چگونه متخصص سئو شویم ؟ – 21 نکته برای تبدیل شدن به یک سئوکار یا متخصص SEO
چگونه متخصص سئو شویم ؟ این سوال بسیاری از افرادی است که وارد حوزه وب میشوند و به مشاغل این حوزه علاقه دارند. یک سئوکار میتواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند تا در نتایج جستجوی گوگل بیشتر دیده شوند. متخصص Seo میتواند پروژه سئو را خود اجرا کند. همچنین میتواند بعنوان مشاور سئو راهکارهایی به سایر سئو کار ها برای پیشرفت پروژههایشان بدهد. تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای نیاز به کسب علم و تجربه بصورت همزمان دارد. در این مقاله چندین گام مهم که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو سایت نیاز دارید را بیان میکنیم.
ممکن است با کمی مطالعه و پرس و جو یک صفحه وب را به ازای جستجوی یک یا چند کلمه کلیدی با رقابت خیلی پایین به صفحه اول نتایج جستجو بیاورید.
اما اگر بخواهید یک سئوکار حرفه ای باشید باید بتوانید سایتهای مختلف با زمینههای مختلف را به رتبههای خوبی در صفحات نتایج جستجو برسانید.
اول از همه باید بدانید سئو به چه معناست و چرا میخواهید آنرا یاد بگیرید. با مفاهیم اولیه سئو آشنا شوید.
چرا دوست دارید سئوکار شوید؟
میتوان حدس زد که چرا دوست دارید سئوکار شوید.
دلایل زیادی وجود دارد که یادگیری سئو را انتخاب کنید.
سئو شگفتانگیز و جالب است. SEO یک فیلد پرطرفدار است که آینده خوبی دارد.
اما گاهی این دلایل به آن معناست که سئو افرادی را جذب میکند که به آن به چشم یک شغل دورکاری (کار کردن در منزل) و شغلی که میتوان از آن براحتی پول زیادی درآورد نگاه میکنند.
چنین افرادی در بلاگهای مختلف مطلب میخوانند. با یکسری اصطلاحات آشنا میشوند و آنها را یاد میگیرند.
و سپس بعد از چند روز یا حتی چند ساعت عنوان پروفایل خود را در لینکدین به سئوکار، سئوکار حرفه ای، متخصص سئو و یا مشاور سئو تغییر میدهند.
مثل این است که شما چند کتاب درباره اطلاعات پزشکی و بهداشتی بخوانید و خود را پزشک معرفی کنید!
اینطوری نمیشود تبدیل به یک متخصص سئو شد.
چگونه متخصص سئو شویم؟
در پاسخ به سوال “چگونه سئو کار شویم” باید گفت تخصص سئو مثل هر فیلد دیگری، نیاز به زمان، تعهد، و تجربه دارد.
نمیتوانید همینطوری خودتان را سئوکار معرفی کنید. سئو دیگر یک فیلد جدید محسوب نمیشود. متخصصانی وجود دارند که چند دهه است مشغول انجام کار سئو هستند.
آمادهاید مسیری که آنها رفتهاند را قدم به قدم دنبال کنید؟ 21 نکته مهم که باید در این مسیر بدانید را در این مقاله بیان میکنیم. برای اینکه یک سئو کار ماهر شوید بطور خلاصه چند مرحله را باید پشت سر بگذارید:
- یادگیری مفاهیم اولیه سئو
- یادگیری تولید محتوای سئو شده
- کارآموزی در کنار متخصصان این حوزه و کسب تجربه
- انجام کار عملی با توجه به آموختههای مرحله قبل روی یک سایت آزمایشی
- شروع کار بصورت رسمی زیر نظر افراد متخصص و بعنوان همکار در پروژههای متنوع
- گرفتن پروژههای بیشتر بصورت مستقل و کسب تجربه بیشتر
- مطالعه دائمی و بروز نگه داشتن خود
اگر موارد بالا را اجرا کنید میتوانید ادعا کنید که یک سئو کار هستید. در اینصورت میتوانید حتی از کار اجرایی انصراف دهید و فقط بعنوان یک مشاور سئو خدمات مشاوره به شرکتها ارائه دهید.
مشاور سئو کیست؟
عناوینی که در بین مشاغل مرتبط با سئو مطرح میشود بیشتر تفاوتهای وظایف آن افراد را بیان میکند. متخصص سئو، مدیر سئو، سئوکار اجرایی، استراتژیست سئو، مشاور سئو و … عناوینی هستند که در این حوزه دیده میشوند.
هرکدام از مشاغل ذکر شده وظایفی دارند که وارد آن نمیشویم. فقط بصورت خلاصه این را بیان میکنیم که:
یک سئوکار حرفه ای با توجه به مهارتهای خود استراتژی سئو را بچیند. میتواند یک پروژه سئو را مدیریت کند و به سایر اعضای تیم بگوید چه کارهایی را باید انجام دهند و بر کار آنها نظارت کند.
یک سئوکار مبتدی تر میتواند در بخش اجرایی کار کند و تجربه کسب کند. اما مشاور سئو کسی است که میتواند یک پروژه سئو را بررسی و تجزیه و تحلیل کند. و درباره اینکه چه کارهایی باید انجام شود و چه مسیرهایی را میتوان برای جذب ترافیک بالا طی کرد مشاوره دهد.
مثلا فرض کنید شما یک کسب و کار دارید و برای سئو سایتتان از یک تیم سئو کمک گرفتهاید. بعد از چندین ماه نه تنها ترافیک خوبی جذب نکردهاید و به اهداف خود نرسیدهاید، بلکه حتی در بعضی کلمات کلیدی با افت رتبه مواجه شدهاید. در این حالت یک مشاور سئو میتواند به شما کمک کند تا اشتباهات خود را پیدا کنید و آنها را حل حل و فصل کنید.
مشاور سئو میتواند قبل از شروع پروزه نیز سایت شما را بررسی کند و راهکارهایی که میتواند باعث جذب ترافیک شوند را به شما نشان دهد.
حال ببینیم چگونه متخصص سئو شویم. برای تبدیل شدن به یک سئوکار ماهر میتوانید گامهای زیر را دنبال کنید:
1- درک اصول اولیه سئو
برای اینکه تبدیل به یک متخصص سئو شوید، باید بدانید کاربران و موتورهای جستجو چطور باهم تعامل میکنند و شما چه کاری در جهت بهینهسازی موثر محتوا باید انجام دهید.
یادگیری اصول اولیه، شامل یادگیری سه بخش زیر میباشد:
- نوع محتوایی که کاربران میخواهند، یا نیاز دارند. این مورد مربوط به هدف جستجوی کاربر (Search Intent) میباشد.
- کارکرد داخلی موتورهای جستجو و اینکه چطور کار میکند.
- ابزارهای سئو و تکنیکهای مورد نیاز بهینهسازی وبسایتها.
بدون این پیشزمینه ممکن است قادر باشید پاسخ سوالاتی مانند “چه چیزی” را بدهید، اما علت سوالات “چرا” را نمیتوانید توضیح دهید.
تجربه نشان میدهد که دانستن این “چرا” شما را متمایز میکند.
وقتی جنبههای بیشتری از سئو را درک میکنید، دانستن چرایی اتفاقات باعث کارآمدی شما میشود.
2 – ساخت وبسایت برای خود
وقتی اصول اولیه سئو را یاد گرفتید وقت آن است که آنها را به کار ببرید. بیشتر سئوکارهای حرفهای به شما میگویند که خودشان از طریق ساختن سایت و آزمون و خطا و گاهی خرابکاری همه چیز را یاد گرفتهاند.
یک متخصص SEO به نام رایان جونز میگوید:
انجام کار سئو را از برندهای بزرگ شروع نکنید. ابتدا سئو را برای خودتان انجام دهید. یک چیزی مثل بلاگ، سایت، یا یک اپلیکیشن بسازید. از خودتان شروع کنید و مهارتهای خود را با کمک آن افزایش دهید.
HTML یاد بگیرید. همه تگها را یاد بگیرید و امتحانشان کنید.
با محتوا بازی کنید و آنرا تغییر دهید و ببینید در صفحات نتایج جستجو (SERPs) چگونه نمایش داده میشود.
یک موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این کار باعث میشود راحتتر محتوا تولید کنید.
باید زمان بیشتری را برای تولید محتوا و بهینهسازی آن صرف کنید، نه برای نوشتن آن.
3 – یادگیری وردپرس
بیشتر وبسایتها با وردپرس ساخته شدهاند.
پس اگر میخواهید تبدیل به یک سئو کار ماهر شوید، باید وردپرس را به خوبی بلد باشید.
این را فقط بخاطر فراگیر بودن وردپرس نمیگوییم. بلکه به این دلیل که بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو نیز میباشد.
وردپرس برای ویژگیهایی که مستقیم (مثل متادیتاها) و غیرمستقیم (مثل تجربه کاربری یا UX) روی عملکرد سئو تاثیر میگذارند بسیار عالی است.
4 – یادگیری گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول
یک متخصص سئو سایت طیف وسیعی از ابزارها را برای بهینهسازی محتوا و آنالیز تاثیرگذاری آن بکار میبرد.
گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول برای هر مرکز دستور سئو ضروری میباشد.
گوگل آنالیتیکس درباره معیارها و اندازهگیریها و گزارشهاست.
گوگل سرچ کنسول هم در بهینهسازی سایتتان به شما کمک میکند.
یک متخصص سئو یا مشاور سئو باید به هر دو مسلط باشد.
5 – مطالعه روزانه درباره سئو
یادتان هست گفتیم یکی از ویژگیهای سئوکار حرفه ای تعهد است. باید در این مسیر عزم راسخ داشته باشید و هرروز درباره سئو مطالعه نمایید.
موتورهای جستجوی اصلی هرروز در حال تغییر هستند و شما هیچگاه نمیدانید که این تغییرات چه تاثیری روی رتبه شما خواهند داشت.
اما همکاران، مشتریان و رئیس شما انتظار دارند پاسخی برای آنها داشته باشید.
مقاله “عوامل رتبهبندی موتور جستجو” میتواند به شما دید بهتری نسبت به موتورهای جستجو و نحوه رتبهبندی صفحات وب توسط آنها بدهد.
6 – درک نحوه کارکرد موتورهای جستجو
مثل این است که سرنوشت شما در دستان موتور جستجو باشد. و واقعا هم اینطور است. بخاطر همین است که باید درباره کراولرها بدانید.
کراولرها رباتهایی هستند که درباره کیفیت و میزان مرتبط بودن محتوای شما تصمیمگیری میکنند.
چندین عامل کلیدی در این تصمیمگیری دخالت دارند.
درک هدف جستجوی کاربر، مرتبط بودن، کیفیت محتوا، لینکها، و قابل استفاده بودن به شما کمک میکند بفهمید الگوریتمهای گوگل یا سایر موتورهای جستجو چگونه کار میکنند و چرا اینطور کار میکنند.
موتورهای جستجو مثل جعبه سیاه هستند. آنچه پشتشان پنهان شده را نشان نمیدهند.
اما شما میتوانید این فاکتورهای شناختهشده را در بهینهسازی سایتتان بکار ببرید و باعث پیشرفت خودتان شوید.
7 – مطالعه قوانین ارزیاب کیفیت (Quality Rater) گوگل
برای اینکه بتوانید اسرار سئو را عمیقتر درک کنید قوانین ارزیاب کیفیت گوگل را مطالعه نمایید.
گوگل افرادی را استخدام میکند که وبسایتها را ارزیابی کنند، و این راهنما تمام فاکتورهایی که به آنها گفته شده به دنبالش بگردند را پوشش میدهد.
این مطالعه، کوتاه نخواهد بود.
شاید با نسخه مخفف مطالب آن، که با عنوان E-A-T شناخته میشود آشنا باشید:
- Expertise یا تخصص
- Authoritativeness یا اعتبار
- Trustworthiness یا قابل اعتماد بودن
این نسخه ساده برای زمانی مناسب است که تازه شروع کردید یا در سطح متوسط قرار دارید. اما برای تبدیل شدن به یک سئو کار ماهر باید کل مطلب را مطالعه نمایید.
کسانی که ارزیابی میکنند، متخصص SEO نیستند. افراد معمولی هستند.
مثل رباتهای موتورهای جستجو، این ارزیابیکنندهها روی عملکرد سایت شما تاثیر دارند.
8 – بررسی صفحات نتایج جستجو
تمام اتفاقات در اینجا میافتند.
به صفحات نتایج جستجو نگاه کنید.
- چطور تشکیل شدهاند؟
- چه محتواهایی را نمایش میدهند؟
- چه کسی بهتر کار کرده است؟
وقتی انواع کوئریها (جستجو با چند کلمه کلیدی مختلف شامل کلمات کلیدی طولانی) را امتحان میکنید نتایج متفاوتی به شما نشان داده میشود.
مثلا جستجوی “خمیر پیتزا” و “چطور خمیر پیتزا درست کنم؟” نتایج متفاوتی خواهند داشت.
9 – یادگیری سئوی فنی یا تکنیکال
سئوی فنی یا تکنیکال، همه آن چیزی است که انجام میدهید تا سایتتان راحتتر کراول و ایندکس شود.
سئوی فنی شامل این موارد است: قابلیت استفاده در موبایل، سرعت سایت، داده ساختاریافته، و همه مکانیزمهایی که روی کارکرد سایت تاثیر دارد.
این فاکتورها در رتبهای که سایت در SERPs میگیرد نقش دارند.
ممکن است محتوای جذابی داشته باشید. اما اگر مثلا سایتتان کند باشد یا یک عالمه Bug داشته باشد روی عملکردتان تاثیر منفی خواهد داشت.
10 – یادگیری استراتژی محتوا، ایجاد، بهینهسازی و معرفی آن
همانطور که سوی تکنیکال به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت ما را به شکل موثری کراول و ایندکس کنند، درک محتوا هم به یک سئو کارکمک میکند تا تجربه کاربری، زمان ماندگاری کاربر روی سایت، لینکها و غیره را بهبود ببخشد.
آن زمانی که محتوا با یک استراتژی کلیدواژه- محور تولید میشد گذشته است.
از وقتی که اگوریتم Hummingbird و الگوریتم RankBrain بیرون آمد، محتوا باید با یک استراتژی کاربر- محور تولید شود.
امااینکه شما محتوا تولید کردهاید دلیل نمیشود که کاربران آنرا پیدا کنند.
همچنین باید یک استراتژی تبلیغ و معرفی برای پشتیبانی از آن داشت.
سئو به تنهایی کافی نیست. سایر کانالهای بازاریابی (مثل استراتژی شبکههای اجتماعی و ایمیل) نیز در موفقیت یا شکست محتوای شما مشارکت دارند.
11 – بکار بردن روشهایی برای لینکسازی که خوب کار میکنند
وقتی درباره سئو مطالعه میکنید یکی از چیزهایی که زودتر از بقیه آنرا یاد میگیرید بحث لینکسازی است.
و نیز یکی از موضوعاتی است که یک سئو کار بیشترین توصیهها و آموزههای ضدونقیض را میتواند درباره آن بیابد.
برای اینکه لینک سازی موثر واقع شود (یعنی شما را به رتبه بهتر نزدیک کند) علاوه بر کمیت نیاز به کیفیت نیز هست.
یعنی لینکها باید کیفیت بالایی داشته باشند.
بعنوان یک سئوکار حرفه ای هم نیاز به ریپورت خوب و هم نیاز به ارتباط سازی قوی دارید.
ارتباطات در بکلینک گرفتن بسیار مهم هستند. چون ممکن است یکی از سایتهایی که ارتباط خوبی را با آن ایجاد کردهاید در یک مطلب به شما بکلینک بدهد.
12 – خودداری سئوکار از طرز فکر چکلیستی
طرز فکر چکلیستی زمانی اتفاق میافتد که روی دنبال کردن یک روش بقدری تمرکز میکنید که انعطافناپذیر میشوید و متوجه نمیشوید که چه زمانی آن روتین دیگر جواب نمیدهد.
موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند.
باید با آنها وفق پیدا کنید. این درحالیست که داشتن ذهنیت چکلیستی در سئوکار به معنای دنبال کردن کورکورانه یک لیست از کارهاست.
در طول زمان، آیتمهای آن لیست، قدیمی و تاریخگذشته میشوند یا با آپدیتهای جدید همخوانی ندارند.
در نهایت، ذهنیت چکلیستی روی خروجی شما تاثیر منفی خواهد داشت.
پس یک متخصص سئو سایت بجای داشتن طرز فکر چک لیستی، بهتر است روشن فکر و نتیجه-محور باشد.
اگر رتبه سایت افت کرد، بجای اینکه به چکلیست خود پایبند باشد سعی کند خلاقیت به خرج دهد.
یک سئوکار حرفه ای باید بتواند در مواقع نیاز از دیگران نیز کمک بخواهد.
آماده تغییر شود.
فقط در هرحال اسیر چک لیست سئو خود نباشد.
نکات بعدی شما را بعنوان یک متخصص سئو به سمت مسیری سوق میدهند که بطور مداوم میتوانید پیشرفت کنید.
13 – عضویت در گروههای فیسبوکی
فیسبوک پر از گروههای فعال متشکل از چندین سئوکار حرفه ای میباشد.
مثل Global SEO Network یا Digital Marketing Questions.
گروههای فیسبوکی امکان دسترسی متخصص سئو به شبکهای از افراد را فراهم میسازد.
فقط به دنبال گروههای سئو نگردید. به دنبال گروههایی بگردید که شامل تولیدکنندگان محتوا، بازاریابها و متخصصان شبکههای اجتماعی نیز باشند.
اگر علاقه به تجارت الکترونیک یا بازاریابی B2B دارید، به دنبال گروههایی در آن حوزهها بگردید.
وسعت شبکهای که میتوانید به آن در فیسبوک دسترسی داشته باشید، بیهمتاست.
14 – دنبال کردن سئوکار ها و متخصصان سئو در توئیتر
دنبال کردن سئوکار های حرفهای در توئیتر، باعث میشود براحتی به گنجینه دانش آنها دسترسی داشته باشید.
با کمک توئیتر از آخرین اخبار مطلع میشوید. در مباحث شرکت میکنید و نقطه نظراتی درباره موضوعات سئو دریافت میکنید که سیاه و سفید مطلق نیستند.
برای شروع متخصصانی را که بلاگهای برتر حوزه سئو، آنها را دنبال کردهاند دنبال کنید.
وقتی افراد درستی را در توئیتر دنبال کنید، دانش سئوی شما افزایش مییابد و همچنین به فرصتهایی دست مییابید که قبلا حتی به ذهنتان هم نمیرسید.
15 – شرکت در کنفرانسهای سئو و بازاریابی
روشی دیگر برای بالا بردن مهارتهایتان این است که در کنفرانسها شرکت کنید.
کنفرانسها و وبینارها منابع فوقالعادهای برای یادگیری بیشتر درباره جنبههای خاصی از بازاریابی محتوا هستند.
شاید فعلا بخاطر ویروس کرونا رویدادهای حضوری زیاد برگزار نشود، اما هنوز تعداد زیادی کنفرانس مجازی درحال برگزاری هستند.
ارائهها در این کنفرانسها حرفهایترین ترفندها و آموزشها را درباره موضوعاتی که ممکن است در ذهن هر متخصص سئو باشد را بیان میکنند.
ممکن است قیمت بالایی داشته باشند، اما یک کنفرانس عالی واقعا ارزش سرمایهگذاری را دارد.
شرکت در رویدادها شانس این را به شما میدهد که بصورت مستقیم با متخصصان این حوزه گفتگو کنید، فرصتی که شاید در جای دیگری هرگز به آن دست نیابید.
16 – گوش دادن به پادکستها
وقتی از مطالعه و تماشای ویدئو خسته شدید، گوش کردن را امتحان کنید.
پادکستها در سالهای اخیر غوغا کردهاند. و این شامل پادکستهایی که مربوط به سئو هستند نیز میشود.
موقع رفت و آمد، آشپزی و یا هنگام ورزش میتوانید پادکست گوش دهید.
پادکستها بهترین راه تغذیه مغز در زمانی است که چند کار را همزمان انجام میدهید.
میتوانید انواع مختلفی از پادکستها با شکلهای مختلف و مدت زمانهای متفاوت طبق سلیقه خود بیابید. و نیز برنامههای پخشکننده پادکست که با سلیقه شما همخوانی دارند. یک مشاور سئو میتواند مهمان پادکستهای مرتبط با این حوزه باشد. خوب گوش دادن به صحبتهای چنین فردی میتواند برای شما نیز بعنوان متخصص SEO کمک کننده باشد.
17 – توسعه شبکه ارتباطات فردی
شما همه چیز را نمیدانید.
همه پاسخها را نمیدانید.
و در بحث سئو بعید است که روزی همه اینها را بدست آورید.
اما مشکلی نیست!
بعضی سئوکارها که در ترکیب سئو و جاوا اسکریپت کاملا متخصص هستند تقریبا هیچ چیزی درباره لینکسازی داخلی و خارجی و بکلینک نمیدانند.
بقیه افراد این حوزه، در استراتژی محتوا و معرفی و تبلیغ محتوا عالی هستند، اما در بعضی جنبههای فنی سئو افتضاح اند!
در بعضی موارد نیاز به کمک گرفتن از سایر افراد این حوزه خواهید داشت.
پس شروع به ارتباطسازی کنید.
برای ارتباطسازی از شبکههای اجتماعی شروع کنید.
پلترفرمهایی مثل توئیتر و لینکدین این کار را نسبتا راحت کردهاند.
بهترین راه برای ساخت ارتباطات و رشد شبکه ارتباطی این است که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتاق باشید.
فقط گیرنده نباشید.
عرضه و دریافت، هر دو را در کنار هم انجام دهید.
یادتان باشد که رابطه مثل یک خیابان دوطرفه است.
تجربیات و تخصصهای خودتان را بعنوان یک متخصص سئو سایت را به اشتراک بگذارید.
باید بطور مداوم ارتباط خود با افراد را حفظ کنید. همچنین محتوایی که دیگران تولید میکنند را به اشتراک بگذارید و در پستهایشان کامنت بگذارید.
در نهایت شما شبکهای از افراد را خواهید داشت که قابل اعتماد هستند و میتوانید با آنها خیلی چیزها را یاد بگیرید یا خیلی مشکلات را حل کنید.
18 – استفاده از آموزشهای رایگان
یکی از نکات عالی درباره آموزش سئو، گنجینه آموزشها و اطلاعات رایگانی است که براحتی در اختیار شما قرار دارد.
البته که اطلاعات بی اهمیتی نیز وجود دارند که باید فیلتر شوند. اما یک عالمه آموزش رایگان نیز وجود دارد که شرکتهای معتبر و اساتید باتجربه آنها را ارائه دادهاند.
مثلا در سایت Moz میتوانید آموزشهایی را بیابید:
یا در SEMRush و Lynda.com نیز آموزشهای رایگان پیدا میشود.
سئوف نیز برای شما یک دوره جامع و کاملا رایگان آموزش سئو در نظر گرفته است که در آن درباره تمام مفاهیم و ابزارهای سئو بطور مفصل صحبت میشود.
19 – یادگیری مداوم و کسب مهارت
نقطه پایانی در متخصص شدن وجود ندارد. چه به جایگاه متخصص SEO برسید، چه بعنوان مشاور سئو فعالیت کنید باز هم نیاز به یادگیری مداوم دارید.
و مهارتهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که به سئو مربوط هستند و با یادگیری آنها میتوانید تاثیرگذارتر باشید.
وارد یک حوزه کاری خاص شوید و در یک نوع محتوای خاص متخصص شوید.
توسعه مداوم مهارتهایتان علاوه بر اینکه شما را تبدیل به یک متخصص سئو سایت میکند شما را تبدیل به یک مرجع سرشار از دانش در آن حوزه نیز میکند.
و شما را ارزشمندتر میکند، در این صورت میتوانید درامد بیشتری هم داشته باشید.
20 – درس گرفتن از اشتباهات و تکرار موفقیتها
سئو یک علم دقیق نیست. متخصص سئو یا مشاور سئو از طریق آزمون و خطا بیشتر نکات را یاد گرفته است.
خطاها اجتنابناپذیرند. پس، از آنها درس بگیرید و به مسیر خود ادامه دهید.
وقتی کاری انجام میدهید که نتیجه خوبی دارد، آن را یادداشت کنید.
این کار را چندین بار تکرار کنید. تا زمانیکه نتیجه خوبی نداشته باشد.
در این صورت یک اشتباه رخ داده که میتوانید از آن درس بگیرید.
نکته: هیچوقت دست از یادگیری و پیشرفت برندارید.
21 – صبور بودن
همانطور که در ابتدای این پست گفته شد، تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای نیاز به زمان دارد.
با موج تغییرات الگوریتمهای گوگل همراه شوید.
در آپدیتهای موتورهای جستجو بالا و پایین شوید.
شبکه ارتباطی خود را بسازید.
هیچ کدام از این کارها با عجله انجام نمیشوند.
اما اگر صبور باشید، پاداش زحمات و صبوری خود را خواهید دید.
خلاصه
یک سئوکار حرفه ای بودن دری به روی شما باز میکند که دنیایی از فرصتهاست.
- میتوانید نقش اصلی را در راهاندازی یک استارتاپ داشته باشید.
- میتوانید یک شرکت قدیمی 50 ساله را وارد دنیای آنلاین کنید.
- میتوانید به کسب وکارهای شخصی کمک کنید تا مخاطب جذب کنند.
- میتوانید به یک خرده فروش کمک کنید تا به اهداف فروش خود برسد.
مهارتهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید تا تبدیل به یک مرجع قابل اعتماد شوید.
21 نکته برای اینکه چگونه متخصص سئو شویم را در این مقاله بیان کردیم. بعنوان یک سئو کار شما میتوانید برای خودتان یک کسب و کار راهاندازی کرده و با بهینهسازی بعضی کلیدواژهها به کسب درآمد برسید.
همچنین میتوانید در یک شرکت بعنوان متخصص سئو یا مشاور سئو مشغول به کار شوید. میتوانید در سایتهای فریلنسری بعنوان فریلنسر ثبتنام کنید و بعنوان یک سئوکار حرفه ای به کسب و کارهای مختلف و شرکتهای مختلف در جهت بهبود رتبه سایتشان مشاوره دهید.
واااااااااای این همه مطلب رو کی بخونه؟!! خسته شدم
به هرحال هر تحصصی نیاز به یادگیری و صرف زمان داره
ممنون از توجهتون، بعضی مطالب نیاز دارن که کامل و جامع ارائه بشن و نمیشه کوتاهشون کرد.
سلام کوروش عزیز موفق باشید