معرفی 7 سایت برتر شبکههای اجتماعی در سال 2020
بیایید نگاهی به هفت برنامه شبکه اجتماعی و ارتباط جمعی برتر که امروزه با آنها سر و کار داریم بیاندازیم:
فیسبوک، توئیتر، لینکدین، اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست و ردیت.
همه شبکههای اجتماعی با شرایط یکسان به وجود نمی آیند.
در حالی که اینستاگرام ممکن است برای یک برند سودمند و قوی عمل کند، ممکن است برای برند دیگری فایدهای نداشته باشد. و در حالی که یک کسبوکار ممکن است در فیسبوک کلی تعامل به وجود آورده باشد، کسبوکار دیگر ممکن است در لینکدین موفق عمل کرده باشد.
با توجه به این موضوع، چطور زمان و تبلیغات خود را صرف این برنامهها میکنید؟
بهترین حرکت این است که حداقل در همه برنامههای اصلی شبکههای اجتماعی حضور داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید که در کدام یک حضورتان را چند برابر و در کدام یک از حضورتان بکاهید.
امروز در سئوف قصد داریم هر کدام از هفت پلتفرم رسانه اجتماعی برتر سال 2020 را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم:
فیسبوک، توئیتر، لینکدین، اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست و ردیت.
شما همچنین دیدگاهی در رابطه با محتواهایی که روی هر پلت فرم موفق میشود و نکات قابل اقدام برای بازاریابی رسانهای اجتماعی خود به دست خواهید آورد.
ابتدا نگاهی به هریک از این پلتفرم ها خواهیم انداخت.
۱. فیسبوک
- دفتر مرکزی: منلو پارک، کالیفرنیا
- تاسیس: ۲۰۰۴
- کاربران فعال ماهانه: 2.45 میلیارد
این شبکه وب سایتهای ارتباط جمعی قدیمی اما ارزشمند امتحان خود را پس داده است. مطمئنا مکانی در فیسبوک برای شما وجود دارد.
برخی از صنایع پیشرو در فیس بوک شامل خدمات مالی، تجارت الکترونیک، خردهفروشی، بازی، سرگرمی، رسانه، مخابرات، فنآوری، کالاهای مصرفی، و تجارت خودرو هستند.
در حالی که سرویس خبری به طور فزایندهای پستهای تجاری را سرکوب میکند، هنوز راههایی برای تقویت تعامل بدون سرمایهگذاری در تبلیغات وجود دارد.
پیوستن (یا ایجاد) گروهها، استفاده از ربات چت پیامرسان فیسبوک و یا استفاده از ویدئوی زنده برای ارتقای تعامل را فراموش نکنید.
۲. توییتر
- دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
- تاسیس: ۲۰۰۶
- کاربران فعال ماهانه: ۳۳۰ میلیون
سریع و گاهی خشن، کسب و کارها واقعا در توییتر رشد میکنند.
اگر کسبوکار شما مربوط به سرگرمی، ورزش، سیاست و یا بازاریابی است، میتوانید در توییتر تعامل خوبی به دست آورید.
در توئیتر، برندها دارای فرصتی برای شکوفایی هستند – توئیتر مکانی است که باید هوشیار و با جذابیت و در عین حال آموزنده و مفید باشید.
ارائه ارزش، به اشتراک گذاشتن محتوای خود و نیز دیگران و پیوستن به مکالمات بدون وقفه از امکانات آن است.
۳. لینکدین
- دفتر مرکزی: مانتین ویو، کالیفرنیا
- تاسیس: ۲۰۰۳
- کاربران فعال ماهانه: ۳۱۰ میلیون
شما در شبکه عظیم حرفهای لینکدین بیش از ۶۱ میلیون کاربر مهم با جایگاه ویژه را پیدا خواهید کرد.
اگر به دنبال دولت مردانی هستید که قدرت استخدام شرکت شما را دارند، محصولتان را خریداری کنند یا با شما شریک شوند، لینکدین گزینه مناسبی برای شماست.
آیا میدانستید که ۴۴ درصد از کاربران لینکدین درآمدی بالای متوسط ملی دارند؟ یا اینکه بیش از ۵۰ درصد آمریکاییها با مدرک دانشگاهی از لینکدین استفاده میکنند؟
شاید رسانه اجتماعی جذابی نباشد، اما پتانسیل نامحدودی برای برقراری ارتباط با گروههای نخبه و حرفهایها وجود دارد که میتوانند کسب و کار شما را دچار تحول سازند.
۴. اینستاگرام
- دفتر مرکزی: منلو پارک، کالیفرنیا
- تاسیس: ۲۰۱۰
- کاربران فعال: ۱ میلیارد
اینستاگرام مجموعهای از تصاویر و جلوههای بصری جذاب و الهامبخش است.
همچنین شبکه اجتماعی است که در آن کسب و کارهای مبتنی بر محصول، اینفلوئنسرها، و مربیها میتوانند شکوفا شوند. در سئوف شما مطالب زیادی در رابطه با این شبکه اجتماعی مشاهده خواهید کرد. مثل افزایش اینگیجمنت اینستاگرام، حذف اکانت اینستاگرام، ورود به اکسپلور و …
از زمان معرفی قابلیت ایجاد پستهای قابل خرید در سال ۲۰۱۸، بازده سرمایه بالقوه برای کسب و کارهای مبتنی بر محصول بالاتر از همیشه است. نه تنها مدل B2B میتواند با مخاطبان انبوه ارتباط برقرار کند، آنها میتوانند اطلاعات محصول و فروش مستقیم را نیز به یکدیگر لینک دهند.
اگر جمعیت هدف شما زیر ۳۵ سال است، اینستاگرام مثل معدن طلا است: ۶۳ درصد از کاربران بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال هستند، که به طور مساوی از مذکر و مونث تشکیل شده است.
۵. اسنپ چت
- دفتر مرکزی: لسآنجلس، کالیفرنیا
- تاسیس: ۲۰۱۱
- کاربران فعال ماهانه: ۳۶۰ میلیون
اگر جمعیت مورد هدف شما جوان باشد، قطعا اسنپ چت را امتحان کنید.
فعالترین کاربران اسنپ چت ، ۱۳ ساله هستند، و آنها بیش از ۳۰ دقیقه در روز در این برنامه فعالیت دارند.
اسنپ چت پناهگاهی برای محتوای تولید شده برای کاربر، ویدیوهای ساخته شده به صورت شخصی، پیشنهادهای انحصاری، و همکاری با اینفلوئنسرها است.
۶. پینترست
- تاسیس: ۲۰۱۰
- دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
- کاربران ماهانه فعال: ۳۲۲ میلیون
برخی از محبوبترین مطالب در پینترست شامل مد، غذا، دکوراسیون، عروسی، ورزش و تمرین است.
علاوه بر این، هر چیز بصری جذاب میتواند در پینترست دوام بیاورد.
لازم به ذکر است که ۸۱ درصد از کاربران پینترست مونث هستند – اگر مخاطب شما بیشتر خانم ها باشند، دلیل قانعکنندهای برای صرف زمان زیاد در بازاریابی رسانهای اجتماعی در پینترست است.
این بدین معنا نیست که مردان در پینترست حضور ندارند.
در واقع، ۴۰ % ثبت نامیهای جدید پینترست را اقایان تشکیل میدهند.
۷. ردیت
- تاسیس: ۲۰۰۵
- دفتر مرکزی: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا
- کاربران فعال ماهانه: ۴۳۰ میلیون
ردیت خود را به عنوان “صفحه اول اینترنت” معرفی میکند.
با توجه به رتبهبندی الکسا، ردیت یکی از ۲۰ سایت برتر جهان است.
ردیت ترکیبی منحصر به فرد از محتوا و افراد است و بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در هر موضوع مورد علاقه شرکت دارند.
با این همه، جایی برای هر برند و کسبوکار وجود دارد. تنها باید مکان مناسبی که مشتریانتان در آن حوزه فعالیت بیشتری دارند را بیابید و فعالیت خود را آغاز کنید.
بطور مختصر به معرفی 7 پلتفرم برتر شبکههای اجتماعی در سال 2020 پرداختیم. بعضی از این برنامهها در ایران پرکاربردتر از بقیه هستند. اگر برای گسترش فعالیتهای شغلی خود نیاز به شبکههای اجتماعی دارید و نمیخواهید در تمام آنها فعال باشید، چند مورد پرکاربرد را امتحان کنید. یا اینکه شبکههای اجتماعی مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام موارد برای کسب و کار شما مناسب هستند.
سلام بسیار جالب بود، من تصور میکردم که اینستاگرام بیشترین مشترک رو داشته باشه، با این حال خیلی برام جالب بود.