الگوریتم فلوریدا چیست؟ انقلابی در صنعت سئو

5
(1)

الگوریتم گوگل فلوریدا یکی از نخستین و مهمترین الگوریتم‌هایی بود که تاثیر فراوانی بر سئو سایت‌ها داشت و تقریبا سیستم سئو سایت را متحول کرد. در این مقاله به علت اهمیت این الگوریتم برای سئو وب‌سایت و شناخت آن می‌پردازیم.

الگوریتم گوگل فلوریدا چیست؟

اولین به‌روزرسانی بزرگ گوگل در زمینه الگوریتم‌ها در اواخر سال 2003 میلادی اتفاق افتاد. علت نام گذاری این آپدیت به نام «فلوریدا» برگزار شدن کنفرانس PubCon Florida SEO در فلوریدا و معرفی این آپدیت به‌طور همزمان بود. زمانی که الگوریتم فلوریدا شروع به کار کرد بسیاری از سایت‌ها، حتی سایت‌های غیر اسپمی یک شبه جایگاه خود را از دست دادند.

طبق آمار رسمی 50 تا 98 درصد از وب‌سایت‌ها رتبه خود را از دست دادند که تعدادقابل توجهی از آنها سایت‌های معتبر بودند.

هدف الگوریتم فلوریدا

هدف Florida Algorithm مقابله با سایت‌های بی‌کیفیت با محتوای ضعیف بود. همچنین این الگوریتم با سایت‌هایی که قوانین کپی‌رایت را رعایت نمی‌کردند برخورد می‌کرد. سایت‌های غیر اسپمی که با انتشار این آپدیت رتبه خود را از دست داده بودند به صورت خاص علامتگذاری شدند. از ماه ژانویه تا فوریه سال 2004 رتبه‌بندی سایت‌ها شروع به تثبیت کرد و این سایت‌های برچسب گذاری شده به جایگاه مناسب خود رسیدند.

ادامه دهندگان راه Florida Algorithm

پیش‌ تر گفته شد که الگوریتم فلوریدا با محتواهای بی‌کیفیت و غیرقابل قبول و همچنین سایت‌هایی که قوانین کپی‌رایت را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند. امروزه فیلتر کردن این سایت‌ها و محتواهای بی‌کیفیت با عملکرد عالی الگوریتم پاندا به اوج خود رسیده است.

همچنین سایت‌هایی که برای به دست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجو از بک‌لینک‌ها به صورت مصنوعی استفاده می‌کردند نیز توسط الگوریتم گوگل فلوریدا در نتایج جستجو فیلتر می‌شدند. مسئولیت این کار نیز امروزه به الگوریتم پنگوئن داده شده است.

الگوریتم گوگل فلوریدا 2

در ماه مارس سال 2019 میلادی، گوگل برای مقابله با حجم زیاد اسپم‌ها و بهینه سازی بهتر SERP تصمیم گرفت الگوریتم‌های خود را قوی‌تر و کاربردی‌تر کند. این یک به‌روزرسانی بزرگ در سطح الگوریتم‌ها بود که اتفاقا 1 هفته پس از یک کنفرانس PubCon دیگر در فلوریدا اتفاق افتاد. Brett Tabke صاحب انجمن WebmaterWorld که دفعه قبل نام فلوریدا را پیشنهاد داده بود این بار فلوریدا 2 را پیشنهاد داد.

برخلاف باورها این دو به‌روزرسانی الگوریتم گوگل هیچ تشابه و ارتباطی باهم ندارند و فقط تشابه اسمی باعث سردرگمی برخی از سئوکاران و مدیران وب‌سایت شد.

تاثیر به‌روزرسانی فلوریدا 2 در سئو

  • افزایش ترافیک سایت‌هایی که محتوای با کیفیت و سرعت صفحه بالا ارائه می‌دهند.
  • تغییرات رتبه بندی در کلمات کلیدی کوتاه
  • تطبیق بیشتر نتایج جستجو گوگل با درک بهتر از هدف جستجوی کاربر
  • ناپایداری بیشتر رتبه در SERP موبایل نسبت به SERP دکستاپ

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.