آیا ریدایرکت 301 برای سئو سایت ضرر دارد؟

5
(2)

وقتی یک صفحه به صورت دائمی به صفحه جدیدی انتقال پیدا می‌کند چه اتفاقی برای رتبه آن صفحه میافتد؟ آیا میتوان گفت خطای 301، یک فاکتور برای رتبه‌بندی گوگل است؟ برای اینکه بندانید ریدایرکت‌های 301 برای بهینه‌سازی سایت مفید هستند یا خیر، این مطلب را مطالعه نمایید.

خطای 301 چیست؟

ارور 301 یا ارور ریدایرکت زمانی رخ می‌دهد که URL یک صفحه برای همیشه به URL صفحه جدیدی منتقل شده باشد. معمولا ریدایرکت‌ها طی شرایط گفته شده در زیر اتفاق می‌افتند:

  • زمانی که قصد داریم سایت را به دامنه دیگری منتقل کنیم.
  • تغییر در ساختار پیوندهای یکتا
  • حذف یک مقاله یا صفحه

در سال 2012، Matt Cutts رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل گفت:

گوگل تعداد نامحدودی تغییر مسیر از یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال خواهد کرد.

اما بعد متخصصان متوجه شدند که کراولرهای گوگل مسیر جدید را دنبال می‌کنند و بعد از چهار یا پنج ریدایرکت از دنبال کردن مسیر ریدایرکت‌ها دست می‌کشند.

همچنین کاتز در سال 2013 تایید کرد درصد کمی از رتبه صفحه طی عملیات ریدایرکت و ارور 301 از دست می‌رود. متخصصان این حوزه ضرری که به رتبه صفحه وارد می‌شود را چیزی حدود 15 درصد بیان می‌کنند.

در سال 2016، Gary Illyes بیان کرد که در ریدایرکت‌های خانواده ارورهای 30x رتبه سایت از دست نمی‌رود.

جان مولر در سال 2019 ضمن تایید اینکه HTTPS یک فاکتور رتبه بندی است، هنگام توضیح تاثیر SSL بر روی رتبه‌بندی جستجوی وب‌سایت، ریدایرکت کردن سایت از HTTP به HTTPS را نزدیک‌ترین راه برای تاثیر ارور 301 بر سئو دانست.

گری ایلیس در سال 2021 دوباره درباره خطای 301 و ریدایرکت‌ها توصیه‌ای می‌کند. وی می‌گوید بعد از ریدایرکت کردن یک صفحه یک سال به آن دست نزنید و به گوگل زمان بدهید تا مطمئن شود سیگنال‌های رتبه‌بندی به درستی به URL جدید منتقل می‌شوند.

در آخر باید بگوییم که احتمالا ریدایرکت‌های 301 فاکتور رتبه‌بندی نیستند. اما با بوجود آوردن تجربه خوب برای کاربر و گوگل با از بین بردن ارور های 404 Not Found میتوانید اعتماد و رضایت آنها را نسبت به خود جلب کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.