سئو فنی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی – 20 اقدام حیاتی

سئو فنی (Technical SEO) برای بهبود قابل جستجو بودن یک فروشگاه آنلاین بسیار مهم است. در این بخش از آموزش سئو سایت‌های‌ فروشگاهی، ۲۰ توصیه سئو فنی برای افزایش ترافیک وب و ایجاد فروش بیشتر را برای شما آماده نموده‌ایم.

تجارت الکترونیک یا همان فروشگاه‌های آنلاین یکی از بخش‌های در حال رشد سریع است و اغلب دیده می‌شود که تحت سلطه برند‌های معروفی مانند آمازون، دیجی کالا، علی بابا، والمارت و غیره است. سئوف بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

با این حال، با استراتژی‌های مناسب سئو و دیجیتال مارکتینگ، وب سایت‌های‌ فروشگاهی کوچک نیز می‌توانند سهم خود از مشتریان را به دست آورند.

اینجاست که سئو فنی مطرح می‌شود. همانطور که می‌دانید سئو شاخه‌های مختلفی دارد و سئو تکنیکال نیز یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. اگر دنبال منبعی جهت یادگیری سئو هستید، آموزش جامع سئو را پیشنهاد می‌کنیم.

در این بخش ۲۰ توصیه ضروری سئو فنی سایت‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک توسط تیم سئوف برای شما آماده شده است.

۱. ساختار سایت

ساختار سایت باید محتوای آن را به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهد. صفحات مهم را در کمتر از سه کلیک از صفحه اصلی حفظ کنید.

ساختار یا معماری سایت ایده‌آل باید طبق فرمول زیر باشد:

صفحه اصلی> دسته بندی> زیر شاخه > محصولات

بهتر است از اضافه کردن زیرشاخه‌ها در سایت‌های کوچک‌تر خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که هر محصول تنها به یک دسته یا زیر شاخه تعلق دارد.

به طور مشابه، ساختار URL  نیز باید شفاف و سازگار باشد.

URL خوب: www.example.com/brand/category/product_name

URL بد: www.example.com/brand/nsalkjdhsfha

به عنوان مثال، اگر شما سایت فروش موبایل دارید، آدرس اینترنتی صفحه فروش گوشی هوشمند سامسونگ M30 Galaxy در سایت شما باید به یکی از شکل‌های زیر باشد:

www.example.com/samsung/smartphone/Galaxy-M30

یا

www.example.com/Smartphone/SamsungGalaxy-M30

با این حال، سعی کنید طول URL  کمتر از 160 کاراکتر باشد.

۲. ساختار URL سایت فروشگاهی

ساختار لینک‌های سایت‌های فروشگاهی می‌تواند خیلی شلوغ باشد. انواع مختلفی از برچسب‌ها و کدهای عجیب و غریب وجود دارند که وارد این مبحث می‌شوند.

در اینجا نمونه‌ای از URL تجارت الکترونیک که می‌تواند از برخی کارها استفاده کند آورده شده‌است:

ساختار-لینک-ضعیف
نمونه‌ای از URL ضعیف در سایت‌ فروشگاهی

در حالت ایده‌آل، ساختار لینک‌ها باید بسیار ساده، خوانا و قابل فهم باشد تا به کاربر یک ایده شفاف از آنچه که صفحه در مورد آن است، بدهد.

در حال حاضر، گفتن این موضوع از انجامش آسانتر هست. من توصیه می‌کنم که این فرمول‌ها را دنبال کنید:

  • صفحات دسته بندی: yourwebsite.com/category-name
  • صفحات  زیر شاخه‌ها: subcategory: yourwebsite.com/category-name/subcategory-name
  • صفحات زیر شاخه زیر شاخه: yourwebsite.com/category-name/subcategory-name/subcategory-name
  • صفحات محصول: yourwebsite.com/category-name/subcategory-name/subcategory-name/product

برای مثال شما یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی دارید. URL  صفحات شما باید طبق فرمول های زیر باشد:

  • صفحه دسته بندی: yourwebsite.com/snacks
  • صفحه زیر شاخه: yourwebsite.com/snacks/cookies
  • صفحه زیر شاخه زیر شاخه: yourwebsite.com/snacks/cookies/oreos
  • صفحه محصول: yourwebsite.com/snacks/cookies/oreos/double-stuff

 دستورالعمل‌های سئو فنی برای ساختار لینک‌های سایت‌های فروشگاهی:

  • تا جای ممکن کوتاه باشد.
  • از کلیدواژه‌های اصلی خود استفاده کنید.
  • سلسله‌مراتب را شفاف کنید.
  • همیشه از هایفن یا خط پیوند برای جدا کردن کلمات استفاده کنید. (نه از زیرخط یا آندراِسکور و نیم فاصله).

۳. نقشه سایت (XML / HTML)

دو نوع نقشه سایت وجود دارد: XML و HTML.

در سئو فنی سایت‌های فروشگاهی، هر کدام نقش مجزا، نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.

نقشه سایت HTML معمولا برای کمک به خریداران در پیمایش فروشگاه شما ایجاد می‌شوند. نقشه سایت HTML در واقع همان منو وب سایت شما است.

 از سوی دیگر، نقشه XML برای اطمینان از اینکه ربات‌های موتور جستجو می‌توانند URL هایی که در سرتاسر وب سایت شما قرار دارند را به درستی کاوش و ایندکس کنند ایجاد شده است.

نقشه سایت XML به طور کلی ساده‌تر بوده و برای خواناتر کردن اطلاعات برای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نقشه‌های سایت، یک لیست علامتگذاری شده با XML هستند. بنابراین موتورهای جستجو می‌توانند به سرعت کشف کنند که یک صفحه درباره چه موضوعی است. نقشه سایت XML به شکل زیر است:

نقشه سایت XML
نقشه سایت XML

در مبحث سئو، نقشه سایت XML، به عنوان دعوتی برای crawl یک URL عمل می‌کند.

در حال حاضر، داشتن یک نقشه سایت XML تضمین نمی‌کند که که صفحه شما حتما ایندکس شود. اما با استفاده از نقشه سایت شما به موتور‌های جستجو اطلاع می‌دهید که لینک مورد نظر را کراول و ایندکس کند.

علاوه بر این، نقشه‌های سایت XML باعث بهبود مستقیم و رتبه گرفتن لینک مورد نظر نمی‌شوند.

نقشه‌های سایت معمولا توسط برنامه‌نویسان تولید می‌شوند. و در یک وضعیت ایده‌آل، آن‌ها به طور خودکار به صورت هفتگی تولید می‌شوند تا توانایی ایندکس شدن صفحات شما را بهبود بخشند.

نقشه سایت HTML در نگاه اول بسیار ساده‌تر است. این به معنای فراهم کردن گزینه‌های بیشتر برای کاربران برای پیمایش سایت و جستجوی عمیق‌تر در آن است.

در نتیجه، صفحات در موقعیت بهتری قرار می‌گیرند و عملاً بر روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارند. همانظور که گفتیم نقشه سایت HTML همان منو و دسته‌بندی وب سایت شما است:

نقشه-سایت-html
نقشه سایت HTML

نقشه سایت HTML باعث می‌شود تا بازدید کنندگان به راحتی به محصول و یا صفحه مورد نظر خود برسند. پس یکی از مهمترین بخش‌های سئو فنی بهبود نقشه HTML یا همان منو سایت به صورت اصولی است.

۴. تجزیه و تحلیل پرونده رخداد یا Log File

فرآیند آنالیز Log File شامل دانلود پرونده‌ها از سرور شما و وارد کردن آن به ابزار Log File است.

این کار به طور ایده‌آل اطلاعاتی در مورد هر تعامل با وب سایت شما – ربات یا انسان – فراهم می‌کند.

از اینجا، می‌توان تحلیل بهتری برای تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سئو و همچنین اشاره به موضوعات ناشناخته ارائه کرد.

شاید بزرگ‌ترین آنالیز Log File برای سئو این است که، متوجه شوید چگونه از بودجه خزش (Crawl Budget) وب سایت تان استفاده می‌شود.

به طور معمول، هرچه اعتبار دامنه بالاتر باشد، بودجه خزش بالاتر خواهد بود.

اگرچه آنالیز فایل Log نمی‌تواند مستقیما بر روی بودجه خزش که سایت شما از موتورهای جستجو دریافت می‌کند تاثیر بگذارد، اما می‌تواند کارهای زیادی برای بهینه‌سازی روش استفاده از این بودجه انجام دهد. این کار به چند روش انجام می‌شود، از جمله:

  • URLs هایی که اغلب به طور مرتب کراول می‌شوند، شناسایی کنید و سپس بهینه‌سازی کنید.
  • خطاهای کلاینت را شناسایی و برطرف کنید.
  • صفحاتی که در حین خزش سایت دیده نمی‌شوند را مورد بررسی قرار دهید.
  • صفحاتی که به کندی بارگذاری می‌شوند را سرعت ببخشید.

۵. بودجه خزش یا Crawl Budget

تعداد صفحاتی که ربات‌های جستجوی گوگل در سایت شما در یک بازه زمانی مشخص کراول می‌کنند، بودجه خزش نام دارد.

بودجه خزش کم می‌تواند منجر به یکی از مشکلات ایندکس شدن شود که بر روی رتبه و عدم حضور در صفحه نتایج جستجو (SERPs) تاثیر می‌گذارد. یکی از اقدامات مهم برای بهبود سئو فنی وب‌سایت‌های فروشگاهی و آنلاین بهینه کردن بودجه خزش است.

شما می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای بررسی بودجه خزش خود استفاده کنید.

برای بهبود بودجه خزش باید:

  • ساختار کلی لینک‌های خود را بهینه کنید.
  • محتوای تکراری را حذف کنید.
  • نقشه سایت را به طور مرتب به روز کنید.

۶. خزش یا کراول در وب سایت

شما می‌توانید از ابزارهایی مانند Screaming Frog ,SEMrush ,Ahrefs, و DeepCrawl  برای شناسایی و اصلاح انواع خطای HTTP استفاده کنید، از جمله:

  •  3xx: ارجاع (Redirection)
  •   4xx: خطای سمت کاربر (Client Error)
  •  5xx: خطای سمت سرور (Server Error) به کار ببرید.

شما همچنین می‌توانید عناوین صفحه گم شده یا تکراری، متن Alt تصویر، برچسب‌های H1، یا توضیحات متا (Meta Description) را با استفاده از این خزش شناسایی کنید.

۷. تگ کنونیکال (Canonical Tag)

گاهی اوقات در وب‌سایت‌های فروشگاهی بزرگ، صفحات محصول قابلیت دسترس یاز دسته‌بندی‌های چندگانه را دارند. چنین شرایطی اغلب منجر به URL هایی متفاوت با محتوای یکسان می‌شوند.

برای اجتناب از این مشکل، از تگ کنونیکال استفاده کنید. این تگ HTML ساده به موتور جستجو می‌گوید که کدام نسخه URL باید کراول شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود .

۸. Robots.txt

Robots.txt فایل‌هایی هستند که نشان می‌دهند که یک صفحه یا بخشی از یک وب سایت نباید توسط ربات‌های موتور جستجو کراول شوند.

استفاده از فایل Robots.txt به چند هدف کمک می‌کند:

  • صفحاتی که غیر عمومی هستند را مسدود می‌سازد. مانند صفحات ورود به سیستم، فرم‌ها یا صفحاتی که حاوی اطلاعات حساس هستند.
  • بودجه خزش را افزایش می‌دهد. صفحات غیر مهم را مسدود می‌کند.
  • جلوگیری از ایندکس شدن صفحات منابع: PDF ها، تصاویر و غیره.

این روزها، اغلب وب‌سایت‌ها از Robots.txt استفاده نمی‌کنند – چرا که گوگل در پیدا کردن و ایندکس کردن وب سایت‌ها بسیار خوب عمل کرده‌است.

با این حال، در وب سایت‌های فروشگاهی، چند نوع صفحه وجود دارند که بهتر است در فایل Robots.txt عنوان شود که کراول نشوند. رایج‌ترین این URL ها شامل موارد زیر هستند:

  • /cart.php
  • /checkout.php
  • /finishorder.php
  • /login.php

۹. تغییر مسیر صفحات محصولات ناموجود

اکثر فروشگاه‌های آنلاین صفحات کمی حاوی محصولات ناموجود دارند.

اگر چه داشتن تعداد کمی از چنین صفحاتی عادی است، اما می‌تواند منجر به خطای ۴۰۴ شود که به نوبه خود می‌تواند تاثیر منفی بر نتایج جستجوی شما بگذارد. علاوه بر این، اکثر بازدیدکنندگان خطای ۴۰۴ را آزار دهنده می‌دانند.

در عوض، شما می‌توانید URL را به مرتبطترین صفحه هدایت کنید.

اگر محصول خوب باشد، از تغییر مسیر 301 (دائمی) استفاده کنید. اگر نه می‌توانید از 302 استفاده کنید و به گوگل اجازه دهید که به ایندکس کردن URL ادامه دهد.

۱۰. مشکلات محتوای تکراری / ضعیف

مطالب تکراری با محتوای ضعیف می‌تواند مشکلات جدی را برای سئو وب سایت‌ها درپی داشته باشد.

یک واقعیت رایج این است که موتورهای جستجو به طور مداوم خود را برای پاداش دادن به وب‌سایت‌هایی که محتوای منحصر به فرد دارای بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند، بهبود می‌دهند.

از طرف دیگر، محتوای ضعیف به صفحات با محتوای بسیار کم و یا بدون محتوا اشاره می‌کند. این موارد معمولا شامل محصول بدون توصیف، صفحات آزمایشی، و صفحات دسته‌بندی ضعیف می‌شوند.

از آنجا که محتوای ضعیف برای تجربه کاربر خوب نیست، می‌تواند مثل یک مجرم بزرگ باشد که می‌تواند کیفیت وب سایت شما را کاهش دهد (در چشم‌ موتورهای جستجو).

به نوبه خود، این می‌تواند به طور جدی توانایی یک وب سایت برای رتبه‌بندی بالا در جستجوهای مرتبط را به طور جدی محدود کند.

در اینجاست که باید برای هر دو محتوای تکراری و ضعیف، باید از URL های کنونیکال برای کمک به موتورهای جستجو استفاده کنید تا درک کنند که تنها یک نسخه از صفحه‌ای وجود دارد که باید ایندکس شود.

۱۱. اصلاح خطاهای 3xx, 4xx, 5xx

کدهای وضعیت HTTP در واقع پاسخ سرور به درخواست مرورگر هستند. زمانی که کسی از وب سایت شما بازدید می‌کند، مرورگر یک درخواست برای سرور شما می‌فرستد، که سپس سرور با یک کد سه ‌رقمی پاسخ می‌دهد.

از پنج کد وضعیت رایج، دو مورد اول معمولا مسائل مهمی نیستند.

  • 1xx: سرور درخواست را پردازش می‌کند.
  • 2xx: این درخواست با موفقیت تکمیل شد.

سه مورد بعدی می‌توانند مشکل‌ساز باشد.

  • 3xx: درخواست دریافت شد، اما کاربر به جای دیگری تغییر مسیر داد. شامل خطاهای  300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, و 308 می‌شود.
  • 4xx: خطای سمت کاربر (Client Error). صفحه پیدا نشد. این به آن معنی است که درخواست انجام شد، اما از سمت وب سایت یک مشکل وجود داشته است. این مورد عموما زمانی ظاهر می‌شود که صفحه در وب سایت وجود ندارد. شامل خطاهای 400، 401، 403 و 404 می‌شود.
  • 5xx: به این معنی است که درخواست انجام شد، اما سرور نتوانست پاسخ دهد یا درخواست را کامل کند. شامل خطاهای 500، 501، 502، 654، 504، 506، 507، 509، و 510 می‌شود .

این کدهای وضعیت HTTP برای ارزیابی و سلامت سئو فنی وب سایت شما بسیار مهم هستند.

ربات‌های گوگل با این کدها به طور متفاوت از نظر نحوه کراول و ایندکس صفحات وب سایت شما رفتار می‌کنند.

در حالی که اکثر کدها نیاز به یک وضعیت اضطراری ندارند، 3xx, 4xx, و 5xx نیاز به توجه بیشتری دارند.

۱۲. رندرینگ ( Rendering)

رندرینگ یک وب سایت شامل URL های پردازش شده برای جاوا اسکریپت است. این اتفاق بعد از کراول URL رخ می‌دهد .

به طور کلی دو نوع از رندرینگ وجود دارد که در وب سایت‌ها صورت می‌گیرند:

  • رندرینگ در سمت کلاینت (CSR).
  • رندرینگ در سمت سرور (SSR).

CSR به جاوا اسکریپتی که توسط مرورگر از طریق چارچوب JS اجرا می‌شود، تکیه دارد. کلاینت کد منبع را درخواست خواهد کرد، سپس درخواست دوم را برای .js file خواهد کرد. که حاوی همه HTML در جاوا اسکریپت است.

در حالی که در SSR، پردازش تمام منابع یک صفحه در سرور انجام می‌شود. یک صفحه درخواست می‌شود، سپس HTML به مرورگر تحویل داده می‌شود، ارائه می‌شود برای JS و CSS دانلود می‌شود، سپس به ربات یا کاربر می‌رسد.

اگر صفحات به درستی نمایش داده نشوند این بدان معنی است که آنها به طور مناسب ایندکس نمی شوند. و به درستی در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی نمی‌شوند.

۱۳. سرعت صفحه

سرعت صفحه برای مدت‌زمان طولانی یک از مهمترین نکات رتبه‌بندی بوده ‌است.

سرعت صفحه که معمولا به عنوان “زمان بار گذاری صفحه” نیز از آن یاد می‌شود، به مدت زمانی اشاره دارد که سرور درخواست اولیه را دریافت می‌کند، آن را پردازش می‌کند و محتوا در مرورگر به نمایش در می‌آید.

هرچه سرعت صفحه بیشتر باشد، بهتر رتبه‌بندی می‌شود.

اگر به طور معمول صفحات وب سایت‌های فروشگاهی خود را با ابزار Google’s PageSpeed Insights آزمایش می‌کنید فرد عاقلی هستید.

این ابزار به شما زمان بارگذاری صفحات و نیز آنچه که سرعت آن‌ها را کاهش می‌دهد نشان می‌دهد.

۱۴. داده‌های ساختاریافته

داده‌های ساختاری را می توان برای افزایش محصولات فروشگاه آنلاین در نتایج جستجو در اسنیپت‌های غنی (Rich Snippet) به کار برد و به نوبه خود شانس بهتری برای رتبه‌بندی بالا به آن بدهید.

این داده‌ها برای موتورهای جستجو جزئیات بیشتری فراهم می‌کند که می‌توانند برای بهبود قابلیت دیده شدن، کلیک، و برتری نسبت به رقبا مزیت داشته باشند. انواع متداول داده‌های ساختار یافته شامل موارد زیر هستند:

  • نام محصول
  • رده‌بندی جامع
  • قیمت
  • دسترسی

اضافه کردن این Schema ها به صفحه محصول شما به طور ایده‌آل نشانه گذاری را  به موتورهای جستجو و افزایش شانس درجه‌بندی برای یک پرس و جوی مربوطه نشان خواهد داد.

در اینجا مثالی از آنچه که اسکیما باید شبیه آن باشد آورده شده‌است:

۱۵. HTTPS / SSL

HTTPS و SSL مربوط به امنیت وب سایت شما هستند.

یک برچسب SSL نشان می‌دهد که یک وب‌سایت، ایمن است و اتصال، رمزنگاری شده ‌است.

اگر یک قفل سبز را در مقابل URL در نوار جستجو ببینید، به این معنی است که وب سایت گواهی SSL دارد.

حدود پنج سال پیش، گوگل به روزرسانی‌هایی را در الگوریتم خود انجام داد و پس از آن ادعا شد که این یک سیگنال رتبه دهی سبک‌وزن است،  توجه به این نکته مهم است که 50٪ از نتایج جستجوی ارگانیک صفحه Google شامل وب سایت‌های هستند که دارای HTTPS هستند..

در مورد آن فکر کنید: اگر از یک وب سایت فروشگاهی بازدید کنید و علامت “ایمن نیست” را در کنار نشانی اینترنتی ببینید، چطور می‌توانید اطلاعات کارت بانکی خود را تحویل دهید؟

برای وب سایت خود و بازدیدکنندگان یک لطفی کنید و گواهی SSL دریافت کنید. این مورد علاوه بر جلب اعتماد مشتریان از نکات سئو فنی مهم برای وب سایت‌های فروشگاهی است.

۱۶. قابلیت استفاده در تلفن همراه

گوگل در ژوئیه 2019 به Mobile-first index تغییر کرد. این به این معنی است که گوگل نسخه موبایل یک وب سایت را به عنوان اساس برای ایندکس و تعیین رتبه‌بندی رصد خواهد کرد.

با ترکیب این واقعیت که تجارت موبایل هر سال به صورت تصاعدی رشد می‌کند، دیگر بهانه‌ای برای وب سایت‌های فروشگاهی وجود ندارد که از قابلیت استفاده از موبایل صرف‌نظر کنند.

در فرآیند اجرای استراتژی سئو فنی وب سایت‌های فروشگاهی (تجارت الکترونیک)، شما باید چندین عامل پیکربندی مهم را در نظر بگیرید:

  • طراحی رسپانسیو
  • طراحی پویا
  • استفاده از URLهای جداگانه

در رابطه با Mobile-first index، تعدادی از بهترین روش‌ها وجود دارند که باید دنبال شوند:

  • استفاده از داده‌های ساختار یافته
  • استفاده از کنونیکال تگ های درست
  • اطمینان حاصل کنید که ربات گوگل گوشی هوشمند می‌تواند به صفحات سایت شما دسترسی داشته باشد.
  • از متن، تصاویر و ویدیوهای معادل برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ استفاده کنید.

۱۷. AMP

پروژه AMP (صفحات موبایلی پرشتاب) توسط گوگل پشتیبانی می‌شود و یک چارچوب استاندارد شفاف برای صفحات موبایل با بارگذاری سریع تعریف می‌کند.

این استانداردها اساسا توسعه دهندگان را از استفاده از محتوایی که بارگذاری را به تاخیر می‌اندازند (مانند برچسب‌های تبلیغاتی) منع می‌کنند.

در رابطه با سئو، همه ما می‌دانیم که گوگل صفحات با بارگذاری سریع را دوست دارد. استفاده از AMP می‌تواند  رتبه صفحات موبایل شما را تقویت کند.

علاوه بر این، الگوریتم‌های رتبه‌بندی جستجوی گوگل صفحات AMP را ترجیح می‌دهند.

با این حال AMP می‌تواند موجب مشکلاتی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی – تجاری شود. AMP به طور معمول برای صفحات وب ایستا بهتر است. به این معنی که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی بر روی صفحات فروشگاهی پویا شود که شامل ویژگی‌های جاوا اسکریپت هستند.

حقیقت موضوع این است که AMP و صفحات فروشگاهی باهم به خوبی کار نمی‌کنند، حداقل تا کنون که اینطور بوده است.

در حالی که گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، توصیه می‌شود که در حال حاضر از AMP برای صفحات فروشگاهی دور بمانید.

۱۸. استفاده از آخرین تکنولوژی

این مورد دیگر نیازی به توضیح ندارد.

ما در عصری زندگی می‌کنیم که متاسفانه جرائم رایانه‌ای به طور مداوم اتفاق می‌افتد.

وب سایت‌های تجارت الکترونیک و فروشگاهی می‌توانند بسیار آسیب‌پذیر باشند اگر سیستم‌های خود، امنیت، به روزرسانی‌های اجرایی و غیره را به طور منظم ارتقا ندهند.

همیشه به خاطر داشته باشید که مهاجمان سایبری ساعت‌ها کار می‌کنند تا سوراخ‌ها و نقاط ضعف در تکنولوژی استفاده شده در وب سایت فروشگاهی و آنلاین را بیابند.

به همین دلیل است که پلتفرم‌های اصلی مانند Magento ،Shopify ،BigCommerce ، WooCommerce و غیره به طور مداوم سیستم‌های خود را تقویت و اصلاح می‌کنند.

با اینکه برچسب قیمت بر روی تکنولوژی تجارت الکترونیک پیشرفته ممکن است بعضاً زیاد باشد، اما در مقایسه با هزینه بالقوه نقص داده‌ها چیزی نیست – که می‌تواند اثرات جانبی نظیر از دست رفتن اعتماد مشتری باشد.

۱۹. انتقال پلتفرم

در ادامه‌ آخرین بخش در مورد استفاده از آخرین تکنولوژی تجارت الکترونیک، این امر احتمالا مستلزم انتقال پلت فرم است.

زمانی که این کار را انجام می‌دهید باید بسیار مراقب باشید تا موجب از دست دادن ارزش و رتبه سئو نشوید. در این فرآیند، اقدامات احتیاطی بسیاری وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید:

یک لیست از همه URL های موجود را مشخص کنید – این کار به خاطر این است که اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به درستی صفحات را در حین انتقال ارجاع و تغییر مسیر دهید.

در طول انتقال هر تغییری را لیست کنید – تغییرات در مسیر منو، بردکرامب، سلسله‌مراتب سایت، قوانین نام‌گذاری نشانی اینترنتی، و غیره.

  • فهرستی از URL های جدید ایجاد کنید که در سایت جدید اجرا خواهند شد.
  • یک نقشه تغییر مسیر ایجاد کنید – به همه نشانی‌های اینترنتی قدیمی با نشانه های جدید پس از تغییر سایت ارجاع متقابل کنید.
  • به  همه لینک‌های ساخته شده به صورت دستی توجه کنید.
  • لیستی از صفحات برجسته خود را ایجاد کنید.
  • رتبه بندی‌های جستجو را در نظر بگیرید.

۲۰. استفاده از کنسول جستجوی گوگل / گوگل انالیتیکس

امیدوارم که در حال حاضر مثل یک عقاب داده های GSC و GA را بپایید.

در یک وب سایت فروشگاهی، شما باید همیشه در کنسول جستجو به دنبال اطلاعاتی درباره ارزشمندترین کلمات کلیدی‌تان، بهترین و بدترین صفحات اجرایی باشید، و اینکه تعداد لینک‌های جاذبه‌ای شما چه میزان است.

در گوگل آنالیتیکس، یکی از مهم‌ترین موارد برای بررسی این است که افراد چگونه وب سایت تجارت الکترونیک شما را پیدا می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی از مردم از طریق فیسبوک و اینستاگرام فروشگاه آنلاین شما را پیدا کنند، نشان می‌دهد که ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم‌ها برای افزایش ترافیک (و فروش) یک حرکت هوشمندانه است.

علاوه بر این، صاحبان وب سایت‌های تجارت الکترونیک همیشه باید نسبت به تبدیل ونرخ پرش (Bounce Rate) هوشیار باشند. اگر شما میلیون‌ها بازدیدکننده دارید، با این حال، ضریب بازگشتی بالا و تبدیل کمی وجود دارد، این نشانه‌ای است که تلاش‌های سئو در ترافیک غلط انجام می‌شود.

آنالیزهایی که در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنلایتیکس وجود دارند اکسیر حیات وب‌سایت شما هستند.

اگر هنوز از این اطلاعات مطمئن نیستید هر روز آنها را بررسی کنید!

خلاصه

سایت‌های تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های آنلاین باید چندین جنبه از سئو فنی را در نظر بگیرند.

کلید در اینجا شناسایی و حل مسائل مربوط به سئو و سپس جلوگیری از عواقب فاجعه‌بار در دراز مدت است.

امیدوارم که ۲۰ مورد ضروری ذکر شده در این فهرست، نقطه شروع خوبی برای شما باشد.

آن‌ها را امتحان کنید تا ببینید آیا وب سایت شما تبدیلات فروش بیشتری خواهد داشت یا خیر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.