حضور در فضای دیجتال و جستجو (Digital presence) و بهبود و نگهداری این روند

0
(0)

حضور در دنیای دیجیتال و در نتایاج جستجوی طبیعی برای موفقیت در کسب و کار، ضروری است. تا انتهای این مقاله با سئوف همراه باشید تا بدانید چطور این حضور را گسترش و ادامه دهید.

حضور در عرصه دیجیتال نشان‌دهنده یک دید واضح است.

این دید، عمیقا شامل فهمیدن بازار هدف و یک تعریف مشخص از مخاطب هدف شما می‌شود. در نتیجه می‌توانید به شکلی تاثیرگذار به آنها نزدیک شوید و جذبشان کنید.

در این مقاله می‌خواهیم عناصری که موجب حضور در نتایج طبیعی جستجو می‌شوند را بیان کنیم. اینکه چطور این حضور را می‌توان گسترش داد و اندازه‌گیری کرد. و اینکه موتورهای جستجو چه نقشی در حضور دیجیتال شما بازی می‌کنند.

Digital Presence یا حضور دیجیتال چیست؟

حضور دیجیتال یک شرکت، همان ردپای آنلاین آن است.

این همان چیزی است که وقتی یک جستجوی مرتبط با بیزینس شما Run می‌شود اتفاق می‌افتد. اینکه چطور در کوئریهای مرتبط با کسب و کارتان ظاهر می‌شوید.

یک حضور دیجیتال کانال‌ها، دستگاه‌ها و پلتفرم‌های زیادی را پوشش دهد:

  • دامنه‌های تحت مالکیت (سایت‌های شما)
  • پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و حضور در آنها
  • لیست موقعیت‌های بیزینس
  • لیست‌های دایرکتوری و مراجع محلی
  • تبلیغات دیجیتال
  • Review های آنلاین

در شرایط دیجیتال کنونی، حضور در فضای مجازی از هر زمان دیگری راحتتر است.

می‌توانید خیلی راحت یک سایت راه‌اندازی کنید، یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی بسازیدف و یا در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجو فضای تبلیغاتی خریداری کنید.

اما داشتن چنین حضوری و ادامه دادن آن کار ساده‌ای نیست.

حضور در نتایج طبیعی یا نتایج پولی جستجو

وقتی صحبت از جستجو می‌شود، حضور دیجیتال می‌تواند حاصل تلاش خود شما باشد یا اینکه آنرا با پرداخت هزینه به دست بیاورید (SEM).

حضور در نتایج جستجوی طبیعی می‌تواند در طول زمان توسعه یابد و رشد کند.

در نتایج پولی، خیلی سریع هزینه‌ای که کردید به شما برمی‌گردد. اما برای ماندن در جایگاه خود در صفحه نتایج جستجو (SERPs) باید به هزینه کردن ادامه دهید.

در نتیجه، پرداخت هزینه بابت حضور در نتایج جستجو، استراتژی بلندمدت برای موفقیت محسوب نمی‌شود.

اما در اینجا مفهوم سئو چیست؟ با سئو کردن، شما یک فرایند را تعریف می‌کنید و یک برنامه می‌سازید و سپس آنرا در طول زمان بهبود می‌بخشید و ادامه می‌دهید.

اندازه‌گیری حضور در نتایج جستجو

لزوما استانداردی برای اندازه‌گیری سهم موتور جستجو در بازار شما وجود ندارد.

اندازه‌گیری یا گزارش این حضور باید توسط تعدادی فاکتور شامل موارد زیر، مشخص شود:

  • کلمات کلیدی برندشده و برندنشده
  • انواع نتایج جهانی در مقابل رتبه طبیعی استاندارد
  • بررسی تقابل شما با رقیبان شناخته شده‌تان و یا صفحه نتایج بعنوان یک کل

جهت افزایش دانش در حوزه سئو و بازاریابی موتورهای جستجو می‌توانید به دوره رایگان آموزش سئو در سایت مراجعه نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.