لینک‌های متنی چه رابطه‌ای با رتبه بندی دارند؟

0
(0)

آیا لینک‌های متنی یک عامل رتبه بندی هستند؟

لینک‌های ورودی یا Inbound Links، به چشم گوگل از نظر کیفیت و وزن با هم متفاوت هستند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی که کارشناسان می‌گویند می‌تواند یک پیوند با ارزش بالا را، از یک پیوند کم ارزش جدا کند زمینه و متنی است که لینک بر روی آن قرار می‌گیرد.

زمانی که لینکی بر روی یک محتوای مرتبط با خود قرار بگیرد، قطعا تاثیر بیشتری در برابر پیوندی که به طور تصادفی در یک متن ظاهر شده است خواهد داشت.

پیوندهای متنی یک عامل رتبه بندی هستند

لینک‌های متنی

پیوند متنی Contextual Link، به لینک ورودی اشاره می‌کند که به URL مرتبط با محتوایی که پیوند در آن ظاهر می‌شود اشاره دارد.

پیوند متنی ارزش بیشتری به محتوا می‌دهد و برای خواننده مسیر درک آن محتوا را هموار می‌کند به طور مثال، اگر یک مقاله به منبعی لینک می‌دهد تا زمینه بیشتری برای درک موضوع فراهم کند، به آن پیوند متنی می‌گویند.

این نوع پیوندها به طور طبیعی با محتوا در جریانند.

گفته شده است که این نوع لینک‌ها یک عامل رتبه بندی در موتور جستجو گوگل هستند و وزن این پیوندها از سایر آن‌ها بیشتر است.

یک پیوند متنی با کیفیت بالا ارزش بیشتری از چند لینک کم کیفیت دارد، از این رو کارشناسان به صاحبان سایت توصیه می‌کنند که به جای لینک گذاری‌های اضافه و متعدد از لینک‌های متنی استفاده کنند.

تغییرات گوگل درباره لینک‌های متنی

یکی از الگوریتم‌های گوگل، PageRank، به طور کلی بر روی پیوندها ساخته شده است و تفاوتی نداشت که پیوند متنی باشد یا نه تنها عاملی که بر روی رتبه بندی آن تاثیرگذار بود تعداد پیوندهای موجود در یک صفحه بود که هر چقدر بیشتر باشد بهتر است.

اما در سال 2012 اولین تاثیر گذاری لینک‌های متنی بر روی رتبه بندی جستجوهای گوگل را با الگوریتم پنگوئن شاهد بودیم.

پنگوئن باعث شد رتبه گیری در گوگل با لینک‌های هرز سخت تر شود و تا حدی غیر ممکن از این رو با این بروز رسانی، گوگل درباره رتبه گیری پیوندها با تغییراتی مواجه شد که بتواند تشخیص دهد کدام پیوند ارزشمند تر و کدام از ارزش کمتری برخوردار است.

ویژگی‌های یک پیوند متنی

از خصوصیات یک لینک متنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • لینک ‌گذاری آن به صورت طبیعی انجام می‌شود
  • URL پیوند شده مرتبط با مقاله است
  • زمانی که کاربر بر روی آن کلیک می‌کند مسیر خود را می‌داند

تاثیر لینک‌های متنی در رتبه بندی

لینک‌های متنی

وزن یک پیوند وقتی در زمینه و متن استفاده بشود بیشتر است از زمانی که به طور تصادفی در محتوا باشد، اما این مسئله به این معنی نخواهد بود که پیوندهای بدون زمینه و متن تاثیرات منفی داشته باشند.

در آخر باید گفت که لینک‌های متنی و زمینه‌ای تاثیرات بیشتری در رتبه بندی دارند و اگر در محتواهای خود از آن‌ها استفاده کنید اثرات مثبتی در سایت خود مشاهده می‌کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.