اعتبار موضوعی چیست و تفاوت آن با DA

0
(0)

اعتبار موضوعی (Topical Authority ) چیست؟

اعتبار موضوعی ترافیک سایت را افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن رتبه سایت در گوگل می‌شود، در واقع هر چقدر رتبه در گوگل بالاتر برود ترافیک هم بیشتر می‌شود.

اگر درباره سئو سایت اطلاعات کافی داشته باشید می‌دانید که گوگل برای انجام رتبه بندی‌های خود از بیش از 200 عامل مهم استفاده می‌کند. که ما بیشتر این موضوعات را در آموزش رایگان سئو بیان کرده‌ایم.

برای اینکه محتوای شما در گوگل رتبه خوبی به دست بیارد باید یک محتوای با کیفیت و معتبر ایجاد کنید که هم برای افرادی که آن را می‌خوانند جذاب باشد هم برای گوگل. و در نهایت منجر به بالا رفتن اعتبار دامنه سایت شود. که این مورد همان اعتبار موضوعی است.

اعتبار موضوعی یا Topical Authority چیست؟

 اوتوریتی Authority معیاری برای اعتبار یا اعتماد است. در واقع این اعتبار موضوعی است که مشخص می‌کند یک صفحه چقدر اعتبار دارد. نکته مهمی که وجود دارد این است که اعتبار دامنه با اعتبار موضوعی متفاوت است.
اعتبار موضوعی بر روی محتوا ها و موضوعات سایت تمرکز دارد و اعتبار دامنه شامل پارامترهای وسیعی از سرعت سایت، نرخ خطا، لینک سازی و…. است

اگر یک محتوایی را یک سایت سر شناس و رتبه‌دار در گوگل ثبت کند، بنا به اعتبار آن سایت ترافیک و بازدیدی که این سایت قرار است بگیرد نسبت به یک سایت تازه تاسیس بیشتر خواهد بود، بنا به اعتبار دامنه‌ای که این سایت دارد بازدید آن بیشتر خواهد بود. اعتبار برای یک سایت موضوع بسیار مهمی است زیرا نشان دهنده این است که شما با محتواهای خود چقدر مخاطب را درک می‌کنید و می‎‌دانید که آن‌ها دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.

نحوه عملکرد اعتبار موضوعی

در سال 2013 اعتبار موضوعی همراه با الگوریتم مرغ مگس‌خوار به شهرت رسید، این پیشرفت توانست تجربه تجزیه و تحلیل محتوا را توسط گوگل را دگرگون کند و محیط و استراتژی بهتری برای کمک کردن به کاربران به وجود آورد.

همچنین نحوه رتبه بندی را تغییر داد و از آن زمان به بعد، محتواها بر اساس ارتباط با نیاز و درخواست کاربران رتبه بندی و ترتیب بندی می‌شوند.

قبل از الگوریتم مرغ مگس‌خوار، الگوریتم‌های گوگل روی کلمه کلیدی متمرکز بودند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی هم بود. به طور مثال اگر در گوگل چگونگی پختن پای را سرچ می‌کردید، گوگل از این سرچ یک دستور غذا را در نتایج پدید می‌آورد.

اما اگر تفاوت بین پخت و پز را سرچ می‌کردید پاسخ‌ گوگل به این موضوع متفاوت بود.

گوگل برای تعیین رتبه یک صفحه به عواملی همچون: لینک‌های ورودی و خروجی، صفحاتی که محتوا به آن پیوند داده شده و سن دامنه توجه می‌کند.

4 استراتژی در ایجاد اعتبار موضوعی

ما برای شما چند استراتژی پر کاربرد در ایجاد اقتدار موضوعی و بالا بردن رتبه شما در گوگل را شرح داده ایم که اگر تمام این مراحل را انجام دهید جایگاهتان در گوگل بسیار بهتر خواهد شد.

1- استراتژی محتوا

ایجاد یک محتوای قوی و دقیق در این زمینه بسیار اهمیت دارد، موضوعاتی که خواننده را مشتاق به ماندن در صفحه و خواندن مقاله شما کند و تمام چیزهایی که خواننده می‌خواهد یاد بگیرد باید در محتوا دیده شود.

راجب موضوعاتی بنویسد که محتوای آن را کاربران سرچ کنند و مطمئن هستید این موضوع قابلیت سرچ شدن را دارد تا با این روش کاربران بیشتر به سمت محتوای شما بیایند.

می‌توانید در محتوای خود از سوالاتی که ممکن است هر کاربری در ذهن خودش داشته باشد کمک بگیرید و آن‌ها را از کاربر بپرسید و در نهایت زمانی درست را برای انتشار محتوای خود در نظر بگیرید.

2- خوشه بندی (Cluster) موضوعات

اقتدار موضوعی

هنگام انتخاب موضوعات باید به دقت بر روی چندین موضوع هم راستا تمرکز کنید، آنها را جز ارکان اصلی سایت خود قرار دهید و پیشرو این موضوعات بشوید.موضوعات را ستون سایت خود قرار بدید و در انتخاب آن‌ها بسیار دقت کنید. ایجاد دسته به کار خودتان نظرم می‌بخشد و از این رو کاملا متوجه می‌شوید هر موضوعی به کدام دسته تعلق دارد.

گردآوری محتوا برای یک موضوع خاص به شما کمک می‌کند شما پیشرو آن موضوع بشوید و گوگل هم این مساله را می‌فهمد.

خوشه بندی موضوع گروهای از محتواهایی هستند که بر روی یک مساله اصلی تمرکز دارند. و با افزایش محتواهای خوشه رفته رفته تمام نیازهای کاربران در آن موضوع را پوشش می‌دهید.

در مورد خوشه بندی موضوعات باید به سه جزء مهم و اصلی این موضوع تمرکز کنید:

  • موضوع خوشه هدف را مشخص کنید،
  • یک صفحه پایه یا دسته بندی برای آن بسازید،
  • لینک سازی کنید

قصد و هدف کاربر

اقتدار موضوعی

گوگل و دیگر موتورهای جستجو الگوریتم‌های هوشمندی دارند که کار آن‌ها ایجاد راحتی برای کاربر در فضای مجازی است و هدف کاربر برای آن‌ها بسیار مهم است. وقتی کاربری یه دنبال اطلاعاتی  بر پایه کلمات کلیدی است، این الگوریتم‌ها شروع به کنکاش در موتورهای جستجو می‌کنند تا موضوعاتی مطابق با هدف کاربر را فراهم کنند.

این الگوریتم‌ها می‌توانند با تفکیک سوالات کاربر، او را به نتیجه مورد نظرش برسانند.

اهمیت ساختاربندی سایت در اعتبار موضوعی

اقتدار موضوعی

ساختار سایت به رتبه گیری سایت شما کمک می‌کند. ساختار سایت باید از شاخص‌های سئو استفاده کند مانند استفاده درست از کلمات کلیدی.

در توضیحات متا و عنواین قسمت‌های محتوای خود باید کلمات کلیدی را بیان کنید، افزودن پیوند مرتبط به صفحات دیگر، ایجاد نقشه سایت.

کلام پایانی

به سئو مانند یک ماراتن نگاه کنید نه دوی سرعت.

هر چقدر محتوای شما کامل تر باشد، از نظر اعتبار دامنه، اقتدار موضوعی و دیگر موارد رتبه بندی خوبی داشته باشد به رتبه‌های بهتر و خوبی دست یابید.

لینک سازی‌های درست و محتواهای عالی به سایت شما اعتبار می‌بخشند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.