7 تاثیر مثبت محتوای بلاگ بر کسب و کارها

در این مقاله قصد داریم 7 تاثیر مثبت محتوای بلاگ بر کسب و کارها را تشریح کنیم، پس با سئوف همراه باشید.

دوست دارید ترافیک وبسایتتان همواره رشد کند؟ مشتریان جدید جذب کنید؟ برای مشتریان فعلی اعتمادسازی کنید؟ و برند پیشرو در حوزه کسب وکار خود باشید؟

باید قدرت یک بلاگ را درک کنید.

..

هدف این است که بطور مداوم مقالاتی را منتشر کنید که اطلاعات و نگارش خوبی دارند و با استراتژی و با ذهنیت تعامل با مشتری نوشته شده‌اند. و از این طریق ارزش سایت خود را بالا ببرید.

نکته: تولید محتوای بلاگی ارزشمند بر سئو سایت تاثیر دارد اما تولید محتوا تنها بخشی از سئو است. برای یادگیری ساختارمند و قدم به قدم تمام بخش‌های سئو می‌توانید به بخش آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید. و یک دوره رایگان و جامع را در اختیار داشته باشید.

بلاگ‌نویسی کمک می‌کند به مواردی از قبیل:

  • رشد ترافیک آنلاین
  • پرورش و تبدیل مشتریان
  • حفظ تعامل با مشتریان فعلی
  • ایجاد تمایز بین شما و سایر کسب و کارها
  • افزایش درخواست و جذابیت محصولات و خدمات شما

چیز قشنگی که در رابطه با یک بلاگ وجود دارد این است که:

تا مدتی طولانی بعد از انتشار نیز تاثیرات خود را دارد.

.. هر چه محتوای بلاگی بیشتری تولید کنید، فوایدی که در بالا گفته شد بیشتر عاید شما می‌شود.

منظور، محتوای باارزش و درگیرکننده است که صرفا برای تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات ایجاد نشده است.

و همه اینها باید با ذهنیت سئو نوشته شده باشند. جزئیات تولید محتوا برای سئو را می‌توانید در مقاله آموزش تولید محتوای سئوشده مطالعه نمایید.

در ادامه هفت تاثیر مثبت محتوای بلاگ در کسب وکارها را تشریح می‌کنیم، همچنین مثال‌هایی خواهیم دید از شرکت‌هایی که بلاگ دارند و در حال رشد دادن کسب وکار خود هستند.

1- افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک سایتتان بصورت مداوم محتوا منتشر کنید. محتوایی که ارزش آموزشی یا سرگرمی دارد.

ترافیک بیشتر مساوی است با پیشروی بیشتر هم برای شرکت‌های B2B و هم برای شرکت‌های B2C. فرقی ندارد که شما خدمات سئو ارائه می‌دهید یا آخرین مدل‌های کفش را می‌فروشید، و یا حتی یک سایت خبری دارید که به ترافیک در حال افزایشش برای درآمد بیشتر حاصل از تبلیغات تکیه کرده است.

شرکت‌هایی که بطور معمول محتوای بلاگی منتشر می‌کنند تاثیرات مثبت چشمگیری را شاهد هستند تا شرکت‌هایی که به ندرت پست بلاگ منتشر می‌کنند یا اصلا منتشر نمی‌کنند.

تعداد افراد بیشتر روی سایتتان به معنی پتانسیل بیشتر برای رزرو/تایید اتاق و بلیط، پتانسیل بیشتر برای پرکردن فرم تماس و پتانسیل بیشتر در پرسش سوالاتی از طرف مشتریان است.

هر چه تعداد افراد بیشتری روی سایتتان درحال بازدید باشند احتمال اینکه بلیط/اتاقی رزرو ی تایید شود، فرمی پر شود، و یا سوالاتی از طرف کاربران مطرح شود بالا می‌رود. بسته به اینکه کسب و کار شما در کدام حوزه قرار داشته باشد این اتفاقات با احتمال بیشتری رخ می‌دهند.

افزایش ترافیک سایت برای هر نوع بیزینسی خوب است. مخصوصا برای بازدیدکنندگانی که محتوای شما را وقتی به دنبال کشف راه حلی برای مشکلاتشان بودند کشف کرده باشند.

محتوایی تولید کنید که به درد نقاط ضعف مخاطب هدف شما بخورد، و مطمئن شوید که عناوین و تیترها دقیقا توصیف‌کننده محتوای بخش مرتبط با خود هستند.

2- جذب مشتریان جدید

فرقی ندارد که در حال خرید قطعات موتورسیکلت هستید یا خرید پوشاک. در هر صورت کسب و کارهایی که بصورت مداوم و پیوسته محتوای بلاگی تولید می‌کنند بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

و توجه بیشتر یعنی مشتریان جدید (مجددا تاکید می‌کنیم در صورتیکه محتوا ارزشمند باشد!).

دو کمپانی را در نظر بگیرید که یکی قطعات یدکی موتورسیکلت تولید می‌کند و دیگری حدود صد سال سابقه در زمینه پوشاک سایز بزرگ دارد.

هر دو بصورت مداوم بلاگ خود را آپدیت می‌کنند و محتوای آموزشی و سرگرم‌کننده تولید می‌کنند که نیازهای کاربر را پاسخ می‌دهد.

سوال: قبل از خرید یک محصول یا خدمات، چگونه جستجوی آنلاین انجام می‌دهید؟

احتمالا از گوگل یا سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنید تا یک خرید انجام دهید و یا اینکه درباره خرید چیزی تصمیم بگیرید. حال آن کالا کوچک باشد یا بزرگ فرقی ندارد.

هرچه آن محصول یا سرویس گران‌تر باشد احتمالا جستجوی بیشتری انجام می‌شود.

احتمالا برای یک خرید مثلا یک لپتاپ 20 میلیون تومانی هر Review یا خبر موجود را قبل از قطعی شدن خرید و پرداخت پول، بررسی می‌کنید.

یافتن محتوای بلاگی آگاهی‌دهنده و تعاملی درباره موضوع می‌تواند باعث بالاپایین شدن نظر شما شود. و در نهایت تبدیل به یک عامل در خرید شما گردد.

یک بلاگ آموزشی به مشتریان بالقوه شما این اجازه را می‌دهد که با توجه به زمان خود راه‌حل‌هایی را جستجو و کاوش کنند و زمانیکه آماده خرید بودند با شما تماس بگیرند.

فراموش نکنید که محتوای تولید شده باید برای سئو بهینه باشد و نسبت به تبلیغات حاشیه شبکه‌های خبری اجتماعی و خبرنامه‌ها بی‌تفاوت باشد.

3- قرار دادن کسب و کار شما در معرض دید خوانندگانی که به دنبال فان هستند

خیلی از بلاگ‌های بیزینسی نیاز- محور هستند. یعنی محتوا پاسخ‌هایی را برای سوالات فراهم می‌کند و ارتباطی بین خواننده و رهنمود مورد نیازش ایجاد می‌کند.

اما بلاگ‌های درخواست- محور نیز وجود دارند. که بیشتر روی تقاضاهای مهیج برای چیزهایی که خواننده در ابتدا و قبل از خواندن نمی‌داند آنرا می‌خواهد تمرکز دارند. مثلا محصولاتی مثل غذا، پوشاک، و یا محصولات سلامتی.

این بلاگ‌های درخواست – محور برای کسانی ساخته شده‌اند که دوست دارند در وقت آزاد خود محتواهایی را مطالعه کنند که در وقت آزادشان سرگرمشان کند.

4- نمایش و توصیف کاری که کسب و کار شما انجام می‌دهد

برای خیلی از مشاغل، مثل مربی شخصی، پیمانکار ساختمان، طراح مناظر، طراح سایت و غیره، بلاگ می‌تواند مانند یک نمایش جاری از نمونه‌کارهای گذشته عمل کند.

این اتفاق برای مشاغلی مثل موارد بالا که با توجه به موفقیت‌های گذشته دچار شکوفایی می‌شوند ایده‌آل است.

اینکه به مشتریان بالقوه نشان دهید که انتظار چه نتایجی را می‌توانند داشته باشند خیلی مهم است. یک بلاگ می‌تواند این را فراهم کند. با یک بلاگ و تعدادی عکس جذاب درباره کارتان می‌توانید براحتی نمونه‌کارهای تاثیرگذاری را خلق کنید و مشتریان خود را به آنجا هدایت کنید.

5- ادامه تاثیرات مثبت روی بیزینس مدتها بعد از انتشار پست

این یکی از فواید بلاگهاست که معمولا راجب آن صحبت نمی‌شود. بلاگ‌ها به جذب ترافیک و مشتری جدید در آینده و حتی تا سالها ادامه می‌دهند.

مثلا HubSpot گزارش می‌دهد که بیش از سه چهارم بازدیدهای بلاگشان مربوط به پست‌های قدیمی است. حتی بهتر از آن، آن پست‌های قدیمی هم تاثیر بزرگی در جمع‌آوری بیشتر ترافیک دارند.

همچنان که تولید پست‌های جدید مهم است، پست‌های قدیمی‌تر می‌توانند همچنان در ارتباط با خوانندگانتان باقی بمانند.

پست‌های قدیمی که در طول زمان رتبه کسب کرده‌اند و ترافیک طبیعی قابل قبولی را به سایت می‌آورند نیز می‌توانند براحتی آپدیت شوند و در راستای اهداف کنونی خدمت‌رسانی کنند.

6- ساخت شبکه در حوزه کاری

بیشتر بیزینس‌ها وقتی به بلاگ‌نویسی فکر می‌کنند، روی مشتری تمرکز دارند.

و به ندرت به شبکهای که انتشار یک پست می‌تواند خلق کند فکر می‌کنند.

هر حوزه کاری تعدادی بلاگ قابل اعتماد و باارزش دارد. فکر کنید چندهزار بلاگ برای بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی موتور جستجو وجود دارد. اما فقط انگشت‌شماری از اینها استوار باقی می‌مانند. و آنها همان‌هایی هستند که بصورت منظم محتوای بلاگ تولید می‌کنند.

بعضی شرکت‌ها محتوای تولید شده توسط رقیبان خود را دنبال می‌کنند. مشاهده آنچه دیگران درباره موضوعی می‌‍نویسند باعث می‌شود که فضا رقابتی باشد. و این شبکه‌سازی نتایج دیگری هم دارد:

بلاگ‌های بیشتری به اشتراک گذاشته می‌شوند و یا بک‌لینک دریافت می‌کنند.

اطلاعرسانی و دعوت برای شرکت در رخدادهای کاری در یک حوزه خاص انجام می‌شود.

حتی ممکن است کل خریدهای یک شرکت بخاطر این ارتباطات باشد.

7- جریانی از اعتمادسازی

وقتی یک بیزینس اعتمادسازی می‌کند، سریع‌تر گسترش می‌یابد. استفان آر کووی نویسنده کتاب “هفت عادت مردمان موثر” که خواندن آن برای هر بیزینسی به شدت توصیه می‌شود، می‌گوید:

اگر از نظر قابل اعتماد بودن امتیاز بالایی داشته باشید، ارتباط برقرار کردن بسیار راحت، سریع و موثر خواهد بود.

برای اینکه برند شما به این اعتمادسازی برسد بلاگنویسی مداوم، ساده‌ترین راه است.

وقتی محتوای بسیار ارزشمندی تولید می‌کنید که بطور مداوم چیز باارزشی به خوانندگان ارائه می‌کند، برند شما همانطور که جان هال نویسنده کتاب Top of Min می‌گوید ملکه ذهن‌ها خواهد شد.

اعتماد چیزی نیست که سریع ساخته شود. اما وقتی یک خواننده بفهمد که در بلاگ شما ارزش و پویایی جریان دارد، خود به خود به کار شما اعتماد می‌کند.

و در نهایت، چنین خوانندگانی تبدیل به مشتری دائمی سایت شما (بخاطر جریان ارزشمندی از محتوا) می‌شوند.

شروع به بلاگ‌نویسی موثر برای کسب و کار خود کنید

قدرت بلاگ بی‌انتهاست. فرقی ندارد مشتریان شما در کدام مرحله از فرایند خرید باشند، در هر صورت سودآور و مفید است.

نتایج خود را دنبال کرده و ارزیابی نمایید. و همیشه بلاگ‌های قدیمی را با داده‌های جدید و لینک‌سازی داخلی و خارجی، بروزرسانی کنید.

بلاگ‌نویسی موثر کمک می‌کند که جریان‌های جدیدی را جذب کنید و سپس مشتریان جدیدی بگیرید و با مشتریان قبلی و مشتریان جدید تعامل داشته باشید.

اگر بلاگ‌نویسی سایتتان به درستی انجام شود، می‌تواند منجر به سودآورترین نتایج برای بیزینس شما شود.

اما قدرت بلاگنویسی مهمان روی سایت‌‌های مرتبط را نیز فراموش نکنید. چون می‌تواند با ادغام تمام تلاش‌هایی که برای بازاریابی محتوا انجام می‌شود باعث فراهم شدن تمام هفت موردی که در بالا اشاره شد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.