کلمات کلیدی طولانی در سئو چیست؟- Long Tail Keywords
اگر به دنبال کسب اطلاعات مختصر درباره کلمات کلیدی طولانی هستید، کادر زیر را مطالعه نمایید.
در مقالات قبلی از آموش سئو درباره کلمه کلیدی و انتخاب آن بطور کامل توضیحاتی ارائه دادیم. long tail keywords کلمات کلیدی چند بخشی هستند که معمولا جستجوی پایینتری دارند. کلمات کلیدی طولانی یا دم بلند از اهمیت ویژهای در سئو برخوردار هستند چون معمولا کسب رتبه با این کلمات راحتتر است.
افرادی که کلمات کلیدی طولانی را در گوگل جستجو میکنند معمولا مخاطبان هدف وبسایت هستند. برای مثال فردی که “قیمت بلیت استانبول” را جستجو میکند، ممکن است فقط از روی کنجکاوی باشد اما اگر “قیمت بلیت ارزان چارتری استانبول رفت و برگشت” را جستجو کند احتمال اینکه قصد خرید داشته باشد بیشتر است.
شما برای پیدا کردن کلمات طولانی کافیست به جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت پایین صفحه نتایج نگاهی بیاندازید. البته برای این موضوع میتوانید از ابزارهای دیگر مثل Soovle، گوگل ترندز، پیشنهادات خودکار گوگل و فرومها کمک بگیرید.
حال اگر به این موضوع علاقمند هستید، میتوانید ادامه مقاله را برای دریافت راهنمایی بیشتر مطالعه کنید.
در حوزه سئو، کلمات کلیدی و یافتن مناسب ترین آنها یک گام مهم محسوب میشود. کلیدواژهها ممکن است تک سیلابی باشند و یا کلمات کلیدی چند بخشی باشند. یک عبارت هر چقدر از تعداد بخشهای بیشتری ساخته شده باشد جزئیتر و هرچه تعداد بخشهای آن کمتر باشد کلیتر است. معمولا به دلیل سختی کلمات کلیدی تک سیلابی و رقابت بیشتر آنها، در شروع کار سئو از کلمات کلیدی طولانی استفاده میشود. به آنها کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keyword) نیز گفته میشود.
درباره اهمیت استفاده از کلمات کلیدی چند بخشی در سئو وبسایت و تاثیرات آن صحبت خواهیم کرد. و ابزارهای یافتن کلمات کلیدی دم بلند و مناسب برای محتوای سایت را معرفی خواهیم کرد.
برای یادآوری مفاهیم اولیه سئو پیشنهاد میکنیم مقاله “سئو چیست” را نیز مطالعه نمایید.
منظور از Long Tail Keywords یا کلمات کلیدی طولانی در سئو چیست؟
کلمات کلیدی چند سیلابی عبارتهایی هستند که از چند کلمه تشکیل شدهاند. همچنین آنها سطح رقابت پایین و میزان جستجوی نسبتا پایینی نیز دارند.
کلمات کلیدی چند سیلابی از نظر اندازه طولانی تر از سایر انواع واژههای کلیدی هستند. (عباراتی با سه کلمه یا بیشتر).
اگرچه افراد کمی کلمات کلیدی چند سیلابی را جستجو میکنند، ولی وقتی تمام این جستجوها را کنار هم بگذارید، عبارات کلیدی دم بلند بخش قابل توجهی از جستجوها در گوگل را تشکیل میدهند.
و امروزه این موضوع بیش از گذشته حقیقت دارد. چون افراد بیشتری، از جستجوی صوتی استفاده میکنند. در واقع گزارشات Ahrefs حاکی از آن است که 92% تمام کلمات کلیدی در ماه 10 بار یا کمتر جستجو میشوند.
بعبارتی دیگر : 92% از کل عبارات کلیدی که مردم در موتور جستجو وارد میکنند از نوع کلمات کلیدی دم بلند هستند.
اهمیت کلمات کلیدی طولانی در سئو چیست؟
دو دلیل اصلی وجود دارد برای اینکه شما روی کلمات کلیدی Long Tail تمرکز کنید.
دلیل اول – عبارات کلیدی طولانی رقابت چندانی ندارند و زودتر به نتیجه میرسند
در بحث سئو، کلمات کلیدی طولانی بسیار کمتر از عبارات کلیدی کوتاه (Head Term) یا اصلی رقابت دارند. که باعث میشود رتبه گرفتن با آنها در نتایج گوگل راحتتر باشد.
مثلا: کلیدواژه کوتاه “آموزش سئو” بیش از 20 میلیون نتیجه در گوگل دارد.
پس برای گرفتن رتبه یک در نتایج گوگل برای این عبارت، باید از تمام آن 22 میلیون سایت دیگر بهینهتر بود. از طرفی نسخه طولانی همین کلیدواژه را در نظر بگیرید: “آموزش آنلاین سئو برای افراد مبتدی” حدود 16 هزار نتیجه در صفحات نتایج گوگل دارد.
عبارت “آموزش آنلاین سئو برای افراد مبتدی” نسبت به کلیدواژه “آموزش سئو” رقابت کمتری دارد. آنچه گفته شد در PPC گوگل ادوردز هم کاربرد دارد. برای سرمایهگذاری، کلمات کلیدی دم بلند ممکن است ارزانتر از عبارات کوتاه و پرطرفدار باشند.
دلیل دوم – کلمات کلیدی طولانی فقط از نظر اندازه طولانی نیستند بلکه به هدف جستجو نزدیکترند
کلمات کلیدی طولانی فقط از نظر اندازه طولانی نیستند بلکه خاصتر و ویژهتر هم هستند. بعبارتی، کسانیکه عبارات طولانی را جستجو میکنند در مقایسه با افرادی که کلمات کوتاه را جستجو میکنند بیشتر قصد خرید دارند. یعنی این کلمات به هدف جستجوی کاربر نزدیکترند.
مثلا کلمهای کلیدی مانند: “رژیم کتو” را درنظر بگیرید. فردی که در جستجوی رژیم کتو است احتمالا سعی دارد یاد بگیرد که این چه نوع رژیمی است. یا اینکه نحوه اجرای آن چگونه است. این بدین معنی است که آنها قصد خرید چیزی را ندارند.
اما کسی که به دنبال نسخه طولانیتر این کلمه است (مانند مکمل رژیمی کتو) خیلی به ایجاد یک خرید نزدیکتر است. فراموش نکنید ترافیکی که از کلمات کلیدی طولانی دریافت میکنید، نرخ تبدیل بالایی دارد.
چرا که عبارات کوتاه کلیتر و عمومیتر هستند. و درصد پایینی از جستجوکنندگان آنها مشتری واقعی هستند. درمقابل، کلمات کلیدی طولانی خاصتر و هدفمندتر هستند. پس جستجوکنندگان آنها با احتمال بیشتری مشتری هدف هستند.
کلمات کلیدی چند سیلابی چه مزیتی نسبت به کلمات کلیدی تک سیلابی دارند؟
کلمات کلیدی چند سیلابی به دلیل رقابت نسبتا پایین زودتر در سئو به نتیجه میرسند. پس برای اینکه در زمان کم، مقداری ترافیک دریافت کنید بهتر است روی چنین کلماتی تمرکز کنید. همانطور که گفتیم کلمات طولانی جزئیات بیشتری دارند. آنها به چیزی که در ذهن کاربر جستجوگر وجود دارد نزدیکترند.
مثلا دو عبارت “خرید کفش” و “خرید کفش اسپورت دخترانه” را در نظر بگیرید. “خرید کفش” یک عبارت کلی است و شامل انواع کفش میباشد. این عبارت میتواند توسط خیلی از افراد جستجو شود. اما نتایج ارائه شده ممکن است برای خیلی از افراد مورد پسند نباشد. عبارت “خرید کفش اسپورت دخترانه” جزئیات بیشتری به همراه دارد. پس فقط زمانی جستجو میشود که کاربر به دنبال این جزئیات است.
اگر شما سایتی دارید که کفش اسپورت دخترانه میفروشید اگر روی این عبارت طولانی کار کنید هر کسی که با جستجوی این عبارت وارد سایت شما میشود به احتمال زیاد تبدیل به مشتری خواهد شد. با این مثال متوجه شدید که کلمات کلیدی طولانی چه مزیتی نسبت به کلمات کوتاهتر دارند.
کلمات کلیدی طولانی را چگونه پیدا کنیم؟
در اینجا ۹ روش برای یافتن کلمات کلیدی طولانی شرح داده میشود.
1. Searches Related to در نتایج جستجوی گوگل
تا به حال دقت کرده بودید که وقتی به انتهای نتایج جستجوی گوگل میروید، بخشی به نام “جستجوهای مرتبط با …” وجود دارد؟
خب این ناحیه کوچک یک معدن ارزشمند از کلمات کلیدی طولانی است.
نحوه دقیق استفاده از آن بدین شرح است:
ابتدا، کلید واژهای که میخواهید با آن در گوگل رتبه بگیرید تایپ کنید.
سپس، به پایین صفحه بروید. و نگاهی به “جستارهای مرتبط با …” برای این کلیدواژهها بیندازید:
با تعداد قابل توجهی از کلید واژههای طولانی روبه رو میشوید که میتوانید آنها را هدف قرار دهید.
توصیه: یکی از کلمات را از بخش “جستارهای مربوط به …” در نظر بگیرید و آن عبارت را در گوگل تایپ کنید. سپس، مجددا “جستارهای مربوط به …” را بررسی کنید. این کار را مدام تکرار کنید تا زمانی که یک لیست بزرگ از کلمات کلیدی عالی داشته باشید.
2. Answer The Public
Answer The Public یک ابزار مفید برای تحقیق کلیدواژه است که کلمات کلیدی سوالی مورد توجه را ایجاد میکند.
برای استفاده از آن، یک کلید واژه کلی را وارد کنید و روی“Get Questions” کلیک کنید:
سپس این ابزار سوالاتی را به شما نشان خواهد داد که افراد تمایل دارند درباره موضوعتان بپرسند:
و به این دلیل که عبارات سوالی طولانی هستند، آنها به طور خودکار جزء کلمات کلیدی طولانی به شمار میروند.
شما حتی میتوانید اطلاعات را به صورت الفبایی دستهبندی کنید:
و دادهها را به صورت یک CSV دانلود کنید.
3. فرومها (انجمنها) و بردها (تابلوها)
انجمنها از گذشته تا به امروز یکی از محبوبترین مکانها برای بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف بوده است. در داخل انجمنها افراد، درباره یک موضوع خاص به پرسش و پاسخ و تبادل نظر میپردازند. میتوان برای یافتن ایدههایی درباره کلمه کلیدی نیز از آنها استفاده کرد.
گذشته از اینها، اگر کسی سوالی را در یک انجمن مطرح میکند، شما این را میدانید که در خارج از آن هم افرادی وجود دارند که بهدنبال پاسخ آن سوال در گوگل میگردند.
برای استفاده از فرومها جهت یافتن کلمات کلیدی، در یک فروم که مخاطبان هدف شما در آن هستند عضو شوید. احتمالا بعضی از این انجمنها را بشناسید.
اما اگر نمیشناسید، کافی است کلمه کلیدی خود را در قالب عبارات زیر جستجو کنید تا انجمنهای مرتبط را پیدا کنید:
- “انجمن” + “کلمه کلیدی” یا “فروم” + “کلمه کلیدی”
- “تابلو” + “کلمه کلیدی” یا “board” + “کلمه کلیدی”
- “powered by vbulletin” + “کلمه کلیدی”
forum ها و board های فارسی برای بعضی موضوعات بسیار پرکاربرد هستند مانند “خرید خودرو”. اما در حوزههایی مثل سئو کمتر از آنها استفاده میشود. اما در سایتهای انگلیسی، فرومها برای انتخاب کلمات کلیدی ، پرکاربرد هستند. همچنین در انگلیسی میتوانید به شکل زیر فرومها را جستجو کنید:
“discussions” + “کلمه کلیدی”
مثال زیر را ببینید :
بعد از یافتن یک فروم فعال مرتبط با کلیدواژه خود، نگاهی به آخرین نخ (Thread) های آن بیندازید.
فراموش نکنید که کلمات و عباراتی که افراد در خود آن Thread بکار بردهاند را نیز بررسی کنید.
4. Google Autocomplete یا پیشنهادات خودکار گوگل
احتمالا این ویژگی گوگل را قبلا دیدهاید. و این احتمالا یکی از محبوبترین راههای یافتن کلمات کلیدی دم بلند است. اما چرا؟ به این دلیل که پیشنهادات آن مستقیما از خود گوگل میآیند.
برای استفاده از آن کافی است یک کلمه کلیدی یا عبارت را وارد کنید. همچنین میتوانید یک کلمه یا عبارت را تایپ کرده و یک حرف نیز در ادامه به آن اضافه کنید. مثل تصویر زیر:
این روش برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند یک ایراد دارد. آن هم اینکه تایپ کردن ترکیبهایی مانند “کلمه کلیدی + ب” و “کلمه کلیدی + ن” و … بسیار سخت و زمانبر خواهد بود. چرا که 32 حرف فارسی وجود دارد و ترکیب همه آنها با کلمه کلیدی واقعا مشکل خواهد بود.
خوشبختانه، ابزارهای تولید عبارات کلیدی دم بلند مانند Ubersuggest و Keywordtool.io دادههای مربوط به ویژگی پیشنهادات خودکار گوگل را برای شما جمعآوری میکنند. هردوی این ابزارها روش کار تقریبا مشابهی دارند. تصویر زیر مربوط به Keywordtool.io است و کافی است فقط یک کلمه کلیدی را در آن وارد کنید و روی “search” را کلیک کنید:
و این ابزار، صدها پیشنهاد مختلف را برای شما نمایش خواهد داد:
5. Soovle
Soovle یک ابزار رایگان است که پیشنهادات عبارات کلیدی را از آمازون، ویکیپدیا، یوتیوب و Ask.com جمعآوری میکند.
که بدین معنی است که شما میتوانید عباراتی را در آن کشف کنید که خیلی به سختی ممکن بود آنها را در سایر ابزارها کشف کنید.
نحوه استفاده از Soovle بدین ترتیب است: ابتدا وارد سایت شوید و یک عبارت کلی را در محل جستجو وارد کنید. مثلا Coffee.
Soovle بطور اتوماتیک پیشنهاداتی را از سایتهای مختلف نمایش خواهد داد.
همچنین میتوانید با کلیک روی آیکون دانلود در بالا سمت چپ صفحه، نتایج را در یک فایل CSV ذخیره کنید.
6. باکسهای “People also Ask”
این هم یک راه آسان دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی سوالی است.
ابتدا، یک کلمه را در گوگل جستجو کنید.
و بدنبال باکس “People also Ask” در صفحات نتایج جستجو (Serps) بگردید.
اینها سوالاتی است که مردم در رابطه با موضوعی که شما تایپ کردید میپرسند.
و اگر یکی از این سوالات را کلیک کنید تا باز شود، یک پاسخ را مشاهده خواهید کرد. بعلاوه، گوگل حتی سوالات بیشتری را هم برایتان نمایش خواهد داد.
7. گزارش عملکرد در Google Search Console
گاهی بهترین کلمه کلیدی همانی است که قبلا بابت آن رتبه گرفتهاید.
یعنی چه؟
اگر شما شبیه اکثریت افراد باشید، تعدادی صفحه خواهید داشت که در صفحات دوم و سوم یا حتی چهارم گوگل جا خوش کردهاند.
و گاهی متوجه این موضوع خواهید شد که بابت کلمات کلیدی Long Tail در گوگل رتبه گرفتهاید درحالیکه برای آنها بهینهسازی خاصی انجام ندادهاید.
و وقتی به این صفحات، از نظر سئو توجه بیشتری میکنید، آنها طی چند روز یا چند هفته به صفحه اول میرسند.
میتوانید براحتی کلمات کلیدی صفحات دوم و سوم را در کنسول جستجوی گوگل بیابید (GSC).
ابتدا، وارد حساب خود در کنسول جستجوی گوگل شوید. سپس روی بخش Performance کلیک کنید تا به گزارش عملکرد دسترسی داشته باشید.
به سمت پایین اسکرول کنید تا جاییکه کوئریها را ببینید.
اینها کلماتی هستند که بخاطر آنها در صفحه اول گوگل رتبه گرفتهاید.
برای یافتن کلمات کلیدی صفحات دوم و سوم، لیست را بر اساس جایگاه (Positin) مرتب کنید.
و تعداد سطرها را طوری تنظیم کنید که تا 500 سطر نمایش دهد.
به سمت پایین اسکرول کنید تا جاییکه جایگاه 15-10 را بتوانید ببینید.
سپس، به کلمات کلیدی که درآن جایگاهها رتبه گرفتهاند نگاهی بیندازید:
هرکلمه کلیدی را که به نظرتان مفید است داخل Google Keyword Planner تایپ کنید و حجم جستجوی آنرا بررسی نمایید.
اگر کلیدواژهای پیدا کردید که به درد سایتتان بخورد (و حجم جستجوی معقولی داشته باشد) روی آن کلیک کنید.
و سپس تب “Pages” را باز کنید.
در این حالت صفحهای از سایتتان را به شما نشان میدهد که قبلا بابت آن کلمه کلیدی رتبه گرفته است.
8. گوگل ترندز Google Trends
گوگل ترندز یکی از محبوبترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است.
میخواهید سئو یک سایت را استارات بزنید؟ حتما مایلید بدانید که آیا میزان جذابیت کلمات کلیدی سایتتان رو به رشد است یا اینکه روند نزولی دارد.
این ابزار به شما کمک خواهد کرد:
ابتدا وارد سایت Google Trends بشوید و کلمه کلیدی مورد نظر را در قسمت جستجو وارد نمایید:
این ابزار به شما روند محبوبیت یک عبارت کلیدی را در طول زمان و بر حسب حجم جستجو و تیترهای خبری به شما نشان میدهد.
در این مثال، حجم جستجو برای این عبارت نسبتا پایدار است.
اما برای سایر کلمات کلیدی مانند “Snapchat”، میزان علاقمندی ناگهان افزایش یافته و اکنون به تدریج کم شده است.
و عبارات دیگر، مانند “Google Keyword Tool”، یک گرایش ثابت رو به پایین دارند:
بهترین حالت ممکن زمانی است که شما یک کلیدواژه (مانند “Keto Diet”) پیدا میکنید که روند افزایشی دارد (از نظر محبوبیت).
توصیه: به قسمت جستجوهای مرتبط “Related Queries” در پایین بروید:
اغلب کلمات کلیدی فهرستشده زیر “Queries” کلمات کلیدی کمتر شناختهشده هستند که شما در اغلب ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی دیگر آنها را نخواهید یافت.
9. Quora
Quora یک سایت بسیار پرجمعیت و محبوب Q&A (پرسش و پاسخ) است.
این ابزار شبیه به Yahoo! Answers است. اما، پاسخهای مردم درQuora واقعا مفید هستند.
برای استفاده از Quora، باید یک حساب ایجاد کنید.
هنگامی که وارد سیستم شدید، یک کلید واژه کلی را وارد نوار جستجو در بالای هر صفحه کنید:
مانند فروم ها، Quora متداولترین سوالات را در مورد موضوع به شما نشان خواهد داد:
برخی از این سوالات، کلیدواژههایی با حجم بالا هستند که شما میتوانید در لیست کلمات کلیدی احتمالی خود کپی و پیست کنید.
و بقیه سوالات میتوانند به شما کمک کنند تا درباره ایدههای کلمات کلیدی جدید در حوزه کسب و کاری خود فکر کنید.
به عنوان مثال، دررابطه با مثال آشپزی این سوال احتمالا برای اینکه یک کلیدواژه محبوب باشد خیلی طولانی است:
How can you bake without eggs? My parents and I are both a little allergic to eggs. Any suggestions for baking recipes?
اما وقتی نسخه کوتاه شده این سوال را، “Baking Without Eggs” در Google Keyword Planner وارد کنیم، لیستی از کلمات کلیدی پیدا میکنیم که به راحتی میتوانند به عنوان موضوع یک مقاله با کیفیت بالا مورد استفاده قرار گیرند. آنها همچنین حجم جستجوی نسبتا بالایی دارند:
کاربرد Quora در اینجا عالی است: به شما کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط را ارائه میکند که ممکن است به ذهن خودتان خطور نکرده باشد.
چگونه از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم؟
زمانی که از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود استفاده میکنید، دو گزینه دارید:
گزینه اول: تولید یک قطعه محتوای بهینهشده به ازای آن عبارت
اولین گزینه شما ایجاد یک پست وبلاگ جدید است که برای کلمه کلیدی طولانی که به تازگی یافتهاید بهینه شده است. (تولید محتوای سئو شده برای آن عبارت).
به عنوان مثال، یک نویسنده سایت عبارت کلیدی دمبلند “How to Get More YouTube Subscribers” را پیدا میکند.
و یک پست برای این عبارت طولانی ایجاد میکند.
از آنجا که این کلید واژه چندان رقابتی نبود، به سرعت در صفحه اول گوگل قرار گرفت.
و در حال حاضر در بین پنج رتبه برتر بابت آن کلمه کلیدی هدف قرار دارد.
عیب این روش این است که شما باید محتوای بسیار زیادی را تولید کنید.
به عنوان مثال کلمه کلیدی “How to Get More Youtube subscribers” تنها در حدود 3000 جستجوی ماهانه دارد.
حتی اگر آن پست توسط تمام افرادی که آن عبارت را جستجو کردهاند کلیک میشد (که غیرممکن است)، ترافیک را تا سه برابر بازدید کننده بیشتر در ماه افزایش میداد. (افزایش نرخ کلیک CTR).
و در واقع، بین 500 تا 700 کلیک در ماه از آن عبارت کلیدی دریافت میشد.
بنابراین برای این که این راهکار ارزشش را داشته باشد، باید یک عالمه (شاید هزاران) قطعه محتوا درباره آن عبارت طولانی تولید شود.
گزینه دوم: گنجاندن کلمات کلیدی طولانی در محتوا
گزینه دیگر این است که صفحه خود را برای یک عبارت کلیدی کوتاه یا متوسط بهینهسازی کنید. سپس کلمات کلیدی طولانی را در محتوای خود وارد کنید
برای مثال، این پست را ببینید:
واضح است که از سئوی درون صفحه برای بهینهسازی صفحه به ازای عبارت کلیدی اصلی یعنی “Free SEO Tools” استفاده شده است.
اما کلمات کلیدی دم بلند نیز در داخل محتوا جاگذاری شدهاند.
و از آنجا که کلمات کلیدی دم بلند در این پست استفاده شده، بابت 1100 کلمه کلیدی مختلف در گوگل رتبه گرفته است:
جمع بندی
وقتی میخواهیم پروسه سئو را شروع کنیم برای اینکه سریعتر بتوانیم ترافیک جذب کنیم باید روی کلماتی تمرکز کنیم که رقابت پایینتری دارند. در این بین کلمات کلیدی طولانی معمولا رقابت پایینتری دارند. البته کلمات کلیدی چند بخشی نسبت به کلمات تک سیلابی یا دو سیلابی جستجوی کمتری نیز دارند. پس اگر با این کلمات به رتبه برتر گوگل برسیم ترافیک کمی جذب میکنیم. اما این اتفاق با صرف انرژی و زمان کمتری میافتد.
با سئو کردن کلمات کلیدی Long Tail ترافیک کمی در زمانی کم به سمت سایت روانه میشود. این حرکت مثبت به اعتبار دامنه و شناخته شدن سایت کمک میکند. و پروسه سئو را برای کلمات کلیدی کوتاه و تک سیلابی که رقابت بالایی دارند راحتتر میکند. در این مقاله این را نیز بیان کردیم که چطور میتوانید این نوع کلمات را پیدا کنید. استفاده از کلمات کلیدی چند بخشی کمک زیادی به سئو سایت میکند.
امیدواریم این مقاله از سئوف آموزه هایی برای شما به ارمغان آورده باشد.
سپاس از همراهی شما.
به نظر من برای رتبه گرفتن باید خیلی صبور بود و بهترین کار هم شروع از کلمات کلیدی طولانی یا همون کلمات دم بلند هستش
متن مقاله سنگین بود و کاملا مشخص بود که ترجمه شده اما بدرستی این کار انجام نشده و مفهوم مطلب خیلی جاها مشخص نیست
سلام، درست میفرمایید، البته بیشتر از تصاویر به جای متن استفاده شده و حتما در به زودی جاهایی که نیاز به اصلاح داره رو ویرایش میکنیم. ممنون از تذکرتون