یک محتوای عالی چه جور محتواییه؟ 6 اصلی که یک محتوا رو عالی می کنه

0
(0)

هممون می دونیم که محتوا پادشاهی می کنه

با این وجود ما همچنین می دونیم که در کل چیزی که به عنوان یک محتوای عالی شناخته می شه در حال تکامل یافتنه. مخصوصا وقتی کاربرا شروع به سرچ کردن محتوا می کنن و هضم یا درک محتوا هر فرد با فرد دیگر متفاوته سئوف بهترین شرکت طراحی سایت در ایران.

همانطور که گرایشات محتوایی و بازاریابی در حال تغییر است، تاکتیک ما در تولید محتوا نیز باید به همین ترتیب تغییر یابد. و باید به سمت محتوا سئو شده بریم.

در غیر اینصورت باید از خیر فرصت هامون برای در اولویت قرارگرفتن و مفید ماندن بگذریم

قبل اینکه دکمه انتشار رو بزنی یک بررسی اجمالی از محتوات بکن تا مطمئن شی اصول عالی بودن درش رعایت شده

1- محتوای عالی حاوی ویدیو هستش

این روزا عکس ها و متون کافی نیستن.

تکنولوژی در حال پیشرفت هست و دسترسی به تولید محتوا برای یک فرد عادی که تولید محتوا می کند رو به افزایش است.

برای همین استراتژیست ها باید از دنیای مدرن عقب نمانند. و در حال حاضر زمان به سمت پخش زنده اینترنتی و ویدیو ها تمایل داره.

باور نداری؟ کافیه فقط سوالای زیر رو از خودت بپرسی

  • وقتی در حال مرور شبکه های اجتماعی و در کل وب هستید با چه چیزی بیشتر ارتباط برقرار می کنید؟
  • چه جور محتوایی بیشتر از همه شما رو مجذوب خودش می کنه و درگیر کنندس؟
  • چه چیزی باعث می شه که شما با یک برند یا فرد ارتباط برقرار کنید؟
  • قبل از خرید وقتی می خواید به اطلاعات جزئی تر از آن دست یابید به چه چیزی نگاه می کنید؟

مایلم که حدس بزنم اون چیزمعمولا یک شکلی از محتوای ویدیوییه. حالا چه توسط برند ها تهیه شده باشه، چه توسط مشتریان

ویدیو به مصرف کنندگان کمک می کنه تا راجع به چیزی که قصد خریدشو دارن بیشتر بدونن و تصمیم معقولانه تری  بگیرند و یه جورایی استفاده کردن ازش هم آسون تره.

ویدیو و پخش زنده بسیار محبوبیت دارند و این محبوبیت ادامه دار خواهد بود. به خصوص اینکه همینطور به تعداد پلتفورم هایی که پخش زنده رو برای کاربران فراهم می کنند، اضافه می شه

به جای اینکه با کلام اعتماد مخاطبانت رو به خودت جلب کنی، بهشون نشون بده

این کارو می شه با بودجه های حاصل از تولیدات پایین و پیدا کردن ویرایشگر های ویدیو کم هزینه اما کاربلد در سایت فیور Fiverr انجام داد.

2- محتوای عالی جواب سوالات را می دهد

وقتی شخصی سوالی رو در موتور جستجو وارد می کنه دنبال چیزی هست، درسته؟

  • جوابی برای یک سوال
  • اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات
  • چجوری یک کاری رو انجام بدیم

حتی وقتی فردی کلیدواژه ای  رو وارد می کنه که هیچ شباهتی به یک سوال نداره، باز هم می شه از ان کلید واژه سوالی که مدنظرش هست و یا نوع اطلاعاتی رو که می خواد جمع آوری کنه رو برداشت کرد.

حتی با استفاده از ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مانند نرم افزار  SEMrush یا Answer The Public و یا حرکت کردن( اسکرول کردن) در صفحات لود شده حاصل از جستجو کلید واژه در موتور جستجو SERPs  می توان به راحتی سوالات مرتبط با تقریبا تمامی کلید واژه ها را شناسایی کرد.

وقتی در حال انجام فرایند تولید محتوا هستید، می تونید این سوالات و یا کلید واژه های دنباله دار (کلید واژه های 3 تا 4 کلمه ای) را پیاده سازی کنید. این کار موجب تولید محتوایی مملو از اطلاعات می شه  که  در نتیجه هیچ سوالی برای خوانندگانتون باقی نمی ذاره

برا مثال: اگر شخصی کلید واژه (دستورالعمل سوپ مرغ) رو جستجو کنه می تونید اینطور فرض کنید که می خواد طرز تهیه سوپ مرغ رو بدونه ما در نهایت اونا بیشتر از این می خواهن بدونن.

با اسکرول کردن (حرکت کردن) تا صفحه ی میانی صفحات نتایج جستجو SERP ، می تونید جعبه ی جستجو “مردم همچنین سوال می کنند” رو مشاهد کنید که می تواند سوالات مرتبط با همان واژه ی اصلی که جستجو کردید را برای شما لیست کند.

یک تولید کننده محتوای خوب به جای گذاشتن یک دستورالعمل با تفاسیر کم، تمامی این سوالات را و یا تعدادی از آن هارا در سرتیتر و متن خود پیاده سازی می کند.

در عوض این کار، جایزه شما، رتبه ای بهتر از سوی موتورهای جستجو خواهد بود.

مردمی که تا به حال بهشون دسترسی پیدا نکرده بودی، به تو دسترسی پیدا می کنند و به جای یک دستورال پخت مختصر،تمامی محتویاتتون رو هضم می کنند.

3- محتوای عالی باید ارجینال باشه. اصل نه یک کپی

منظور من از ارجینال یا اصل اینه که محتوای عالی باید به گوگل بفهمونه که سایت شما به خوانندگان چیزی رو ارائه می ده که بقیه سایت ها اراده نمی دن

  • یک دید گاه یا زاویه جدید
  • اطلاعاتی که سایر هنوز تهیه نکرده اند

محتوایی که نمی توان بیشتر از چند بار گفته شود.

جان مولر، وبمستر گوگل، به ما گفته که گوگل محتویات شما رو فقط به خاطر اینکه وجود داره نمی تونه ایندکس کنه. محتویات باید کارامد، خاص،قانع کننده و یا کیفیت بالایی داشته باشه.

خاص در واقع می تونه کلمه ی مترادف ارجینال یا اصل باشه.

ایده های شما، پیامتان و هویت کلی شمت باید ارجینال باشد

بازآفرینی مداوم محتویات شخص دیگه عاری از ارجینال بودن هست

اگر ابتکار و یا بدویتی در محتویات شما نباشه، شاهد فقدان کلیک ها، لینک ها و رتبه ها خواهید بود.

4- محتوای عالی توسط کاربر تولید می شه

محتوایی که از طریق تقویت یک کاربر تاثیرگذارنده یا معروف ( یا کاربراینفلوئنسر) تولید شده به مراتب موفقیت آمیز تر از محتوای تولیدی توسط یک برند است

چرا؟

چون افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) و شخصیت های معروف مثل دوستان ما هستن و مردم به آنها به عنوان یک بیزینسی که سعی در فروش محصولاتش دارد نگاه نمی کنند

مصرف کننده ها با مردمی که از اون ها پیروی می کنند یا در فضای مجازی دنبال می کنن حس نزدیکی دارن  و فکر می کنن  که می تونن  به اون ها اعتماد کنند

از طریق اونهاس که پیگیر مد و فشن مدنظرشون می شن، دستورالعمل های غذاهای خوشمزه خانگی رو یاد می گیرن، نصیحت های مربوط به سلامت و تناسب اندام رو گوش می دن و خیلی کارهای دیگه

با مردم می توان به نحوی ارتباط برقرار کرد ولی با بعضی از برند ها نه

درحالی که احساس می شه هر کسی می تونه یک فرد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر باشه، مشارکت با یک اینفلوئنسر مناسب می تونه برای هر نوع بیزینسی به هر اندازه ای شاهکار کنه

از اونجایی که یک فرد عادی بزرگسال روزانه 5 برابر اطلاعاتی که هم نوعش 50 سال پیش دریافت می کرد رو داره دریافت می کنه. به طور یقین می شه گفت این اطلاعات به طور مستقیم از شبکه های اجتماعی بدست اومده

بخش خیلی خوب کار کردن با یک اینلوئنسر یا سفیر یک برند اینه که دیگه نیازی نیست خودت محتوا رو تولید کنی

این دیکه کار اوناس. برای همین می گیم تولید شده توسط کاربر

پس قبل اینکه سراغ کسی بری راجع بهشون فک کن و محتویاتی که برای اون شخص جذابیت داره رو مد نظر داشته باش

بعد با اینفلوئنسر مرتبطی که می تونه محتویاتی رو تولید کنه که موجب درخشش بیزینست بشه شریک شو

5- محتوای عالی عمدی و نتیجه محور است

به طور دلبخواهی یا الکی محتوا تولید نکن

محتوا تولیدی باید هدفمند باشه و برای رسیدن به اون هدف باید برنامه ریزی مشخص کرد.

وقتی در حال ایده پردازی و تولید ایده ی جدید هستید،چیزهایی که میخواید کنار هم قرار بدید و اینکه چجوری می خواید اون رو اجرا کنید، همه را با هدف خاصی انجام بدید.

  • مخاطبین شما بیشتر با چه جور محتویاتی ارتباط برقرار می کنند؟
  • چه موضوعاتی بیشترین کلیک را دریافت می کند.طولانی ترین بازدید ها کدام مطالب هستند؟
  • چه چیزی موجب مشارکت یا فروش فراوان می شه

این ها سوالاتی است که باید قبل از شروع به نوشتن از خودتون بپرسید.

این سوالها در مرحله ی ایده پردازی شروع می شه و بر اساس چیزی که می خواهید بهش دستیابید ، در تعیین نوع مطالب تولیدی شمابهتون کمک می کنه

شکل زیر مثالی از انواع محتویاتی است که می بایست بر اساس هدفی که  مدنظرتون هست تولید کنید

محتویات شما، همچنین باید محصولی از داده ها باشه

به گزارشات تبدیل ((Conversion Reports و فروش هایتان نگاه کنید. تحلیلات محاسباتی خود را بررسی کنید و اونارو به کار ببرید

این گزارشات بی دلیل اونجا نیس و در نهایت بهت کمک می کنه که به هدف اون محتوا برسی

6- یه محتوای عالی عنوانی جذاب داره

یک عنوان گیرا خوانندگان احتمالیتون رو تحریک می کنه

موجبشون می کنه که می خوان رو وبسایتتون کلیک کنن یا خیر

اگر عنوان محتویاتتون نامفهوم، خسته کننده و کلی باشه، ممکنه کلیکی دریافت نکنید

اگر عنوانتون جالب، جذاب باشه و طوری باشه که خواننده ها احساس کنن با کلیک نکردن بر روش چیزی رو از دست می دن، احتمال اینکه رو وبسایتتون کلیک شه زیاده

برای مثال: “امکانات جدید و باحال برای وب سایت”  در مقابل “اگر وبسایتتون این Add-On  رو نداره، شما رقابت رو باختید”

شما بر رو کدوم کلیک می کنید؟

شخصا، من می دونم که رو دومی کلیک می کنم چون یه حس فوریت بهم می ده و منم کلا از مریضی FOMO (ترس از دست دادن یا عقب موندن از چیزی)  رنج می برم.

پیش خودت می گی ” اگر وب سایت من این ویژگی که دارن راجع بش می گن  رو نداشته باشه، ممکنه باعث شه من چیزی رو از دست بدم”

آخری درست مثل تمام این وب سایتای HTML سطح پایینه آموزشیه

هیچ چیز جذابی توش نمی بینیم. خاص نیس و با دیدنش هیچ حس از دست دادنی بهمون دست نمی ده

در جمع بندی

سری بعد که خواستی دکمه نشر رو بزنی، اول مطمئن شو تمامی نکته ها گفته شده در محتوای تولیدیت گنجانده شده باشه

راه های خیلی زیادی برای تولید محتوا هست اما تعداد خیلی کمی از این راه ها یک محتوا رو عالی می کنه

هرموقع شک داشتی همیشه داده ها را چک کن تا مطمئن شی محتویاتت در بهترین حالت و در سطح عالی داره عمل می کنه

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.