گوگل نوع جدیدی از نتایج جستجو را آزمایش می‌کند: نتایج تعاملی (Interactive Search Results)

گوگل در حال آزمایش نوع جدیدی از صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است. این نتایج شامل عناصری تعاملی می‌باشند که عکس‌ها را پنهان و آشکار می‌کنند.

این تست یک آیکون جداگانه دارد که با کلیک روی آن تصاویری که در صفحه وب مربوطه حضور دارند آشکار می‌شوند.

خصوصیتی مثل این می‌تواند روی سایت‌هایی که تصاویر توصیفی دارند با دادن یک فرصت برای تاثیرگذاری روی کاربران جهت کلیک روی لینک سایت، CTR یا نرخ کلیک آن سایت را تحت تاثیر قرار دهد.

گوگل برای این ویژگی جدید مستنداتی تهیه نکرده است چون هنوز در حد یک آزمایش است.

این ویژگی به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد آیا کاربران با آیکون مورد نظر تعامل می‌کنند یا خیر. و به کاربران کمک می‌کند بفهمند آیا محتوای سایت با جستجوی آنها مرتبط است یا خیر.

مفید بودن این نوع از نتایج جستجو می‌تواند به توانایی مالکان سایت‌ها در انتخاب تصاویری که به کاربر در فهمیدن موضوع محتوا کمک می‌کنند بستگی داشته باشد.

گوگل نتایج جستجوی تعاملی را آزمایش می‌کند

این آزمایش شامل افزودن یک آیکون کوچک نمایش دهنده تصویر به نتایج جستجو می‌باشد.

وقتی روی این آیکون کلیک می‌کنید،تصاویری که داخل سایت وجود دارند نمایان می‌شوند. تصاویر به کاربران کمک می‌کنند که تشخیص دهند آیا این وبسایت مرتبط با هدف جستجوی آنها هست یا خیر.

گوگل روی جستجوهای زنده آزمایش انجام می‌کند

گوگل این ویژگی‌های جدید را روی درصد کوچکی از کل کاربران آزمایش می‌کند. همچنین بطورهمزمان از یک گروه کنترل نیز استفاده می‌کند تا مقایسه کند کاربران در همان زمان و احتمالا برای همان کوئری روی چه چیزی کلیک می‌کنند.

بطور کلی، هدف گروه کنترل این است که به پژوهشگران کمک کند بفهمند کاربران بدون این ویژگی جدید در شرایطی یکسان با شرایط کاربرانی که این ویژگی جدید برایشان فعال شده است، چه کاری انجام خواهند داد.

با داشتن یک گروه کنترل، پژوهشگران قادر هستند چیزهایی مثل رضایت کاربر را اندازه‌گیری کنند.

گوگل مقاله How Search Works را منتشر کرده که درباره این آزمایش زنده است و در آن اشاره می‌کند که سالانه بیش از 17 هزار آزمایش زنده را انجام می‌دهد.

گوگل اظهار کرده که:

ما آزمایشی روی ترافیک زنده انجام می‌دهیم تا ببینیم کاربران واقعی چطور با یک ویژگی خاص- قبل از رونمایی آن برای همگان- تعامل می‌کنند. ما این ویژگی را (در کوئری) فقط برای درصد کوچکی از کاربران که با 0.1 % شروع می‌شود فعال می‌کنیم.

بعد از جمع‌آوری داده به اندازه کافی، گروه آزمایش را با یک گروه کنترل که ویژگی جدید برایشان فعال نشده بود مقایسه می‌کنیم.

به یک لیست طولانی از معیارها نگاه می‌کنیم، مثلا اینکه کاربران روی چه چیزی کلیک می‌کنند، چه تعداد کوئری انجام شده، آیا کوئری‌ها رها شدند، چقدر طول کشید تا کاربر روی یک نتیجه کلیک کند و غیره.

این نتایج را برای این نیاز داریم تا ببینیم آیا درگیر شدن با این ویژگی جدید مثبت است یا خیر. تا مطمئن شویم که تغییراتی که ایجاد می‌کنیم، میزان مرتبط بودن و مفید بودن نتایج ارائه شده ما را برای همه کاربران افزایش می‌دهد.

تصاویر چنگانه در نتایج جستجو

ویژگی جدید اجازه می‌دهد چند تصویر در نتایج جستجوی تعاملی گوگل فعال شوند.

اگر این نتایج تعاملی برای همه کاربران فعال شود در اینصورت داشتن تصویری که دقیقا نشان می‌دهد موضوع صفحه درباره چه چیزی است مفید خواهد بود. پس محتوانویسان و مالکان سایت‌ها باید به این موضوع از قبل دقت کنند که تصاویری در مقالات داشته باشند که دقیقا موضوع آن صفحه را نشان می‌دهد.

این آزمایش اطلاعاتی فراهم می‌کند که نشان می‌دهد چطور یک عکس می‌تواند به درک موضوع محتوای یک صفحه کمک کند.

آیا شما نیز تاکنون جستجویی انجام داده‌اید که در صفحه نتایج با نتایج تعاملی مواجه شوید؟ درصورتیکه پاسخ شما مثبت است در بخش دیدگاه‌ها درباره این تجربه خود توضیح دهید.

این مقاله درصورت انتشار اخبرا جدید آپدیت خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.