الگوریتم موش کور Possum گوگل چیست؟

5
(1)

الگوریتم موش کور یا همان Possum چیست؟ – الگوریتم پوزوم گوگل نامی است که برای تغییرات الگوریتمیک (Update) در فیلتر جستجوی محلی گوگل در نظر گرفته شده است.

هدف این الگوریتم ارائه نتایج بهتر در صفحات نتایج جستجو SERPs به کاربر و همچنین تنوع بیشتر در نتایج بر اساس موقعیت مکانی شخص جستجوکننده و آدرس کسب و کارها می‌باشد.

Hazard ها یا خطرات الگوریتم موش کور متوجه سایت‌های زیر می‌باشد:

  • آنهایی که با یک شرکت رقیب و هم حوزه خودشان، آدرس مشترکی دارند.
  • کسب‌وکارهایی که با هم رقیب هستند و آدرس بیزنسی آنها به مکان فیزیکی کاربر جستجوکننده نزدیک است.

با سئوف همراه باشید تا درباره تاثیرات و عملکرد الگوریتم موش کور بیشتر بدانید.

الگوریتم موش کور Possum چیست؟

همان طور که گفتیم “Google Possum” آپدیتی برای رتبه‌بندی سایت‌ها در جستجوی محلی می‌باشد. این الگوریتم در 1 سپتامبر 2016 منتشر شد و تغییراتی را در رتبه‌بندی محلی سایت‌ها به وجود آورد. در واقع نمایش یا عدم نمایش یک کسب و کار در نتایج یک جستجوی محلی را الگوریتم موش کور تعیین می‌کند.

جستجوی محلی یعنی جستجویی که به موقعیت مکانی بستگی دارد. مثلا عبارات “فست فود در صادقیه”، “بهترین رستوران در تهران”، “رستوران‌های نزدیک من” جستجوی محلی محسوب می‌شوند.

هدف از انتشار و آپدیت الگوریتم موش کور گوگل چیست؟

هدف کلی تمام الگوریتم‌های گوگل، ارائه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربر و جلب رضایت اوست. و اما هدف مشخص الگوریتم پوزوم:

هدف از انتشار الگوریتم موش کور ، ارائه بهترین نتایج در جستجوهای محلی و بهبود عملکرد سئو محلی برای کاربران بود.

مثلا دو شرکت مشابه (از نظر حوزه کاری) که در یک ساختمان قرار دارند قبل از الگوریتم موش کور پوزوم، هردو، شانس حضور در نتایج جستجوی محلی را داشتند. اما بعد از انتشار این الگوریتم فقط یکی از آنها شانس حضور در نتایج جستجوی محلی را دارند. همچنین آنهایی که آدرس مشترک داشتند ولی یکی اسپمی و بی‌کیفیت و یکی باکیفیت و مطلوب بود هردو در نتایج ظاهر می‌شدند، اما Google Possum با این روند مقابله کرد و سایت‌های اسپمی را نیز از نتایج محلی فیلتر کرد.

در نتیجه بسیاری از بیزینس‌ها که قبلا در نتایج جستجو وجود داشتند، ناگهان در نتایج محلی فیلتر شدند. بعضی از آنها فکر می‌کردند که به کلی از نتایج گوگل حذف شده‌اند. اما در واقع توسط الگوریتم موش کور گوگل در نتایج محلی فیلتر شده بودند. سیستم در برخورد با آنها خود را اصطلاحا به موش مردگی می‌زند. و نام الگوریتم هم از همین اصطلاح گرفته شده است.

یکی از فواید الگوریتم موش کور این است که کسب و کارهای کوچکی که نمی‌توانند با غول‌های حوزه کاری خود رقابت کنند، بتوانند در نتایج محلی رشد کنند و از این طریق در مسیر پیشرفت قرار گیرند. پس برای توسعه کسب و کار خود می‌توانید روی سئو محلی سایت خود کار کنید.

همچنین درصورتیکه از نتایج جستجوی محلی فیلتر شده باشید می‌توانید با بررسی رقبای خود متوجه شوید که آنها چه کار کرده‌اند که از شما بهتر بوده‌اند. در نتیجه تلاش می‌کنید بهتر از آنها شوید و این خود به خود باعث رقابت و بهتر شدن کیفیت سایت و کسب و کار می‌شود.

تاثیرات الگوریتم موش کور گوگل (Google Possum) بر سئو

به عنوان یک سئوکار یا مالک سایت، باید درباره الگوریتم‌های گوگل دانش کافی داشته باشید. آپدیت الگوریتم موش کور فقط روی نتایج جستجوهای محلی تاثیر می‌گذارد.

اگر کلمات کلیدی شما مرتبط با جستجوی محلی نیست و به دنبال کسب رتبه در نتایج کلی گوگل هستید، نگران الگوریتم پوزوم نباشید. اما اگر جستجوی محلی برای کسب و کار شما مهم است و برای رتبه گرفتن در نتایج جستجوی محلی تلاش می‌کنید بهتر است به جزئیات این الگوریتم واقف باشید تا استراتژی مناسبی را در پیش بگیرید.

به عنوان مثال، رتبه گرفتن بابت عبارت “بهترین کافه” بسیار دشوار است. اما اگر نمی‌خواهید در این رقابت دشوار شرکت کنید می‌توانید برای رتبه گرفتن در نتایج محلی تلاش کنید. مثلا اگر کافه شما در صادقیه است عباراتی مانند “بهترین کافه در صادقیه” یا “کافه دنج در صادقیه” گزینه‌های مناسبی هستند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.