جان مولر در صدد تحقیق روی یک تاکتیک لینک‌سازی‌ فریبکارانه و غیراصولی

0
(0)

در مقالات بخش آموزش سئو فهمیدیم که در تولید محتوای سئوشده نیاز به دو نوع لینک‌سازی داریم. هرکدام از این دو روش لینک‌سازی امتیازی را در سئو به خود اختصاص می‌دهند. این دو روش عبارتند از:

یکی لینک‌سازی داخلی و دیگری دریافت بک‌لینک. در این مقاله یک روش لینک‌سازی فریبکارانه را تشریح می‌کنیم که برای دریافت بک‌لینک بکار می‌رود.

جان مولر تحلیلگر ترندهای وبمستر در گوگل قصد دارد این روش خاص دریافت بک‌لینک را بررسی کند و برای این کار به دنبال همکاری از طرف سئوکاران است.

چگونگی مطرح شدن لینک‌سازی فریبکارانه

آلیدا سولیس یک نخ (Thread) را در توئیتر استارت زد که باعث جلب توجه‌ها به سمت نوع فریبکارانه‌ای از لینک‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی شد که درحال انتشار است.

این روش بدین شکل است که ادعایی مبنی بر مالکیت یک تصویر استفاده‌‌شده در یک مقاله مطرح می‌شود و صاحب سایت خواستار دریافت اعتبار در قالب بک‌لینک می‌شود.

سالیس توضیح می‌‌دهد که چطور این اتفاق برای خودش افتاد و اینکه تصویر مورد بحث نمی‌توانست متعلق به کسی باشد که از او ایمیلی دریافت کرده بود.

امروز موقع چک کردن ایمیل‌ها، دیدم که یک پیام از طرف کسی داریم که می‌گوید ما عکسی که متعلق به او بوده را در یک مقاله استفاده کردیم و به همین خاطر جهت اعتبار دادن به آن تصویر باید بک‌لینک بدهیم.

مساله این است که من مطمئنم تصاویری که روی سایت قرار می‌دهیم را می‌خریم. من شخصا آنها را از 123rf می‌‌‌خرم. من سایت 123rf را چک کردم و فهمیدم چه زمانی آنرا خریده‌ام. و چه کسی مالک آن عکس است: که مشخصا کسی که ایمیل را فرستاده بود نبود.

بعد مدرک کسی که درخواست بک‌لینک برای دریافت اعتبار تصویر داده بود را دیدم: “این لینک مقاله ماست که این تصویر در آن قرار دارد:”. من URL را بررسی کردم و دیدم که یک مقاله رندوم است که تصویر را داخل آن قرار داده‌اند، نه یک اثبات بر مالکیت آن تصویر.

پس این افراد کسانی هستند که لینک‌سازی غیراصولی یا لینک‌سازی فریبکارانه انجام می‌‌‌‌‌‌دهند. و این کار را با تلاش برای گرفتن بک‌لینک درحالیکه می‌‌‌گویند مالکان تصاویری هستند که بقیه استفاده می‌کنند (درحالیکه واضح است اینطور نیست). خوشبختانه من می‌دانم عکس‌های سایتمان از کجا می‌آیند. و با توجه به تجربیاتم در سئو به خوبی می‌توانم تلاش برای لینک‌سازی فریبکارانه یا لینک‌سازی غیراصولی را تشخیص دهم.

افراد زیادی روی این پست کامنت گذاشتند و گفتند که اتفاقات مشابهی نیز برای آنها افتاده است.

در نهایت، آن پست توجه جان مولر را جلب کرد که می‌گفت دوست دارد موارد بیشتری از این تاکتیک لینک‌سازی غیراصولی را ببیند.

مولر اضافه کرد که کنجکاو است بداند چطور این مساله در سمت گوگل رفع و رجوع می‌شود:

اگر کسی از شما خواست موارد بیشتری را برای من ارسال کند، من مشتاقم بدانم ما چطور این مساله را در سمت خودمان حل و فصل می‌کنیم.

جان مولر، 19 فوریه 2020

مشخص نیست که در صورت اعمال هر گونه عکس‌العملی بعنوان نتیجه این بررسی‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر شما هم با این تاکتیک روبر شدید، می‌توانید با ارسال نمونه‌هایی به جان مولر با او در این مسیر همکاری کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.