نرخ تبدیل چیست؟ 10 اقدام مهم در افزایش نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ

0
(0)

نرخ تبدیل چیست؟ اگر شما هم صاحب یک کسب و کار اینترنتی یا حتی فیزیکی هستید نرخ تبدیل برای شما مهم است. هدف همه ما در ایجاد کسب و کار، در وهله اول داشتن درآمد و یا افزایش درآمد می‌باشد. اما چطور؟ مثلا اگر تعداد افرادی که از مغازه شما دیدن می‌کنند بسیار زیاد ولی تعداد افرادی که خرید انجام می‌دهند انگشت‌شمار باشند یعنی یک جای کار می‌لنگد. یعنی نرخ تبدیل مشتری در مغازه شما پایین است. در مورد سایت هم همین مورد صادق است. تعداد بازدیدکننده‌هایی که از شما خرید می‌کنند یا تبدیل به مشتری شما می‌شوند مهم است. یکی از راه‌های افزایش مشتری، افزایش نرخ تبدیل است.

تا اینجای کار یک ذهنیت از اینکه نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست برای شما ایجاد شد. در ادامه با ما باشید تا این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. در این مقاله از پایگاه خبری – آموزشی سئوف قصد داریم تا درباره نحوه بهبود نرخ تبدیل و افزایش مشتری نیز صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

تبدیل و نرخ تبدیل Conversion Rate چیست؟

تبدیل بطور کلی نشان دهنده یک اقدام قابل اندازه‌گیری می‌باشد که باعث می‌شود یک مشتری بالقوه در جهت تبدیل شدن به یک مشتری واقعی پیشروی کند.

Conversion Rate یا نرخ تبدیل چیست؟ نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت درصدی از بازدیدکنندگان سایت که یکی از اهداف شما را برآورده می‌کنند نسبت به تعداد کل بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. حال این هدف می‌تواند فروش یک کالا، ثبت‌نام کاربر در سایت، تماس او با شرکت، گفتگوی آنلاین در سایت و یا پر کردن یک فرم باشد. اما هر چه که باشد در راستای اهداف سایت قرار دارد.

نرخ تبدیل به وضوح نشان می‌دهد که شما در متقاعد کردن مشتریان بالقوه خود (بازدیدکنندگان) نسبت به انجام کاری که می‌خواستید انجام دهند چقدر موفق عمل کرده‌اید.

نرخ تبدیل مشتری را چطور محاسبه کنیم؟

برای محاسبه نرخ تبدیل می‌توانید از فرمول آن استفاده نمایید. مقادیر لازم برای فرمول را از طریق آمار سایت و آمار داخل سرچ کنسول بدست آورده و در فرمول قرار دهید. اما فرمول نرخ تبدیل چیست؟ در تصویر زیر این فرمول را مشاهده می‌نمایید.

فرمول نرخ تبدیل چیست
conversion Rate چیست؟ – فرمول نرخ تبدیل مشتری – Conversion Rate Formula

در بحث بازاریابی مفهومی به نام قیف فروش (Sale Funnel) وجود دارد که مرتبط با نرخ تبدیل مشتری است. یک قیف دو دهانه دارد که یکی بازتر از دیگری است و از آن قسمت تعداد زیادی بازدیدکننده وارد می‌شوند. اما از سر دیگر آن تعداد کمی که تبدیل به مشتری شده‌اند خارج می‌شوند. این دقیقا همان پروسه تبدیل را نشان می‌دهد.

نرخ تبدیل بالا نشان‌دهنده موفقیت در کمپین‌های مارکتینگ و طراحی سایت است: یعنی کاربران چیزی که عرضه می‌کنید را دوست دارند و به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

اهداف سایت که بعنوان تبدیل در نظر گرفته می‌شوند

پس بطور خلاصه Conversion Rate یعنی تعداد کاربرانی که تبدیل می‌شوند، نسبت به تعداد کل کاربران. هر سایتی ممکن است چند اقدام مختلف را بعنوان “تبدیل شدن” یا Conversion تعریف کند. چند مورد از اهدافی که در سایت بعنوان تبدیل در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از:

  • خرید کردن
  • پرکردن یک فرم (مثلافرم تماس)
  • تماس با شرکت
  • شروع چت آنلاین روی سایت
  • عضویت و اشتراک (پولی یا رایگان، مثل اشتراک یک مجله)
  • ثبت نام در سایت
  • دانلود کردن چیزی (نسخه‌ای از نرم افزار، eBook، اپلیکیشن و غیره)
  • استفاده از چیزی (مثلا یک ویژگی جدید از اپلیکیشن یا نرم‌افزار)
  • بروزرسانی یک سرویس
  • هرنوع تعامل با سایت (زمان حضور کاربر، بازدید مجدد، تعداد صفحات بازدید شده)

مثلا در یک سایت فروشگاهی ممکن است “خرید کردن” بعنوان “تبدیل شدن” در نظر گرفته شود. در یک سایت دیگر کلیک کردن روی یک لینک می‌تواند بعنوان تبدیل شدن در نظر گرفته شود. و یا چند مورد مختلف می‌توانند برای یک سایت به معنای تبدیل شدن باشند.

مثال: فرض کنید ماهانه 20 بازدید از سایت شما صورت می‌گیرد که 1 مورد از این بازدیدها منجر به فروش محصول می‌شود. نرخ تبدیل مشتری در سایت شما برابر 1/20 یعنی 5 درصد خواهد بود. تصویر زیر این مثال را نشان می‌دهد.

چرا نرخ تبدیل مهم است؟

زمانیکه اقدامات مهم سئو را در سایت خود اجرا می‌کنید انتظار می‌رود بازدید سایت شما و نیز فروش سایتتان بالا برود. اما گاهی بنا به دلایلی ممکن است نرخ تبدیل تغییری نکند. پس اینکه بتوانیم نرخ تبدیل را اندازه‌گیری و ردگیری کنیم مهم است.

همانطور که گفتیم نرخ تبدیل مشتری، شاخصی از موفقیت بازاریابی سایت است. اگر نرخ تبدیل را ردیابی کنید می‌توانید بفهمید عملکرد سایت در بحث بازاریابی چقدر مثبت بوده است. یا مثلا یک صفحه خاص چقدر روی تبدیل شدن کاربران تاثیر داشته است. اگر صفحه‌ای در تبدیل مشتریان خوب عمل کرده است چه علتی داشته و اگر بد عمل کرده چه ایراداتی را باید برطرف کنید.

ممکن است ترافیک بالایی به واسطه سئو دریافت کنید. ممکن است نرخ کلیک ارگانیک یا CTR سایتتان افزایش یابد. اما تعداد افرادی که از شما خرید می‌کنند ثابت بماند و یا کاهش یابد. این یعنی با اینکه تعداد بازدیدکنندگان افزایش داشته اما نرخ تبدیل مشتری در سایت شما کاهش یافته است.

یعنی یک جای کار می‌لنگد!

اینجاست که باید ببینید مشکل از کجاست.

پس بررسی نرخ تبدیل در سایت مهم است. زیرا شما را متوجه نقاط ضعف و نقاط قوت و ایرادهای موجود در سیستم می‌کند. در ضمن با بهبود نرخ تبدیل بعد از مدتی هزینه‌هایی که برای افزایش فروش صرف کردید کاهش پیدا می‌کنند.

نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ
نرخ تبدیل چیست ؟ – نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ

بهینه‌سازی نرخ تبدیل چیست (CRO) و چرا باید به آن توجه کنیم؟

Conversion Rate Optimization یا CRO به معنی بهینه‌سازی نرخ تبدیل است و به فعالیت‌هایی اشاره دارد که باعث افزایش این شاخص می‌شوند.

بعنوان مثال فرض کنید ما یک دوره آموزشی ویدئویی در سایت قرار دهیم و آنرا بفروشیم. برای افزایش فروش یک بنر در بالای صفحه فرود قرار می‌دهیم با این عنوان: با خرید این دوره 50 درصد تخفیف برای دوره‌های دیگر دریافت کنید.

خوب تعداد بازدیدکنندگان مثل سابق است. اما تعداد افرادی که با این روش ممکن است خرید انجام دهند احتمالا افزایش می‌یابد. چرا که ممکن است کسی بجز این دوره به یک دوره آموزشی دیگر نیز نیاز داشته باشد و این تخفیف می‌تواند برای او بسیار جذاب باشد. بدین ترتیب با افزایش نرخ تبدیل مواجه خواهیم شد.

این مساله را در نظر داشته باشید که بهینه‌سازی نرخ تبدیل شامل اقداماتی است که کاربر آنرا می‌پسندد. پس دلخواه کاربر مهم است نه کارفرما. ممکن است یک کارفرما با انجام کارهای غیرضروری بخواهد CRO انجام دهد اما نتیجه نگیرد. پس توهم بهینه‌سازی را کنار بگذارید. همچنین ممکن است چیزهایی به ذهن مالک یک سایت برسد که فکر کند با انجام آنها به نرخ تبدیل خوبی خواهد رسید. در صورتیکه آمار و دلایل درست و علمی پشت یک ایده نباشد نمی‌توان با اطمینان گفت که بهبود آن باعث بهبود Conversion Rate می‌شود.

اما سوال اینجاست که چرا باید CRO را جدی بگیریم؟

1 – امید به پیشرفت داشته باشید

اگر اوضاع فروش یا تبدیل در سایتتان خوب نیست نگران نباشید. حتی سایت‌های بزرگ مانند دیجیکالا نیز از ابتدا با انبوهی از مشتریان مواجه نبودند. پس همیشه جای رشد دارید. اگر هم از اوضاع سایتتان رضایت دارید خوب سعی کنید با کمک CRO آنرا بهتر و بهتر کنید.

2- روش‌های تبلیغاتی هزینه زیادی نیاز دارند

شما می‌توانید بجای کار فنی روی سایت و بهینه‌سازی نرخ تبدیل، از تبلیغات پولی استفاده کنید. اما چند تفاوت بین این دو وجود دارد که باعث می‌شود ما CRO را به شما توصیه کنیم. اول اینکه تبلیغات هزینه هنگفتی دارد. در حالیکه CRO نیاز به کمی کار فنی و دانش دارد. هرچقدر هزینه کنید در فضاهای پربازده‌تری می‌توانید تبلیغ کنید..

دوم اینکه تبلیغات یک کار مقطعی است و هر زمان که تبلیغ انجام می‌دهید بازده شما بیشتر می‌شود و بعد از توقف تبلیغات ممکن است به حالت اول بازگردید. اما با افزایش Conversion Rate شما همیشه مشتریان خود را خواهید داشت. کافی است کمی نرخ تبدیل را ردیابی کنید و روی ایرادات خود کار کنید تا یک نتیجه همیشگی داشته باشید.

3- کاهش هزینه‌های تبلیغات و جذب مشتری در طول زمان

دو حالت را تصور کنید. در حالت اول در طول شش ماه 15 میلیون تومان برای تبلیغات هزینه می‌کنید. بعد از شش ماه دیگر نمی‌توانید هزینه بیشتری بکنید. در طول این شش ماه مشتریانی از مجرای تبلیغات با سایت شما آشنا می‌شوند و وارد سایت می‌شوند.

فرض کنید روی بهینه‌سازی نرخ تبدیل کار نکرده‌اید و مشتریان وارد سایت شما می‌شوند، اما به هر دلیلی تعداد بسیار کمی از آنها تبدیل به مشتری می‌شوند.

در حالت دوم شما روی نرخ تبدیل خود کار می‌کنید و این بار درصد بیشتری از افرادی که وارد سایت می‌شوند تبدیل به مشتری می‌شوند. خوب در این صورت هم بصورت طبیعی می‌توانید از ترافیک ارگانیک مشتری داشته باشید و هم با انجام تبلیغات، تعداد بیشتری از افرادی که با تبلیغات جذب سایت می‌شوند تبدیل به مشتری خواهند شد.

پس هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌کنید با بهینه‌سازی و افزایش نرخ تبدیل خیلی سریع‌تر به خود شما برخواهد گشت و حتی به سود بیشتری خواهید رسید.

4- افزایش درآمد

این مورد مرتبط با مورد قبلی است. با بهینه‌سازی نرخ تبدیل، فروش افزایش می‌یابد. زیرا درصد بالاتری از افراد به مشتری تبدیل می‌شوند. این افزایش تبدیلات باعث افزایش درآمد شما می‌شود. مثلا فرض کنید قبلا نرخ تبدیل مشتری سه درصد بود و از هر صد نفر سه نفر تبدیل به مشتری می‌شدند. و بطور متوسط از هر کدام 200 هزار تومان سود عاید شما می‌شد.

اما اکنون نرخ تبدیل شما هشت درصد شده است. اگر ماهانه 100 نفر به سایت شما سر بزنند قبلا از این صد نفر 600 هزار تومان سود به شما می‌رسید. اما اکنون یک میلیون و دویست هزار تومان به شما می‌‍رسد. این یعنی درآمد شما افزایش یافته و می‌توانید حتی آنرا برای تبلیغات بیشتر و جذب مشتری بیشتر هزینه کنید.

روش‌های افزایش نرخ تبدیل یا CRO – Conversion Rate Optimization

برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) و افزایش آن هم باید روی بهینه‌سازی سایت کار کنید و هم روی بهینه‌سازی ترافیکی که به سمت سایت شما هدایت می‌شود.

یک بخش کارمربوط به مفید بودن سایت، راحت بودن استفاده از آن، کاربرپسند بودن و داشتن محتوای خوب آن است. بخش دیگر مربوط به افرادی است که به سمت سایت هدایت می‌شوند. آیا آنها بطور بالقوه می‌توانند مشتری شما باشند یا خیر؟ آیا آنها همان مخاطبان هدف شما هستند؟ و یا هیچ ارتباطی بین نیازهای آنان و آنچه که شما ارائه می‌دهید نمی‌توان یافت؟

بطور کلی اگر نرخ تبدیل شما پایین باشد می‌توان گفت که یکی از این دو مورد اتفاق افتاده است:

طراحی سایت شما و طراحی صفحه فرود شما طوری است که انجام بعضی اعمال در آن ناکارآمد و یا دشوار است.

آنچه ارائه می‌دهید با مخاطبانتان سازگار نیست. مثلا خیلی گران است و یا از نظر ارزشمندی باارزش نیست.

در ادامه چند راهکار برای افزایش نرخ تبدیل در دیجیتال میارکتینگ ارائه می‌دهیم:

1- صفحات فرود طراحی کنید و روی آنها متمرکز شوید

یک صفحه فرود اختصاصی می‌تواند بسیار مفید باشد. تمرکز خود را روی هدایت ترافیک به سمت صفحات فرود بگذارید. بهینه‌سازی این صفحات باعث می‌شود که کاربر وارد صفحه فرود شود و با توجه به کاربرپسند بودن آن، زمان ماندگاری کاربر روی سایت و آن صفحه بیشتر شود.

یعنی احتمال اینکه کاربر از صفحه مورد نظر و بطور کلی از سایت شما خوشش بیاید زیاد است. در نتیجه احتمال اینکه یکی از اهداف شما را برآورده کند (یعنی تبدیل شود) هم زیاد است.

2- یک پاپ‌آپ به سایت اضافه کنید

طبق یک مطالعه در Sumo میانگین نرخ تبدیل مشتری برای تمام پاپ‌آپ‌ها 3.09 درصد است. هرچند اگر به درستی این روش را اجرا نمایید، تا نرخ 9.28 درصد نیز نرخ تبدیل را تجربه خواهید کرد.

پاپ‌آپ و افزایش نرخ تبدیل
راههای بهبود نرخ تبدیل چیست؟ پاپ‌آپ و تاثیر آن در نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ

چند نکته برای دریافت بیشترین Conversion Rate از پاپ‌آپ‌ها:

  • پیشنهادات مختلف را امتحان کنید تا به بهترین مورد برسید. مثلا PDF، محتوای پیشرفته، محصولات مختلف، سایر موارد مجانی.
  • پاپ‌آپ دارای تایمر با تاخیر 30 ثانیه‌ای باعث می‌شود کاربران آزرده نشوند.
  • بستن پاپ‌آپ باید برای کاربر راحت باشد.
  • یک کوکی تنظیم کنید تا پاپ‌آپ فقط یک بار برای هر کاربر ظاهر شود. بیشتر ابزارهای پاپ‌آپ این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.

این ترکیب باعث افزایش زیادی در نرخ تبدیل خواهد شد و نارضایتی‌ها را به سمت صفر خواهد برد. یعنی بدون آزردن کسی کسب سود خواهید کرد.

این تاثیر در نرخ تبدیل بسیار بزرگ خواهد بود و با استفاده از این روش می‌توانید از سایر راهکارهای پیشنهادی برای افزایش نرخ تبدیل چشم پوشی نمایید.

3- فیلدهای غیرضروری را از فرم‌ها حذف کنید

حتما پیش آمده که بخواهید یک فرم اینترنتی پر کنید. اما فقط چون تعداد فیلدهای آن زیاد بوده منصرف شده‌ باشید. بله! فیلدهای زیاد و غیرضروری در فرم یکی از قاتلین اصلی نرخ تبدیل است. باید همه فیلدهای اضافی و غیرضروری را حذف کنید و فقط آنهایی که برای رسیدن به هدفتان ضروری هستند را نگه دارید.

مثلا اگر شما یک سایت خرید برنج دارید شاید درج ایمیل در فرم ضروری نباشد. همچنین تاریخ تولد یا وضعیت تاهل و … که اصلا ضرورت ندارند.

4- افزودن Testimonial یا توصیه مشتریان، Review ها و لوگوها

هیچ کس دوست ندارد اولین نفری باشد که یک محصول را امتحان می‌کند. بعبارتی هیچ کس دوست ندارد یک محصول ناشناخته را امتحان کند. پس برای اینکه ذهن کاربران از این بابت به آرامش برسد بهتر است توصیه سایر مشتریان و نظرات آنها را قرار دهید.

همچنین در صفحه اصلی سایت خود می‌توانید لوگوهایی را قرار دهید که باعث ایجاد حس اعتماد برای کاربران جدید می‌شود. تایید شدن توسط توصیه‌های سایرین، باعث تسهیل روند تصمیم‌گیری کاربر می‌شود.

5- حذف عواملی که باعث حواس پرتی می‌شوند برای افزایش نرخ تبدیل

بدترین چیز درباره یک سایت این است که کاربر را به سمت مسیرهای مختلف زیادی ببرد.

صفحه فرود شما باید کاملا شفاف و تر و تمیز باشد و پیمایش در آن راحت باشد. اگر چیزی ضروری نباشد آنرا قرار ندهید. فقط روی آنچه بازدیدکنندگان نیاز دارند تمرکز کنید، نه هیچ چیز دیگر.

در صورت امکان و نیاز، فقط این موارد را پیاده‌سازی کنید (نه بیشتر).

  • تیترها و زیرتیترها.
  • سودمندی‌ها و ویژگی‌ها.
  • توصیه‌های سایر کاربران و Review ها.
  • جلوه‌های تصویری ترکیب شده با محتوای متنی که نشان‌دهنده چیزی است که شما ارائه می‌کنید.

موارد دیگری نیز هستند که می‌توان اعمال کرد. مثل باکس چت زنده، ویدئو، تاییدها و بازخوردهای تاییدی از دیگران و غیره. اما اصل موضوع همان است: تمام غیرضروری‌ها را حذف کنید. شما فقط می‌خواهید کاربرانتان روی چیزی که ارائه می‌دهید تمرکز کنند. همین و بس!

6- CTAها (Call to action) را در سایت تقویت نمایید

CTA عمومی یا فراخوان عمل معمولی مانند “Sign UP” و “Start Trial” باعث ایجاد بهترین نرخ تبدیل نخواهد شد. اما با کمی وقت گذاشتن جهت تقویت و بهبود اینها می‌توانید افزایش نرخ تبدیل را تجربه کنید.

مثلا در سایت‌های خارجی می‌توان با افزودن Yes به ابتدای عبارت، یک CTA جذاب ایجاد کرد. مثل مورد پایین.

در کل باید یک عبارت جذاب بنویسید. نه یک عبارت معمولی!

7- افزودن چت آنلاین جهت بهبود نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ

کاربران زیادی می‌خواهند خدمات شما را بخرند، اما تردید دارند. آنها دچار یک تردید طولانی هستند که باعث می‌شود آن گام اصلی را نتوانند بردارند.

ابزار چت آنلاین برای کمک به چنین افرادی بسیار مفید هستند.

درست مثل یک پاپ‌آپ، ابزار چت آنلاین هم خیلی راحت در سایت قرار داده می‌شوند.

8- تضمین بازگشت سرمایه جهت بهبود نرخ تبدیل مشتری

بعنوان صاحبان کسب و کار و بازاریاب می‌دانیم که مصرف‌کننده‌ها از ریسک دوری می‌کنند. آنها دوست ندارند پول خود را در جایی قرار دهند، مگر در صورتی که دلیلی برای اطمینان از بازگشت سرمایه شان وجود داشته باشد.

اگر نگران از دست دادن تمام فروش خود بخاطر مرجوعی‌ها هستید، باید بگویم هیچوقت اینطور نخواهد شد. تضمین بازگشت وجه فقط یک راه برای افزایش نرخ تبدیل نیست. بلکه راهی باری اعتمادسازی و کمک به مصرف‌کننده برای احساس امنیت نیز هست.

9- افزودن یک تایمر شمارش معکوس به سایت

طبیعی است که وقتی احساس کنیم داریم زمان را از دست می‌دهیم نگران شویم. پس افزودن یک تایمر شمارش معکوس به صفحه فرود، شاید همان چیزی باشد که برای استفاده از این حس نیاز است.

اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس می‌تواند باعث ایجاد حس ضرورت شود. و این حس نیز منجر به یک نرخ تبدیل بسیار بالا می‌شود.

10- انجام تست A/B روی تتر برای یافتن بهترین حالت

یک تیتر می‌تواند هم باعث افت و هم باعث ارتقاء یک صفحه فرود شود. در واقع، اگر روش نادرست را انتخاب کنید، بعضی کاربران بقیه مطلب را مطالعه نخواهند کرد. براحتی دکمه بازگشت را خواهند زد تا به دنبال موارد بهتر بگردند.

طبق گفته Copyblogger بطور متوسط، 80 درصد کاربران تیتر را می‌خوانند. اما فقط 20 درصد آنها بقیه مطالب را می‌خوانند. وقتی یک تست A/B روی تیتر انجام می‌دهید، متغیرهای زیر را مورد آزمایش قرار دهید:

  • طول
  • لحن
  • استفاده از آمار
  • استفاده از اعداد

البته تست A/Bرا می‌توان روی سایر موارد نیز آنجام داد. نه فقط برای عناوین و تیترها. این تست یک آزمایش از دو وجه مختلف یک چیز یکسان است. یعنی شما دو نسخه مختلف از یک محصول یا محتوا را مورد آزمایش قرار می‌دهید تا بفهمید کدام نسخه نرخ تبدیل بهتری دارد.

مثلا با تغییر رنگ صفحه، تغییر تیتر، تغییر نوع محتوا و … و قرار دادن اینها در اختیار کاربران می‌توانید ببینید با کدام نسخه از یک صفحه کاربران بیشتری تبدیل به مشتری می‌شوند.

سخن آخر

مفهوم نرخ تبدیل فقط مختص بحث سئو نیست. بلکه در جاهای دیگری نیز استفاده می‌شود. اما در این مقاله بطور خاص به مفهوم نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. گفتیم که Conversion Rate چیست. این مقدار، درصدی از کاربران که یکی از اهداف سایت را برآورده می‌کنند نسبت به کل کاربران را نشان می‌دهد.

افزایش نرخ تبدیل مشتری
افزایش نرخ تبدیل مشتری باعث می‌شود اهداف بیشتری در سایت برآورده شود.

این شاخص به این دلیل مهم است که اگر شما سئو سایت را بهبود ببخشید و بازدیدکنندگان زیادی بگیرید باز هم در صورتیکه آنها اهداف شما را برآورده نکنند از بابت داشتن سایت منفعت زیادی کسب نخواهید کرد. پس بهترین کار این است که روی افزایش نرخ تبدیل (علاوه بر سئو) کار کنید.

در این مقاله نکاتی برای بهبود این شاخص بیان کردیم. سایت‌های مبتدی به دلیل اینکه نرخ تبدیل پایینی دارند با رعایت نکات گفته شده معمولا افزایش نرخ تبدیل بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. اما در صورتیکه یک سایت چندین بار اقداماتی در راستای بهبود این شاخص انجام داده باشد، ممکن است در دفعات بعدی افزایش چندانی را تجریه نکند.

امیدواریم این نکات را بصورت عملی در سایت خود به کار ببندید تا با یک افزایش عالی در Conversion Rate مواجه شوید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. شاهان-s می گوید

    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما قرار میدید، من منتظر بخش گوگل آنالایتیکس هستم لطفاً فعالش کنید

    1. پریسا غفاری می گوید

      سلام ، ممنون از توجه و همراهیتون. آموزش گوگل آنالیتیکس رو حتما در برنامه هامون داریم که انشاالله در آینده ای نه چندان دور ارائه بدیم. همراه ما بمونید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.