مطالعه روی صفحات نتایج جستجوی گوگل: سوالات متداول (FAQ) بیشترین نرخ کلیک را دارند

قبلا با انواع نتایج جستجو در مقاله SERPs چیست آشنا شده‌ایم. سوالات متداول یا FAQ یکی از انواع نتایجی است که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.

یک مطالعه روی نرخ کلیک نتایج جستجوی گوگل، نتایج قوی (Rich Results) که بیشترین نرخ متوسط کلیک را دارند پیدا کرده است.

یک مطالعه جدید دریافته است که تمام نتایج قوی (Rich Results) در صفحات نتایج جستجوی گوگل به شکل مساوی ساخته نشده‌اند. حداقل از حیث نرخ کلیک برابر نیستند.

مطالعات Milestone بیش از 4/5 میلیون کوئری را تجزیه و تحلیل کرده است. نتیجه این بود که کاربران در 58 درصد مواقع روی نتایج قوی کلیک می‌کنند، و در مقابل نرخ کلیک یا CTR برای نتایج معمولی (non- Rich Results) برابر 41 درصد است.

تعجب آور نیست که کاربران بیشتر دوست دارند روی نتایج قوی کلیک کنند تا روی نتایج ارگانیک معمولی.

نکته قابل توجهی که این پژوهش دارد این است که چقدر CTR می‌تواند بسته به نوع نتایج قوی تغییر کند.

بعضی از نتایج قوی ممکن است نرخ کلیکشان تا 87 درصد برسد.

مطالعه همچنین به نتایج برند شده و غیربرند نیز نگاهی دارد تا ببیند کدام یک کلیک بیشتری دارند.

نرخ کلیک یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو سایت می‌باشد. مقاله سئو چیست به شما کمک خواهد کرد تا درباره مفاهیم سئو، اطلاعاتی بدست آورید.

توصیه‌های این پژوهش را که می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا از نتایج جستجوی ارگانیک، کلیک بیشتری دریافت کنند در ادامه بیان می‌کنیم.

مطالعه صفحات نتایج جستجوی گوگل: توصیه‌های کلیدی

نرخ کلیک متوسط تمام نتایج صفحه اول اعم از نتایج قوی و نتایج استاندارد برابر 49.5 درصد است.

این یعنی نیمی از تمام جستجوها منجر به یک کلیک روی یک نتیجه ارگانیک می‌شوند.

باقی 50.5 درصد از جستجوهای بدون کلیک، کلیک روی نتایج پولی، و جستجوهای صوتی تشکیل شده است.

همانطور که اشاره شد، نتایج قوی نرخ کلیک 58 درصد دارند که بالاتر از میزان متوسط است. نتایج بدون کلیک پایینتر از 41 درصد نرخ کلیک دارند.

نتایج قوی با کلمات کلیدی برند کمی بهتر عمل می‌کنند. نرخ کلیک آنها 60 درصد است.

دو نوع از نتایج قوی شامل AMP و FAQ یا سوالات متداول، با جیزئیات بیشتری بصورت جداگانه بررسی شدند.

AMP برابر است با بیشترین و کمترین نرخ کلیک (CTR)

AMP هم شامل بیشترین CTR و هم شامل کمترین مقدار آن در این مطالعه بود.

نتایج ضعیف AMP بیشترین میزان کلیک را در هر 100 جستجو بدست می‌آورند، که برابر با 92 درصد است.

از طرفی مقالات AMP کمترین CTR را دارند که فقط 15 درصد می‌باشد.

یک مقاله AMP یک نسخه قوی از نتایج AMP است. پس بهتر است که مقاله AMP در بین نتایج استاندارد ایندکس شود تا اینکه در کروسل استوری‌های برتر.

FAQ یا سوالات متداول، نتایجی قوی با بیشترین عملکرد

نتایج قوی FAQ شامل کلمات کلیدی برند و غیر برند، نرخ کلیک متوسطی برابر 87 درصد دارند.

مطالعات Milestone می‌گوید که این بالاترین نرخ کلیک بین تمام انواع نتایج قوی است که تا کنون مطالعه شده است.

اگر کلمات کلیدی برند را از این معادله بیرون بکشید، CTR نتایج قوی FAQ تا 91 درصد بالا می‌رود.

FAQ ها نوعی از نتایج باکس پاسخ برجسته یا Featured Snippet هستند.

نتایج قوی ویدئویی نیز عملکرد خوبی دارند

در بیش از یک چهارم نتایج جستجو، با توجه به پژوهش انجام شده، نتایج ویدئویی در سایز کوچک نمایش داده می‌شوند.

نرخ کلیک برای نتایج قوی ویدئویی، شامل کلمات کلیدی برند و غیربرند 62 درصد است. که آن را به یکی از انواع نتایج قوی با بالاترین عملکرد تبدیل کرده است.

برخلاف نتایج قوی FAQ، وقتی کلمه کلیدی برند داخل کوئری بکار رود، ویدئوها کلیک بیشتری در جستجوی گوگل دریافت می‌کنند.

نرخ کلیک برای نتایج قوی ویدئو با کلمات کلیدی برند، 65 درصد است. این عدد برای نتایج بدون کلمات کلیدی برند 50 درصد است.

پژوهش Milestone این را هم ذکر می‌کند که ویدئوهایی که در کروسل کوچک گوگل قرار دارند در نیمی از مواقع از یوتیوب گرفته می‌شوند. به همین دلیل بهترین پلتفرم برای آپلود ویدئو یوتیوب می‌باشد.

بطور خلاصه:

یک استراتژی موثر برای پیاده‌سازی داده‌های ساختاریافته، و قرار گرفتن در بین نتایج قوی طی فرایند، پتانسیل این را دارد که عملکرد شما را در نتایج ارگانیک جستجو دوبرابر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.