مشکل گوگل در ایندکس مقالات جدید

گوگل تصدیق می‌کند که با مشکلی در ایندکس کردن مواجه شده که باعث شده مقالاتی که در بخش Top Stories صفحات نتایج جستجو (SERPs) ظاهر می‌شوند تحت تاثیر قرار بگیرند.

معمولا مشکلات و ایراداتی که در نمایش نتایج جستجو توسط گوگل یا در الگوریتم‌های آن پدیدار می‌شوند بین افراد می‌پیچد و خیلی از کاربران متوجه آن می‌شوند. اما در اینجا یک مشکلی که به تازگی بوجود آمده را بیان می‌کنیم که گوگل آنرا رفع کرد قبل از اینکه کسی متوجه شود. البته تاثیرات آن بزودی مشهود خواهد بود.

گوگل در حال حاضر در حال رفع این مشکل است.

این مساله از 11 سپتامبر 2020 و در ساعت 3 بعد از ظهر آغاز شد.

راستش را بخواهید مشکل برطرف شده است. ولی مساله، بازگردانی محتوا است که ساعت‌ها طول می‌کشد تا کامل شود.

گوگل می‌گوید:

ما در ایندکس مقالات جدیدی که در بخش داستان‌های برتر ظاهر می‌شوند یک مشکل داشتیم که حدود 3 بعد از ظهر شروع شد. اکنون این مشکل برطرف شده است، درهر حال بازگردانی کامل ساعت‌ها طول خواهد کشید، شاید کمی کمتر. وقتی این کار تمام شود بروزرسانی خواهیم کرد.

بخش رابط جستجوی گوگل، 12 سپتامبر 2020

تذکر: Top Stories نوعی از نتایچ جستجو هستند. در واقع نوعی از نتایج در قالب ریچ اسنیپت هستند که پست‌های برتر خبری را نمایش می‌دهند. برای آشنایی با سایر انواع ریچ اسنیپت می‌توانید مقاله ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست را مطالعه نمایید.

وقتی مشکل ایندکس مقالات جدید کاملا برطرف شود یک بروزرسانی انجام خواهد شد.

با این حال اهمیت موضوع در آن لحظه بسیار زیاد خواهد بود.

با توجه به اینکه مقالات بخش داستان‌های برتر باید به موقع باشند، بیشتر مقالاتی که در آن زمان برای آن بخش مناسب می‌بودند ممکن است مناسب نباشند و بازگردانی شوند.

با صرفنظر از اینکه محتوا در زمانی دیگر بازگردانی می‌شود، این یک ضرر واقعا بزرگ برای منتشرکنندگان اخبار محسوب می‌شود.

شرکت گوگل وقتی متوجه این مشکل شد، بخاطر اعتباری که دارد سریعا وارد عمل شد.

بعلاوه، گوگل به محض حل شدن مشکل، این خبر را به سئوکاران و مالکان سایت‌ها اعلام کرد.

این یکی از نادرترین زمان‌هایی بود که گوگل یک خطا را پیدا کرد و قبل از اینکه مردم متوجه شوند اصلا مشکلی وجود دارد آن را حل کرد.

معمولا وقتی مشکلاتی در ایندکس رخ می‌دهد، قبل از اینکه گوگل آنرا اطلاع‌رسانی کند شاهد گلایه‌هایی در توئیتر هستیم.

در واقع، برای گوگل خیلی غیرعادی نیست که این مسائل را از طریق شبکه‌های اجتماعی کشف کند و خود از طریق آنها متوجه مشکل رخ داده شود..

اما درباره این مساله خاص هیچ بحثی پیش نیامد (در رسانه‌های اجتماعی).

هرچند که این به آن معنا نیست که هیچ وقت کسی متوجه آن نخواهد شد. چنانچه منتشرکنندگان اخبار تاثیر آن را در گزارش‌های مربوط به ترافیک سایتشان مشاهده خواهند نمود.

مخصوصا کسانی که محتوایشان همواره در بخش داستان‌های برتر ظاهر می‌شود.

اگر شما هم جزء این دسته از مالکان سایت‌های خبری هستید، احتمالا ارزشش را داشته باشد که یک تفسیر در گوگل آنالیتیکس درباره رخداد این خطا انجام دهید.

همچنین زمان بازگردانی کامل محتوا را (که بعدا اعلام خواهد شد) به خاطر بسپارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.