الگوریتم برت Bert گوگل و انطباق دقیق کلمات کلیدی

0
(0)

در این مقاله پاسخ جان مولر را به این سوال که آیا الگوریتم Bert برای اثرگذاری در سایت‌ها نیاز به انطباق دقیق کلمات کلیدی دارد یا خیر خواهیم خواند.

آیا الگوریتم برت اهمیت کمتری برای انطباق دقیق کلمات کلیدی قائل است؟ مولر درباره هدف الگوریتم Bert توضیح می‌دهد و اینکه چه تاثیری در استفاده از کلمات کلیدی در طولانی مدت دارد.

سوال درباره تاثیر الگوریتم برت Bert روی کلمات کلیدی

سوالی درباره الگوریتم برت در پرسش و پاسخ‌های گوگل مطرح شد. شخص سوال کننده پرسیده بود که آیا اهمیت انطباق دقیق کلیدواژه رو به کاهش است؟

با ارائه الگوریتم Bert، آیا اهمیت انطباق دقیق کلمات کلیدی کاهش می‌یابد؟

جان مولر ابتدا مشاهده کرد که Bert مدتی است در حال استفاده می‌باشد، و چیزی نیست که هنوز ارائه نشده باشد.

فکر می‌کنم برت مدتی است که به روش‌های مختلف کار می‌کند.

سپس مولر اطلاعاتی درباره بک گراند الگوریتم برت داد:

این الگوریتم، بر اساس یادگیری ماشین می‌باشد و معتقدم که برای درک بهتر محتوا بکار می‌رود.

هم برای درک بهتر جستارهایی که کاربران تایپ می‌کنند، و هم برای درک بهتر محتوای صفحه شما.

و با تمام این روش‌های یادگیری ماشین، ما تلاش می‌کنیم تا بفهمیم این صفحات دقیقا درباره چه چیزی هستند، کوئری‌ها دقیقا به دنبال چه هستند و به نحو بهتری این دو را با هم انطباق دهیم.

تصدیق مولر درباره تاثیر روی استفاده از کلمات کلیدی

مولر سپس روی آنچه که جامعه سئوکاران طی سال‌ها، با توجه به کلمه کلیدی داخل محتوا مشاهده کرده‌اند تاکید می‌کند.

یک نمونه از این موارد، اشتباهات املایی می‌باشد. قبلا افزودن اشتباهات املایی معمول به صفحه مفید بود. این باعث می‌شد که یک سایت وابسته (Affiliate) که کیفیت پایینی دارد، بالاتر از سایت‌‎های معتبر رتبه بگیرد. سایت‌هایی که هرگز بطور آگاهانه اشتباهات املایی را در صفحات خود قرار نمی‌دهند.

اما مدتی است که اینها وجود ندارند. گوگل این توانایی را بدست آورده که به سایت‌های معتبر بابت کلمات کلیدی با املای اشتباه در کوئری‌های جستجو، رتبه بدهد.

پاسخ مولر هم این را تایید می‌کند که گوگل به سمتی می‌رود که اهمیت کمتری به انطباق دقیق کلمات کلیدی می‌دهد و مثلا اشتباهات املایی و حالت‌های جمع و مفرد عبارات را تشخیص می‌دهد.

تا زمانیکه محتوای شما دقیقا با آنچه کاربر به دنبالش است مطابقت داشته باشد، وجود تمام حالت‌های جمع و مفرد و اشتباهات املایی داخل محتوا از اهمیت کمتری برخوردار است.

کمرنگ شدن اهمیت انطباق دقیق کلمات کلیدی برای گوگل از روی عمد نیست. مولر این را شفاف بیان می‌کند که این اتفاق، هدف الگوریتم برت و یا سایر الگوریتم‌ها نیست. هدف واقعی الگوریتم‌های گوگل، نمایش نتایج مفید به کاربر در ازای کوئری او در صفحه نتایج جستجو SERPs می‌باشد.

سئو و کلمات کلیدی در الگوریتم برت BERT

جان مولر بطور صریح بیان کرد که گوگل (بطور غیرعمدی) در حال حرکت در مسیری است که انطباق دقیق کلمه کلیدی را کم‌اهمیت می‌کند.

اما او نگفت که تطبیق دقیق کلمات کلیدی (Keyword Exact Match) هم از اهمیت کمتری برخوردار است.

شاید بهتر باشد که بگوییم همچنان بهترین گام برای تولید محتوا این است که محتوایی مرتبط با موضوع و قابل فهم ایجاد کنیم. پس اگر استفاده از یک کلمه کلیدی در جهت فهمیدن محتوا مهم است، بهتر است از آن استفاده کنیم.

برای شناخت بیشتر الگوریتم‌های گوگل می‌توانید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.