دیگر محدود به هشتگ‌ها نیستید! اینستاگرام جستجو با کلمات کلیدی را امکان‌پذیر می‌کند

اینستاگرام قابلیت جستجوی محتوا، توسط کلمات کلیدی را به جای محدود کردن جستجو توسط هشتگ ها فراهم می‌کند.

اینستاگرام  برای اولین بار به ارتقای کارایی جستجو و اجازه دادن به کاربران برای پیدا کردن محتوا توسط کلمات کلیدی پرداخت.

تاکنون، کاربران تنها می‌توانستند با هشتگ‌ها، مکان‌یاب‌ها، نام کاربری و اسامی پروفایل‌ها به جستجو بپردازند.

این نوع جستجو باعث می‌شد کلمات زیادی که در کپشن‌ها وجود دارند قابل جستجو نباشند.

طبق گزارش TechCrunch، کاربران اکنون می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی به جستجوی محتوای به کار رفته در کپشن‌های تصاویر و ویدیوها بپردازند.

مطالب زیادی در مورد قابلیت جستجوی جدید اینستاگرام وجود دارد، اما اینجا در سئوف اطلاعاتی که تا کنون در دسترس قرار داده شده را مرور خواهیم کرد.

جستجو با کلمه کلیدی در اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

جستجوی کلمه کلیدی اینستاگرام با اجازه دادن به کاربران برای تایپ به صورت  کلمه کلیدی مانند “دکوراسیون اتاق کار خانگی”، به جای محدود شدن به زدن هشتگ  #دکوراسیون_اتاق_کار_خانگی، کار می‌کند.

در این صورت نتایج جستجو باید پست‌های مرتبط با دکوراسیون اتاق کار خانگی را حتی اگر هشتگ گذاری نشده باشند بگردد و پیدا کند.

دقیقا مشخص نیست که اینستاگرام چطور می‌تواند تعیین کند که پستی بدون هشتگ گذاری در رابطه با موضوع خاصی است.

مشخص است که اینستاگرام از کپشن‌ها  برای جستجو در پست‌ها استفاده می‌کند اما همچنان سوالات زیادی باقی است.

برای مثال آیا کلماتی که دقیقا یکی باشند را پیدا می‌کند؟ آیا الگوریتم اینستاگرام می‌تواند مترادف‌ها را درک کند؟ آیا هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی وجود دارد که به این الگوریتم کمک کند تشخیص دهد که چه چیزی در تصویر نشان‌داده است.

سخنگوی شرکتی به وبگاه ورج (The Verge) می‌گوید که اینستاگرام در نتایج جستجو، “تعداد زیادی عامل” را در نظر می‌گیرد که شامل نوع محتوا، کپشن ها، زمان پست گذاری، و غیره است.

این سخنگو تایید می‌کند که اینستاگرام از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا “پستی که بالاترین کیفیت را دارد و در ارتباط باواژه مورد جستجوی شماست پیدا کند.” باز هم مشخص نشده که آیا اینستاگرام قابلیت تشخیص عکس را دارد یا خیر.

به گفته این سخنگو، نتایج جستجوی اینستاگرام تنها به شرایط خاص محدود است:

” این جستجو محدود به موضوعات مورد توجه عموم و واژه‌های کلیدی است که طبق دستورالعمل‌های اینستاگرام است.”

پتانسیل بهینه سازی موتور جستجوی(SEO) اینستاگرام؟

شاید هیجان‌انگیزترین جنبه‌های این به روز رسانی، حداقل برای بازاریاب‌ها و مشتاقان جستجو، پتانسیل بهینه‌سازی موتور جستجوی(SEO) اینستاگرام باشد.

قبلا تنها راه برای بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام این بود که شامل هشتگ‌های مربوطه و شاید انتخاب مکان (در صورت وجود) باشد.

حالا یک الگوریتم کاملا جدید برای بازاریابان برای درک و بهینه‌سازی آن‌ها وجود دارد. برای اولین بار ما به صورت واقعی به بحث‌هایی در مورد عوامل رتبه‌بندی اینستاگرام خواهیم پرداخت.

بااینحال، قبل از این که به این مساله بپردازیم، بهتر است صبر کنیم و ببینیم این تغییر چگونه بر رفتار کاربر تاثیر می‌گذارد. ما هنوز نمی‌دانیم که چگونه کاربران با این روش جدید جستجو برای پست در اینستاگرام سازگار خواهند شد.

آیا آن‌ها با استفاده از کلمات کلیدی خواهند توانست به جستجوی تصاویر مرتبط مانند پینترست بپردازند؟ یا آیا کاربران اینستاگرام ترجیح می‌دهند با استفاده از هشتگ‌های امتحان شده و درست به جستجو بپردازند؟

نشانه امیدبخشی برای مشاهده افزایش قابل‌توجه تعامل کاربر در پست‌ها پس از راه‌اندازی جستجوی کلید واژه‌ها وجود دارد. این می‌تواند به پیدا کردن محتواهایی که هیچ راه دیگری برای پیدا کردن آنها وجود نداشت کمک کند.

چیزی که از آن مطمن هستیم این است  که کاربران اینستاگرام مخالف تغییر هستند، همانطور که در همهمه بروزرسانی‌های اخیر رابط کاربر دیده می‌شود.

بحث‌های بسیار کمتری در مورد به روزرسانی نحوه جستجو وجود دارد، که یا نشانه‌ای است که کاربران متوجه آن نشده‌اند و یا هنوز همه از آن خبر ندارند.

گفته می‌شود که جستجوی کلید واژه اینستاگرام امروز برای تمام کاربران در کانادا، ایالات‌متحده، انگلستان، استرالیا، نیوزلند، و ایرلند در حال اجرا است.

2 نظرات
  1. سپهر وارسته می گوید

    یعنی این امکان وجود داره که در آینده اینستاگرام هم مانند موتور جست و جو عمل کنه و جای گوگل رو بگیره!!!؟؟؟

    1. seof می گوید

      در حال حاضر خیر چون نحوه کار اینستا و گوگل باهم فرق میکنه ولی بستگی به سیاست های مالکان داره که در آینده به چه سمتی برن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.