الگوریتم Helpful Content یا محتوای مفید

5
(1)

گوگل به تازگی از الگوریتم جدیدی به نام Google helpful content یا محتوای مفید گوگل رونمایی کرده است.

با این به روزرسانی گوگل رسما اعلام کرد که محتواهایی که خواهید گذاشت باید اولویت آن‌ها را کاربران قرار دهید.

این به این معنی است که رتبه بندی‌ها هم قرار است تغییر کند و طبق الگوریتم‌های گوگل و این الگوریتم جدیدش، محتواها باید طبق این باشند که کاربران از آن‌ها راضی هستند یا نه.

در ادامه 7 نکته مفید راجب این الگوریتم و اینکه چطور محتوای مفیدی ایجاد کنید را برای شما آورده‌ایم.

برای داشتن محتوای مفید از موضوع اصلی دور نشوید

محتوای مفید گوگل

در قدم اول باید از خودتان بپرسید که آیا محتوای کاری سایت شما آنقدر مفید می‌باشد تا مخاطبین موجود و مورد نظرتان مستقیما به شما مراجعه کنند؟

گوگل سعی دارد به مردم بگوید که در ایجاد محتواهای خود به حوزه تخصصی خودتان پایبند باشید، چرا که برخی مواقع انتشار مقالاتی برای موتورهای جستجو می‌تواند خارج از جایگاه شما باشد.

برای بهتر درک کردن این موضوع این سوالات را از خودتان بپرسید و ببینید چقدر جواب‌هایی که می‌دهید برای شما راضی کننده است.

آیا محتواهایی که می‌نویسید فقط برای این است که آن‌ها ترند و مرسوم شده‌اند یا آن‌ها را طبق علایق مخاطبین خود می‌نویسید؟

در آخر آیا شما به حوزه ای که تخصص کافی در آن ندارید وارد می‌شوید تا فقط برای سایت خود ترافیک دریافت کنید؟

تجربه دست اول به مخاطب نشان دهید

تجربه دست اول به مخاطب نشان دهید، این به این معنی است که اگر در زمینه‌ای فعالیت دارید محتوای خود را طوری بنویسید که نشان دهنده دانش شما از استفاده واقعی از آن باشد.

به طور مثال تجربه یک وعده غذایی در یک رستورانی را بنویسید که در آن چیزی میل کرده باشید.

این توصیه گوگل برای مردم است که به آن‌ها بگوید برای چیزی که شخصا آن را تجربه نکرده‌اید محتوایی ننویسید.

در ابتدا ایجاد محتوا می‌تواند شامل مواردی باشد که شما از آن‌ها استفادهای ندارید، این نوع مقالات بیشتر برای دریافت پورسانت برای نویسنده است.

در ادامه مقالات خود را در مورد موارد و محصولاتی بنویسید که شخصا از آن‌ها استفاده‌ای داشتید و تجربه خود را با کاربر در میان بذارید.

محتوای مفید می‌خواهید؟ چند موضوع را در سایت ترکیب نکنید

آیا سایت شما هدف اصلی دارد که تمام تمرکزش بر روی آن باشد؟

یک وبسایت نمی‌تواند برای مردم همه چیز باشد و تمام خواسته‌های آن‌ها را بر طرف کند.

این مسئله هم برای بازدیدکنندگان و مخاطبین سایت شما مفید نیست و باعث کاهش کاربران سایت می‌شود، هم اینکه موتورهای جستجو را برای درک مفهوم کلی و کلمات کلیدی و همچنین هدف سایت گیج خواهد کرد.

در نتیجه تولید محتواهای زیاد درباره موضوعات مختلف تنها شما را از هدفی که دارید دور خواهد کرد و این باعث نمی‌شود محتواهای شما در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشد.

ارائه پاسخ‌های کافی به کاربران برای داشتن یک محتوای مفید تر

قبل و بعد از نوشتن مقالات خود به این موضوع باید فکر کنید که آیا پس از خواندن این مقاله تمام خواسته‌های کابر بر طرف می‌شود؟

 آیا محتوایی که نوشته‌اید به کاربر کمک می‌کند تا درباره آن بیاموزد و به هدفش نزدیک تر شود؟

این سوالات به شما کمک می‌کند تا متوجه این موضوع شوید که محتوا زمانی مفید است که به کاربر برای رسیدن به هدفش کمک کند.

گوگل هم با این الگوریتم برای داشتن محتوای مفید می‌خواهد موضوعات غیر ضروری را حذف کند.

این به این منظور است که دیگر محتواهایی که صرفا برای موتورهای جستجو نوشته می‌شوند و چیز ارزشمندی به کاربر ارائه نمی‌دهند، کم کم رتبه خود را از دست می‌دهند و محتواهای ارزشمند تر هر چند کوتاه، رتبه بهتری دریافت می‌کنند.

از تجربه کلی خواننده غافل نشوید

برای کسی که محتوای شما را می‌خواند تجربه رضایت بخشی بوده است؟

گوگل می‌خواهد نویسنده‌ها بیشتر به تجربه خواننده و کاربران خود اهمیت دهند.

فرض کنید نکات قبلی را مو به مو انجام داده‌اید اما کاربر هنوز تجربه رضایت بخشی از کل محتوای شما نداشته است.

اگر محصولی را در جایی درج کردید اما این محصول نه عکسی داشته باشد و نه ویدئویی در اینصورت تجربه کاربر از محتوای شما رضایت بخش نخواهد بود.

هر چقدر که محتوای متنی کامل و مفید باشد برخی کاربران تا تصویری از چیزی که می‌خوانند در دسترس نداشته باشند از آن راضی نخواهند بود.

به سوالاتی که از جواب آن‌ها اطمینان ندارید پاسخ ندید

محتوای خود را در محوری قرار ندهید که دارای سوالاتی باشد که پاسخی ندارند یا پاسخ آن‌ها معتبر نیست.

در اینجا کار گوگل هشدار به وبسایت‌هایی است که اطلاعات غیر واقعی از محصول یا چیزی را در اختیار عموم گذاشته‌اند.

نویسنده یک محتوای مفید، باید از صحت حرف‌ها و موضوعاتی که در محتوای خود گذاشته با خبر باشد.

اگر در این محتوا قرار است به سوالی پاسخ داده شود، به طور مثال تاریخ اکران یک فیلم جدید و یا زمان اتشار یک کتاب از یک نویسنده، باید حتما از درستی جواب خود آگاه باشد.

بعضی از این موارد اخبارهایی هستند که به نادرست ارائه داده می‌شوند گوگل با آپدیت الگوریتم Google helpful content، به تمام این موارد رسیدگی خواهد کرد.

دستورالعمل‌های گوگل را دنبال کنید

دستورالعمل های گوگل

توصیه‌های گوگل همواره به گونه ای بوده است که از نویسنده می‌خواهد محتوایی بنویسد که صرفا به کاربر هدف کمک کند، باید محتواها به کاربر در سیدن به خواسته‌هایش کمک کند نه برای دریافت اعتبار از موتورهای جستجو.

اگر از قبل این دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کردید کار برای شما آسوده است و می‌توانید برای به روزرسانی‌های بعدی و در محتواهای جدید آینده خود از این نکات بهره‌مند شوید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.