بهترین سایت برنامه نویسی – 25 سایت برتر برای یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی

3.5
(4)

بهترین سایت برنامه نویسی چه سایتی می‌باشد؟ چه سایت هایی جز بهترین سایت آموزش برنامه نویسی به حساب می‌آیند؟ ، ما در این مقاله 25 سایت یادگیری برنامه نویسی و طراحی سایت و سایت یادگیری کد نویسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

یادگیری برنامه نویسی فقط برای متخصصان فناوری اطلاعات و مهندسان نرم‌افزار نیست. به دلیل اینکه همه کسب و کار ها در حال حاضر به کسب‌وکار آنلاین تبدیل‌شده اند. باعث شده است که بخواهند ظاهر یا کاربری و قسمت‌های سایت خود را طوری طراحی کنند، که دوست دارند کاربران سایت ببینند.

در این روزها اگر شما برنامه نویسی و کد نویسی را بلد باشید. می‌تواند یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی باشد که شما باید در اختیار دارید. که می‌تواند تأثیر زیادی بر پیشرفت کسب‌وکارهای امروزی داشته باشد. اگر می‌خواهید در فضای مجازی معروف شوید و ارزش خود را بالا ببرید، می‌توانید به کسب‌وکار ها برای پیشرفت و درآمد بیشتر کمک کنید.

اگر درباره سطح‌بندی برنامه‌نویسان کنجکاو هستید مقاله تفاوت برنامه‌نویس سنیور و جونیور را مطالعه کنید.

چرا باید برنامه نویسی یا کد نویسی یاد بگیرید؟

اگر در دنیای برنامه نویسی و کد نویسی برای سایت‌ها و اپلیکیشن ها تازه‌وارد هستید. قبل از اینکه هزینه و وقت خود را برای یادگیری یک‌زبان برنامه نویسی و یا نرم‌افزار صرف کنید. بهتر است خودتان برنامه نویسی و کد نویسی را با جستجو در اینترنت یاد بگیرید. و تشخیص دهید که چه چیزی برای شما مناسبت است و چه چیزی نیست. به‌علاوه یادگیری زبان‌های برنامه نویسی نیازی به هزینه زیادی ندارد. خیلی از منابع برای یادگیری هستند که یا رایگان‌اند یا و هزینه کمی نیاز دارند.

بازار کار برای متخصصان برنامه نویسی و کد نویسی و طراحان سایت هرروز بزرگ‌تر وسیع‌تر می‌شود. و بیشتر شرکت‌ها و کمپانی‌های سراسر دنیا به دنبال این هستند، که جای خالی برنامه نویس و طراح سایت خود را با فردی متخصص پر کنند. بر اساس مسیر یادگیری شما حتی شاید نیازی نباشد، که برای یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی هزینه‌ای صرف کنید.

دانش برنامه نویسی و کد نویسی مهارتی است که کارفرمایان و شرکت‌ها برای آن ارزش زیادی قائل هستند و آن را نادیده نمی‌گیرند.

از کجا می‌توانید به‌صورت آنلاین برنامه نویسی یا کد نویسی را یاد بگیرید؟

انواع مختلفی از روش‌ها برای یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی وجود دارد. ازجمله مسیرهای یادگیری از پیش‌ساخته شده که به‌عنوان دوره‌های آموزشی فردی نیز شناخته می‌شوند، که می‌توانید به‌صورت جداگانه خودتان تهیه کنید و از آن‌ها استفاده کنید. همیشه برای کسانی که به دنبال یادگیری برنامه نویسی هستند منابعی وجود دارد.

ما 25 سایت یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی به‌صورت حرفه‌ای را برای شما لیست کرده‌ایم. تا بتوانید از آن بهره بگیرد و حتی بتوانید به یک برنامه نویس یا طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید.

1. TREEHOUSE بهترین سایت برنامه نویسی پولی

دانشجوها می‌توانند در این سایت به بیش از 1000 ویدئو آموزشی درباره موضوعاتی مثل : طراحی وب، برنامه نویسی و کد نویسی موبایل که توسط متخصصان در سراسر جهان تهیه‌شده است دسترسی داشته باشند. همچنین کتابخانه آموزشی این سایت هرروز به‌روزرسانی می‌شود. تا آخرین اطلاعات و اخبار درزمینهٔ تکنولوژی‌های طراحی سایت و برنامه نویس و کد نویسی را در اختیار کاربران قرار دهد.

و آن‌ها را همیشه یک‌قدم از بقیه جلوتر نگه دارد. دانشجوها تمام چیزهایی که یاد گرفته‌اند را با انجام آزمون‌های آنلاین و چالش‌های برنامه نویسی تمرین می‌کنند. این نوع از تمرینانت به دانشجوها کمک می‌کند، که اطلاعاتی را که یاد گرفته‌اند را حفظ کنند و بتوانند این اطلاعات را در پروژه‌های واقعی، که بعداً انجام می‌دهند به کار بگیرند.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

زمانی که شما یک دوره آموزشی را به پایان برسانید، و در تمام تمرین‌ها رتبه خوبی را به دست آورید. مدارک بین‌المللی به شما اختصاص می‌یابد که می‌توانید آن را چاپ کنید و یا در رزومه خود قرار دهید. همچنین مدارک یا سرتیفیکت های شما برای شرکت‌هایی که در این سایت به دنبال برنامه نویس یا طراح سایت هستند قابل‌مشاهده می‌باشد. بعدازاینکه به‌صورت آزمایشی با این سایت کارکنید و از آموزش‌های آن استفاده کنید.

نیاز به تهیه اشتراک ماهیانه دارید، که اشتراک پایه آن 25 دلار در ماه است و اشتراک حرفه‌ای آن 49 دلار در ماه. صدها سازمان و مدرسه در سراسر دنیا از این سایت، برای اینکه مهارت‌های تخصصی بیشتری یاد بگیرند استفاده می‌کنند. به همین دلیل ما این سایت را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم، که هم مهارت‌های برنامه نویسی و کد نویسی را تخصصی یاد بگیرید و هم به شغل رویایی خود دست‌یابید.

2. KHAN ACADEMY

این سایت امکاناتی ازجمله تمرین‌های چالش‌برانگیز، پنل کاربری شخصی برای یادگیری مطالب و فیلم‌های آموزشی جذاب را به شما ارائه می‌دهد. برای دانشجوها این امکان فراهم‌شده است که هر جوری که دوست دارند به یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی بپردازند.

میلیون‌ها دانشجو از سراسر دنیا با زندگی‌های مختلفی در KHAN ACADEMY مشغول به یادگیری هستند. منابعی که در این سایت وجود دارد به 36 زبان مختلف ترجمه شده است. همچنین کلی دوره و مقالات آموزشی برای دانشجوها موجود می‌باشد، که می‌توانند مهارت‌های بیشتری درزمینهٔ برنامه نویسی و کد نویسی کسب کنند.

هدف این سایت این است که آموزش‌های رایگان و در سبک جهانی برای تمام مردم از سراسر دنیا و از هرجایی ارائه دهد. وقتی به دنبال یک دوره آموزشی منحصربه‌فرد می‌گردید، می‌توانید به هر منبع یا دوره‌ای دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید منابع خود را فیلتر یا بخش‌بندی کنید مثل فیلم‌های آموزشی، مقالات، دوره‌ها و تمرین‌ها.

این دوره‌های آموزشی برای کسانی است که اصلاً هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارند و می‌خواهند در سطح حرفه‌ای و تخصصی برنامه نویسی را یاد بگیرند و شغلی عالی برای خود پیدا کنند.

3. CODE SCHOOL

این سایت برای کسانی می‌باشد که به دنبال آموزش و یادگیری برنامه نویسی به‌صورت جذاب و تعاملی هستند. دوره‌های آموزشی که توسط این سایت ارائه می‌شود به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که همه آن‌ها مربوط به تکنولوژی هستند. دانشجوها باید بخش‌ها یا مسیرها را بررسی کنند، تا دوره‌ای که دوست دارند را پیدا کنند.

دانشجوها می‌توانند زبان‌هایی مثل HTML/CSS, JavaScript, Ruby, Elixir, PHP,.NET, Python, iOS, Git, SQL یا زبان‌های مختلف دیگر را یاد بگیرند. در این سایت مربیان و مدرس‌های حرفه‌ای و متخصصی وجود دارد، که با فیلم‌های آموزشی کاربردی و باکیفیت دانشجوها را راهنمایی می‌کنند. شما از طریق چالش‌های آنلاین کد نویسی هم یاد می‌گیرید و هم تمرین می‌کنید و بالا فاصله بازخورد و نتایج آزمون خود را می‌بینید.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

حتی برای اینکه انگیزه شما بیشتر شود به‌محض اینکه یک چالش یا تمرین را حل می‌کنید. امتیازی به شما اختصاص می‌یابد و با اتمام تمام بخش‌های یک دوره و تکمیل تمرین‌ها، شما یک مدرک و نشان تکمیل دوره را دریافت می‌کنید. و در داشبورد خود گزارشی از تمام فعالیت‌ها ازجمله امتیازات، مدارک و سرتیفیکیت ها، دوره‌های تکمیل‌شده و فیلم‌هایی که مشاهده کرده‌اید را دریافت خواهید کرد.

CODE SCHOOL تا حالا بیش از 1 میلیون دانش‌آموز را در بیش از 237 کشور مختلف آموزش داده است. زمانی که در CODE SCHOOL ثبت‌نام کنید به 70 دوره آموزشی همراه با 253 فیلم آموزشی و مقاله دسترسی خواهید داشت. هزینه اشتراک این سایت ماهانه 29 دلار می‌باشد و یا می‌توانید به‌صورت یکجا به قیمت 228 دلار برای یک سال پرداخت کنید، که می‌شود تقریباً ماهی 19 دلار و این‌یک تخفیف برای شما محسوب می‌شود.

4. EDX بهترین سایت برنامه نویسی نیمه رایگان

EDX یک پلتفرم آنلاین و عالی و کاملاً منبع باز و رایگان می‌باشد؛ که در سال 2012 توسط دانشگاه MIT و هاروارد تأسیس شد. به همین دلیل قطعاً شما درباره جدیدترین دانش‌ها و اطلاعات درباره تکنولوژی در این سایت اطلاعات کسب خواهید کرد.

EDX بیشتر از 90 کارمند در سراسر جهان دارد و شامل مدرسه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌ها و مؤسسات برجسته در کل جهان می‌باشد. شما می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را از 60 مدرسه عالی انتخاب کنید.

کسانی که در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام می‌کنند از سراسر دنیا می‌باشند. و می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره مهندسی، علم کامپیوتر، زبان‌های خارجی، نویسندگی، بازاریابی، زیست‌شناسی و خیلی از مسائل کسب کنند. EDX توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر دنیا پشتیبانی می‌شود. EDX باز در وقاع پلتفرمی از ایدکس می‌باشد، که شامل دوره‌های آموزشی آنلاین زیادی می‌شود که برایِ همه رایگان است.

افراد خوره فناوری اطلاعات و مدرس‌ها می‌توانند ابزارهای جدید و دوره‌ای آموزشی عالی و کاربردی را برای این سایت بسازند و راه‌حل‌هایی پیشنهاد دهند که به نفع دانشجو می‌باشد. ایدکس حتماً از نظرات آنان استقبال خواهد کرد.

5. COURSERA بهترین سایت برنامه نویسی با دوره های رایگان

از زمانی که سایت COURSERA در سال 2012 تأسیس شد، به یک شرکت آموزشی بزرگ و پول‌ساز، برای مباحث آموزشی و تکنولوژی تبدیل شد. که شامل بیش از 1000 دوره آموزشی می‌شود که حاصل تلاش‌های 119 موسسه آموزشی می‌باشند. دوره‌های آموزش برنامه نویسی و کد نویسی رایگان زیادی در این سایت وجود دارند که همه حاصل دسترنج دانشگاه‌های معروفی مثل استنفورد و دانشگاه واشنگتن می‌باشند. به‌علاوه دوره‌های آموزشی زیاد دیگری نیز وجود دارند که با هزینه کمی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

این دوره‌های آموزشی در زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی موجود می‌باشند. موضوعات دوره‌های آموزشی شامل کسب‌وکار، علم داده و علوم رایانه می‌باشد. هر دوره‌ای که در این سایت موجود است توسط بهترین مؤسسات آموزشی جهان تدریس شده است. از سخنرانی‌های ویدئویی گرفته تا انجمن‌های گفتگو، جلسات آموزشی و تمرین‌ها و چالش‌های بررسی‌شده توسط استادان.

کسانی که دوره خود را به پایان برسانند گواهینامه یا مدرک پایان دوره دریافت خواهند کرد. این دوره‌ها از 6 تا 4 هفته ممکن است طول بکشد و قیمت آن معمولاً از 29 تا 99 دلار می‌باشد. و هرکسی می‌تواند از طریق گوشی تبلت و لب تاب یا کامپیوتر به این دوره‌ها دسترسی داشته باشد.

6. CODEWARS بهترین سایت برنامه نویسی همراه با چاشنی بازی

این وب‌سایت به‌صورت سرگرم‌کننده و خلاقانه برای یادگیری برنامه نویسی ساخته‌شده است. کل آموزش‌های برنامه نویسی در شکل بازی‌هایی ارائه می‌شود، که باید آن‌ها را به پایان برسانید و در آن‌ها برنده شوید. به این چالش‌ها “کاتا” گفته می‌شود. هر چه شما این چالش‌ها را پشت سر بگذارید، شرایط برای شما سخت‌تر و بازی‌ها پیچیده‌تر می‌شوند.

شما می‌توانید زبان برنامه نویسی که می‌خواهید یاد بگیرید را خودتان انتخاب کنید. مثل C++, Java, JavaScript, Rust, Ruby, SQL, PHP, Swift, TypeScript, Crystal و زبان‌های دیگر. شما با به چالش کشیدن فکرتان در این بازی‌ها و حل آن‌ها مهارت خود را به‌صورت شگفت‌انگیزی تقویت می‌کنید.

کاتا توسط جامعه CODEWARS ساخته شده است تا به تقویت مهارت‌های مختلف شما کمک کند. دانش‌آموزان می‌توانند برای تسلط بر زبان‌های برنامه نویسی موردعلاقه خود بیشتر تمرین کنند، یا شاید بخواهند که زبان دیگری که زیاد با آن آشنا نیستند را یاد بگیرند.

دانش‌آموزان می‌توانند از مرورگر خود استفاده کنند، که هم ‌بازی‌ها را انجام دهند و مسائل را حل کنند و هم امتیاز و پیشرفت خود را دربازی‌های زبان برنامه نویسی مشاهده کنند. CodeWars با رویکردهای خلاقانه، جدید و بهینه‌شده‌ای به آموزش برنامه نویسی می‌پردازد که مطمئناً به دانش‌آموزان در حفظ اطلاعاتی که یاد می‌گیرند کمک می‌کند.

7. FREECODECAMP بهترین سایت برنامه نویسی کاملا رایگان

هدف اصلی Free Code Camp آموزش کد نویسی و برنامه نویسی به افرادی است، می‌خواهند برنامه نویسی یاد بگیرند تا بتوانند مسائل و چالش‌های شرکت‌ها در کل دنیا راحل کنند. FREECODECAMP بیش از 30 میلیون چالش برنامه نویسی را حل کرده و بیش از 1.4 میلیون دلار درزمینهٔ توسعه زبان‌های برنامه نویسی کمک کرده است.

علاوه بر همه این‌ها، بیش از 4000 نفر به لطف دوره‌های ارائه‌شده توسط FREECODECAMP به شغل برنامه نویسی رویایی خود رسیده‌اند.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

دوره‌هایی مثل HTML5، CSS3، JavaScript و موارد دیگر در این سایت وجود دارد. دانش‌آموزان درحالی‌که از چت روم‌های برنامه نویسی استفاده می‌کنند می‌توانند با سایر کد نویس ها و برنامه‌نویس‌ها در شهر خود نیز در ارتباط باشند. دانش‌آموزان می‌توانند هر طوری که دلشان می‌خواهد یاد بگیرند، نه‌فقط در کامپیوتر و لب تاب بلکه در صورت نیاز از طریق گوشی‌های اندروید و آیفون نیز می‌توانند یادگیری را ادامه دهند.

در حین یادگیری برنامه نویسی، افراد می‌توانند کدها و برنامه‌های خود را در اختیار افراد واقعی فرار دهند تا از آن استفاده کنند و نظرشان را بگویند. این دوره‌های آموزشی همراه با تمرین و ها و آزمون‌های تعاملی ارائه می‌شوند؛ و بهترین نکته این است که برای همه رایگان می‌باشد.

8. GITHUB بهترین سایت برنامه نویسی برای برنامه نویس ها

از GitHub می‌توانید به‌عنوان یک مرجع اشتراک‌گذاری کدها و برنامه‌های خود استفاده کنید. بیش از 500 کتاب رایگان درزمینهٔ برنامه نویسی در این سایت وجود دارد، که بیش از 80 زبان برنامه نویسی مختلف را به شما آموزش می‌دهد. کارمندان این سایت کاملاً سخت کار می‌کنند تا مطمئن شوند که این منابع دقیق و کاربردی به‌روزرسانی می‌شوند.

9. THE ODIN PROJECT

این سایت یک نسخه رایگان از سایت Viking Code School است، که به بوت کمپ برنامه نویسی و کد نویسی آنلاین معروف می‌باشد. هدف این سایت این است که دانش‌آموزان برای یادگیری هر چه‌بهتر درزمینهٔ طراحی سایت و کد نویسی روش و راهی درست را دنبال می‌کنند؛ که آیا این کار را به‌درستی انجام می‌دهند و برنامه نویسی را به بهترین شکل یاد می‌گیرند یا نه.

دانش‌آموزان حین آموزش در این مسیر، برای ساختن نمونه کارهای خود تلاش می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند و در آینده در شرکت‌های برجسته استخدام شوند.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

پروژه اودین پیش از هزاران پروژه‌های ایده عال برای کمک به دانشجویان در این مسیر ارائه کرده است. آن‌ها همچنین با آموزش و تمرین کردن در کنار سایر دانشجوها سریع‌تر یاد می‌گیرند و حتی می‌توانند از دیگر دانشجوها در مسائل خود کمک بگیرند. دوره‌هایی که برای دانشجوها در این سایت وجود دارد شامل: آموزش طراحی سایت، آموزش برنامه نویسی وب، زبان برنامه نویسی Ruby، ​​HTML5، Ruby on Rails و CSS3، jQuery و JavaScript می‌باشد.

در آخر می‌توانند به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب‌سایت در شرکت‌ها استخدام شوند. پروژه اودین دارای هرزان فیلم آموزشی، مقالات، پست وبلاگ و دوره آنلاین باکیفیت برای هر موضوع دارد. آن‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا هنگام گذراندن دوره‌ها، پروژه‌هایی عملی برای خود بسازند.

10. MIT OPENCOURSEWARE بهترین سایت برنامه نویسی از دانشگاه MIT

درواقع پذیرش در دانشگاه MIT کار سختی است، اما هرکسی که کامپیوتر داشته باشد، می‌تواند بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای به دوره‌های آنلاین آن دسترسی پیدا کند. این سایت یک کتابخانه آموزشی آنلاین از هر موضوعی است که در آن تدریس می‌شود. همه می‌توانند از آن استفاده کنند حتی بدون نیاز ورود به سیستم یا حساب کاربری. این وب‌سایت برای مشاهده کلیه مطالب و دوره‌های دانشگاه MIT راه‌اندازی شده است.

کاربران می‌توانند دوره‌های آنلاین موجود در سایت اصلی را اینجا رایگان مشاهده کنند، حتی می‌توانند نتایج را از طریق گزینه‌های دوره، مانند ارزیابی، یادداشت سخنرانی، فیلم و صدا و داشتن یک کتاب درسی آنلاین فیلتر کنند. هدف OCW MIT این است که مدرسان دوره‌ها، برنامه‌های درسی خود را بهبود بخشند. که باعث می‌شود دانش‌آموزان منابع بیشتری برای موفقیت در آموزش خود پیدا کنند.

دانشجویانی که از طریق OCW برنامه نویسی یاد می‌گیرند، می‌توانند دوره‌های خود را کاملاً رایگان انتخاب کنند و هر طوری که دلشان می‌خواهد آن را به پایان برسانند.

11. UDACITY

مأموریت UdaCity ارائه آموزش‌های آنلاین مقرون‌به‌صرفه، قابل‌دسترس، بسیار کارآمد و جذاب برای کل جهان است. آن‌ها معتقدند كه آموزش برای همه انسان‌ها یك نیاز دائمی می‌باشد. و به دنبال ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان خود هستند، تا در تحصیلات و مشاغل خود به موفقیت برسند.

آموزش یک تجربه مادام‌العمر‌است و زمانی برای شما مفید است که آن را به کار بگیرید. این موضوع به دانش‌آموزان کمک می‌کند، تا در هنگام تحصیل و همچنین در زندگی روزمره پس از فارغ التحصیل شدن به موفقیت برسند.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

هدف این سایت این است که مهارت‌هایی که امروزه موردنیاز بازار کار است به شما آموزش دهد. و مدارکی را به شما ارائه می‌دهد که توسط کارفرمایان مورد تایید می‌باشد. فقط با کسری از هزینه در حد مدارس دولتی، آموزش ارزشمندی را می‌توانید دریافت کنید.

شرکت‌های برجسته امروزی مانند فیس بوک، گوگل، IBM و AT&T به دنبال برنامه نویس های متخصص می‌باشند. مدرسان، بازرسان و مربیان این سایت مطمئن می‌شوند افرادی که در دوره های آموزشی شرکت می‌کنند، آن را کامل یا بگیرند و برای شغل موردنظر خود آماده ‌شوند. دانش‌آموزان می‌توانند اساس طراحی سایت را به‌صورت رایگان بیاموزند، درحالی‌که دوره‌های پیشرفته‌تر گران‌تر هستند.

12. CODE AVENGERS

در اینجا دانش‌آموزان دقیق مثل متخصصان برنامه نویسی آموزش می‌بینند؛ و هزاران دستورالعمل گام‌به‌گام، چالش برنامه نویسی، آزمون و فیلم آموزشی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود که تمام این منابع توسط مدرسان متخصص پشتیبانی می‌شود. دانش‌آموزان با یادگیری نحوه ساخت وب‌سایت‌ها و برنامه‌های ساده آموزش خود را شروع می‌کنند، اما به‌سرعت می‌توانند برنامه‌های پیچیده و کاملی را بسازند که به خانواده، دوستان و حتی کارفرمایان خود نشان دهید.

Code Avengers بیشتر تلاش می‌کند که دانش‌آموزان در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر شوند، چه بخواهند به شغل رویایی خود برسند، چه اینکه تکنولوژی بسازند که جهان را تغییر دهد یا شرکت فناوری خود را تأسیس کنند.

این سایت بیش از 1 میلیون دانش‌آموز موفق دارد، که از 190 کشور در سراسر جهان می‌باشند. دانشجویان می‌توانند یک دوره آزمایشی 7 روزه را با دسترسی محدود و 5 درس هر دوره را امتحان کنند. اما برای دسترسی نامحدود باید هزینه کنند، با این هزینه می‌توانند به همه دوره‌های آموزشی، آزمون‌ها، پروژه‌ها و کانال‌ها دسترسی داشته باشند.

13. DAVID WALSH BLOG

دیوید والش یک توسعه‌دهنده وب و مهندس نرم‌افزار 33 ساله است که به‌عنوان: مهندس ارشد نرم‌افزار برای شرکت موزیلا، نویسنده فنی وبلاگ، سخنران جلسه و کنفرانس‌های برنامه نویسی در سراسر جهان، توسعه‌دهنده اصلی MooTools JavaScript Framework، خالق افزونه های MooTools، بنیان‌گذار اسکریپت شناخته می‌شود.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

پیش‌ازاین، دیوید مهندس نرم‌افزار در SitePen، مشاور BestBuy، مشارکت‌کننده اسناد در Dojo Toolkit و ناظر پروژه در Dzone بوده است. دوید وبلاگ خود را برای ارائه اطلاعات در مورد JavaScript، AJAX، PHP، WordPress، CSS، HTML5 و موارد دیگر ایجاد کرده است.

14. TUTS+ بهترین سایت برنامه نویسی برای همه حوزه های تکنولوژی

این سایت یک منبع عالی برای آموزش رایگان است نه‌تنها تعداد زیادی آموزش رایگان دارد، بلکه آموزش‌ها و دوره‌هایی باقیمت عالی نیز به شما ارائه می‌دهد. بیش از 570 دوره ویدئویی در این سایت وجود دارد، که توسط متخصصان در حوزه‌های مختلف تدریس شده است و شامل همه مباحث نیز می‌باشد.

نه‌فقط مباحث مربوط به کامپیوتر. بلکه Tuts + کتاب‌های الکترونیکی هم منتشر می‌کند. Tuts + هزاران آموزش رایگان به دانشجویان می‌آموزد، که چگونه با نرم‌افزارها کار کنند: از برنامه‌های وب گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه و هر آنچه شما تصورش را بکنید.

کاربران می‌توانند از طریق جستجو در سایت آنچه را که به دنبالش هستند، در بین کل دوره‌ها و کتاب‌های الکترونیکی پیدا کنند. Tuts + سه مدل آموزش مجزا را برای کسانی که کاملاً تازه‌کار درزمینهٔ برنامه نویسی هستند پیشنهاد می‌کنند.

  • برنامه نویسی وب، که درباره ساختار، و ابزارهای طراحی سایت می‌باشد.
  • وردپرس، که به شما کمک می‌کند در کار با افزونه‌ها و قالب های آن متخصص شوند.
  • و برنامه نویسی موبایل که به افراد یاد می‌دهد چگونه برنامه‌های شگفت‌انگیز را برای همه سیستم‌عامل‌ها، ازجمله Android و iOS بسازند و منتشر کنند.

15. SITEPOINT

SitePoint منبع کاملی برای توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان وب است. که اشتیاق خود را برای ساختن چیزهای باورنکردنی در اینترنت به اشتراک بگذارند. این سایت توسط متخصصین وب برای دانش‌آموزان در حوزه طراحی سایت ساخته‌شده است.

و به طراحان، توسعه‌دهندگان، کارآفرینان، تولیدکنندگان محصولات و برنامه نویسان کمک می‌کند. کسانی که به دنبال اطلاعات هستند می‌توانند کلمات کلیدی خود را در کادر جستجو تایپ کنند و مقالات مرتبط را مشاهده کنند.

بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی
بهترین سایت برنامه نویسی ، سایت آموزش برنامه نویسی ، سایت یادگیری برنامه نویسی ، سایت یادگیری کد نویسی

حتی می‌توانید مقالات را بر اساس دسته‌بندی و نام نویسنده فیلتر کنید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند زبان برنامه نویسی موردنظر خود را به‌سادگی با استفاده از کادر جستجو پیدا کنند. دوره‌های آموزی این سایت شامل HTML و CSS، JavaScript، PHP، روبی، موبایل، طراحی و زبان انگلیسی، وردپرس، جاوا و موارد دیگر است.

16. HTML5 ROCKS بهترین سایت برنامه نویسی برای یادگیری HTML

این سایت در سال 2010 راه‌اندازی شده است، و از منابع، آموزش‌ها و آخرین به‌روزرسانی‌های زبان HTML5 ساخته‌شده است. این سایت کاملاً رایگان است، حتی برنامه نویسان می‌توانند با برخی از کدهای HTML5 موجود در این سایت تمرین کنند. این سایت از یکسری دوره‌ مقدماتی طراحی سایت پیشرفته‌تر می‌باشد، و مکان خوبی برای شروع افراد تازه‌وارد نیست.

کاربران می‌توانند به‌راحتی به دنبال آنچه می‌خواهند بگردند، یا می‌توانند از تمام آموزش‌های سایت استفاده کنند. این آموزش‌ها توسط افراد مختلفی نوشته‌شده است، که درزمینهٔ های مختلف برنامه نویسی وب و کد نویسی تخصص زیادی دارند.

17. HACK.PLEDGE()

این سایت شامل جامعه‌ای از برنامه نویسان است، که به یکدیگر کمک می‌کنند تا درزمینهٔ نرم‌افزار حرفه‌ای شوند. کسانی که از این سایت استفاده می‌کنند به برنامه نویسان آموزش می‌دهند و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند. Hack.pledge () به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که معلمان و دانش‌آموزان دائماً در حال تبادل اطلاعات باشند. و زمان کمتری را برای فکر کردن صرف نوشتن کدهای پیچیده کنند…

17. HACK.PLEDGE()
17. HACK.PLEDGE()

دانش‌آموزان می‌توانند در مشاوره‌های رایگان خود را به‌محض نیاز از مدرسان دریافت ‌کنند. ازآنجاکه کل سایت رایگان می‌باشد، افراد می‌توانند در هر زمان که مناسب آن‌ها است، به همان اندازه‌ای که می‌خواهند و یا نیاز دارند، مشاوره رایگان دریافت کنند.

18. AGUPIEWARE

این سایت یک پروژه مستقل است که درواقع برخی از مؤسسات برتر در ایالات‌متحده را موردبررسی قرار داده است. سپس، برنامه‌های درسی مشابه دوره‌های رایگان ارائه‌شده توسط MIT، برکلی، کارنگی ملون و کلمبیا را برای دانش‌آموزشان جمع‌آوری کرده است. و بعد برنامه‌ها به 15 دوره تقسیم شدند: 3 کلاس مقدماتی، 7 کلاس اصلی و 5 رشته انتخابی.

گرچه این وب‌سایت به شما گواهینامه یا مدرک پایان دوره نمی‌دهد، اما برای افرادی که به دنبال برنامه نویسی و کد نویسی کامپیوتری هستند، مکانی عالی برای شروع می‌باشد.

دوره‌های یادگیری آنلاین بر اساس مسیر یادگیری که دانش‌آموز می‌خواهد طی کند، به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. مانند پایتون، علوم کامپیوتر، سوئیفت، تست نفوذ و امنیت و لینوکس. علاوه بر دوره‌ها، وبلاگ با مقالاتی در مورد آخرین اخبار مربوط به کامپیوتر و نحوه تأثیر فناوری بر زندگی ما نیز ارائه‌شده است.

19. CRUNCHZILLA

این سایت که از 4 قسمت Data Maven، Code Maven، Code Monster و Game Maven تشکیل‌شده است. دارای آموزش‌های تعاملی برای افراد در هر سنی می‌باشد، که می‌توانند با کد نویسی آزمایش کنند، برنامه بسازند و یاد بگیرند. Code Monster برای برنامه نویسان جوان 9 تا 14 ساله است؛ که ساده‌ترین آموزش این سایت می‌باشد.

اما همچنین می‌تواند به بزرگ‌سالان و افراد کنجکاو که مطمئن نیستند از کجا شروع کنند، کمک کند. Code Maven پیچیده‌تر از Code Monster است و برای سنین 13 سال به بالا در نظر گرفته‌شده است.

19. CRUNCHZILLA
19. CRUNCHZILLA

این سایت چالش‌هایی دارد که دشوارتر هستند و به عمق و توضیحات بیشتری در مورد مشکلات برنامه نویسی می‌پردازند. Game Maven برای افرادی می‌باشد که قبلاً در برنامه نویسی تجربه داشته‌اند. این سایت یک آموزش گام‌به‌گام برای نوشتن 3 بازی کامپیوتری مختلف می‌باشد.

Code Maven، Code Monster و Game Maven به‌صورت آموزش‌های تعاملی هستند که کدها را می‌توانند آنلاین و در مرورگر اجرا کنند. Data Maven مقدمه‌ای بر آموزش برنامه نویسی است که برای ایجاد کنجکاوی در دانشجو‌ها طراحی‌شده است.

20. DASH GENERAL ASSEMBLY

این سایت خیلی سرگرم‌کننده است. به طوری که اصول طراحی سایت و برنامه نویسی وب را از طریق پروژه‌هایی که به‌سادگی در مرورگر شما قابل‌اجرا هستند، آموزش می‌دهد. کاربران HTML5 و روش صحیح کد نویسی آن را یاد می‌گیرند. نحوه ایجاد وب‌سایت‌های زیبا و مدرن را می‌آموزند.

و یاد می‌گیرند که چگونه یک طرح و قالب سایت و محتوا را طراحی کنند. CSS3 به کاربران کمک می‌کند، تا صفحات فرود کاملاً کاربردی که شامل صفحات منو مدرن، طرح‌های چند ستونی و طرحی متناسب و ریسپانسیو با تلفن همراه است را طراحی کنند.

برای ایجاد یک رابط کاربری پویا که فعالیت‌های کاربر را مدیریت می‌کند. و ایجاد جلوه‌های رابط کاربری مانند انیمیشن‌ها یا جلوه‌هایی که بازدیدکنندگان وب‌سایت شمارا کاملاً خوشحال می‌کند، JavaScript را باید یاد بگیرید.

21. CODECADEMY بهترین سایت برنامه نویسی همراه با مدرک پایان دوره

Codecademy بهترین منبع یادگیری برنامه نویسی به‌صورت آنلاین و تعاملی می‌باشد. CODECADEMY مثل مدارس دولتی که به‌طور سنتی برنامه نویسی را آموزش می‌دهند، فکر نمی‌کند. بلکه این شرکت راهی برای آموزش برنامه نویسی و آوردن کلاس آموزش به فضای آنلاین پیداکرده است.

CODECADEMY با ارائه یک تجربه جذاب آموزشی در حال ساخت آموزش‌هایی است که جهان برای اکنون و آینده به آن نیاز دارد. بیش از 24 میلیون نفر از Code Academy برای یادگیری آموزش برنامه نویسی و کد نویسی به‌صورت آنلاین استفاده می‌کنند.

21. CODECADEMY
21. CODECADEMY

CODECADEMY دوره‌های آموزشی JavaScript، HTML و CSS، PHP، jQuery، Ruby و Python را به‌صورت تعاملی و رایگان ارائه می‌دهد. بیش از 300 ساعت محتوای آنلاین برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌صورت رایگان. دوره‌هایی که در دسترس هستند، به هر شخصی کمک می‌کنند تا حرفه‌ای شود.

22. INFINITE SKILLS BY UDEMY

این شرکت طیف وسیعی از آموزش‌های آنلاین را ارائه می‌کند. و با استفاده از فیلم‌های ضبط‌شده باکیفیت بسیار بالا همراه با پروژه عملی و فایل‌های تمرین، به شما آموزش می‌دهد. هر دوره توسط مدرسان و کارشناسان آموزش‌دیده که در آموزش ویدئویی تخصص دارند تولید و بررسی می‌شود.

در حال حاضر، بیش از 689،000 دانشجو در 331 دوره شرکت کرده‌اند. همه دوره‌ها برای همه قابل انتخاب هستند و هم رایگان هستند و هم پولی. دوره‌های رایگان برای مبتدیان در نظر گرفته‌شده است تا راهی را انتخاب کند که بیشتر دوست دارند.

23. LYNDA

LYNDA یک برنامه جدا از LinkedIn است. و شامل 5،877 دوره آموزشی درزمینهٔ تکنولوژی، کسب‌وکار و طراحی گرافیک می‌باشد، که توسط مدرسانی متخصص تدریس می‌شوند. فقط در بیش از 600 دوره آموزشی برنامه نویسی نرم‌افزار، و بیش از 700 دوره در طراحی سایت و برنامه نویسی وب به‌تنهایی وجود دارد.

کاربران می‌توانند از یک دوره آزمایشی رایگان 10 روزه استفاده که شامل دسترسی نامحدود برای انتخاب هرچیزی که می‌خواهند از کتابخانه گسترده آموزشی یاد بگیرند می‌باشد. همچنین دانش‌آموزان از کارشناسان برجسته در آن زمینه آموزش می‌بینند

23. LYNDA
23. LYNDA

و می‌توانند در هرجایی از این آموزش‌ها استفاده کنند، در کامپیوتر، لب تاب، دستگاه همراه و یا تبلت. Lynda مسیرهای یادگیری عالی نیز را ارائه می‌دهد که شامل دوره آموزشی از قبل ضبط‌شده برای افرادی می‌باشد، که مسیر شغلی خاصی را در ذهن دارند.

بعد از دوره آزمایشی رایگان 10 روزه، کاربران می‌توانند یک اشتراک پایه را انتخاب کنند، که فقط با 29.99 دلار در ماه شروع می‌شود و اجازه دسترسی نامحدود به همه دوره‌ها و موارد دیگر را به کاربران می‌دهد.

24. CODEHS

این سایت هر چیزی که برای آموزش علوم کامپیوتر لازم است را در برای شما آماده کرده است. و بیشتر از خود افراد برای ایجاد دوره‌های آموزشی استفاده می‌کند. این سایت مبتنی بر وب، یک ابزار برای مدرسان می‌باشد. مدرسان همه مواردی که برای تدریس کلاس خود نیاز دارند را در اختیار خواهند داشت،

ازجمله برنامه درسی، تمرینات، فیلم‌های آموزشی و غیره. مدرسان همچنین می‌توانند کلاس خود را متناسب با نیازهای خودتنظیم کنند و بهترین نکته این است که نمره دانش‌آموزان به‌صورت خودکار ثبت می‌شود.

25. UDEMY

این سایت آموزشی آنلاین در سال 2010 تأسیس شد. و می‌تواند به‌عنوان روشی برای یادگیری افراد باشد، که به دنبال بهبود مهارت‌های شغلی خود هستند. تعداد کمی از دوره‌های رایگان برنامه نویسی در این سایت وجود دارد، که از طریق فیلم‌های آموزشی قابل‌مشاهده هستند.

اما دوره‌هایی هم باقیمت‌های مناسبی در دسترس هستند. این سایت یک بازار جهانی برای آموزش و یادگیری آنلاین است، جایی که دانش‌آموزان مهارت‌های جدید را می‌توانند یاد بگیرند.

25. UDEMY
25. UDEMY

دوره‌های زیادی برای کد نویسی و برنامه نویسی در دسترس می باشد. که از رایگان تا بیش از 200 دلار قیمت دارند. اما دوره‌های رایگانی هم هستند که کسی که هیچ زمینه‌ای از برنامه نویسی نداشته باشد، می‌تواند دوره موردعلاقه خود را پیدا کند و ازآنجا شروع به یادگیری کند.

دانش‌آموزان می‌توانند ببینند که دوره‌های آموزشی در سیستم 5 ستاره چه رتبه‌ای دارند، حتی می‌توانند دیدگاه سایر دانشجویان در مورد این دوره را نیز ببینند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 3.5 / 5. تعداد رای: 4

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. فاطمه می گوید

    سلام خوبین منم می خوام برنامه نویسی به صورت آنلاین تو خونه یاد بگیریم

    1. seof می گوید

      سلام منابع زیادی است اگر وقت کافی دارید دورهای سون لرن پیشنهاد میشه خیلی جامع توضیح دادن ولی دورهاشون یکم طولانیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.