کراول سایت چند وقت یک بار باید انجام شود؟ – تاثیر کراول هفتگی در کاهش مشکلات پرهزینه سئو در Fox.com

0
(0)

خزش یا کراول به معنی اسکن شدن صفحات وبسایت شما توسط ربات‌های گوگل است. گوگل با خزش و ایندکس صفحات شما آنها را برای نمایش به کاربران آماده می‌کند.

خزش یا کراول برای قوی شدن سئوی فنی سایت‌ها اهمیت دارد. در این مقاله یک مطالعه موردی از Fox.com را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهد کراول شدن با یک ریتم افزایشی چه تاثیر مثبتی می‌تواند داشته باشد.

اگر از سئوکار حرفه‌ای بپرسید به شما می‌گوید که چقدر کراول سایت برای حفظ سئو فنی سایت مهم است.

اما سوالات بهتری در اینجا وجود دارد. هرچند وقت یک بار باید سایت کراول شود؟

و در عمل هرچندوقت یک بار این اتفاق می‌افتد؟

در این مقاله درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد که مراجع سئو چه ریتمی را بهترین حالت برای کراول سایت می‌دانند. و اینکه سئوکاران حرفه‌ای واقعا چه میزان نرخ خزش را تجربه می‌کنند.

همچنین تاثیرات کراول کردن سایت با یک شیب افزایشی را با استفاده از یک مطالعه موردی روی Fox.com بیان خواهیم کرد.

نکته: با کمک مقالات رایگان آموزش سئو، تمام مفاهیم سئو را بصورت ساختارمند و فصل‌بندی شده مطالعه نمایید.

خزش یا کراول چیست؟

با کمک ابزارهایی مانند Screaming Frog یا DeepCrawl، می‌توانید به لایه درونی یک سایت (باطن سایت) نگاهی بیندازید، درست مثل وقتی که مکانیک یک ماشین را بررسی می‌کند.

اما به جای بررسی بخش‌های مکانیکی یک ماشین، عناصر قابل بهینه‌سازی یک سایت را بررسی می‌کنید. که شامل کیفیت متاداده‌ها، نقشه‌سایت XML، کدهای Response و غیره می‌باشد.

وقتی چیزی در سئو آنطور که انتظار می‌رود کار نمی‌کند، این بر عهده شماست که مشکل را تشخیص دهید و راه حل آنرا پیدا کنید.

نظر کسب و کارهای مختلف درباره بهترین حالت در ریتم کراول وبسایت

صاحبان صنایع به نظر می‌رسد با اینکه بررسی‌های فنی کوچک باید ماهانه انجام شوند و بررسی‌های فنی عمیق‌تر هر سه ماه یک بار (یا همین حدود) انجام شوند اتفاق نظر دارند.

با اینحال زمزمه‌هایی درباره بحث روی تعداد تکرار بهینه برای کراول کردن وبسایت وجود دارد:

  • “بخشی از استراتژی حال حاضر سئوی شما شامل بررسی‌های منظمی می‌شود که کمک می‌کند مشکلات را زودتر پیدا کرده و حل کنید. (ما هر سه ماه یکبار را پیشنهاد می‌کنیم).” – اریکا واراگولی ، SEMRush.
  • “انجام یک اسکن خودکار یکبار در ماه خیلی خوب است. معمولا برای دیده شدن مشکلات اصلی کافی است. مشکلاتی مانند ارورهای On-Page در قالب لینک شکسته، عنوان صفحه و متاداده یا محتوای تکراری.” – Digital Marketing Institute.
  • “من برای مشتری‌ها، اولین ماه، ماهی یک بار (بررسی‌های کوچک)، و سه ماه یک بار (بررسی عمیق) سایتشان را بررسی می‌کنم.” – آنا کرو، مجله Search Engine.

کراول سایت و بررسی فنی آن دو مفهوم یکسان نیستند.

با این حال، اینطور برداشت می‌کنیم که این صاحبان صنایع توصیه می‌کنند حداقل هرماه یک بار که بررسی‌های کوچک فنی انجام می‌شود کراول سایت هم انجام شود.

بهترین کراول برای سئو درعمل باید چند وقت یک بار باشد؟

یک سئوکار حرفه‌ای چند وقت یک بار کراول وبسایت را برای سایت‌های مشتریان خود انجام می‌دهد؟

یک نویسنده می‌گوید: برای اینکه ایده بگیرم از توئیتر استفاده کردم. بعد از سه روز و حدود 2000 رای، نتایج بدست آمده اینها بودند:

نتایج نظرسنجی روی میزان کراول
نتایج نظرسنجی درباره میزان کراول سایت

تقریبا 57 درصد از سئوکاران حرفه‌ای که در این نظرسنجی شرکت کردند ماهانه یا بیشتر را انتخاب کردند. و 43 درصد هفتگی یا کمتر را.

بعبارتی دیگر، تنوع بالاست. هر دو سوی نتایج کاملا با معنا هستند، بسته به نوع و اندازه سایتی که مدیریت می‌کنید.

کراول هفتگی سایت به FOX کمک کرد عکس العمل به موقعی درباره باگ allRoute.json نشان دهد

اواخر جولای 2020، تیم سئوی FOX یک کراول روتین هفتگی برای FOX.Com انجام دادند و متوجه شدند که تمام صفحات مربوط به قمست‌های برنامه‌های تلویزیونی بطور غیرمنتظره‌ای کدهای خطا را اجرا می‌کنند. (بخاطر یک باگ در فایل allRoutes.json).

با اینکه صفحات برای کاربران درست نمایش داده می‌شدند، برای ربات‌های گوگل خطای 404 را نمایش می‌دادند. که باعث می‌شد برای نمایش در صفحات نتایج جستجو (SERPS) غیرمجاز باشند.

زمان تماشا یا “Watch Time” نه تنها برای سایت یک شاخص عملکردی مهم به شمار می‌رود، بلکه این صفحات برای شرکت درآمد مشخصی نیز از بابت تبلیغات بدست می‌آورد.

لازم به ذکر نیست که این کراول باعث کشف یک مشکل اساسی شد.

به کمک این کراول، آنها به موقع مشکل را شناسایی کردند.

در طول سه هفته (23 جولای تا 13 آگوست)، آن مشکل خاص را برطرف کردند و از آن صفحات، کلیک‌ها و Impression های سئو دریافت کردند که روز به روز افزایش می‌یافت.

مشکل تا اواسط آگوست حل شده بود و آنها با افزایش کلیک و Impression و بازگشت آن به مقادیر نرمال مواجه بودند.

اگر آنها چندین هفته تا یک ماه قبل از انجام کراول صبر می‌کردند (که کراول ماهانه به نظر اکثریت بهترین حالت است)، کدهای نامناسب آسیب فزاینده‌ای به سئو و ترافیک سایت و درآمد تبلیغاتی وارد می‌کردند.

نه فقط از منظر خود مشکل، بلکه از نظر زمانی که برای پیداکردن و اجرای راه حل آن به کار اضافه می‌شد.

بدون کراول کامل سایت می‌شد این باگ را شناسایی کرد.

بدون فیلترهای درست در گوگل سرچ کنسول، این مشکل خاص زیر گزارش نتایج جستجو پنهان می‌شد.

گزارش Coverage در کنسول جستجوی گوگل نیز در تشخیص خطاهای صفحات تماشای FOX با ده روز تاخیر عمل می‌کردند. و فقط نمونه‌هایی از URL های خراب را نشان می‌دادند.

همانطور که قبلا اشاره شد، این مشکل کد پاسخ، تاثیری روی تجربه کاربری صفحه نداشت. یعنی به UX آن آسیبی نزده بود.

خلاصه و نتیجه‌گیری

مطمئنا می‌توانید با اجرای “eyeballing” ساده در گوگل سرچ کنسول کار خود را پیش ببرید.

اما کراول‌های منظم و روتین بسیار می‌توانند مفید واقع شوند.

Fox.com کراول‌های هفتگی انجام می‌داد و از این بابت ناراضی نیست. بخصوص از وقتی که یک مشکل را کشف کرد و سه هفته برای حل آن وقت گذاشت.

اجرای کراول هفتگی روی سایت برای تیم‌های سئو ضروری نیست، اما از اجرای ماهانه آن هم می‌توان سود برد – بیشتر از حالتی که فاصه بین کراول‌ها بیش از یک ماه و فقط در زمان نیاز است.

Barry Adams می‌گوید:

شما باید دائما پیشرفت کنید. باید تلاش کنید، دستکاری‌های کوچک انجام دهید، سرعت سایت را بالا ببرید، بهتر کنید، تک تک بخش‌ها را بهینه کنید. دائما و در تمام زمان‌ها.

و کراول منظم وبسایت یک تاکتیک فوق‌العاده برای رسیدن به این اهداف است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.