولید محتوای سئو شده: گام دوازدهم – تبلیغ محتوای خود

فرایند تولید محتوای سئوشده بعد از انتشار محتوا به اتمام نمی‌رسد. زیرا واقعیت این است که: بدون تبلیغ و معرفی محتوا، احتمالا رتبه‌ای به آن محتوا تعلق نخواهد گرفت. بخصوص اگر سایت شما تازه‌کار باشد و هنوز اعتبار زیادی کسب نکرده باشد.

بعبارتی : برای محتوای خود در گوگل باید استراتژی جهت ترویج و معرفی داشته باشید.

چند روش وجود دارد تا درباره آخرین پست خود اطلاع‌رسانی کنید:

اول اینکه، قبلا از انتشار محتوا به افرادی که احتمالا علاقمند به محتوای شما خواهند بود توجه کنید.

پس بجای “سلام، من این پست را منتشر کرده‌ام، ممکن است آنرا به اشتراک بگذارید؟” بگویید : “سلام، من بزودی محتوایی را منتشرخواهم کرد که احتمالا برای شما جالب باشد. اشکالی ندارد اگر آنرا بعد از اتمام برای شما ارسال کنم؟”

برای مثال، نویسنده یک بلاگ تعدادی ایمیل برای معرفی پستی که بزودی قرار است منتشر شود ارسال می‌کند:

ایمیل برای معرفی محتوای سئو شده
معرفی یک پست در آستانه انتشار از طریق ایمیل

و چون با حالت گدایی یا درخواست ملتمسانه و یا زور و اجبار این کار را انجام نمی‌دهد، نتیجه این می‌شود که تعداد زیادی از افراد آن پست را به اشتراک می‌گذارند.

اشتراکگذاری یک محتوای سئو شده با معرفی درست
اشتراک‌گذاری یک محتوای سئو شده توسط افراد (به این دلیل که به روش صحیح معرفی شده است)

دوم اینکه، هر محتوا یا پست را با استفاده از هر کانال و مخاطبی که دارید نشر دهید. اصلا مهم نیست که این کانال‌ها کوچک باشند. کانال‌ها و مخاطبان شامل موارد زیر می‌باشند :

  • مشترکین ایمیل
  • گروه‌های لینکدین و فیسبوک که در آنها عضو هستید
  • فالوورهای شبکه‌های اجتماعی

دوباره باید تاکید کنیم که اگر تعداد فالوور زیادی در شبکه‌های اجتماعی ندارید هیچ اشکالی ندارد. در اینجا هدف این است که نهایت بهره را از مخاطبینی که دارید ببرید.

برای مثال، شخصی هر زمان که تصمیم به انتشار یک محتوای جدید می‌گیرد به سختی کار می‌کند تا این خبر انتشار را بین دیگران پخش کند

و برای این کار اطلاعیه‌ای را برای دنبال‌کنندگان خبرنامه‌اش ایمیل می‌کند.

ایمیل برای پخش محتوای سئو شده
ایمیل اطلاعیه جهت اطلاع افراد از انتشار پست جدید

ومحتوای خود را روی شبکه‌های اجتماعی (بخصوص توئیتر، فیسبوک و لینکدین) چندین مرتبه به اشتراک می‌گذارد.

انتشار محتوای سئو شده در شبکه اجتماعی
آموزش سئو محتوا : اشتراک‌گذاری چندین باره پست بلاگ تازه منتشرشده در شبکه اجتماعی

بعنوان آخرین مورد پیشنهاد می‌کنیم که محتوای خود را به افرادی که به رقبایتان لینک شده‌اند معرفی کنید. اگر محتوای شما بهتر باشد، یا چیز جدیدی در آن ارائه شده باشد، شانس خوبی در دریافت بک‌لینک از کسانی خواهید داشت که قبلا به محتواهای مشابهی لینک داده بوده‌اند.

اگر هزینه را در نظر نگیریم بهترین ابزار برای این بخش Ahrefs است، اما این یک ابزار پولی است.

نقش AHREFs در تولید محتوای سئو شده
محتوای سئو شده : Ahrefs بهترین ابزار و البته پولی برای یافتن کسانی که به رقبایتان بک‌لینک داده‌اند

اگر محدودیت مالی دارید می‌توانید از ابزار رایگان backlink checker در Open Link Profiler استفاده کنید.

نتایج-open-link-profiler برای سئوی محتوا
یافتن سایت‌هایی که به رقبایتان لینک داده‌اند با کمک ابزار Open Link Profiler

اگر تمام مواردی که در آموزش سئو محتوا ذکر شد را رعایت کنید می‌توانید رتبه خوبی برای سایتتان کسب کنید. کلمات کلیدی مناسب را بیابید و محتوای سئو شده متناسب با آن را تولید کنید. اگر محتوایی دارید که قبلا تولید شده فرایند سئوی محتوا را روی آن اعمال نمایید تا بتوانید رتبه آن صفحه را ارتقاء دهید.

برای اینکه از مطالب آموزش سئوبصورت رایگان استفاده کنید حتما به بخش آموزش سئو در سایت سئوف سر بزنید.

سپاس از همراهی شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.