انواع بردکرامب
برد کرامب، همانطور که در بالا مثال زدیم بردکرامب تنها مختص به وب نیست و به چند دسته تقسیم میشود که به آن ها اشاره خواهیم کرد.
بردکرامب خرید
این نوع برد کرامب را در سایت های فروشگاهی مشاهده میکنید، به این صورت که دقیقا مکان کاربر را در سایت نشان میدهد، این کار برای سئو سایت تاثیرات چندان مثبتی ندارد اما بر افزایش فروش در سایت تاثیر خوبی دارد.
اگر از سایت دیجیکالا یا اسنپ فود خریدی انجام داده باشید برای تکمیل فرآیند چند بردکرامب مشاهده کرده اید.
Home > Shop > Cart > Checkout
بردکرامب Breadcrumbمسیر یا تاریخچه

این دسته یک نوع بسیار ساده از بردکرامب ها بود که دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد.
این دسته از انواع اولیه بود که مسیری که کاربر در یک سایت طی کرده بود را به صورت بسیار ساده نشان میداد.
Home > one > two > Three
Attribut breadcrumb بردکرامب ویژگی
همانطور که اسم دسته بردکرامب ویژگی است، این نوع بردکرامب درواقع ویژگیهای مربوط به چیزی که سرچ کرده اید یا چیزی که کاربر در سایتی آن را انتخاب کرده را نشان میدهد، که این ویژگی ها میتواند سایز، رنگ، ابعاد و چیزهای دیگر باشد.
Home > Product category > Color> Size > Shape
بردکرامب مکانی Navigation Breadcrumbs
احتمالا بیشتر از هر نوع دیگری شاهد بردکرامبهای مکانی بوده اید.
این نوع دقیقا جایی که کاربر در آن قرار دارد را نشان میدهد، که با این سلسله مراتب کاربر میتواند با کلیک بر روی لینک های مربوط به آن به صفحات قبل برگردد.
تاثیر بردکرامب در سئو و دلیل استفاده از آن

لینک سازی
اولین و مهم ترین تاثیری که فرآیند بردکرامب بر سئو وب سایت میگذارد، به بحث لینک سازی داخلی مربوط میشود.
اگر برایتان سوال است که چگونه با لینک سازی داخلی بردکرامب در سئو تاثیر میگذارد باید گفت که:
بردکرامب ها با ساختارهای لینک مانند خود میتوانند لینک های داخلی در سایت شما ایجاد کنند، که این فرآیند به ایندکس شدن بهتر و سریعتر سایت کمک بزرگی میکند.
بالارفتن UX
Ux یا User experience در واقع تجربه کاربر از سایت ها است.
هدف اصلی ایجاد بردکرامب ها هم همین مسئله بود تا بتوانند تجربه کاربران را تا حد امکان بالا ببرند، این کار خود به خود به افزایش رتبه سئو سایتهایی که در ساختن بردکرامب ها بهتر هستند کمک میکند.
در ادامه سه دلیل اصلی برای استفاده از بردکرامب که تمام آن ها با سئو وب سایت در ارتباط اند را برای شما شرح میدهیم.
علاقه گوگل به بردکرامب
گوگل با استفاده از بردکرامب هایی که شما برای سایت ساخته اید میتواند صفحات شما را به صورت جذاب تری نشان دهد تا کاربر هدف توجه بیشتری به آن ها داشته باشد.
همچنین استفاده از بردکرامب باعث میشود گوگل دید متفاوت تری به صفحه شما داشته باشد، که تمام این ها در ارتقاع سئو سایت تاثیر دارند.
افزایش تجربه کاربر
امروزه کمتر سایتی را میتوان پیدا کرد که در نتایج خود از آموزش های سئو استفاده نکرده باشد، در این موضوع هم اگر سایت ها از بردکرامب های مناسب استفاده کنند، کاربر در جستجو هدف خود کاملا احساس راحتی و رضایت میکند.
در نتیجه زمانی که کاربر از سایت شما راضی باشد بازدید آن هم بیشتر میشود و نتایج سئو سایت شما هم افزایش خواهد یافت.
کاهش بانس ریت
زمانی که کاربران به دنبال چیزی هستند با سرچ کردن کلمه کلیدی همان موضوع وارد صفحه مربوط به آن میشوند.
در این عمل کاربر دیگر از صفحه اصلی یک سایت وارد گزینه ها و لینک های آن نمیشود و به صورت مستقیم به چیزی که میخواهد لینک میشود.
بنابراین در استفاده از بردکرامب اگر درست صفحه ای را لینک نکنید موجب نارضایتی کاربر میشود و در سئو نتایج بدی خواهد داشت.
آموزش ایجاد بردکرامب در وردپرس
برای ایجاد بردکرامب در وردپرس، اگر از یاست سئو Yoast Seo استفاده میکنید نیاز به انجام کار پیچیده ای ندارید و فقط کافیست چند مرحله را انجام دهید.
وارد بخش سئو در افزونه شوید، سپس در بخش ظاهر جستجو تب مسیر راهنما را باز کنید و در صورت غیرفعال بودن، بخش فعالسازی مسیر راهنما را فعال کنید.
در نهایت برای جدا کردن بخش های بردکرامب خود میتوانید هر فیلد را نام گذاری کنید.
در استفاده از بردکرامب باید به چند نکته توجه کنید:
- نوشته ها یا آیتم هایی که استفاده میکنید تکراری نباشند
- سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط در نشانگر ها استفاده کنید
- از علامت هایی که بیشتر مورد استفاده هستند و برای کاربران آشنا تر هستند استفاده کنید
- صفحه ای که کاربر در آن حضور دارد نباید به صورت لینک باشد چون با کلیک روی آن یک صفحه جدید باز میشود
- صفحه ای که کاربر در آن است را بهتر است در بردکرامب به صورت بولد Bold نشان دهید
- در انتخاب نشانگرها سعی کنید کلماتی که کاربر نیاز دارد را استفاده کنید
جمع بندی
استفاده از بردکرامب روش جذاب و پر کاربردی است برای همین کاربران و همچنین گوگل و دیگر موتورهای جستجو، سایت و وب سایت هایی را که در آن ها دسته بندی های مرتب و مناسب وجود دارند را بیشتر مورد پسند خود قرار میدهد.