اخطار گوگل در مورد پست مهمان

جان مولر (از گوگل) در توییتر اعلام کرد که گوگل نه تنها از پست مهمان برای برای دریافت بک لینک و رتبه بدش میاید بلکه چندین سال است که در حال کم اعتبار نمودن آن‌هاست.

جان مولر همچنین اعلام کرد که گوگل سالهاست از اطلاعات فراوانی برای آموزش الگوریتم هایش برای کم اعتبار نمودن پست های مهمان و جلوگیری از آنها برای دریافت رتبه استفاده می کند.

گوگل پست های مهمان را جریمه نمی کند

مطلبی که جان مولر عنوان کرده بود اشاره دقیقی به این نداشته چگونه گوگل می تواند پست های مهمان را تشخیص دهد و آنها را کم اعتبار تر کند.

در واقع جان مولر در مورد یک سری تکنیک‌های صحبت کرد که توسط برخی از افراد و شرکت ها برای دریافت رتبه استفاده می کردند. و این روش‌ها را بی‌فایده و قدیمی خواند.

مطلبی که در این مورد عنوان کرده بود در مورد سرویسی بود که شرکت Semrush برای پست های مهمان ارائه کرده بود.

شرکت Semrush سرویسی ارائه کرده بود که به وسیله آن ناشران می توانستند پست‌های مهمان را در وب سایت های مختلفی انتشار دهند. که گوگل این روش را لینک‌های غیر طبیعی دانست که در نهایت تیم Semrush سرویس را به صورت موقت یا دائمی غیر فعال کرده است.

چرا پست مهمان مشکل ساز است

در سال ۲۰۱۴ Matt Cutts (کارمند پیشین بخش موتور جستجوی گوگل) مقاله‌ای در مورد پایان یافتن دوره پست‌های مهمان برای دریافت رتبه نوشت. همانطور که میدانید ایشان به توصیه های دقیق و صحیح مشهور هستند.

یکی از دلایلی که انتشار پست مهمان برای دریافت رتبه را دچار مشکل می‌کند ابزارهایی هستند که به صورت اتوماتیک با دریافت کلمات کلیدی شما شروع به انتشار پست مهمان در یک سری وبلاگ و وبسایت می‌کنند.

در واقع گوگل اعلام می‌کند شما از پست مهمان برای دریافت رتبه استفاده نکنید بلکه برای افزایش اعتبار برند خود استفاده کنید. یعنی در واقع ما با پست مهمان باید به دنبال شناساندن خود به کاربران بیشتری شویم نه اینکه پست مهمان بگذاریم برای دریافت بک لینک.

جان مولر در ادامه صحبت هایش عنوان کرد اگر پست مهمان می گذارید باید تگ rel آنرا نو فالو بگذارید.

تحلیل و نتیجه‌گیری

صحبتهای جان مولر را می توان به عنوان توصیه ای درست در نظر گرفت زیرا او توصیه می کند که وقت و سرمایه خود را صرف کارهایی نمایید که برای شما کارایی ندارند، و یا اگر کارایی دارند در حال از دست دادن جایگاه خود هستند.

در واقع جان مولر به نمایندگی از گوگل توصیه می کند برای دریافت رتبه بهتر به اصول و آموزش های سئو بیشتر توجه کنید تا به روش‌های پولی و گذرا.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.