یوتیوب راه‌های جدید برای کسب درآمد به تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی ارائه می‌دهد

یوتیوب اعلام کرده برنامه‌هایی برای معرفی فرصت‌های جدید درآمدزایی برای سازندگان ویدئو در آینده‌ای نزدیک دارد. یوتیوب بزودی از این پلن رونمایی می‌کند. این فرصت‌ها شامل روش‌هایی برای کسب درآمد مستقیم از طریق بازدیدگنندگان است. با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید تا درباره جزئیات این برنامه بیشتر بدانید.

در یک بلاگ پست از طرف مدیر ارشد محصولات یوتیوب، Neal Mohan، این شرکت توضیح می‌دهد که چطور می‌خواهد روی ویدئوهای نسل جدیدی (next generation” video”) سرمایه‌گذاری کند.

یکی از این روش‌ها راه‌اندازی قریب‌الوقوع ویدئوهای کوتاه یوتیوب در آمریکا است. که یک فرمت ویدئویی عمودی مشابه تیک تاک است و سال گذشته در هند راه‌اندازی شد.

روشی دیگر که یوتیوب روی آینده پلتفرمش سرمایه‌گذاری می‌کند این است که فرصت‌های پولساز را برای سازندگان ویدئو گسترش دهد.

یوتیوب می‌خواهد به سازندگان ویدئو کمک کند تا کسب وکاری را بسازند که در واقع ده سال پیش با رونمایی Youtube Partner Program تلاش برای آن آغاز شد.

موهان می‌گوید که Youtube Partner Program به سازندگیان، هنرمندان، و شرکت‌های رسانه طی سه سال گذشته ده‌ها میلیارد دلار پرداخت کرده است.

برای حمایت از سازندگان و کمپانی‌های رسانه نسل بعد که با آنها کار می‌کنند، در دهه گذشته ما Youtube Partner Program را معرفی کردیم. برنامه‌ای که در نوع خود اولین بود. طی سه سال اخیر، بیش از 30 میلیارد دلار به سازندگان، هنرمندان و شرکت‌های رسانه پرداخت کرده‌ایم.

در حال حاضر حدود ده روش مختلف برای کاربران یوتیوب وجود دارد که بتوانند از محتوای خود به درآمد برسند. از انجام تبلیغات گرفته تا فروش کالا و اجناس.

یوتیوب که با وجود موفقیت‌های قبلیش همچنان دوست دارد به تلاش و پیشرفت ادامه دهد، قول می‌دهد که حتی روش‌های بیشتری برای سازندگان جهت کسب درآمد پیدا کند.

موهان می‌گوید:

ما محصولات درآمدزای خود را تقویت می‌کنیم. اما همچنان به دنبال یافتن راه‌های بیشتر جهت کمک به سازندگان هستیم تا منابع درآمدی مختلفی را تجربه کنند.

یوتیوب تقویت محصولات درآمدآفرین خود را با رونمایی محصولی دیجیتال به نام Applause آغاز می‌کند که از سال گذشته در حال تست بوده است.

Applause محصول یوتیوب

بازدیدکنندگان می‌توانند Applause را روی ویدئوهایی که می‌پسندند بخرند. Applause به معنی تشویق است. بدین ترتیب بصورت مستقیم از سازنده دلخواه خود حمایت می‌کنند.

Applause شبیه خرید SuperChat در ویدئوهای لایو یوتیوب است. با این تفاوت کلیدی که می‌توان Applause را روی هر ویدئویی و در هر زمانی خریداری کرد.

Applause را مانند یک کمک مالی تصور کنید، به شکلی که خریداران از خرید آن رضایت بالایی دارند. چون می‌دانند بخشی از زحمت یک یوتیوبر (ویدئوساز) را جبران می‌کنند.

یوتیوب این مساله را بدین شکل توصیف می‌کند:

می‌توانید تشویق (applause) را روی ویدئوهای سازندگان خاصی خریداری کنید تا از کانال یوتیوب آنها حمایت کرده باشید. وقتی تشویق بازدیدکننده (Viewer Applause) را می‌خرید در واقع یک انیمیشن یک دقیقه‌ای تشویق کردن خریده‌اید که فقط برای شما در بالای ویدئو نمایش داده می‌شود.

تشویق مشابه ایده خرید بیت در Twitch و ارسال آن برای پخش‌کننده‌هاست. “تشویق” یک محصول دیجیتالی است که به تولیدکننده محتوا کمک می‌کند درآمد واقعی بدست آورد.

در حال حاضر، Applause فقط امکان خرید روی دسکتاپ و اپلیکیشن یوتیوب روی اندروید در بازارهای محدودی را دارد. شامل آمریکا، استرالیا، برزیل، هند، ژاپن، کره، مکزیک و نیوزلند.

یوتیوب می‌گوید قصد دارد امسال این قابلیت را بطور گسترده برای سازندگان محتوا راه‌اندازی کند. اما زمان دقیقی را برای آن مشخص نکرده است.

خرید در یوتیوب یا Youtube Shopping

یوتیوب برنامه دارد که یک مجموعه از امکانات درآمدزایی را در یک ترکیب یکپارچه از تجربه خرید عرضه کند که طی سال جاری به بازار خواهد آمد.

موهان می‌گوید یوتیوب در حال حاضر در حال انجام تست بتا روی یک ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون اینکه از سایت خارج شوند خرید کنند.

ما همچنین می‌خواهیم این مجموعه کامل از فرصت‌های کسب درآمد را روی تجارت و فروش بنا کنیم. همچنان که عادت‌های خرید مصرف‌کنندگان بطور قابل توجهی در حال تغییر به حالت دیجیتال است، ما این شانس را داریم که تقاضا برای تجارت الکترونیک را پاسخ دهیم.

ما در حال تست بتا روی یک تجربه خرید یکپارچه هستیم که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.