13 روش انتخاب یک عنوان جذاب برای محتوا

0
(0)

هنگامی که کاربران برای پیداکردن جواب سوال هایشان در اینترنت جستجو می‌کنند، اولین چیزی که نظر آن ها را جلب می‌کند عنوان های نتایج است. بسیاری براساس دیدن عنوان محتوا تصمیم می‌گیرند که بر روی کدام سایت کلیک کنند.

حتی ممکن است تولید محتوای سایت دیگری از شما ضعیف تر باشد اما با داشتن یک عنوان جالب توانسته مخاطبان را به خود جذب کند. همین موضوع در افزایش نرخ CTR سایت ها بسیار تاثیرگذار است.

پس بهتر است در انتخاب یک عنوان جذاب برای محتوای خود دقت زیادی کنید تا اولین پل ارتباطی شما با مخاطب موفقیت آمیز باشد. اما سوال این است چگونه باید بهترین عنوان را برای محتوای خود انتخاب کنیم ؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید با ما تا انتها همراه باشید.

1 راهکارهای ساده برای نوشتن عنوان محتوای جذاب

برای انتخاب یک عنوان مناسب علاوه بر خلاقیت چندین نکته مهم دیگر هستند که سئوف در ادامه به آن‌ها خواهد پرداخت.

1.1 پرسیدن سوال از مخاطب

با این کار شما حس کنجکاوی در ذهن مخاطب ایجاد خواهید کرد و احتمال جذب او به محتوای شما بیشتر خواهد شد. استفاده از کلماتی مثل آیا، چگونه، چرا و … به شما کمک خواهد کرد.
مثلا چگونه درآمد خود را از طریق طراحی سایت افزایش دهم؟

استفاده از اعداد و ارقام در عنوان محتوا

1.2 استفاده از اعداد در عناوین نوشته ها

هنگامی که در عنوان محتوا اعداد دیده می‌شود معمولا توجه بیشتری جلب می‌کند. به کاربردن خود عدد بهتر از کلمه است. همچنین روانشناسان می‌گویند اعداد فرد بیشتر برای کاربران جذاب خواهد بود.

1.3 به کاربردن کلماتی مثل چک لیست، راهکار، افزایش و …

استفاده از این کلمات کاربردی بودن محتوا را نمایش می‌دهد. برای مثال راهکارهایی برای افزایش نرخ کلیک سایت

1.4 استفاده از صفت های مثبت همراه با پسوند “ترین” در عنوان محتوا

برای مثال بهترین کشورهای دنیا کدامند؟
یا برترین کتاب های سال

1.5 استفاده از درصد برای جذاب کردن عنوان محتوا

با وجود کلمه درصد حس اطمینان بیشتری در مخاطب ایجاد می شود. مثلا روش های لینک سازی داخلی سایت ۱۰۰٪ تضمینی

1.6 به کاربردن نام افراد مشهور

شما با استفاده از نام بردن یک فرد مشهور که البته در زمینه محتوای شما متخصص باشد، احتمال کلیک بر روی سایت خود را بالا می برید.
مثلا بهترین فیلم های دنیا از نظر جانی دپ

1.7 به کارگیری مهندسی معکوس جملات منفی

برای توضیح بهتر این نکته مثالی میزنیم. فرض کنید شما محتوایی درباره اهمیت سئوی سایت ها تولید کرده‌اید. میتوانید عنوان محتوای خود را با توجه به این نکته ” چرا نباید سئو سایت انجام دهیم؟ ” قرار دهید و همین فعل منفی باعث جذب مخاطب خواهد شد.

1.8 استفاده از صفات منفی

همانطور که گفتیم از صفات عالی برای ساخت یک عنوان جذاب استفاده کنید، صفات منفی نیز تاثیر مثبتی دارند. این صفات در ذهن مخاطب حس تردید و ترس ایجاد می کنند. برای مثال بدترین ساعت غذا خوردن در روز چه زمانی است ؟

1.9 طوری عنوان خود را بنویسید که انگار قصد افشای چیزی را دارید.

در این نوع نوشتن میتوانید از کلماتی مثل رازها، اسرار و حقایق استفاده کنید. برای مثال حقایقی که باید درباره بیماری کرونا بدانید.


1.10 استفاده از کلمات کلیدی در عنوان محتوا

اصلی ترین نکته در نوشتن یک عنوان جذاب و درست به کاربردن کلمات کلیدی است. اگر عنوان شما با محتوای صفحه همخوانی زیادی نداشته باشد، مخاطب ناراضی صفحه را ترک خواهد کرد.

انتخاب یک عنوان محتوای جذاب

1.11 از کلماتی که هیجان مخاطب را برانگیخته کند استفاده کنید.

به کار بردن کلماتی مثل شگفت انگیز، هیجانی، عجیب و … شبیه به آن در عنوان محتوا کاربر را هیجانی خواهد کرد.
برای مثال مهیج ترین تفریحاتی که در تهران می توانید تجربه کنید.

1.12 در انتهای عنوان محتوا از پرانتز یا براکت استفاده کنید.

شما می توانید با نوشتن نکته ای مهم در داخل پرانتز یا براکت توجه مخاطب را به عنوان خود جذب کنید.
مثال : چگونه در کوتاهترین زمان لاغر شویم؟ ( مورد ۲ و ۳ تضمینی )

1.13 ۶ یا ۷ کلمه را به نوشتن عنوان محتوا اختصاص دهید.

عنوان طولانی برای مخاطب حوصله سربر است و اگر عنوان کوتاهتری نیز داشته باشید ممکن است نتوانید هدف خود را به مخاطب بفهمانید.
پس بهترین راه استفاده از یک عنوان جذاب با تعداد کلمات مناسب است.

2 آیا عنوان‌‌ها روی سئو موثر هستند؟

شواهد موجود برای تاثیر عنوان روی رتبه بندی جستجوی گوگل نشان می‌دهد که عنوان از تگ Html برای درک معنایی استفاده می‌کند. بر این اساس می‌تواند آنها را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

تاثیر عناوین دقیق و مختصر روی سئو بر روی تمام صفحات وب سایت است. وقتی از تاثیر عنوان صفحات روی سئو صحبت می‌شود، شواهد نشان می‌دهند که آنها فقط یک سیگنال خفیف هستند.

جان مولر از طرف گوگل اعلام کرده است که حداقل در مقایسه با محتوای اصلی عناوین صفحات برای سئو خیلی مهم نیستند. وی در ادامه توضیح می‌دهد که عنوان صفحه برای سئو مهم است و فاکتور تاثیرگذاری روی سئو است، با این حال، آنها آنقدر مهم نیستند که بازنگری عناوین صفحات سایت مهم باشد زیرا بطور قابل توجهی روی موقعیت‌های رتبه بندی سئو هم تاثیر می‌گذارد.

شواهد نشان می‌دهد که تاثیر عنوان روی سئو در درجه خفیف تا متوسط است. تگ عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی صفحه مورد نظر به گوگل است. در رابطه با تاثیر عنوان روی سئو باید بدانید که به الگوریتم‌های جستجو کمک می‌کند تا بفهمند صفحه در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد و ممکن است که بتواند به چه سوالاتی پاسخ دهد.

از جایی که گوگل از عوامل مهم‌تری مانند محتوای اصلی برای تعیین رتبه بندی سئو استفاده می‌کند، ارزش وقت گذاشتن برای نوشتن عناوین مناسب برای هر صفحه را دارد.

تغییر عنوان صفحات به عنوان منحصر به فرد حداقل تلاش برای بهینه سازی وب سایت‌ها برای به دست آوردن جایگاهی مناسب در نتایج جستجو گوگل است.

3 نتیجه گیری

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از این تکنیک های ساده دریافت کنید، باید فراموش نکنید که برپایه صداقت عمل کنید.
درصورتی که شما یک عنوان جذاب با رعایت همه این نکات بنویسید اما با محتوای داخل سایت همخوانی نداشته باشد، کاربر احساس می‌کند گول خورده است. این یک نکته بسیار منفی برای سایت شما خواهد بود. البته این مورد از چشم گوگل نیز دور نخواهد ماند و به سئوی شما ضربه خواهد زد.
پس بهتر است همه این نکات را رعایت کنید تا بتوانید یک عنوان جذاب برای محتوای خود بنویسید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. کامبیز محبی زاده می گوید

    بسیار عالی بود مطالب خوبی برای سایت انتخاب میکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.