جان مولر از گوگل در مورد روش های صحیح، و نادرست، استفاده از ویژگیهای Hreflang در صفحه وب به SEO توصیه هایی میکند و در جستجوی جوابی برای بهبود سئو سایت است.
در وبسایت ردیت، کاربری پرسیده که آیا ویژگیهای hreflang میتواند در انکر تگ ها مورد استفاده قرار گیرد. در آزمایش این موضوع ، کاربر متوجه شد که گوگل متوجه هیچکدام از ویژگی های Hreflang به هنگام استفاده در انکر تگ ها نمیشود.
مولر به این نوشته پاسخ میدهد : “ما این کار را نمیکنیم” – یعنی گوگل به دنبال ویژگیهای hreflang در انکر تگ نیست. سپس توصیه هایی درمورد روش های به کار گیری ویژگی های Hreflang میکند.
” اگر میخواهید hreflang انتخاب شود، از تگ های لینک در قسمت هد استفاده کنید. Hreflang به قدر کافی خودش مشکل هست و باروش های غیر مستند این کار را سخت تر نکنید.”
اگر بخواهیم واضح تر بگوییم گوگل به دنبال ویژگیهای hreflang در تگ <link> در درون <head> از یک سند html میباشد. در صورتی که ویژگی های Hreflang در متن انکر مورد استفاده قرار گیرد نادیده گرفته میشوند.
کاربری که در ردیت پیام نوشته بود به این نکته اشاره میکند که در هنگام چک کردن کد کسی که با آن کار میکنند، ویژگیهای hreflang در متن انکر یافت میشود. دانستن این موضوع که چرا انها این ایده را در وهله اول مناسب میدانستند جالب توجه خواهد بود اما کاربر ردیت دلیل این امر را توضیح نداده است.