آموزش Moz Pro [ویژگی‌های کلیدی] – بهبود رتبه سایت در گوگل با ابزار Moz

0
(0)

Moz چیست؟ متخصصان سئو و تولید محتوا از ابزارهایی برای کار خود استفاده می‌کنند تا بتوانند مسیر درستی را برای پروژه خود استخراج کنند. آمار و ارقامی از سایت خود و رقیبان دریافت کنند و اقدامات لازم برای سئو سایت خود را شناسایی کنند. یکی از ابزارهای معروف و قدرتمند مرتبط با این حوزه‌ها ابزار ماز Moz می‌باشد. سایت Moz چیست؟ Moz یک سایت است که مجموعه‌ای از ابزارهای همه فن حریف سئو را در خود دارد. و سئوکاران از آن استفاده می‌کنند تا در صفحات نتایج جستجو (SERPs) رتبه بهتری بگیرند. نسخه رایگان و استاندارد این سایت، Moz و نسخه حرفه‌ای‌ و پولی آن Moz Pro نام دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت خدمات سایت moz چیست و چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد. همچنین آموزش Moz و نحوه استفاده از امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد را در این مقاله خواهیم داشت.

بدین ترتیب شما خواهید توانست به بهترین شکل ممکن این ابزار را برای رسیدن به اهداف خود در ارائه محتوای بهتر و سئو سایت به کار ببرید.

Moz چیست؟

Moz یا نسخه حرفه‌ای آن Moz Pro یک پکیج محبوب از ابزارهای سئو است و شامل ابزارهایی است که برای بهبود رتبه در موتور جستجو طراحی شده‌اند.

ویژگی‌های کلیدی Moz Pro یا Moz چیست؟ امکاناتی که این ابزار برای ما فراهم می‌کند شامل موارد زیر است:

  • بررسی سایت یا Site Audits
  • پایش رتبه‌بندی یا Rank Tracking
  • تحلیل بکلینک یا Backlink Analysis
  • تحقیق‌ کلمه کلیدی یا Keyword Research
  • کاوش لینک یا Link Explorer

و چند ویژگی دیگر.

آموزش Moz – ویژگی‌های کلیدی و امکانات Moz Pro چیست؟

تقریبا همه ابزارهایی که برای سئو استفاده می‌شوند چند ویژگی مشترک دارند. اما در این امکانات مشترک آنچه ارئه می‌شود ممکن است قدری متفاوت باشد. همچنین هرکدام از آنها ممکن است امکاناتی هم داشته باشند که منحصر به فرد و مختص خودشان است.

برای مثال تقریبا همه ابزارهای سئو بخشی برای تحقیق کلمات کلیدی دارند. ممکن است امکانات این بخش برای ابزارهای مختلف متفاوت باشد. اما در نهایت همه آنها قصد دارند بگویند کلمات کلیدی مختلف چه میزان جستجو و چه مقدار سختی دارند. یا مثلا بعضی ابزارها کلمات بیشتری را پیشنهاد می‌دهند.

ویژگی‌های کلیدی Moz Pro را در بخش قبلی نام بردیم. اکنون می‌خواهیم بعضی از موارد مهم آنها را تشریح کنیم.

کاوشگر لینک اخیرا جایگزین OSE یا Open Site Explorer در سایت Moz Pro شده است.

اساسا عین OSE قدیمی است، اما با ایندکس بزرگتر. (دقیقا 35.5 تریلیون لینک)

خوب این بخش از ابزار Moz چطور کار می‌کند؟

برای استفاده از آن ابتدا سایت خود یا سایت رقیب را در داخل باکس root Domain این ابزار تایپ کنید و علامت جستجو را بزنید:

نوشتن نام دامنه در کاوشگرلینک Moz
کاربرد Moz Pro چیست؟ – وارد کردن آدرس سایت در باکس جستجوی Link Explore در Moz

بعد از اتمام جستجو یک گزارش از پروفایل لینک آن سایت برای شما نمایش داده می‌شود. تصویر زیر را ببینید:

اگر به این تصویر دقت کنید زیربخش‌هایی را در آن می‌بینید که هرکدام جزئیات بیشتری از نتایج را ارائه می‌دهند. می‌خواهیم این زیربخش‌ها را بررسی کنیم تا بدانیم هر کدام چه اطلاعات ریزتری به ما ارائه می‌دهند.

اول از همه اعتبار دامنه (Domain Authority) را داریم.

بخش Domain Authority، رویکرد Moz برای تخمین اعتبار لینک برای کل سایت است، نه فقط برای یک صفحه تنها.

پس هرچه لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می‌کنند باکیفیت‌تر باشند، این عدد بزرگتر خواهد بود.

در تصویر قبل می‌توان دید که اعتبار دامنه، 67 است.

این عدد به تنهایی چیز زیادی برای گفتن ندارد. اما وقتی به اعتبار دامنه یک سایت رقیب هم توجه کنید، خیلی سریع می‌فهمید که چه تفاوت‌هایی با رقیب دارید و چه مقدار تلاش لازم است تا به او برسید.

برای مثال، سایتی که در تصویر قبلی اعتبار 67 داشت را در نظر بگیرید. یکی از رقیبانش را در این ابزار وارد می‌کند و متوجه می‌شود که اعتبار دامنه آنها هم تقریبا مانند خودش است:

بخش اعتبار دامنه در Moz چیست
آموزش Moz – اعتبار دامنه یک سایت رقیب که در Moz Pro بررسی می‌شود

که معنی این اتفاق این است: احتمالا آنها هم می‌توانند بابت کلمات کلیدی که رقیبشان رتبه گرفته است رتبه بگیرند.

حال بیایید نگاهی به دامنه‌هایی که بک‌لینک می‌دهند (Linking Domains) بیندازیم. این عدد نشان می‌دهد چه تعداد دامنه به سایت مورد نظر بک‌لینک داده‌اند.

مجددا این آمار هم به تنهایی خیلی به‌دردبخور نیست. اما یک راه آسان و سریع برای ارزیابی سایتتان در مقابل رقبا است.

مقایسه دامنه لینک دو سایت- آموزش Moz Pro
آموزش Moz – مقایسه دامنه‌های لینک‌دهنده (Linking Domains) دو سایت در ابزار Moz Pro

Top Pages یا صفحات برتر در Moz چیست؟

سومین ویژگی کلیدی در داخل Link Explorer ابزار ماز، صفحات برتر یا Top Pages است. تصویر زیر را ببینید:

این معیار به شما صفحاتی از یک سایت را نشان می‌دهند که بیشترین اعتبار لینک را دارند. Moz Pro به آن اعتبار صفحه می‌گوید.

صفحات برتر Moz چیست
صفحات برتر در Moz Pro بر اساس اعتبار صفحه

پس اگر می‌خواهید ببینید محتوایی که روی سایت رقیب، خوب جواب گرفته چه نوع محتوایی است Top Pages به شما بسیار کمک خواهد کرد.

کاوشگر لینک در سایت ماز بخشی به نام Spam Score نیز دارد که می‌توانید آنرا در تصویر زیر مشاهده نمایید:

SpamScore، از امکانات سایت Moz برای تشخیص میزان اسپم بودن لینک‌های یک سایت است.

برای مثال در تصویر زیر، این ابزار امتیاز اسپم یک سایت را 6 درصد نشان می‌دهد:

Spam Score یک سایت در Moz Pro چیست
آموزش Moz – منظور از امتیاز اسپم یک سایت در Moz Pro چیست؟

این ویژگی چندان هم عالی نیست. اما به شما این دید را می‌دهد که آیا پروفایل لینک یک سایت، مجاز است یا نه.

آخرین مورد در صفحه کاوشگر لینک، Link Intersect می‌باشد. تصویر زیر این قسمت را نشان می‌دهد:

این ویژگی در Moz Pro سایت‌هایی را پیدا می‌کند که به رقیبان شما لینک داده‌اند اما به سایت شما نه.

خوب، اگر یک کمپین لینک‌سازی (Link Building) را اداره می‌کنید، لازم نیست به سایت‌هایی که قبلا به شما لینک داده‌اند سر بزنید. بلکه بجای آن باید به آنهایی سر بزنید که به سایت‌های رقیب لینک داده‌اند اما به شما لینک نداده‌اند.

و Link Intersect پیداکردن چنین موقعیت‌هایی را راحت می‌کند:

Link Intersect در آموزش  Moz Pro
آموزش Moz Pro – بخش Link Intersect را در ابزار M0oz Pro برای دو سایت رقیب مشاهده می‌کنید

بطور کلی، Link Explorer به اندازه نمونه مشابهش که در Ahrefs وجود دارد قدرتمند نیست. اما یک ابزار قابل اطمینان است که هرماه درحال پیشرفت است. (از نظر ویژگی‌ها و حجم ایندکس).

2- ابزار Fresh Web Explorer در سایت Moz

این بخش در واقع یک ابزار در مانیتورینگ اشاره (Mention) به بعضی برندها (عبارات معروف) یا کلمات کلیدی است.

اما برخلاف اکثر ابزارهایی که به صورت منفعلانه وب را جستجو می‌کنند و با یافتن یک مورد، به شما اطلاع می‌دهند، Fresh Web Explorer به شما کمک می‌کند که به دنبال موارد اخیر اشاره (Mention) بگردید. (جاهایی که اخیرا نامی از یک عبارت برده شده است).

این یک ویژگی کوچک اما بسیار به‌دردبخور است.

ممکن است بارها این ابزار را روی یک کلمه کلیدی پرطرفدار تنظیم کنید تا در زمان مواجهه با آن به شما اطلاع دهد، و روزها منتظر دریافت گزارش باشید.

برای مثال، این پست را بببینید:

آموزش Moz -پستی درباره Mobile SEO
آموزش Moz – پستی درباره Mobile SEO

بعد از انتشار این پست، نویسنده باید پست جدیدش را به کسانی که درباره همان موضوع مطلب می‌نویسند معرفی نماید.

اما روی عباراتی مانند “Mobile SEO” و “Mobile Optimization” هیچ هشداری تنظیم نکرده است.

پس بجای منتظر ماندن، می‌تواند مستقیما به Moz Pro مراجعه کند و لیستی از Mention ها را در کمتر از 10 ثانیه بدست آورد:

تنها مساله این است که Fresh Web Explorer آن تعداد Mention که نویسنده می‌خواهد را پیدا نمی‌کند.

مثلا، اشاره‌های به یک کلمه را در یک ماه اخیر را که جستجو می‌کند، Moz به او یک نتیجه نشان می‌دهد:

آموزش moz -  Fresh web explorer
آموزش Moz – هشدار در Fresh Web Explorer

ولی ابزار BuzzSumo ده مورد را در همان بازه زمانی پیدا می‌کند. تصویر زیر را ببینید:

پس Fresh Web Explorer برای معرفی محتوا و لینک‌سازی مفید است. اما به اندازه سایر ابزارهای مانیتورینگ Mention موجود در بازار قوی نیست.

3- آموزش Moz – بخش Keyword Explorer یا کاوشگر کلمه کلیدی

کاوشگر کلمات کلیدی بطور کلی بهترین امکان در سایت Moz Pro است.

Keyword Explorer مثل سایر ابزارهای جستجو و انتخاب کلمات کلیدی کار می‌کند.

یک کلمه کلیدی را داخل باکس تصویر زیر تایپ می‌کنید.

کاوشگر کلمه کلیدی در Moz Pro چیست
کاوشگر کلمه کلیدی در Moz Pro چیست؟

لیستی از معیارها و ارزیابی‌ها روی آن عبارت را دریافت می‌کنید. و همچنین پیشنهاداتی از کلمات کلیدی جدید که نمونه آنرا در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید:

چه چیزی باعث متفاوت بودن این ابزار می‌شود؟

سه دلیل برای این تفاوت وجود دارد

اول اینکه، اعداد حجم جستجوی ماهانه دقیق‌تر از سایر ابزارهاست

حجم جستجوی ماهانه یک عبارت در سایت Moz
آموزش Moz – حجم جستجوی یک عبارت در سایت Moz Pro

علتش این است که Moz Pro داده‌ها را از Google Keyword Planner برنمی‌دارد.

بجای آن، از داده‌های کاربران واقعی استفاده می‌کند تا تخمین بزند چه تعداد از افراد در واقع آن کلمه کلیدی را هر ماه جستجو می‌کنند.

دوم اینکه سایر متریک‌هایی که دریافت می‌کنید فوق‌العاده مفید و به‌دردبخور هستند.

برای مثال، شما می‌توانید برای یک عبارت، سختی کلمه کلیدی و نرخ کلیک ارگانیک را در یک صفحه مشاهده نمایید.

بعلاوه، Moz به هر عبارت یک نمره اولویت یا “Priority Score” می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید این مقادیر را ببینید.

امتیاز اولویت در Moz چیست
Priority Score در Moz Pro چیست؟

امتیاز اولویت (Priority Score) باعث می‌شود راحتتر بتوان روی کلیدواژه‌هایی که بهترین ترکیب حجم جستجو، CTR یا نرخ کلیک ارگانیک و رقابت را دارا می‌باشند تمرکز کرد.

در نهایت می‌توان گفت Keyword Explorer برای تولید کلمات کلیدی جدید بسیار عالی است. و برخلاف بسیاری از سایر ابزارهای موجود، فقط تنوعی از همان کلمه کلیدی را ارائه نمی‌دهد.

برای مثال، پیشنهادات کلمات کلیدی برای “Paleo Diet” شامل چند تا از کلمات کلیدی طولانی مشابه همان عبارت می‌شود:

اما این ابزار به شما کلیدواژه‌هایی نیز می‌دهد که مربوط به آن موضوع هستند.

کلمات کلیدی مرتبط با موضوع در سایت Moz
آموزش Moz – کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یک کلمه کلیدی دیگر که در Moz Pro پیشنهاد می‌شوند

و چون این عبارات پنهان در بیشتر ابزارهای دیگر کلمات کلیدی نمایش داده نمی‌شوند، خیلی رقابت شدیدی ندارند.

بعلاوه، می‌توانید براحتی این عبارات را داخل لیست کلمات کلیدی خود ذخیره کنید تا بعدا تحلیلشان کنید:

4- آموزش Moz – بخش Explore By Site

این نسخه Moz از SEMRush است. بعبارتی: کلمات کلیدی که رقیب شما بابت آن رتبه گرفته است را به شما نشان می‌دهد:

و می‌توانید فیلترهایی را برای یافتن راحت عباراتی که حجم جستجوی خاص یا سطح رقابت خاصی دارند استفاده کنید.

فیلترگذاشتن روی ویژگیهای کلمات در سایت Moz
آموزش Moz – قراردادن فیلتر روی ویژگی‌های عبارات کلیدی در Moz Pro

5- آموزش Moz – بخش Site Crawl

این یک امکان یا ویژگی داخلی (Built-in) بررسی سئو در Moz می‌باشد.

در مقایسه با بعضی از دیگر ابزارها که امتحان کرده‌ایم، Site Crawl مشکلاتی که پیدا می‌کند را در دسته‌بندی‌هایی مانند “بحرانی” (Critical) و “هشدارها” (Warnings) قرار می‌دهد.

بدین ترتیب، می‌توانید به سرعت مشکلات فنی سئو را پیدا کرده و رفع کنید.

و این ویژگی چیزهایی فراتر از بلاک شدن صفحه توسط فایل Robots.Txt را آنالیز می‌کند.

Site Crawl همچنین درباره “Content Issues” یا مسائل محتوا هم گزارش می‌دهد.

بعبارتی دیگر، این بخش در صورت وجود محتوای کم‌ارزش، محتوای تکراری و یا محتوای با سرعت پایین روی سایت شما گزارش می‌دهد:

Content Issues در Moz Pro چیست
آموزش Moz Pro – بخش Content Issues در Moz Pro مشکلات مربوط به محتوا را نشان می‌دهد

و هرکسی که مدتی در دنیای سئو کار کرده باشد می‌داند که پیداکردن محتوای تکراری و محتوای کم‌ارزش ممکن است واقعا دشوار باشد. مخصوصا در سایت‌های بزرگ با هزاران صفحه.

و “Content Issues” یافتن این مشکلات را واقعا راحت می‌کند.

6- بخش Rank Tracker در سایت Moz

این ویژگی Moz یک ابزار قوی برای ردگیری رتبه‌بندی می‌باشد.

بله، مشخصا شما می‌بینید که در چه جایگاهی در گوگل قرار دارید. سایت Moz همچنین به شما می‌گوید چه تعداد کلمه کلیدی به بالا یا پاییین منتقل شدند.

رصد تغییرات رتبه در Moz Pro
Moz چیست؟ – رصد تغییرات رتبه در Moz Pro

و میزان دیده شدن شما در کل جستجوها را نشان می‌دهد (Search Visibility).

و یکی از مشکلات این ویژگی این است که فقط هفته‌ای یک بار آپدیت می‌شود. اگر هرروز رتبه کلمات کلیدی را بررسی می‌کرد خیلی خوب بود.

7- منظور از Page Optimization در سایت Moz چیست؟

این ویژگی دقیقا همانطور است که به نظر می‌رسد: سئوی On-Page یا درون صفحه‌ای سایت شما را بررسی می‌کند.

برای استفاده از آن، یک URL و یک عبارت کلیدی که می‌خواهید بابت آن رتبه بگیرید را وارد کنید.

در نهایت یک “Page Score” کلی دریافت خواهید کرد:

امتیاز صفحه در Moz چیست
امتیاز صفحه یا Page Score در Moz Pro چیست؟

این امتیاز نشان می‌دهد که آن صفحه در چه حد برای آن کلمه کلیدی خاص بهینه شده است.

و خیلی هم دقیق است.

برای مثال یک نویسنده، صفحه خود را برای کلمه کلیدی “Seo Tips” تحلیل می‌کند. این ابزار تایید می‌کند که محتوای آن شخص برای آن عبارت به خوبی بهینه شده است:

هرچند، پیشنهاداتی که در زیر بخش “Hurting Your Score” قرار دارند خیلی هم دید خاصی نمی‌دهند:

آنچه به Page Score ضرر میزند در Moz
آموزش Moz – امکان دیدن چیزهایی که به Page Score ضربه می‌زند

برای مثال، ممکن است کسی در آن بخش بنویسد: “Keyword Stuffing” و نتایجی مانند تصویر پایین را دریافت کند:

در تصویر بالا می‌بینید که اخطاری برای Keyword stuffing دریافت شده اس. درحالیکه نویسنده کلمه کلیدی هدف را تنها دو بار در 3500 کلمه استفاده کرده است.

بدون احتساب نوشته‌ها در بخش کامنت‌ها!

پس این قطعا این ایرادگیری یک نتیجه اشتباه است!

همچنین می‌توانست پیشنهادات و توصیه‌های بیشتری را در راستای حل مشکلاتی که پیش آمده بود به کار ببرد.

مثلا گزارش سرچ کنسول گوگل می‌گفت که یکی از مسائل، “استفاده بهینه از کلمات کلیدی در تگ‌های عنوان” است.

امکانات سایت Moz چیست
آموزش Moz و امکانات آن – استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان

اما این را نشان نمی‌داد که آیا دو تا تگ H1 در یک صفحه استفاده شده یا خیر. و یا تنها تگ H1 نیاز به کار بیشتر دارد یا بقیه تگ‌ها هم نیاز دارند.

ممکن است شما بدانید که این مسائل را چطور بصورت دستی بررسی کنید. اما تصور کنید یک فرد تازه‌کار در بحث سئو چقدر با این توصیه‌ها گیج می‌شود.

در سمت مثبت این قضیه، بخش “Content Suggestions” بسیار مفید و کاربردی بود:

این بخش شامل فهرستی از موضوعاتی است که صفحاتی با رتبه‌های بالا آنرا پوشش می‌دهند. و اگر شما هم این موضوعات را در محتوای خود پوشش دهید، می‌توانید از نظر رتبه در نتایج جستجو یک جهش خوب داشته باشید.

مثلا برای عبارت کلیدی “SEO Tips”، توصیه Moz این بود که زیرعناوینی را پوشش دهند، مثل موارد زیر:

  • Keyword Research یا تحقیق کلمه کلیدی
  • Social Media یا رسانه‌های اجتماعی
  • Backlinks یا بک‌لینک
  • Technical SEO یا سئوی فنی

8- افزونه کروم MozBar در سایت Moz

MozBar یک افزونه کروم است که اطلاعات مربوط به لینک را داخل صفحه نتایج جستجو برای شما نمایش می‌دهد (مثل اعتبار دامنه و اعتبار صفحه).

MozBar چیست؟ آموزش Moz
آموزش Moz – صفحه نتایج جستجو با وجود MozBar

نسخه رایگان MozBar محدود است.

اما دنبال‌کنندگان Moz Pro تمام اطلاعات مربوط به لینک و معیارهای سئوی On-Page دریافت می‌کنند.

مثلا وقتی “SEO Tools” را سرچ کنید، می‌بینید که چطور لینک‌ها در صفحه اول باهم در رقابت هستند:

9- منظور از Insights در سایت Moz چیست؟

Insights اساسا یک لیست از کارهایی است که می‌توانید برای بهبود سئوی سایتتان انجام دهید.

آموزش Moz Pro -بخش Insights
بخش Insights در سایت Moz چیست؟

Moz Pro یک عالمه محک و داده به شما می‌دهد.

اگر شما یک سئوکار حرفه‌ای باشید که بتوانید مفهوم همه آنها را درک کنید خوب است. اما اگر تازه‌کار باشید، داده‌ها و اطلاعات Moz Pro براحتی شما را در خود غرق خواهد کرد.

Insights مثل این است که لیستی از کارهای با اولویت بالا که می‌توانند ترافیک طبیعی را بالا ببرند به شما پیشنهاد شود.

این بخش همه فرصت‌های موثر در سئو سایتتان را به شما ارائه نمی‌کند. (بدین منظور نیاز به سئوکار حرفه‌ای دارید).

اما کارهایی که می‌توانند تفاوت ایجاد کنند را پررنگ می‌کند.

مثلا برای یک سایت آموزش سئو توصیه شماره یک، گرفتن Featured Snippet برای عبارت “SEO Tools” می‌باشد:

با توجه به اینکه آن سایت بابت آن عبارت، رتبه شماره یک را داشت،برای قرار گرفتن در بخش Featured Snippet نیز شانس بسیار بالایی داشت.

همچنین این را نیز نشان می‌داد که بعضی از صفحات سایت از نظر سرعت لود در دستگاه موبایل، امتیاز پایینی دارند.

چون سرعت لود صفحه اهمیت بالایی در سئو دارد، پس بهتر است این مشکل زودتر برطرف شود.

10- بخش Moz Pro Campaigns در سایت Moz چیست؟

کمپین‌ها تمام اطلاعات حساب Moz شما را در یک داشبورد قرار می‌دهند.

Moz Pro Campaignsدر Moz چیست
آموزش Moz – بخش Moz Pro Campaigns

این مساله زمانیکه شما سئوی سایت چند مشتری را بر عهده دارید واقعا به درد می‌خورد.

به جای اینکه مدام در گوگل آنالیتیکس Log in و Log out کنید، می‌توانید یک دید کلی و سطح بالا نسبت به عملکرد سئو همه سایت‌ها را در یک صفحه تکی داشته باشید.

11- بخش Moz Pro Pricing در Moz چیست؟

هزینه استفاده از Moz از 99 دلار در ماه برای یک پلن استاندارد تا 999 دلار ماهانه برای پلن “Premium” متغیر است.

هر چهار پلن دارای ویژگی‌های اصلی یکسانی هستند. تفاوت اصلی در این است که چه تعداد گزارش کلمه کلیدی، آنالیز صفحه و تحقیق کلمه کلیدی در ماه می‌توانید استفاده کنید.

هزینه‌ها در مقایسه با محصولات مشابه چطور است (مثل SEMRush و Ahrefs)؟

خوب، کمترین مقادیر در Moz کمی از Ahrefs و Moz Pro ارزانتر است.

بعلاوه اینکه، 30 روز کاملا رایگان است.

پس اگر از نظر مالی در مضیقه هستید، Moz استاندارد احتمالا گزینه خوبی برای شما باشد.

از نظر ارزش و قیمت، Moz Pro نیز گزینه خوبی است. به اندازه Ahrefs امکانات ندارد اما مشخصا ارزانتر از آن است.

اگر یک سئوکار حرفه‌ای هستید، Ahrefs احتمالا بهترین انتخاب برای شما باشد. از Moz گرانتر است، اما ایندکس طولانی‌تر و تازه‌تری نسبت به آن دارد. (به اضافه یک میزبان که امکانات به درد بخور دیگری دارد).

اما اگر تازه‌کار هستید یا یک بیزینس کوچک که به دنبال دستیابی به ارزش‌های بالاست را مدیریت می‌کنید، امکان ندارد با یک پلن استاندارد Moz Pro اشتباه کنید.

جمع بندی: امکانات سایت Moz

سایت Moz مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف است که در تحلیل سئو به سئوکاران کمک می‌کند. Moz یکی از ابزارهای قدرتمند در این حوزه محسوب می‌شود که قابلیت‌های مختلفی هم دارد.

امکانات مختلف سایت Moz را در این مقاله بررسی کردیم و گفتیم که چطور می‌توان از هر کدام از آنها استفاده کرد. بعضی ویژگی‌های کلیدی در ابزارهای سئو مشترک است و در جزئیات متفاوت هستند. آموزش Moz به شما کمک خواهد کرد که از ویژگی‌های این ابزار استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن سئو سایت خود را پیش ببرید.

همین امروز شروع کنید. به سایت Moz بروید و امکانات مختلف آنرا بررسی کنید. از روی مقاله آموزش‌های مربوط به هر بخش را مطالعه نمایید و هر سوالی که برایتان پیش می‌آید را در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید. کارشناسان ما در سئوف در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.