آموزش انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت-[راهنمای جامع]

5
(1)

درصورتی که با کلمه کلیدی در سئو سایت آشنا هستید اما هنوز نمیدانید چگونه از آن استفاده کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

پس از درک مفهوم کلمه کلیدی، چگونگی استفاده از آن برای وبسایت خود بسیار مهم است. شما باید بدانید چگونه بهترین کلیدواژه‌ها را برای سایت خود انتخاب کنید و زمان خود را صرف بهینه‌سازی آن‌ها کنید.
شما باید چندین فاکتور مثل میزان جستجوی کلمه، سختی کلمه کلیدی، نزدیکی به هدف جستجوی کاربر و به روزبودن کلمات را برای انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر خود درنظر بگیرید.
با استفاده از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner، SEMRush، Seed Keywords و Ahrefs می‌توان لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع فعالیت سایت را گردآوری کرد. در ادامه چگونگی کار با هرکدام از این ابزارهای مهم ذکر شده است. با انتخاب درست و اصولی کلمات کلیدی وبسایت می‌توان کسب رتبه برتر را به راحتی رقم زد.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای سئو سایت انجام می‌شود انتخاب کلمات کلیدی است. انتخاب کلمات کلیدی سئو به قدری اهمیت دارد که می‌تواند کل کار سئوی شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عبارتی دیگر، اگر می‌خواهید در سئو موفق عمل کنید ابتدا باید برای یافتن کلمات کلیدی تلاش کنید و زمان بگذارید. تهیه یک لیست کلمات کلیدی اولین قدم است. سپس باید فاکتورهای مهم را در این لیست بررسی کنید و در نهایت بهترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید.

اما کلمه کلیدی چیست؟ کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتور جستجو آنرا جستجو می‌کنند. هر سایت با توجه به زمینه فعالیت خود می‌تواند به چند عبارت کلیدی مرتبط باشد. کاربران با جستجوی آن عبارات، صفحات سایت را پیدا می‌کنند و وارد آن می‌شوند. پس بهتر است برای دیده شدن بیشتر، بهترین کلمات کلیدی را برای سئو سایت خود استفاده کنید.

در ادامه درباره اینکه چه کلمه‌ای مناسب است و چگونه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم صحبت می‌کنیم. این مقاله یکی از مقالات دوره رایگان و جامع آموزش سئو است که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. با کلیک روی لینک می‌توانید به سایر مطالب این دوره دسترسی داشته باشید.

بهترین کلمات کلیدی کدام‌ها هستند؟

فرض کنید لیست کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوای خود را تهیه کرده‌اید. حال باید بهترین کلمات کلیدی را از بین این لیست برای موضوع خود انتخاب کنید. اگر کلماتی که برای تولید محتوا برای سئو سایت به کار می‌برید بدون دقت انتخاب شوند ممکن است در سئو نتیجه نگیرید.

فاکتورهایی که برای یافتن کلمات کلیدی مناسب یک محتوا بررسی می‌شوند می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بعد از بررسی این فاکتورها بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. اگر این فاکتورها را بررسی نکنید ممکن است کلماتی را بکار ببرید که مناسب نیستند. کلمات نامناسب شما را از هدف سئو سایتتان دور می‌کند. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک می‌کند تا بیشترین نتیجه را از سئو سایت دریافت کنید. در ادامه نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب و انتخاب بهترین‌ها را از میان آنها بیان خواهیم کرد.

آموزش انتخاب کلمات کلیدی

 فرآیند یافتن کلمات کلیدی برای سئو در ادامه تشریح می‌شود.

گام اول: تهیه لیست کلمات کلیدی مرتبط با موضوع

در اولین گام، شما باید یک لیست تهیه کنید: لیست کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا.

تا اینجا قرار نیست نگران میزان رقابت‌ یا مسائلی مثل CPC باشید. هدف، به دست آوردن لیستی از کلمات است.

در گام‌های بعدی چگونگی یافتن بهترین کلمات کلیدی از این لیست را خواهید آموخت.

خب پس برویم سراغ تهیه فهرست کلمات کلیدی. در ادامه روش‌ها یا ابزارهای مناسب برای تهیه فهرستی از کلمات را معرفی می‌کنیم.

یافتن کلمات کلیدی با Google Keyword Planner

Google Keyword Planner در واقع برای کمپین‌های Google Ad طراحی شده بود. اما ابزار بسیار مفیدی برای بدست آوردن کلمات کلیدی سئو نیز به شمار می‌رود. همچنین استفاده از آن رایگان است

نکته :  برای استفاده از Google Keyword Planner باید اکانت Google Ads ایجاد کنید. بعد روی دکمه Google Keyword Planner در بالای صفحه کلیک کنید. (البته بهتر است بدانید که ساخت اکانت Google Ad نیاز به پرداخت هزینه دارد).

انتخاب کلمه کلیدی در google keyword planner
نحوه دسترسی به اکانت Google Keyword Planner

سپس کلمه کلیدی مرتبط با کارتان را در قسمت Find New Keywords وارد کنید. در نهایت گوگل انبوهی از عبارات مرتبط با کلمه کلیدی تایپ شده را برای شما نمایش می‌دهد. حتی مقدار زیادی اطلاعات برای هر کلمه نیز به شما ارائه می‌شود.

می‌توانید فعلا این اطلاعات را نادیده بگیرید.

اکنون کلمات کلیدی مرتبط (حتی با ارتباط کم) با کار خودتان را بردارید. و آنها را به فهرست کلیدواژه‌های خود اضافه کنید.

می‌توانید کلیدواژهایی که پیدا کردید را در لیستی داخل Google Sheets و یا Microsoft Excel یا Word  و برنامه‌های دیگر ذخیره کنید.

استفاده از SEMRush در بدست آوردن کلمات کلیدی

SEMRush یک ابزار محبوب جهت انتخاب کلیدواژه است. چرا؟ چون کلیدواژه هایی را به شما نشان می‌دهد که رقبایتان به خاطر آنها در گوگل رتبه گرفته‌اند.

انتخاب کلمه کلیدی در SEMRush
صفحه نخست SEMRush

نحوه کار این ابزار به شرح زیر است که البته در مقاله آموزش SEMRush نیز جزئیات کار کردن با آن را تشریح کرده‌‌ایم:

ابتدا یک سایت رقابتی را در این ابزار تایپ کنید.

توصیه: رقیبی را انتخاب کنید که هم‌قواره شما باشد. اگر از سایت های معتبر بزرگ در این ابزار استفاده کنید کلماتی برای شما ارائه خواهد شد که بیش از اندازه رقابتی هستند.

سپس روی Organic Search کلیک کنید. کلماتی را مشاهده خواهید نمود که آن سایت‌ها بخاطرشان در گوگل رتبه گرفته اند.

بدست‌آوردن کلمات کلیدی از Google Suggest

Google Suggest یک ابزار فوق العاده برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی است.

کافی است یک کلمه کلیدی را که به محتوای شما مرتبط است وارد کنید. و گوگل به شما فهرستی از پیشنهادات را ارائه می کند.

آموزش انتخاب کلمات کلیدی به کمک google
استفاده از Google Suggest در بدست آوردن کلمات کلیدی

و این پیشنهادات طبق جستجوهای کنونی مردم خواهد بود. پس، از این طریق شما می‌فهمید که این کلمات محبوب هستند و توسط کاربران بیشتر جستجو شده‌اند.

استفاده از Seed Keywords برای جستجوی کلیدواژه‌ها

SeedKeywords.com یکی دیگر از ابزارهای محبوب رایگان برای بدست آوردن کلمات کلیدی است.

نکته جالب این ابزار این است که به شما کمک می‌کند تا عباراتی را پیدا کنید که افراد از آنها برای درک آنچه سایت شما ارائه می دهد استفاده می کنند.

که این باعث می شود تا کلی از کلمات کلیدی حدسی از فرایند انتخاب کلمه کلیدی حذف شوند.

برای استفاده از آن یک سناریو بسازید. برای این کار روی گزینه Create Your Scenario Now کلیک کنید.

سناریو جایی است که شما از افراد می‌پرسید برای رسیدن به محصولات یا خدمات شما چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند.

سپس این سناریو را برای افراد ارسال کنید.

سناریو در seedkeywords و انتخاب کلیدواژه
ارسال سناریو به افراد در Seedkeywords.com

و بعد ببینید آنها از چه عباراتی استفاده می‌کنند.

ممکن است با این روش عبارات فوق العاده ای بدست آورید که به هیچ وجه ممکن نبود با روش دیگری قادر به دسترسی به آنها باشید.

نکته: “Seed Keywords” عباراتی هستند که شما وارد ابزار جستجوی کلمه کلیدی می‌کنید. برخی این Seed Keyword ها را از خودشان در می­‌آورند یا فکر می‌کنند که شاید مردم از این عبارات استفاده کنند.

این ابزار بسیار کاربردی است چون به شما برای پیدا کردن Seed Keyword هایی که مردم برای جستجو استفاده می‌کنند کمک می‌کند.

انتخاب کلمه کلیدی در Ahrefs Keywords Explorer Tool

Keywords Explorer بخشی از ابزار سئوی Ahrefs است. مثل اکثر ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی، پیشنهاداتی را براساس عبارت وارد شده به شما ارائه می‌دهد.

یافتن مناسبترین کلمه کلیدی در ahrefs
کلیدواژه‌های پیشنهادی در Ahrefs

چیزی که Ahrefs را از بقیه متمایز می‌کند این است که این ابزار برای هر کلمه کلیدی حجم بلندبالایی از اطلاعات را فراهم می‌کند.

و این اطلاعات یافتن کلمات کلیدی را برای شما آسان می‌کند.

و این فرایند ما را به گام بعدی سوق می‌دهد.

گام دوم: انتخاب کلمات کلیدی با رقابت پایین‌تر

حالا نوبت آن رسیده که اندازه رقابت را مشخص کنید.

لیست کلمات کلیدی را از بین آنهایی انتخاب کنید که فوق رقابتی نباشند.

چگونگی این کار در زیر آمده است:

MozBar برای Chrome

این ابزار رایگان به شما رقابت کلیدواژه را در نتایج جستجو نشان می‌دهد. همچنین به شما اعتبار یک صفحه را نشان می‌دهد. کیفیت صفحه و کیفیت بک‌لینک‌هایی که به صفحه مورد نظر اشاره دارند.

mozbar و یافتن کلمات کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی با رقابت پایین – افزونه MozBar اعتبار صفحه و دامنه را نمایش می‌دهد

MozBar همچنین اعتبار دامنه سایت را به شما نشان می‌دهد. (تخمینی از اعتبار کلی سایت از دید گوگل).

میزان حداقلی برای اعتبار صفحه و دامنه وجود ندارد که به‌عنوان معیار در انتخاب کلمه کلیدی از آن استفاده کنیم. چون این مقادیر برای جایگاه‌های مختلف بسیار متفاوت است.

خوشبختانه بعد از کمی جستجو شما مفهوم کمتر رقابتی را در حوزه خود درک خواهید کرد. اما به طور کلی هرچه اعتبار دامنه و صفحه کمتر باشد بهتر است.

در نظر گرفتن درجه سختی جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی

اغلب ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یک بخش کلی برای “سختی کلمه کلیدی” یا “Keyword Difficulty Score” دارند. مثلا ابزار سختی کلمات کلیدی را در SEMRush ببینید.

سختی انتخاب کلمات کلیدی در SEMRush
ابزار Keyword Difficulty در SEMRush به یافتن بهترین کلمات کلیدی (از نظر حجم جستجو و سختی) کمک می‌کند.

این بخش در Ahrefs و KWfinder نیز وجود دارد (البته با قدری تفاوت در نامشان). تنها عیب استفاده از امتیاز سختی کلمه این است که اساس رقابت را بطور صددرصدی روی بک‌لینک‌ها متمرکز می‌کند.

بله بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو هستند. اما آنها فقط بخشی از فرایند بهینه‌سازی سایت هستند نه کل فرایند.

گوگل همچنین به نحوه بهینه شدن عبارات نیز دقت می‌کند. اینکه آیا محتوا مطابق با چیزی است که جستجوگر به دنبالش بوده یا خیر و صدها عامل دیگر.

بطور خلاصه : درجه سختی کیووردها سطح رقابتی آنهارا مشخص می‌کنند. اما صددرصد دقیق نیستند.

گام سوم: تشخیص حجم جستجو

در گام بعد شما می‌خواهید ببینید چه تعداد از افراد به دنبال یافتن کلمات کلیدی فهرست شما هستند.

شما می‌توانید این اطلاعات را از Google Keyword Planner به دست آورید. حجم جستجو را متوسط حجم ماهانه نیز می‌نامند.

شما حتی می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا فقط کلمات کلیدی بالاتر یا پایین‌تر از سطح رقابت یا CPC را نشان دهد.

فیلترکردن روی CPC و یافتن کلمات کلیدی مناسب
فیلتر کردن نتایج در Google Keyword Planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

با وجود همه اینها اگرچه این داده‌ها مستقیما از گوگل جمع‌آوری می‌شوند، عدد به دست آمده یک میزان تخمینی است، نه یک مقدار دقیق.

برای مثال اگر به عبارتی مانند “SEO Tools” نگاهی بیندازید. GKP به شما می‌گوید که 1k تا 10k این کلمه را هر ماه جستجو می‌کنند. اما این مقدار واقعی نیست و فقط یک تخمین است.

همچنین بیشتر ابزارهای کلمات کلیدی (شامل SEMRush) داده های حجم جستجو را از GKP به دست می آورند.

اما دو ابزار وجود دارد که جستجوی ماهانه را با استفاده از داده‌های داخلی خود محاسبه می‌کند.

داده های جریان کلیک AHrefs و Moz

Moz Pro و Ahrefs  هردو از داده‌های “ClickStream” برای یافتن حجم جستجو استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر:

این ابزار حجم جستجو را از GKP به دست نمی‌آورد. به جای آن، حجم جستجو را بر اساس رفتار واقعی کاربر به دست می آورد.

برای مثال بیایید بار دیگر به عبارت “Seo Tools” نگاه کنیم.

Moz حدودا 6.5k-9.3k جستجو را برای هر ماه مشخص می‌کند.

Ahrefs حجم جستجو را 12k برای هر ماه تخمین می‌زند.

هدف ما مقایسه حجم‌های جستجو از منابع مختلف نیست. بلکه هدف از بیان اینها نشان دادن روش‌های مختلف برآورد حجم جستجو است.

سوالی که باقی می‌ماند این است که:

یک کلمه کلیدی به چه تعداد جستجو نیاز دارد تا ارزش بهینه کردن داشته باشد؟

جواب کوتاه: بستگی دارد.

جواب طولانی: حداقل حجم جستجو برای همه افراد وجود ندارد. هر صنعتی کاملا متفاوت از دیگری است.

برای مثال در کسب‌وکارهای B2B یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی ماهانه 25k واقعا بالاست.

اما در کسب‌وکارهایی از نوع B2C مثل پرورش اندام یا فیتنس 25k واقعا چیزی نیست.

نکته: B2B نوعی از کسب‌وکار است که شرکت با شرکت‌ها سروکار دارد. ولی در کسب و کار نوع B2C شرکت با مشتری سروکار دارد.

پس توصیه می‌کنیم از کلماتی استفاده کنید که از حجم جستجوی نسبتا قوی در حوزه کاری شما برخوردار باشند.

گام چهارم: ارزیابی پتانسیل درآمدی و انتخاب بهترین کلمات کلیدی

برای یک Keyword داشتن حجم جستجوی بالا با داشتن رقابت پایین تفاوتی ندارد.

اما سوال مهم این است: آیا این کلمه برای ما درآمدزا خواهد بود؟ دو راه برای تشخیص این مساله وجود دارد:

1 – بالا بودن هزینه در صفحه نتایج

این تخمین گوگل است از میزان هزینه‌ای که یک تبلیغ‌کننده معمولا برای یک کلیک می‌پردازد.

به آن “Top of Page Bid” می‌گویند. چون میزان هزینه‌ای است که باید برای قرار دادن تبلیغتان در بالاترین لینک صفحه اول نتایج گوگل بپردازید.

هرچه این مبلغ بالاتر باشد ارزش یک کلمه بیشتر است. همچنین با نام مقصود تجاری یا Commercial Intent نیز شناخته می‌شود.

برای مثال یک عبارت کلیدی که اطلاعاتی به ما می‌دهد مانند “Writing Tips” تخمین زده شده که 2 دلار هزینه داشته باشد.

از طرفی، یک عبارت کلیدی که بیشتر روی قصد خرید تمرکز دارد مانند “WordPress Hosting” هزینه تخمینی 37.41 دلار را دارد. که هزینه آن 18 برابر “Writing Tips” است.

منظور این نیست که شما باید کلیدواژه‌هایی را بعنوان هدف انتخاب کنید که بالای 20 دلار به ازای هر کلیک هزینه دارند. بلکه بهترین کار این است که از اهداف تجاری (متناسب با حجم جستجو، میزان رقابت و غیره) برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

2- تناسب محصول و کلمه کلیدی

تناسب بین محصول و کلیدواژه، دومین عامل در پتانسیل درآمدی است.

به‌عبارتی دیگر: آیا این عبارت ارتباطی با آنچه می‌فروشید دارد؟

مشخصا هرچقدر کیوورد ارتباط بیشتری به محصول یا خدمات شما داشته باشد، احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری بیشتر است.

با این حال، لازم نیست همیشه عبارات کلیدی مرتبط با فروش خود را بعنوان هدف قرار دهید.

مثلا سایت ما با هدف آموزش سئو راه‌اندازی شده است. اما فقط کلماتی مانند “آموزش سئو” و “سئو چیست” را هدف قرار نمی‌دهیم. بلکه کلیدواژه‌هایی را نیز هدف قرار می‌دهیم که مشتریان ما در زمانیکه بدنبال آنچه ما ارائه می‌دهیم نیستند آنها را جستجو می‌کنند.

و عباراتی مانند “عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو” را هم هدف قرار می‌دهیم.

برای مثال با همین عبارت کلیدی، سایت ما در رتبه دوم صفحه نتایج گوگل SERPs قرار دارد.

تناسب بامحصول در یافتن بهترین کلمات کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی – مورد توجه قرار دادن کلمات کلیدی غیر از کلمات بسیار مهم و گرفتن نتایج خوب

خدمات و محصولات ما شاید ارتباط چندانی با عوامل رتبه‌بندی موتورهای جستجو نداشته باشند. اما این را می‌دانیم که افرادی که این عبارت را جستجو می‌کنند در جمعیت هدف ما قرار دارند. و محتوای ما راهی است برای رسیدن به این مجموعه ارزشمند.

گام پنجم: تخمین نرخ کلیک طبیعی یا Organic CTR

در این گام این موضوع مطرح است که بفهمیم چه تعداد از جستجوکنندگان در واقع روی نتایج جستجو کلیک می‌کنند.

احتمالا نمودارهایی را قبلا دیده‌اید که نشان می‌دهد لینک شماره یک در صفحه نتایج چند کلیک از طرف کاربران دریافت می‌کند. و لینک شماره دو چطور و الی آخر.

اما آنچه که این نمودارها به شما ارائه نمی‌دهند این است که نتایج جستجو از همیشه بیشتر هستند.

مثلا گوگل بتازگی از میلیون‌ها Featured Snippet برای پاسخ به کوئری‌های شما استفاده می‌کند. تا بدون نیاز به کلیک روی چیزی، پاسخ سوال خود را بیابید.

همچنین عکس‌های بیشتر به همراه ویدئوهای یوتیوب و سایر ویژگی‌ها وجود دارند که افراد را از توجه به نتایج طبیعی منحرف می‌کنند.

بعبارتی: حجم جستجو می‌تواند در انتخاب کلمه کلیدی مفید باشد، اما اگر کسی روی نتیجه جستجو کلیک نکند، دیگر مهم نیست که چه تعداد افراد آن عبارت را جستجو کنند.

بخاطر همین است که باید تخمین درستی از نرخ کلیک طبیعی یا Organic CTR بدست آورید.

چگونه؟ با روش زیر:

صفحه نتایج گوگل (SERP) را مشاهده کنید

آنچه باید در اینجا انجام دهید این است که کلیدواژه خود را در گوگل جستجو کنید و صفحه اول نتایج را ببینید.

اگر صفحه اول پر از انواع مختلفی از نتایج بود (مثل تصاویر یا ویدئو یا اسنیپت‌ها و …) می‌توان فهمید که تعداد زیادی از کاربران هرگز نتایج طبیعی را نخواهند دید. چه برسد که روی آن کلیک کنند. درواقع سایر نتایج به‌قدری جذابیت دارند که نتایج طبیعی نظر کاربر را جلب نمی‌کنند.

مثلا عبارت “Life Insurance” را جستجو کنید. خواهید دید که چهار لینک تبلیغ پولی (گوگل ادز) در بالای نتایج قرار دارند:

صفحه نتایج جستجو با تبلیغ فراوان
تعدادی زیادی تبلیغ پولی (Ad) در صفحه نتایج – چنین عباراتی را در لیست کلمات کلیدی خود قرار ندهید

یک باکس پاسخ برجسته (Featured Snippet) هم در بالا سمت راست نتایج وجود دارد.

همچنین یک باکس از سوالات متداول افراد (People also ask) نیز در این صفحه نتایج به چشم می‌خورد:

باکس سوالات متداول بهترین کلمات کلیدی
باکس سوالات متداول گاهی می‌تواند بهترین کلمات کلیدی را ارائه دهد

و تمام اینها قبل ازاینکه اولین نتیجه طبیعی جستجو نظر شما را جلب کند به چشم می‌آیند. اما این بدان معنی نیست که بایستی کلمه کلیدی اصلی را نادیده بگیرید.

گذشته از همه اینها، قیمت قرارگرفتن در بالاترین نتیجه برای این کلمه معادل 46/95 دلار می‌باشد.

کلیک‌های Ahrefs

Ahrefs از داده‌های جریان کلیک استفاده می‌کند تا بفهمد چه تعداد کاربر جستجوگر واقعا روی چیزی کلیک کرده‌اند.

داده‌های کلیک در Ahrefs برای پیدا کردن کلمات کلیدی
انتخاب کلمات کلیدی – تعداد کلیک‌ها در Ahrefs به ازای یک عبارت

گام ششم: انتخاب کلمات کلیدی ترند

آخرین گام در انتخاب کلمات کلیدی این است که ببینید آیا کلمات کلیدی موجود در سایت درحال ترند شدن هستند یا از میزان جستجوی آنها کاسته می‌شود.

مشخصا بایستی کلماتی را انتخاب نمایید که روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و از نظر جستجو محبوبیت بیشتری دارند.

بدین ترتیب می‌توانید در طول زمان، ترافیک بیشتری را از این عبارت‌ها دریافت کنید.

در این مرحله می‌توانید از سایت Google Trends کمک بگیرید.

کلمه خود را در باکس مربوطه وارد نمایید. سپس رنج داده (Data Range) را روی 5 سال اخیر تنظیم کنید. کشور مورد جستجو را نیز روی Iran قرار دهید تا جستجوهای داخل ایران را برای شما نمایش دهد.

حال به نتیجه نمودار نگاه کنید. اگر این خط بالا باشد یا حداقل حالت نسبتا پایداری داشته باشد نشانه خوبی است. اما اگر ناپایدار باشد و نوسان زیادی داشته باشد بهتر است به کلمات کلیدی دیگری فکر کنید.

اگر محبوبیت یک عبارت بالا باشد (یا حداقل پایداری داشته باشد)، نشانه خوبی است.

اگر اینطور نباشد، بهتر است به سراغ یک عبارت دیگر بروید.

سخن آخر

با توجه به اهمیت موضوع انتخاب کلمات کلیدی باید دقت و وسواس زیادی در این زمینه به خرج دهید. برای یافتن کلمات کلیدی از ابزارها و روش‌های مختلف استفاده کنید. ابتدا یک لیست کلمات کلیدی مناسب تهیه نمایید. سپس از بین آن لیست، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

آن دسته از کلمات و عبارات که رقابت خیلی بالایی دارند مناسب نیستند. همچنین کلماتی که جستجوی بسیار پایینی دارند به درد نمی‌خورند.

کلمات کلیدی طولانی تر را برای شروع کار سئو انتخاب کنید. می‌توانید لیست کلمات کلیدی طولانی را به کمک ابزارهای این کار تهیه کنید. در نهایت بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. اگر کلماتی که انتخاب می‌کنید به اندازه کافی مناسب نباشد ممکن است در سئو سایتتان نتیجه مطلوب را نگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. شهاب می گوید

    Semrush فیلتره؟ با فیلتر شکنم باز نمیشه

    1. پریسا غفاری می گوید

      فیلترشکن دیگه ای رو امتحان کنید. مثلا Setup vpn که افزونه کروم هست

  2. مریم می گوید

    یکی از اشتباهاتی که بعضی از سئوکارها انجام میدن میان با گوگل ترند کلمه کلیدی رو انتخاب میکنن، ولی گوگل ترند فقط برای برسی تمایل کاربرست

    1. پریسا غفاری می گوید

      گوگل ترندز بسیار ابزار مفیدی هست و امکانات خوبی داره و میتونه دید خوبی بهمون بده، اما برای انتخاب کلمه کلیدی بهتره فقط به گوگل ترندز اکتفا نکنیم و جزئیات بیشتری رو در ابزارهای دیگه بررسی کنیم. بخصوص در پروژه هایی که حساسیت بالایی دارن

  3. هومن می گوید

    متاسفانه بیشتر ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی و حتی ابزاراهای سئو داخل ایران یا باز نمیشن یا اطلاعات دقیقی نمیدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.