چگونه با استفاده از SERP سایت رقبا را شکست دهیم؟

5
(1)

شما با استفاده از داده‌های نتایج موتور جستجوگر یا همان SERP بدون نیاز به هیچ ابزار دیگری می‌توانید به آسانی سایت‌های رقیب خود را شکست دهید و سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. در مقالات قبل بطور کامل درباره SERP توضیح دادیم.

داده‌های SERP درواقع داده‌های دنیای وب هستند که بطور رایگان و عمومی در دسترس همه افراد است. این نتایج می‌توانند به سئوکاران برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی مختلف کمک کنند. شما با کمک نتایج موتورهای جستجو می‌توانید نتایج پولی و ارگانیک را شناسایی کنید و فعالیت‌های رقبای خود را تحلیل کنید. تحلیل رقیب یکی از بخش‌های مهم برای سئو وبسایت است.

چگونه SERP به شکست رقبا کمک می‌کند؟

  • نتایج موتور جستجوگر باعث کشف ترندهای پنهان روز می‌شود.
  • نمایش شکاف‌های محتوایی
  • تفاوت عملکرد محتوا در مناطق مختلف را نشان می‌دهد.
  • باعث بهبود تبلیغات پولی می‌شود.

اما چگونه می‌توان این اطلاعات مهم را به آسانی کشف کرد؟ این کار به کمک SERP scraper بطور خودکار انجام می‌شود.

جمع‌ آوری اطلاعات رقبا به کمک SERP scraper

پروکسی SERP scraper بطور خودکار در مدت زمان کوتاه داده‌های موجود در نتایج موتورهای جستجو را از منابع مختلف همراه با اطلاعاتی نظیر نوع دستگاه، مکان و تاریخچه جستجو گردآوری می‌کند.

scraper چه کارهایی انجام می‌دهد؟

  • محتوای SERP برای رقبا چگونه نمایش داده می‌شود.
  • تارگت‌های مخاطبان را با تشخیص کلیک رقبا ردیابی می‌کند.
  • محتوایی را در پشت صفحه باز می‌کند که ربات‌های موتور جستجو را مسدود می‌کنند مثل reCaptcha.
SERP scraper

چگونه SERP scraper را فعال نمایید؟

برخی از شرکت‌ها از ابتدا scraper های خود را فعال می‌کنند اما این کار زمانبر است و ما روش‌های آسان تر را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از API های SERP

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه وب، APIهای SERP را ارائه می‌دهند که برای جمع‌آوری داده‌های نتایج موتور جستجو از طریق آن نیازی به دانش برنامه نویسی زیاد نیست. طراحی این ابزارها به گونه ای بوده که تمام موتورهای جستجوی اصلی را بررسی کند و داده‌های آن‌ها را استخراج نماید.

زمانی که SERP scraper را از شرکت موردنظر خود انتخاب کردید، هوش مصنوعی را پیکربندی کنید تا به داده‌های سایت‌های رقبا بطور رایگان دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که اگر scraper داخلی ایجاد کنید، باید بطور مداوم کد آن را بروزرسانی کنید تا با ساختار وبسایت مطابقت داشته باشد.

پیکربندی پارامترهای جستجو

با استفاده از داشبورد SERP scraper شما می‌توانید پارامترهای مختلفی را متناسب با حوزه فعالیت سایت خود برای داده‌های نتایج جستجو تعیین کنید. پارامترهای scraper می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هدف جغرافیایی
  • فیلترهای نتایج جستجو مثل نقشه، اخبار، فروشگاه‌ها و …
  • زبان مورد استفاده
  • نتایج جستجو در حالت ایمن
  • دستگاه مورد استفاده

افزایش دسترسی به داده‌های نتایج جستجو

بعضی از ابزارهای هوش مصنوعی قابلیت رفع انسداد را دارند. scraper را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که بتواند بررسی‌های کپچا را دور بزند تا شما به راحتی رقبای خود را آنالیز کنید.

تنظیم آپدیت‌های خودکار SERP scraper

SERP API انتخاب شده باید بتواند همراه با تغییرات ایجاد شده در نتایج جستجو خود را به روزرسانی کند. این یکی از ویژگی‌های بسیار مهم scraper است چون تغییرات الگوریتم‌های گوگل بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. اگر SERP scraper آپدیت نباشد، اطلاعات غلط را می‌خواند و داده‌های اشتباه تحویل می‎‌دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.